  • 301. Data: 2016-03-27 23:48:09
    Temat: Re: Wczoraj w TV byl program o uchodzcach we Francji
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie jeden raz zlapalem Cie na manipulowaniu. Teraz tez manipulujesz ze niby zmieniam
    poglady. To nie sprawa pogladow tylko zapisu nie zabijaj przez Ciebie zmienionego na
    nie morduj. Tam jest nie zabijaj i nie ma wylaczen ze jak wojna to wolno. Albo krowe
    tez wolno bo ktos sie kapnal ze dal dupy z tym niezabijaniem. Ale nie martw sie. Zeby
    to byla tylko jedna niekonsekwencja w Bublii. Tam sa same niekonsekwencje poczynajac
    od plaskiej i na dodatek prostokatnej Ziemi.

  • 302. Data: 2016-03-28 00:03:43
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 27 marca 2016 23:48:10 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie jeden raz zlapalem Cie na manipulowaniu. Teraz tez manipulujesz ze niby
    zmieniam poglady. To nie sprawa pogladow tylko zapisu nie zabijaj przez Ciebie
    zmienionego na nie morduj.

    nigdy mnie nie złapałes na manipulwaniu bo tego nie robię. A skan z pisma swietego z
    zapisem "nie popełnisz morderstwa" sobie życzysz? Lezy u mnie na półce. Ale może
    wystarczy ci link: http://www.rp.pl/artykul/215489-Piate-przykazanie--n
    ie-popelnisz-morderstwa.html#ap-1

    bo oczywiscie ja osobiscie nic nie zmieniam, ja jestem katolem, dla mnie decydujące i
    rozstrzygające znaczenie z całą pokorą ma głos koscioła.

    b.

  • 303. Data: 2016-03-28 01:00:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To wejdz na strony Episkopatu Polski i sprawdz co tam napisane. Zadalem sobie trud i
    w wyszukiwarke wpisalem 10 przykazan. Wyskoczyla miedzy innymi strona Episkopatu a
    tam nie zabijaj. Nie musisz pisac o sobie ze jestes katolem. To zaden wstyd byc
    katolikiem.

  • 304. Data: 2016-03-28 07:56:52
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 marca 2016 01:00:43 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > To wejdz na strony Episkopatu Polski i sprawdz co tam napisane. Zadalem sobie trud
    i w wyszukiwarke wpisalem 10 przykazan. Wyskoczyla miedzy innymi strona Episkopatu a
    tam nie zabijaj.

    Jesli juz chcesz oficjalnego stanowiska kosciola to czytaj raczej katechizm kosciola
    katolickiego.
    Wiesz, adam mnie zagiął na obliczeniach wentylacji. Umiem sie do tego przyznac.
    A czy ty potrafisz sie przyznac ze błędnie zinterpretowales zapis "nie zabijaj"?
    Honoru ci nie ubędzie, powodów do czepiania sie kk znajdziesz jeszcze milion.

    Zatem zeby zamknąc temat -biblijne "nie zabijaj" rozumiane łącznie z kontekstem
    oznacza "nie popełnisz morderstwa". Stary testament pozwalał na karanie smiercią - KK
    jest nieco bardziej rygorystyczny bo zabicie (człowieka) dopuszcza jako niezamierzony
    skutek obrony.

    >Nie musisz pisac o sobie ze jestes katolem. To zaden wstyd byc katolikiem.

    Wiem.

    b.

  • 305. Data: 2016-03-28 20:51:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-03-28 o 07:56, Budyń pisze:

> [...]
    jest nieco bardziej rygorystyczny bo zabicie (człowieka) dopuszcza jako niezamierzony

    Hitlerowcy też sobie interpretowali jak chcieli i wymyślili holokaust.
    Poza tym KK znany jest z dowolnej interpretacji dekalogu i przyzwalaniu
    na morderstwa.
    Tu trzeba by było sobie przypomnieć zasługi papieża Piusa XII we Francji
    związane z prześladowaniami Żydów, sprawę Jugosłowiańską i ustaszy.

    Poza tym czy prawdziwy Katolik nie powinien świąt spędzać z rodziną,
    zamiast pieprzyć głupoty na grupach dyskusyjnych i uskuteczniać krucjaty? :)

  • 306. Data: 2016-03-28 21:15:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie przekonales mnie. To nie idzie o wiare i religie a rzetelnosc przekazu. Zeby
    bezstronnie rozstrzygnac nalezy udac sie do zrodla i sprawdzic jak to zostalo
    zapisane w oryginale. Slowo morderstwo wedlug mnie nie pochodzi z terenow na ktorych
    powstawala Bublia. Podejrzewam ze oni wtedy nie rozrozniali morderstwa od zabicia.
    Morderstwo to teraz raczej termin z kryminalistyki. Oczywiscie moge sie mylic. To ze
    w jakims tlumaczeniu pojawia sie morderstwo nic nie znaczy. Wszystkie tlumaczenia
    maja to do siebie ze moga byc malo precyzyjne. Zwlaszcza jak cos bylo tlumaczone
    wielokrotnie. Inna sprawa ze przykazanie z morderstwem nie pasuje stylem do innych
    przykazan. Mnie nie pasuje, komus innemu moze pasowac.

