  • 21. Data: 2010-08-30 09:01:08
    Temat: Re: Ubezpieczacie nowe domy ?
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    news:i5focj$rko$1@inews.gazeta.pl...
    > A to nie jest tak, że jest to ubezpieczenie kredytu ? tzn, w razie awarii,
    > zniszczenia, ubezpieczyciel zabezpiecza roszczenie banku, bo wtedy
    > zniszczeniu ulega nieruchomość, która zabezpiecza kredyt ? Po to jest
    > właśnie cesja na bank. A żeby wypłacili tobie to nie powinieneś się
    > doubezpieczyć ?

    Nie jest tak. Cesja jest na bank po to aby w razie szkody bank zdecydował
    czy ubezpieczyciel ma wypłacic kase włascicielowi nioeruchomości czy kasę
    przelac na poczet kredytu(np szkoda całkowita)
    Jeśli komus wichura zwali dach to bank bez problemu zgodzi suie na to aby
    własciciel wzioł kasę i ten dach naprawił. Nie jest w intetresie banku aby
    nieruchomośc poprzez zniszczenia miała niższą wartość.

    Krzysiek

  • 22. Data: 2010-08-30 18:54:22
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "cezarys" <c...@X...pl> napisał w wiadomości
    ['']
    > Dostałeś zwyżkę składki w następnym roku? To jest tak jak z AC w
    > samochodach?
    >
    > --
    > Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    [..]
    Twierdzą że < 100zł. (mam masę zniżek), ale poleci z jednej opcji (kradzież
    , ubezp, płot itd. zostają ze zniżką
    CEzarys

  • 23. Data: 2010-08-30 20:00:20
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Wyjściem jest zlecenie załatwienia ubezpieczenia komuś dorosłemu, który
    > zrozumie
    > z tej operacji coś więcej niż tylko konieczność podpisania się koło
    > wskazanego palcem ptaszka.

    Dobre :)))

    MS

  • 24. Data: 2010-08-30 22:48:18
    Od: s...@p...onet.pl

    > Ubiezpieczacie domy ? jesli tak ile płacicie?

    Kalkulator składki za ubezpieczenie domu lub mieszkania:
    http://dobra-polisa.pomorskie.pl/kalkulacja-mieszkan
    ia
    Bardzo dobry stosunek ceny do zakresu ubezpieczenia.
    (tyle w ramach reklamy :)

    A od siebie: Nie bardzo kumam, skąd pytanie o ubezpieczenie NOWYCH domów?
    Wg mnie - właśnie NOWE są bardziej (relatywnie) narażone na uszkodzenia z powodu
    np. zalania (Jak coś działa od 20 lat, to zapewne podziała następne 5:)

    Jak juz kiedys pisałem: nieubezpieczenie domu/mieszkania - to albo przejaw
    zamożności albo idiotyzmu.
    - - -
    sadyl

  • 25. Data: 2010-09-01 19:46:44
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Dobre :)))

    A czy to działa w drugą stronę? Tzn. czy wśród ubezpieczycieli jest ktoś na
    tyle dorosły, żeby uczciwie na początku wymienić CZEGO JEDNAK UBEZPIECZENIE
    NIE OBEJMUJE? Znam przypadek ubezpieczenia samochodu od pożaru ale... ale
    nie od pożaru wynikającego z "udziału" akumulatora. I nie od pożaru
    wywołanego celową ingerencją osób trzecich (to chyba już standard). Efekt?
    Nawet jak wybuchnie pożar od benzyny to ciężko udowodnić że to nie była
    benzyna zapalona jakąś iskrą z instalacji. A jak iskra to przecież z
    akumulatora...
    Znam też dwa przypadki kiedy domy ubezpieczone od zalania i pioruna zostały
    zalane wodą i trafione piorunem w sposób inny niż przewidywało
    odszkodowanie. Dla mnie to wystarczający przykład, żeby jednak nie bawić się
    w ubezpieczenia. Nie wiem, może nie jestem dość dorosły żeby wziąć tego byka
    za rogi.

  • 26. Data: 2010-09-01 20:09:02
    Od: "arek" <n...@m...pl>

> [...]
    >
    > Jak juz kiedys pisałem: nieubezpieczenie domu/mieszkania - to albo przejaw

    Znajomy ubezpiecza dom od wielu lat. Jakoś tak trochę ponad 300zł/rok.
    Ostatnio po uderzeniu pioruna oberwały pralka, lodówka, komputer, wieża i
    telewizor. Większość dało się naprawić, choć koszty nie były małe. A
    ubezpieczenie? Dostał. 240zł na wszystko.
    I teraz nie wiem czy fakt, że płacił to ubezpieczenie było przejawem
    żamożności czy idiotyzmu. Bo jestem pewien, że za zniszczenie połowy domu za
    200tys. dostałby ze 20 patoli i uśmiech prezesa.

  • 27. Data: 2010-09-02 05:57:46
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > I teraz nie wiem czy fakt, że płacił to ubezpieczenie było przejawem
    > żamożności czy idiotyzmu.

    Masz rację. Każdy waży osobiście czy opłaca mu się utrzymywać tow-ubezp.
    Ten kto mówi, że nieubezpiecza się idiota ma kompletnie czerwono w gowie.

    Pozdr.