  • 321. Data: 2016-03-29 13:43:35
    Temat: Re: Wczoraj w TV byl program o uchodzcach we Francji
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 marca 2016 13:37:10 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > A tak na marginesie- wypowiadają się tutaj zwolennicy wolności, równości i >czego
    tam jeszcze pasuje- może też porą ...
    "może też poprą" miało być

  • 322. Data: 2016-03-29 14:53:53
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-03-29 11:41, Maniek4 wrote:
    > W dniu 2016-03-27 o 17:01, JDX pisze:
    [...]
    > Nic o tym nie wiem, wiec nie bede sie odnosil.
    To poczytaj sobie w wolnej chwili, np.:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82
    _katolicki_a_ustasze

    > Problem tych co wrzucaja, nie moj.
    Aha, skoro nie wrzucasz wszystkich muzlimów do jednego wora, to
    oczywiście nie masz nic przeciwko importowaniu muzlimskich uciekinierów
    (tych dobrych) do Polski? :-D

    > Ale zdaje sie, ze gdzies wyzej robisz
    > wyrzut papiezowi w zwiazku z emigrantami? Wiec kto wrzuca do jednego wora?
    No tak coś tam czytasz, ale ze zrozumieniem tego co przeczytałeś to
    kiepsko. :-D Otóż nie, nie robiłem obecnemu papieżowi jakichkolwiek
    wyrzutów w związku z jego stosunkiem go muzułmańskich uciekinierów.
    Robiłem wyrzuty rzekomym katolikom, którym nie podoba się to, co papież
    mówi na temat wspomnianych uciekinierów. Dodajmy, że papież, który jest
    nieomylny z definicji. :-D

    > Ale czego ode mnie oczekujesz w zwiazku z tym?
    Niczego nie oczekuję. To taka dygresja pokazująca, że niektórzy jednak
    utożsamiają narodowość z religią i że dzieje się to także u nas, w Polsce.

  • 323. Data: 2016-03-29 14:56:33
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-29 o 13:24, Uzytkownik pisze:

    > Kolejny raz piszesz bzdury. Ja nic nie mam do Katolików. Krytykuję tylko
    > i wyłącznie fanatyków, a to, że wielu Katolików bywa skrajnymi
    > fanatykami to inna sprawa.

    Podobnie jak nie katolikow.

    > Na szczęści moja małżonka nie jest fanatyczką i nikomu na siłę niczego
    > nie narzuca. Tak więc daruj sobie tego typu porównania, bo nijak się
    > mają do naszej dyskusji.

    Wybrane cytaty Twojej tworczosci:

    "Wybacz, ale jesteś strasznie skrzywiony paranojami głoszonymi przez
    czarnych."

    "> oczywista nieprawda -dzieciom da sie zepsuc zryc beret tak by
    > zwątpily w naturalne odczucia -co potwierdzja brytyjskie badania.

    Masz rację, że się da i doświadcza tego każde dziecko Katolika :-)"

    A do naszej dyskusji sie ma, jak najbardziej.
    Z jednej strony my katolicy ze zrytymi lbami, fanatyczni wyznawcy mogacy
    za wiare podkladac bomby, a z drugiej Ty - personifikacja wolnosci od
    wplywow religijnych, liberalizmu, tolerancji i pluralizmu, obrazajaca
    wszystkich katolikow, mnie, swoja zone i "lby" dzieci zony. I w jakiej
    grupie powinnismy szukac fanatykow?

    Pozdro.. TK

  • 324. Data: 2016-03-29 15:51:03
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-03-29 11:19, Maniek4 wrote:
    > W dniu 2016-03-27 o 16:02, JDX pisze:
    [...]
    > Przez 1050 lat nic takiego sie nie wydarzylo, wiec nie panikuj.
    No właśnie, a homo-praw nie udało się nigdzie wprowadzić w życie chyba
    od zarania dziejów ludzkości. :-D A przynajmniej nie słyszałam aby homo
    byli jakoś uprzywilejowani w stosunku do hetero w starożytnym Egipcie
    czy Grecji. Więc nie panikuj. :-D

    > W czasach, ktorych generalnie zycie ludzkie mialo niewielka wartosc.
    Dla chrześcijan życie ludzkie miało i ma przecież wielką wartość. Na
    podstawie ,,definicji", która brzmi ,,nie zabijaj" czy ,,nie morduj" jak
    kto woli. :-D A jeśli nawet życie ludzkie było wtedy mało warte, to co
    to ma do rzeczy? Muszę przyznać, że logikę masz powalającą. :-D
    Katolicką, można by się rzec. :-D

    > No i jest git. Znalazles kolejny powod by nawciskac. Trudne nie bylo. :-)
    Znaczy się co jest git? Ci ,,wymagający katolicy", którzy uważają się za
    ,,madrzejszych od papieża" są git? :-D A trudne nie było, bo ,,katolicy" o
    których piszesz to nie są żadni katolicy. Oni tylko deklarują, że są
    katolikami, a takie deklaracje przecież nic nie znaczą (czego dowodziłeś
    w wątku o ustaszach). :-D

    > Jednego nie mozna Ci odmowic - konsekwencji wynajdywania, nawet bez
    > koniecznosci rozumienia. :-)
    Cytat z
    http://papiez.wiara.pl/doc/3056226.W-wielkanocnym-or
    edziu-papiez-zaapelowal-o-pokoj-w-Syrii:
    "Zmartwychwstały Chrystus - mówił Franciszek - wzywa nas, byśmy nie
    zapominali o mężczyznach i kobietach poszukujących lepszej przyszłości,
    o coraz liczniejszych zastępach migrantów i uchodźców, wśród których
    jest wiele dzieci, uciekających przed wojną głodem, ubóstwem i
    niesprawiedliwością społeczną.

