  • 21. Data: 2019-10-10 11:59:51
    Temat: Re: Termet Gold ciepła woda użytkowa
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 października 2019 11:51:19 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > bo sie nazywaz zawór bezpieczenstwa, poz 25 na str 3
    Jak sie myle to mnie naprostuj:
    zawór bezpieczeństwa "upuszcza" wody jak ciśnienie wzrośnie ponad nastawioną wartość
    A o zaworze Nadmiarowo -upustowym urzytkownik pisął tak:
    "Pozwalają obrócić wodą w wymienniku wewnętrznym, kiedy nie będzie
    przepływu wody przez grzejniki np. z powodu zamknięcia się zaworów
    termostatycznych przy grzejnikach, odcięcia instalacji CO przy pomocy
    zaworów lub też w przypadku zapchania się filtra na powrocie przed
    kotłem (bo użytkownikowi się nie chciało wyczyścić lub skąpi na
    serwisie). Jeżeli woda napotyka na opór ze strony instalacji CO i nie
    może popłynąć do tej instalacji, wtedy woda krąży poprzez ten zawór od
    zasilania do powrotu kotła i wtedy działają wszystkie czujniki i
    zabezpieczenia.

    To obrócenie wodą jest bardzo ważne, gdyż wszelkie zabezpieczenia kotła
    przed jego przegrzaniem (czujnik temperatury czy też termik) są
    zamontowane na rurkach. Jak nie będzie przepływu tej wody to wymiennik
    ulegnie przegrzaniu, a czujniki nie zareagują lub zareagują zbyt późno,
    dopiero wtedy, kiedy już coś ulegnie uszkodzeniu."

    To na pewno te same zawory?

  • 22. Data: 2019-10-10 12:10:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 października 2019 11:59:53 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > ulegnie przegrzaniu, a czujniki nie zareagują lub zareagują zbyt późno,
    > dopiero wtedy, kiedy już coś ulegnie uszkodzeniu."

    a cholera wie, ten zawór jest zintegrowany z pompą, moze tam są jakies wewnętrzne
    połączenie typu bypass. Ale nie wydaje mi się. Tak tam stoi:
    "Co najmniej na jednym z grzejników w instalacji c.o nie montuj zaworu
    termostatycznego." co załatwia w zasadzie wspomiany problem.

    b.

  • 23. Data: 2019-10-10 14:26:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Oct 2019 03:10:56 -0700 (PDT),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > "Co najmniej na jednym z grzejników w instalacji c.o nie montuj
    > zaworu
    > termostatycznego." co załatwia w zasadzie wspomiany problem.

    Nie prościej zastosować sprzęgło? Przynajmniej w sprzęgle nie ma co
    się zepsuć.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2019-10-10 19:28:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 14:26, Marek pisze:

    > Nie prościej zastosować sprzęgło? Przynajmniej w sprzęgle nie ma co się
    > zepsuć.

    Oczywiście że nie, sprzęgło wymaga dodatkowych pomp, jedna z kotła nie
    wystarczy.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2019-10-10 19:33:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 11:51, Budyń pisze:
> [...]
    sie psuje bo czasem przepuszcza bez sensu i woda mi zlata do 0,6atm)

    L.pdf

    > bo sie nazywaz zawór bezpieczenstwa, poz 25 na str 3

    Nie to nie to samo, zawór zabezpiecza przed zbyt wysokim ciśnieniem w
    instalacji,
    np w co sie stosuje na 3 atm a cwu na 6atm. Nadmiar wypuszcza poza
    instalację,
    jak się zepsuje to najczęściej kapie.
    Z kolei nadmiarowo-upustowy łączy zasilanie z powrotem i bada róznicę
    ciśnień,
    jak jest za duża co oznacza np zatkanie filtra albo zakręcenie
    wszystkich grzejników,
    otwiera się i robi krótką pętlę do kotła.

    --
    Janusz

  • 26. Data: 2019-10-10 21:56:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 14:26, Marek pisze:

    > Nie prościej zastosować sprzęgło? Przynajmniej w sprzęgle nie ma co
    > się zepsuć.

    Można zastosować sprzęgło, można zastosować jeden grzejnik bez zaworów
    np. drabinkę w łazience. Ale muszą być tak podłączone, aby nie dało się
    ich odciąć żadnym zaworem.

    Ponadto taki układ nie zabezpiecza przed zapchaniem filtra.

    Zawór nadmiarowo-upustowy jednak ma o wiele większe możliwości.

  • 27. Data: 2019-10-10 22:18:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 09:57, Kris pisze:
    > Czy taki zawór brać pierwszy lepszy który na półce lezy czy sa jakies
    > lepsze/gorsze?
    > Pierwszy z brzegu 150zł
    > https://allegro.pl/listing?string=zaw%C3%B3r%20nadmi
    arowo-upustowy&bmatch=baseline-cl-dict42-uni-1-2-100
    2&order=p
    > ale w necie widzę i takie za 600zł

    Mogą być. Są całkiem porządne, bo to  Heimeier i do tego są to zawory z
    ukrytą nastawą, dzięki czemu nikt nie przestawi przez przypadek.

  • 28. Data: 2019-10-11 09:41:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Oct 2019 21:56:27 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Ponadto taki układ nie zabezpiecza przed zapchaniem filtra.

    Jak częste jest to zjawisko w instalacjach z samą podłogówką? Czy
    kontrola filtrów raz przed uruchomieniem sezonu grzewczego jest
    wystarczająca?

    --
    Marek

  • 29. Data: 2019-10-11 10:16:20
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 11 października 2019 09:40:30 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Jak częste jest to zjawisko w instalacjach z samą podłogówką? Czy
    > kontrola filtrów raz przed uruchomieniem sezonu grzewczego jest
    > wystarczająca?

    mnie tez ciekawi odpowiedż - mam instalacje w pexie i miedzi - do filtra nie
    zaglądałem nigdy od 20lat. Pzzy okazji remontow to ją ze 2z płukałem moze.
    Natomiast wczoraj odkręciłem odstojnik w termecie-ecocondensie, na dnie faktycznie
    był jakis szlam.

    b.

  • 30. Data: 2019-10-11 11:22:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-11 o 09:41, Marek pisze:

    > Jak częste jest to zjawisko w instalacjach  z samą podłogówką?
    Prawie nie występuje.

    Czy
    > kontrola filtrów raz przed uruchomieniem sezonu grzewczego jest
    > wystarczająca?
    Ty nie musisz, problemem są grzejniki stalowe albo kształtki, one mogą
    korodować i wtedy
    rdza która odpada osadza się w filtrach.

    --
    Janusz