  • 31. Data: 2019-10-11 15:48:03
    Temat: Re: Termet Gold ciepła woda użytkowa
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-11 o 11:22, Janusz pisze:

    > Prawie nie występuje.

    Teoretycznie nie powinno występować, ale bywa, że się zapychają.

    Wszystko zależy od kultury pracy hydraulika, jakości odpowietrzania
    układu w przypadku, kiedy występują w instalacji elementy z czarnej
    stali (grzejniki, rozdzielacze, sprzęgła hydrauliczne itp.) oraz
    twardości wody, którą napełniona jest instalacja.

  • 32. Data: 2019-10-11 18:39:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-11 o 15:48, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > układu w przypadku, kiedy występują w instalacji elementy z czarnej
    > stali (grzejniki, rozdzielacze, sprzęgła hydrauliczne itp.)
    To samo już napisałem w innym miejscu :)
    tu jak rozumiem była mowa o czystej instalacji z mosiężnymi elementami,
    jak jakiś pakuł nie został w instalacji czy wióry plastikowe to filtr
    nie ma szans sie
    zapchać, wystarczy po roku raz zrobić inspekcję i będzie spokój.

    >oraz twardości wody, którą napełniona jest instalacja.
    Kamień się wydziela w wymienniku, dla filtra jest za drobny żeby go złapał.

    --
    Janusz

  • 33. Data: 2019-10-11 21:24:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-11 o 18:39, Janusz pisze:
> [...]
    > nie ma szans sie
    > zapchać, wystarczy po roku raz zrobić inspekcję i będzie spokój.

    Najczęstszą przyczyną zapchania są właśnie niechlujnie nałożone pakuły
    oraz ostrużyny oraz resztki pasty.

    Ponadto granulki styropianu, kawałki gruzu czy tynku. Bywa, że podczas
    naciągania otuliny koniec rury zahacza i wyrywa kawałki otuliny, a jej
    fragmenty dostają się do rury.

    Czasami też do rury dostają się owady.

    Wszystkie takie problemy są efektem tzw. kultury pracy hydraulika.

    > Kamień się wydziela w wymienniku, dla filtra jest za drobny żeby go
    > złapał.

    Nie do końca. Kamień osadza się na nitkach pakuł, a także ma tendencję
    do zbijania się w większe grudy, zwłaszcza na powierzchniach ulegających
    korozji.

    Teoretycznie w instalacji z samymi podłogówkami tych elementów
    korozyjnych nie ma. Jednak nawet w takich instalacjach montuje się
    drabinki łazienkowe w których pojawia się korozja.

  • 34. Data: 2019-10-11 21:52:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Oct 2019 21:24:50 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Najczęstszą przyczyną zapchania są właśnie niechlujnie nałożone
    > pakuły

    Co ludzkie mają ciągle do tych pakuł, mamy 21 wiek, tyle jest
    nowoczesnych materiałów uszczelniających..

    --
    Marek

  • 35. Data: 2019-10-11 22:02:26
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-10-11 o 21:52 +0200, Marek napisał:
    > Co ludzkie mają ciągle do tych pakuł, mamy 21 wiek, tyle jest
    > nowoczesnych materiałów uszczelniających..

    Jak ostatnio szukałem w markecie, to wybór nie był ogromny: pakuły,
    albo teflon, albo pakuły. Z teflonem miewałem problemy, delikatne to
    takie jakieś. A pakuły z kremem to może i niemodne rozwiązanie, ale...
    po prostu działa.

    Mateusz

  • 36. Data: 2019-10-11 22:17:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-11 o 21:52, Marek pisze:

    > Co ludzkie mają ciągle do tych pakuł, mamy 21 wiek, tyle jest
    > nowoczesnych materiałów uszczelniających.

    Wskaż choć jeden materiał, który byłby lepszy od pakuł. Jedynie nitka
    Loctite 55 może dorównywać i to nie w każdym z przypadków.

    Ale i ona jest gorsza jeżeli do uszczelnienia są większe gwinty. Po
    prostu przy dużych gwintach woda się przesącza poprzez tę nitkę.. Nie
    muszę chyba wspominać, że jako uszczelnienie jest dość droga. Podobnie
    też jest z klejami anaerobowymi, które są kurewsko drogie.

    Jak chcę mieć 100% pewność szczelności to zawsze sięgam po pakuły i
    pastę. Poza tym są tanie.

    Tylko nie pisz o taśmie teflonowej, która jest najgorszym g....

    Są jeszcze taśmy pokryte silikonem, ale kompletnie nie nadają się do
    elementów ze stali węglowej, bo wywołują korozję.

  • 37. Data: 2019-10-11 22:41:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Co ludzkie mają ciągle do tych pakuł, mamy 21 wiek,
    > tyle jest nowoczesnych materiałów uszczelniających..

    Nie ma jak skręty konopne. Co ma do tego XXI wiek?

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2019-10-11 23:39:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Oct 2019 22:17:16 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Tylko nie pisz o taśmie teflonowej, która jest najgorszym g....

    Nie miałem na myśli ale skoro ją wywołałeś.... Zauważyłem, że pisze
    tak każdy, kto nie potrafi jej prawidłowo użyć. Nie spotkałem się z
    przypadkiem przecieku prawidłowo ułożonej taśmy. Oczywiście ma wady
    ale one wynikają z nieprawidłowego jej użycia (za mało, za dużo,
    zsunięcie, cofnięcie). Ale rozumiem, że ta jej trudność prawidłowego
    użycia może wpłynąć na osobistą całościową ocenę negatywną.