    Ci nasi bracia i siostry zbyt często na swej drodze napotykają śmierć
    albo w każdym razie odrzucenie ze strony tych, którzy mogliby udzielić
    im gościny i pomocy."
    Ja zrozumiałem to tak, że papież wzywa, aby pomagać muzlimskim
    uciekinierom. Jak to można jeszcze inaczej zrozumieć? :-D Chociaż... Po
    uważnym wczytaniu się w ten tekst wychodzi na to, że to nie papież wzywa
    do pomocy uciekinierom, a sam Chrystus. :-D

  • 325. Data: 2016-03-29 16:06:50
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-29 o 13:37, Kris pisze:
    > Tu pedofile od razu z grubej rury przywalili i chcą legalizacji współżycia z
    dziećmi
    > Ale zazwyczaj to małymi kroczkami idzie.
    > Najpierw zalegalizować związki gejowskie, za chwile zechcą zgody na adopcję dzieci.
    > Później albo w międzyczasie "rodzic 1" "rodzic 2" a "mama" "tata" zakazać bo
    dyskryminuje itp.
    > Najpierw wpuścić "islamistów" za chwile kroczek dalej ustąpić, później jeszcze krok
    i nagle nasze kobiety będą musiały z zasłoniętymi twarzami chodzić żeby nie obrażać
    "uczuć religijnych" czy co tam jeszcze.
    > A tak na marginesie- wypowiadają się tutaj zwolennicy wolności, równości i czego
    tam jeszcze pasuje- może też porą to stowarzyszenie podofilów czy temu podobne? W
    końcu czemu dyskryminować zboczeńców.

    Ale jakich zboczencow? To mniejszosc jakas jest. Zaraz zboczency? ;-)

    Pozdro.. TK

  • 326. Data: 2016-03-29 16:18:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-29 o 14:53, JDX pisze:
    > [...]
    > To poczytaj sobie w wolnej chwili, np.:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82
    _katolicki_a_ustasze

    Faszysci Ustasze i niejednoznaczna postawa papieza, przynajmniej wg.
    niektorych zrodel. Jesli to prawda to trudno to komentowac

    > Aha, skoro nie wrzucasz wszystkich muzlimów do jednego wora, to
    > oczywiście nie masz nic przeciwko importowaniu muzlimskich uciekinierów
    > (tych dobrych) do Polski? :-D

    Mysle, ze jak wiekszosc z nas, wolalbym zeby to sie nie dzialo. Ale z
    drugiej strony uwazam, ze potrzebujacym trzeba pomoc, bo ktos kto umiera
    w izotermie na autostradzie na wakacje tu nie przyjechal.

> [...]
    > Robiłem wyrzuty rzekomym katolikom, którym nie podoba się to, co papież
    > mówi na temat wspomnianych uciekinierów. Dodajmy, że papież, który jest

    Tez sie nad tym czasem zastanawiam. Ale to sie bieze z tego co widac za
    granica. Trudno sie dziwic prawde mowiac. Praktycznie nie ma mozliwosci
    identyfikowac uchodzcow.

    > Niczego nie oczekuję. To taka dygresja pokazująca, że niektórzy jednak
    > utożsamiają narodowość z religią i że dzieje się to także u nas, w Polsce.

    Co poradzic? Wielu idiotow mysli, ze posiadlo wszystkie rozumy.

    TK

  • 327. Data: 2016-03-29 16:34:08
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-29 o 15:51, JDX pisze:
> [...]
    > od zarania dziejów ludzkości. :-D A przynajmniej nie słyszałam aby homo
    > byli jakoś uprzywilejowani w stosunku do hetero w starożytnym Egipcie

    Ale to jest proces. Juz heteroseksualni mozna powiedziec, ze sa
    dyskryminowani przez zastapienie ojca i matki rodzicami z cyframi. Gdyby
    bylo jak w Australii - przyjezdzajcie i zyjcie jak my, albo nie
    przyjezdzajcie to OK. Ale tak nie jest. Nie byloby problemu z rodzicami
    gdyby w kilku krajach paru pojebow nie wpadloby na pomysl adoptowania
    dzieci. Wlasciwie to nawet nie ma co miec pretensji do homoseksualnych.
    Oni biora co daja. Pretensje mozna miec do rzadzacych, ze takie glupoty
    przechodza. Ale taka jest demokracja niestety.

