  • 291. Data: 2016-03-27 20:01:11
    Temat: Re: Wczoraj w TV byl program o uchodzcach we Francji
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 27 marca 2016 18:40:52 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Zgubiles istote rozwazan. Samowolnie zmieniles nie zabijaj na nie morduj. Ja nie o
    filozofi czy innych pierdolach tylko o tym ze tym co uwazaja Bublie za wzorzec nie
    moga samowolnie zmieniac jej zapisow bo akurat im tak pasuje.

    znów przyjęte a'priori założenie - dlaczego nie mogą? Protestanci różni próbują tekst
    biblii taktowac jaknajdosłowniej. Katolicy nie - dla katolików stary testament jest
    zapowiedzią nowego, a nowy jest otwarciem na nową rzeczywistośc w którym kk znajduje
    nowe tresci a nazywa to tradycją.
    KK nie jest oparty na pismie swiętym - a na piśmie i tradycji.
    Więc jesli czepiasz sie ze w pismie swietym w starym testamencie pisze, aby zachwywac
    różne tam zasady np dotyczące pokarmow, a my tego nie przestrzegamy to moge tylko
    wzruszyc ramionami. Nie jestem żydem tylko katolikiem.

    b.

  • 292. Data: 2016-03-27 20:59:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest niezmienialna bo nikt na ziemi nie ma uprawnien do dokonywania zmian. Poza tym
    zmiany sa potrzebne jesli jest cos skopane. Zmiany dokonywane w doktrynach wiary w
    celu ich dostosowania do warunkow swiadza o tym ze ktorys bog sie pomylil albo
    czegos nie przewidzial. W takiej sytuacji bog ktory odwalil fuszerke z urzedu
    przestaje byc bogiem. Popatrz na pierwsze przykazanie. Jest w nim zakaz tworzenia
    wizerunkow boga Boga. We wczesniejszych religiach religi zydowskiej i islamie ten
    zakaz obowiazuje od jego powstania do dzisiaj. W klonie zwanym chrzescijanstwem zakaz
    zostal zniesiony ze wzgledow finansowych, obrazki dobrze sie sprzedawaly. Gdyby
    pierwsze przykazanie anulowal Jezus czyli bog Bog w ludzkiej formie skupienia materii
    to by bylo wszysko ok. Ale pierwsze przykazanie w religii katolickiej zostalo
    znikniete przez ludzi kilkast lat po jego smierci.

  • 293. Data: 2016-03-27 21:23:59
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 27 marca 2016 20:59:34 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    to by bylo wszysko ok. Ale pierwsze przykazanie w religii katolickiej zostalo
    znikniete przez ludzi kilkast lat po jego smierci.

    przeciez z twojego założenia religie nie są racjonalne, a tu wymagasz jakiejś
    racjonalosci. Co za różnieca czy nieracjonale są 5 czy 50 razy? No powiedzmy ze tej
    nie ma. No wiec co z tego wynika, pytam siedemnasty raz?

    (gdybys oczywiscie sie nie mylił bo tak w szczegółach o tych przykazaniach to
    oczywiscie razem z mastim bredzicie)

    b.

  • 294. Data: 2016-03-27 21:57:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sa nieracjonlne a wrecz stanowia gwalt na rozumie. Dlatego jestem ateista. Co nie
    zabrania mi wytykani nieracjonalnosci religii. A tak na powaznie. Skad wziales nie
    morduj skoro wszedzie jest nie zabijaj?

  • 295. Data: 2016-03-27 22:06:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    racjonalosci. Co za różnieca czy nieracjonale są 5 czy 50 razy? No powiedzmy ze tej
    nie ma. No wiec co z tego wynika, pytam siedemnasty raz?

    wynika z tego, żę nie jesteś żadnym katolikiem. Skoro pozwalasz sobie na
    interpretację jedynie słusznej Biblii. Jesteś zwykłym heretykiem

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 296. Data: 2016-03-27 22:17:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > z krzyzami w miejscach publicznych i urzedach wytlumaczenie jest proste. Panstwo w
    ktorym ok 80% ludzi deklaruje ze sa wyznawcami jednej religi jest panstwem
    wyznaniowym a nie swieckim. I wyznawcy tej jednej religii skupiajacej najwiecej
    wyznawcow maja prawo do wieszania swoich symboli religijnych gdzie chca.