  • 307. Data: 2016-03-28 21:49:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 marca 2016 20:51:35 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > >

    > Hitlerowcy też sobie interpretowali jak chcieli i wymyślili holokaust.
    > Poza tym KK znany jest z dowolnej interpretacji dekalogu i przyzwalaniu

    znany głównie wśród ludzi którym fakty nie za bardzo przeszkadzają

    > Tu trzeba by było sobie przypomnieć zasługi papieża Piusa XII we Francji
    > związane z prześladowaniami Żydów,

    wikipedia mowi:
    "W 2011 roku, przy okazji uroczystości wręczania medalu Sprawiedliwy wśród Narodów
    Świata włoskiemu księdzu Gaetano Piccininiemu, ambasador Izraela przy Stolicy
    Apostolskiej, Mordechaj Lewy przyznał, że oskarżanie Piusa XII o antysemityzm jest
    błędem[5]:
    Mówienie, że Kościół katolicki, Watykan czy papież sprzeciwiali się ratowaniu Żydów,
    to błąd. Było dokładnie odwrotnie. Zawsze okazywali tyle pomocy, ile byli w stanie."

    z perspektywy historycznej to kazdy człowiek moze sobie gadac co należało zrobi
    kiedyś. Spróbuj powiedziec dzis co nalezy robic w europie - za 50lat bedziesz
    wiedzial co dzis nalezy robic.

    >sprawę Jugosłowiańską i ustaszy.

    nie znam sprawy i nie chce mi sie doktoryzowac, niewątpliwie zdarzało sie (i zdarza
    nadal) ze czesc duchowienstwa ma wieksze parcie na szkło czy politykę niz na sprawy
    religii, lub obierało złą drogę do osiągniecia dobrego (w ich mniemaniu) celu. Tyle
    ze to raczej ocena bładzących księży niz katolicyzmu jako takiego.

    > Poza tym czy prawdziwy Katolik nie powinien świąt spędzać z rodziną,
    > zamiast pieprzyć głupoty na grupach dyskusyjnych i uskuteczniać krucjaty? :)

    a kiedy jest lepszy czas dla uskuteczniania krucjat jak nie w swieta :)

    b.

  • 308. Data: 2016-03-29 08:34:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-03-28 o 21:49, Budyń pisze:

    > znany głównie wśród ludzi którym fakty nie za bardzo przeszkadzają

    Nieznany wśród ludzi, którym fakty nie są na rękę.

> [...]
    kiedyś. Spróbuj powiedziec dzis co nalezy robic w europie - za 50lat bedziesz

    Czytasz cokolwiek więcej niż Wikipedię?

    > nie znam sprawy i nie chce mi sie doktoryzowac,

    Nie znam i nie chce mi się, dlatego uważam, że to nigdy się nie wydarzyło :)

> [...]
    dobrego (w ich mniemaniu) celu. Tyle ze to raczej ocena bładzących księży niz

    "KK jest super. To tylko ludzie i niektórzy księża ..."
    "Komunizm to uosobienie zła i sam w sobie był zły."
    Wybacz, ale takie myślenie jak Twoje, polegające na tym, że "nieważne są
    fakty i liczy się tylko co ja myślę" jest poważnym błędem.
    Niestety wielu Katolików myśli właśnie w taki sposób m.in. w stosunku do
    komunizmu, socjalizmu, homoseksualizmu, ateizmu.

    > a kiedy jest lepszy czas dla uskuteczniania krucjat jak nie w swieta :)

    Co roku przed każdymi świętami w firmie, gdzie pracuję, pracownicy
    organizują spotkania świąteczne. Są to spotkania bezalkoholowe.
    Organizowany jest poczęstunek typowy dla danych świąt, a cel tych
    spotkań ma charakter integracyjny. Zawsze na tych spotkaniach brakuje 2
    pracowników. Dwóch najbardziej zagorzałych Katolików.
    Jak myślisz dlaczego?

  • 309. Data: 2016-03-29 08:36:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-03-27 o 14:17, Adam Sz. pisze:

    > Pudlo - nie mam z kosciolem za wiele wspolnego :)
    > pozdr.

    Ja wiem lepiej :)

  • 310. Data: 2016-03-29 09:14:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 29 marca 2016 08:34:47 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Nie znam i nie chce mi się, dlatego uważam, że to nigdy się nie wydarzyło :)

    a następnie zacytowałeś ze powiedziałem dokladnie odwrotnie -ale fakty nie maja
    znaczenia, liczą sie fobie i ugruntowane opinie

> [...]
    niz katolicyzmu jako takiego.

    > "KK jest super. To tylko ludzie i niektórzy księża ..."
    > "Komunizm to uosobienie zła i sam w sobie był zły."

    otóż to

    > Wybacz, ale takie myślenie jak Twoje, polegające na tym, że "nieważne są
    > fakty i liczy się tylko co ja myślę" jest poważnym błędem.

    owszem, byłoby gdyby nie patrzec na proporcje - patrzysz na ilosc ofiar
    wyprodukowanych przez komunizm, faszyz i kościół katolicki i dobrze wiesz pod którą
    władzą chciałbyś sie znaleźć w razie W, gdybys miał oczywiscie wybór.

> [...]
    > spotkań ma charakter integracyjny. Zawsze na tych spotkaniach brakuje 2
    > pracowników. Dwóch najbardziej zagorzałych Katolików.

    Zależy od towarzystwa, jesli maja poczucie straconego czasu to nie idą. Tak sobie
    myśle ze na wyjazdy integracyjne też bym sie nie śpieszył...

    b.