  • 31. Data: 2010-10-23 19:33:27
    Temat: Re: Styropian na A�ciany - czy warto to robi�?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-10-2010 o 15:36:59 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Jakiej znowu tezy? Pasuje Ci mieszkanie z sasiadami to Twoja sprawa a mi
    > nic
    > do tego. Nie interesuje Cie wlasnosc od bramy do tego co za domem i
    > wiazace
    > sie z tym korzysci to prawde mowiac argumenty sie koncza, zreszta co ja
    > mam
    > udowadniac? Wisi mi to i tyle. To jest zbyt oczywiste by sie nad tym
    > rozwodzic.
    Maniek daj spokój nie karm trolla, on na innych grupach też tak plecie
    jak potłuczony, zostaw go niech sobie mieszka z menelami w bloku
    jak mu tak dobrze, nam jest lepiej w domach i nich tak zostanie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 32. Data: 2010-10-23 19:34:59
    Temat: Re: Styropian na Ĺ&#65533;ciany - czy warto to robiÄ&#65533;?
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > myszy zjedza przez to ze ktos zapomnial listwy startowej ustawic ;-)
    Problem w tym, że z gryzoniami nie wygramy. Myszy przegryzają tynk a to
    czy listwa startowa jest, czy nie to ich nie rusza.
    U kuzyna w nieocieplonym domu myszy znalazły słabszy punkt w ścianie pod
    parapetem, dzięki czemu wygryzły dziurkę w ścianie i wżarły się w piankę
    w oknie. Doszło do tego, że musiał okno wyjąć i jeszcze raz montować, bo
    nie mógł spać z powodu hałasu. Myszy zeżarły wszystko i goniły się
    dookoła okna.
    Jeśli ktoś sądzi, że jak ociepli wełną, to go myszy nie ruszą, to raczej
    też jest w błędzie. Możecie mi nie wierzyć, ale osobiście widziałem a
    nawet rozwaliłem pięknie urządzone gniazdo myszy w tzw. wacie szklanej,
    czyli wełnie sprzed 30 lat.

    Kazek

  • 33. Data: 2010-10-23 19:40:59
    Temat: Re: Styropian na ?&#65533;ciany - czy warto to robi?&#65533;?
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    Moi znajomi mieszkają tuż za administracyjną granicą Krakowa i jeżdżą do
    pracy 10 km w półtorej godziny.
    Ja mieszkam na wsi, nawet zaryzykowałbym, że podkrakowskiej i choć do
    miasta mam daleko, to do pracy jadę do 30 minut.
    Godzinę, do półtorej, z mojej wsi, owszem jeżdżą do pracy ale górnicy.
    Tylko, że im to "rybka", bo wsiadaja w autobus (kiedyś nazywany
    "górniczy") i po prostu śpią.

    Kazek

  • 34. Data: 2010-10-23 19:49:10
    Temat: Re: Styropian na A&#65533;ciany - czy warto to robiÄ&#65533;?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    >jak potłuczony, zostaw go niech sobie mieszka z menelami w bloku
    >jak mu tak dobrze, nam jest lepiej w domach i nich tak zostanie.

    No niech bedzie. Myslalem, ze On tak na powaznie.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2010-10-23 19:50:29
    Temat: Re: Styropian na ściany - czy warto to robić?
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Primo:
    > Policzyc. Uzyc do tego celu kisan OZC. Przynajmniej zgrubnie wpisac
    > dane i zobaczyc jak sie zmieni sytuacja przy ociepleniu i bez. Wyjdzie
    > roznica w % i to sobie do tego twojego wegla odniesiesz.

    Już kiedyś za ten program się zabrałem ale szczegóły mnie przerosły i
    odpuściłem, raczej z braku czasu. Idzie zima - może wrócę.

    > Jak masz dobrze zbudowany dom to rzeczywiscie moze sie nie oplacac.
    Dom jest zbudowany z 12 cm cegły pełnej od zewnątrz i 24 cm gazobetonu
    od wewnątrz. Ale odkryłem kilka miejsc, że jest tylko cegła.
    niestety, na 2 kondygnacjach na pewno nie ma pustki powietrznej.
    Prawdopodobnie jest na trzeciej kondygnacji ale to się okaże, jak tam
    zacznę poważniejszy remont.
    Otynkowany jeszcze nie jest. Murarze mówią, że najlepiej to tylko zwykły
    tynk, bo pozakleja resztę dziur i nic więcej nie robić.

    > Za to jesli masz nieocieplony strop to _bardzo_ sie oplaca go
    > ocieplic.
    Właśnie nie miałem ocieplonego i 2 lata temu zimą było zimno na piętrze.
    Następnej zimy wysprzątałem strych i rozłożyłem 5 cm styropianu który
    przykryłem folią budowlaną. Wtedy było już tak samo, jak na parterze.
    Teraz mam 9 - 17 cm styro (krzywy strop) i jest za ciepło. Zakręciłem 2
    z 4 grzejników.