    W domu czy swoim prywatnym budynku mogą gdzie chcą. W urzędzie nie.
    Inna rzecz, że mi wisi co tam wisi z dokładnością do godła, które
    potrafią powiesić nieprawidłowe.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 297. Data: 2016-03-27 22:33:03
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 27 marca 2016 21:57:11 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Sa nieracjonlne a wrecz stanowia gwalt na rozumie. Dlatego jestem ateista. Co nie
    zabrania mi wytykani nieracjonalnosci religii.

    no o to chodzi -przeprowadziles dowód ze nieracjonalne religie sa nieracjonalne,
    brawo :)

    > A tak na powaznie. Skad wziales nie morduj skoro wszedzie jest nie zabijaj?

    czytaj i rozumiej:
    ---------Dekalog
    1 Wtedy mówił Bóg wszystkie te słowa: 2 "Ja jestem Pan, twój Bóg, który cię wywiódł z
    ziemi egipskiej, z domu niewoli.
    3 Nie będziesz miał cudzych bogów obok Mnie! 4 Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani
    żadnego obrazu tego, co jest na niebie wysoko, ani tego, co jest na ziemi nisko, ani
    tego, co jest w wodach pod ziemią! 5 Nie będziesz oddawał im pokłonu i nie będziesz
    im służył, ponieważ Ja Pan, twój Bóg, jestem Bogiem zazdrosnym, który karze występek
    ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia względem tych, którzy Mnie
    nienawidzą. 6 Okazuję zaś łaskę aż do tysiącznego pokolenia tym, którzy Mnie miłują i
    przestrzegają moich przykazań.
    7 Nie będziesz wzywał imienia Pana, Boga twego, do czczych rzeczy, gdyż Pan nie
    pozostawi bezkarnie tego, który wzywa Jego imienia do czczych rzeczy.
    8 Pamiętaj o dniu szabatu, aby go uświęcić. 9 Sześć dni będziesz pracować i wykonywać
    wszystkie twe zajęcia. 10 Dzień zaś siódmy jest szabatem ku czci Pana, Boga twego.
    Nie możesz przeto w dniu tym wykonywać żadnej pracy ani ty sam, ani syn twój, ani
    twoja córka, ani twój niewolnik, ani twoja niewolnica, ani twoje bydło, ani
    cudzoziemiec, który mieszka pośród twych bram. 11 W sześciu dniach bowiem uczynił Pan
    niebo, ziemię, morze oraz wszystko, co jest w nich, w siódmym zaś dniu odpoczął.
    Dlatego pobłogosławił Pan dzień szabatu i uznał go za święty.
    12 Czcij ojca twego i matkę twoją, abyś długo żył na ziemi, którą Pan, Bóg twój, da
    tobie.
    13 Nie będziesz zabijał.
    14 Nie będziesz cudzołożył.
    15 Nie będziesz kradł.
    16 Nie będziesz mówił przeciw bliźniemu twemu kłamstwa jako świadek.
    17 Nie będziesz pożądał domu bliźniego twego. Nie będziesz pożądał żony bliźniego
    twego, ani jego niewolnika, ani jego niewolnicy, ani jego wołu, ani jego osła, ani
    żadnej rzeczy, która należy do bliźniego twego".
    18 Wtedy cały lud, słysząc grzmoty i błyskawice oraz głos trąby i widząc górę
    dymiącą, przeląkł się i drżał, i stał z daleka. 19 I mówili do Mojżesza: Mów ty z
    nami, a my będziemy cię słuchać! Ale Bóg niech nie przemawia do nas, abyśmy nie
    pomarli! 20 Mojżesz rzekł do ludu: "Nie bójcie się! Bóg przybył po to, aby was
    doświadczyć i pobudzić do bojaźni przed sobą, żebyście nie grzeszyli". 21 Lud stał
    ciągle z daleka, a Mojżesz zbliżył się do ciemnego obłoku, w którym był Bóg.
    22 Rzekł nadto Pan do Mojżesza: "Tak powiesz Izraelitom: Wy sami widzieliście, że z
    nieba do was przemawiałem. 23 Nie będziecie sporządzać obok Mnie bożków ze srebra ani
    bożków ze złota nie będziecie sobie czynić. 24 Uczynisz Mi ołtarz z ziemi i będziesz
    składał na nim twoje całopalenia, twoje ofiary biesiadne z twojej trzody i z bydła na
    każdym miejscu, gdzie każę ci wspominać moje imię. Przyjdę do ciebie i będę ci
    błogosławił. 25 A jeśli uczynisz Mi ołtarz z kamieni, to nie buduj go z kamieni
    ciosowych, bo zbezcześcisz go, gdy przyłożysz do niego swoje dłuto. 26 Nie będziesz
    wstępował po stopniach do mojego ołtarza, żeby się nie odkryła nagość twoja.

    w 13 masz nie zabijaj a parę zdan dalej w 24 ze nalezy składac ofiary ze zwierzat -
    zatem albo są sprzczne albo "nie zabijaj" nie dotyczy zwierząt.