    > Są jeszcze taśmy pokryte silikonem, ale kompletnie nie nadają się
    > do
    > elementów ze stali węglowej, bo wywołują korozję.

    Źródło poproszę.
    Dane na poniżej stronie kłamią?

    https://www.batard.pl/1015,silikonowa-uniwersalna-ta
    sma-uszczelniajaca-14mmx15m-facot.html

    cyt. "zabezpiecza przed korozją"

    Akurat silikonowa jest perfekcyjna jeśli chodzi o szczelność. Nigdy
    nie zdarzyło mi się poprawiać złącza zabezpieczonego silikonową,
    nawet niepoprawnie nawiniętą (taśma na rolce jest nawinięta
    "odwrotnie" przez co można z rozpędu nawinąć złą stroną niż zaleca
    producent). Poza tym nie boi się cofania kształtki jak teflonowa.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2019-10-11 23:39:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Oct 2019 22:41:37 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Nie ma jak skręty konopne. Co ma do tego XXI wiek?

    Konopie tracą myszką.

    --
    Marek

  • 40. Data: 2019-10-12 10:19:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-11 o 23:39, Marek pisze:

> [...]
    > zsunięcie, cofnięcie). Ale rozumiem, że ta jej trudność prawidłowego
    > użycia może  wpłynąć na osobistą całościową ocenę negatywną.

    Zrobiłeś choć jedną instalację w swoim życiu? Jestem przekonany, że nie,
    bo gdybyś zrobił to wiedział byś, że nie da się poskręcać instalacji w
    taki sposób, aby nie cofać ani jednego gwintu. W tym przypadku
    jakiekolwiek cofnięcie gwintu niszczy taśmę teflonową i zmusza do
    rozkręcenia połączenia i ponownego nawinięcia.

    Taśma teflonowa jest uszczelnieniem, które można używać przy białym
    montażu, aby nie rzucało się w oczy. Kompletnie nie nadaje się do
    uszczelniania całej instalacji, gdzie ze względów technicznych nie da
    się uniknąć cofania gwintów.

    Klienta "wali" czy poskręcasz instalację na pakuły czy też na taśmę
    silikonową. Będzie on wymagał od Ciebie, aby była szczelna i będzie to
    egzekwował jak będą przecieki, a jednocześnie zmusza do używania
    najtańszych rozwiązań. W tym przypadku pakuł, ewentualnie nitki
    poliamidowej.

> [...]
    > przez co można z rozpędu nawinąć złą stroną niż zaleca producent).
    > Poza tym nie boi się cofania kształtki jak teflonowa.

    Być może zmienili technologię jej produkcji, bo na początku jak się
    pojawiła w Polsce w sieci Castorama to była informacja, że nie nadaje
    się ona do stali ze względu na korozję.

    Możliwe, że na początku używano silikonu na bazie octanów, a obecnie na
    bazie innych rozpuszczalników, które nie wywołują korozji.

    Tu trzeba przyznać, że faktycznie jeżeli chodzi o uszczelnianie to taśma
    ta dorównuje pakułom, a jest o wiele wygodniejsza w użyciu i sam
    najchętniej bym używał właśnie tej taśmy.

    Jeżeli chodzi o tą taśmę silikonową Facot firmy Prandelli to używam jej
    od kilku lat jak tylko pojawiła się w Castoramie i zawsze kilka rolek
    trzymam w walizkach do najtrudniejszych zadań, zwłaszcza tam, gdzie nie
    mam możliwości poprawić uszczelnienia czy też poprawienie tego
    uszczelnienia wymagałoby zdemontowania zbyt dużej ilości innych
    połączeń. Niestety jest ona zbyt kosztowna, aby jej używać do
    wszystkiego. Dla przykładu aby uszczelnić wszystkie gwinty tylko w samej
    kotłowni w domu jednorodzinnym trzeba zużyć tej taśmy o wartości
    kilkuset zł.

    Za równowartość 2 rolek tej taśmy, które posłużą do uszczelnienia kilku
    gwintów, można kupić duży pojemnik pasty + worek 1kg pakuł, które
    posłużą do wykonania uszczelnień 2-3 takich instalacji. Do drobniejszych
    gwintów o wiele lepszym i o wiele tańszym uszczelnieniem od taśmy
    silikonowej jest nitka Loctite.

    Oczywiście jak kupujesz dla siebie taśmę silikonową, aby od czasu do
    czasu uszczelnić jakiś zawór pod umywalką czy do pralki to jest to
    niewielki wydatek.

    W przypadku, kiedy masz zrobić całą instalację u klienta, będzie on
    bardzo zdziwiony, że do poskręcania kilku złączek w kotłowni potrzeba
    uszczelnień, których wartość jest większa niż koszt tych złączek.
    Pracując na takich drogich materiałach uszczelniających, jak robisz
    ofertę klientowi to musisz uwzględnić dodatkowy koszt, bo przecież nie
    będziesz dokładał do interesu. Z automatu jesteś na gorszej pozycji, bo
    klient weźmie tańszą ofertę.