    > Za te 2-3kzl samodzielnie uzyskasz tyle co za ocieplenie
    > wszystkich scian.
    I właśnie coś mi podpowiada, że tymi ocieplonymi ścianami, to już
    niewiele zyskam.

    Kazek

  • 36. Data: 2010-10-23 19:50:53
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Z ciekawosci - ile m2 masz elewacji, ze az 30-35 tys pln ?
    > pozdr.

    Już napisałem wyżej, że 400 m2.

    Kazek

  • 37. Data: 2010-10-23 20:02:39
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No niech bedzie. Myslalem, ze On tak na powaznie.
    >
    > Pozdro.. TK

    Oczywiście ze na poważnie. Budowanie domu za miastem tylko dlatego zebu móc za
    ogrodzeniem chodzić bez gaci, bo tylko takie argumenty padły, to wyrzucone
    pieniądze. Zwyczajnie zmarnowane. Dzisiaj na kolację zjedliśmy placki
    ziemniaczane. Z rok ich nie jadłem. Jak ktoś buduje sobie dom to ma dużą szansę
    jeść takie placki do użygu. Trzy razy w tygodniu. Trochę wysoka cena za łażenie
    bez gaci. I bezsensowny kontrargument ze menele na klatkach sikają. Tam gdzie
    mieszkam nie sikają. Może w końcu padną jakieś rzeczowe argumenty dlaczego warto
    mieszkać we własnym domu 25 kilometrów od miasta w którym się pracuje.

  • 38. Data: 2010-10-23 20:12:46
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 23 Paź, 21:50, Kazimierz Debski <k...@o...eu> wrote:

    > Już kiedyś za ten program się zabrałem ale szczegóły mnie przerosły i
    > odpuściłem, raczej z braku czasu. Idzie zima - może wrócę.

    Ja zrobilem sobie wersje prosta.
    Czyli definicja przegrod zewnetrznych:
    -sciana
    -sciana ocieplona
    -strop
    -strop ocieplony.

    Policzylem gabaryty (jak dom ma np 10x15m i wysokosc 4m to przegrod
    mialem (10+4)x15 i 10x15 stropu.

    I dla 4 wariantow zrobilem wyliczenia. Czyli ile kwh trzeba jak nie ma
    ocieplenia jak ocieplone sa sciany i ile jak ocieplilem strop.

    Calosc pracy to jakies 40 minut. ale ja to robilem w starszej wersji,
    te nowsze moga byc jakies pomotane...

    Jak masz cegle i gazobeton to rzeczywiscie roznica nie bedzie duza ale
    jesli zrobione bedzie solidnie to w dlugim okresie moze sie oplacac.
    Energia bedzie drozec.

  • 39. Data: 2010-10-23 21:04:16
    Od: "widow" <w...@t...pl>

    Według mnie jest
> [...]
    > nie rdza to na dojazdy do pracy wystarczył by mi jeden samochód na całe
    > życie i
    > jak bym kipnął ze starości to byłby zużyty w połowie. Jak zebrać wszystkie
    > koszty związane z posiadaniem domu to się to zwyczajnie miastowemu nie
    > opłaca. I
    > nie dziwie się że wszyscy piszczą z braku kasy i szukają wszędzie
    > oszczędności.
    > Mnie nie dotyczy czy w sezonie wydam na zakup brykietu do kominka 200
    > złotych
    > więcej i zapłacę za prąd 1000 górką bo zima będzie sroga.

    Można się spierać nad wyższością posiadania domu <> mieszkania, ale to co
    napisałeś o myśleniu wielu Polaków w kwestii posiadania domu to niestety
    prawda.

  • 40. Data: 2010-10-23 22:32:06
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message

    > Przed położeniem tej 5ki, sciana była juz jakoś izolowana (około 10cm
    > wełny -to taki socjalistyczny kanadyjczyk) dlatego różnica nie jest
    > większa. Ale zgadzam sie z tobą: mostki mam i to od cholery, własnie z
    > nimi walcze np izoluję od środka garaż. Nigdy wiecej garażu w bryle
    > budynku :-)

    Ja mam w bryle i bardzo się z tego cieszę, bo idę suchą nogą i jest ciepło.
    Natomiast nikt z tych budujących, nadzorujących i projektujących palantów
    nie wiedział, że garaż trzeba ocieplić od środka, bo w sąsiednich
    pomieszczeniach i na górze będzie zimno. Dopiero po roku ocieplałem garaż,
    bo z pomieszczeń nad nim nie dało się korzystać.