    ----15 Wszakże zależnie od twej chęci, stosownie do błogosławieństwa, jakiego Pan,
    Bóg twój, ci udzieli, możesz uprawiać ubój i jeść mięso w obrębie twych murów. Może
    je spożywać czysty i nieczysty, jak się je gazelę i jelenia

    mozesz uprawiac ubój - zdaje sie to jest dosc jednoznaczne?

    ----------Jeśli powstanie u ciebie prorok, lub wyjaśniacz snów, i zapowie znak lub
    cud, 3 i spełni się znak albo cud, jak ci zapowiedział, a potem ci powie: "Chodźmy do
    bogów obcych - których nie znałeś - i służmy im", 4 nie usłuchasz słów tego proroka,
    albo wyjaśniacza snów. [...] nie usłuchasz go, nie ulegniesz mu, nie spojrzysz na
    niego z litością, nie będziesz miał miłosierdzia, nie będziesz taił jego
    przestępstwa. 10 Winieneś go zabić, pierwszy podniesiesz rękę, aby go zgładzić, a
    potem cały lud. 11 Ukamienujesz go na śmierć, ponieważ usiłował cię odwieść od Pana,
    Boga twojego, który cię wywiódł z ziemi egipskiej, z domu niewoli.

    nie ma bezwzględnego zakazu zabijania

    -----------4 Oto zwierzęta, które możecie jeść: wół, baran, koza, 5 jeleń, gazela,
    daniel, koziorożec, antylopa, bawół i kozica.

    ------------12 Człowiek, który pychą uniesiony nie usłucha kapłana ustanowionego tam,
    aby służyć Panu, Bogu twemu, czy też sędziego, zostanie ukarany śmiercią.

    ------------22 Jeśli ktoś popełni zbrodnię podlegającą karze śmierci, zostanie
    stracony i powiesisz go na drzewie

    i wreszcie:
    ----7Od rzeczy kłamliwej oddalisz się, a niewinnego i sprawiedliwego nie zabijesz;

    i w nowym testamencie:

    nowy testament:
    ----------21 Słyszeliście, że powiedziano przodkom: Nie zabijaj!7; a kto by się
    dopuścił zabójstwa, podlega sądowi. 22 A Ja wam powiadam: Każdy, kto się gniewa na
    swego brata, podlega sądowi.

    b.

  • 298. Data: 2016-03-27 23:07:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A co Ci ten krzyzyk przeszkadza? Nic taki urzad lepiej albo gorzej przez niego nie
    funkcjonuje.

  • 299. Data: 2016-03-27 23:26:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie zabijaj tam wystepuje a nie nie morduj. Nie zabijaj to znaczy nie zabijaj niczego
    co zyje. Tak sobie wykombinowali co tworzyli zbior praw zwany Biblia. Ale wyszla
    Bublia bo nie da sie pogodzic nie zabijania i diety w ktorej powaznym skladnikiem
    jest bialko zwierzece. I zaczelo sie, jak by to okreslil jeden co go znam, dorabianie
    pizdzie uszu. Dopisali ze zwierzeta mozna zabijac zeby je zjesc. Jak by swinia nie
    przenosila na ludzi pasozytow to tez by byla w tym wykazie. Zakaz jedzenia
    wieprzowiny ma logiczne uzasadnienie. Teraz wiadomo ze wieprzowina pomimo ze smaczna
    nie jest wskazana dla ludzi. Swinia w lancuchu pokarmowym i genetycznie jest bardzo
    blisko czowieka i to niespecjalnie korzystnie wplywa na zdrowie ludzi. Niedwno
    wyczytalem ze rak jelita grubego i jedzenie wieprzowiny ida w parze.

  • 300. Data: 2016-03-27 23:41:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 27 marca 2016 23:26:33 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    wyszla Bublia bo nie da sie pogodzic nie zabijania i diety w ktorej powaznym

    zieeeew, zmieniasz poglady ale nieco powoli, własnie znów dorabiasz ideologie zgodna
    z twoimi wyobrażeniami i fobiami. To nieprofesjonalne.

    Mozna by ateistą i badac obiektywnie biblię ale trzeba się zdobyc na naukową precyzję
    - nam zarzucasz nieracjonalnośc a postępujesz dokładnie tak samo.

    b.