> [...]
    > kto woli. :-D A jeśli nawet życie ludzkie było wtedy mało warte, to co
    > to ma do rzeczy? Muszę przyznać, że logikę masz powalającą. :-D

    Cofasz sie do czasow w ktorych zycie nie mialo wartosci. Nic na to nie
    poradze. To nie znaczy, ze ja cos tlumacze, ale tak po prostu bylo. W
    Stanach przeciez nie tak w sumie dawno mozna bylo niewolnika zabic bez
    powodu. Dlatego przenoszenie tego do naszych czasow nie ma sensu bez
    tamtej perspektywy.

> [...]
    > których piszesz to nie są żadni katolicy. Oni tylko deklarują, że są
    > katolikami, a takie deklaracje przecież nic nie znaczą (czego dowodziłeś

    Nikt normalny nie popiera Ustaszy czy Srebrnicy. Do tego nie trzeba byc
    katolikiem. Ale Ustasze to tez szczegolna perspektywa geografii, religii
    i czasow. Zalatwiali sprawy miedzy soba badz co bac, nie pierwszy raz.

> [...]
    > uważnym wczytaniu się w ten tekst wychodzi na to, że to nie papież wzywa
    > do pomocy uciekinierom, a sam Chrystus. :-D

    Dokladnie tak, ale myslalem, ze to Ci sie nie podoba. Tak jest OK.

    TK

  • 328. Data: 2016-03-29 17:55:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zycie dla zabijanego zawsze mialo ogromna wartosc. Ono wtedy i teraz nie ma wartosci
    dla tych co rzadza, pod warunkiem ze to nie zycie rzadzacych. Instynkt
    samozachowawczy jest tym co robi z zycia dla zyjacego jedna z wartosci nadrzednych.
    To dlaczego sa samobojcy? Dlaczego ktos wysadzi sie w tlumie? Sa osoby chore
    psychicznie u ktorych instynkt samozachowawczy przestaje dzialac. Pod wplywem
    czynnikow srodowiskowych u niewielkiej czesci ludzi moze byc wylaczony instynkt
    samozachowawczy. Bardzo czesto czynnikiem zewnetrznym jest pranie mozgu zwiazane z
    religijnoscia. Niedawno byly zamachy. Jeden z zamachowcow nie wysadzil sie. U niego w
    ostatniej chwili zadzialal instynkt samozachowawczy.

  • 329. Data: 2016-03-29 18:31:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 29 marca 2016 17:55:43 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Zycie dla zabijanego zawsze mialo ogromna wartosc.

    ty jak zwykle swoje projekcje :-) Słaba znajomosc historii kolego. Wam bardzo łatwo
    szafowac haslami kk w sredniowieczu cos tam cos tam i dlatego jest zły.
    Otóż :
    "Ludzie byli świadomi tego, że bez udziału pierwiastka boskiego nie ma życia
    doczesnego, że to, co materialne, jest nieskończenie mniej warte niż to, co duchowe,
    mające związek ze świętością."
    to stad http://gotyx.pl/sredniowiecze/art26.html , ale w podreczniku do gimnazjum
    pewnie tez to znajdziesz.
    Różne tam palenia na stosach były próbą ratunku człowieka - czyli ratunku jego duszy
    bo ta była istotna a nie życie doczesne - a nie przejawem zemsty czy okrucienstwa.

    Przekładanie dzisiejszej wiedzy i wyobrazen daleko w historie jest kompletnie od
    czapki :-)

    b.

  • 330. Data: 2016-03-29 22:06:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-03-29 o 14:56, Maniek4 pisze:

    > Podobnie jak nie katolikow.

    Jakoś dziwnie zauważasz jak krytykuję Katolików, ale nie dostrzegasz, że
    także krytykowałem fanatycznych antykatolików.

    > Wybrane cytaty Twojej tworczosci:
    >
    > "Wybacz, ale jesteś strasznie skrzywiony paranojami głoszonymi przez
    > czarnych."

    Czego tu nie rozumiesz, że księża starszą homoseksualizmem, a zwolennicy
    KK to podłapują i powtarzają dalej?
    Nie rozumiesz też, że wielu księży prowadzi politykę, nierzadko
    opowiadając bzdury, aby ukierunkować wiernych?

    > "> oczywista nieprawda -dzieciom da sie zepsuc zryc beret tak by

    Zapomniałeś dodać, ze ten fragment to nie moja wypowiedź.

    > Masz rację, że się da i doświadcza tego każde dziecko Katolika :-)"

    Czy dzieci zaczynają chodzić do kościoła same, czy też rodzice na siłę
    dzieciom wpajają, nierzadko grożąc paskiem lub straszą piekłem, że mają
    klepać paciorki, chodzić do kościoła i
    na lekcje religii? Czy dzieci idą do chrztu świadome tego sakramantu?
    Bardzo często te dorosłe dzieci chodzą do kościoła, bo odczuwają strach.

> [...]
    > obrazajaca wszystkich katolikow, mnie, swoja zone i "lby" dzieci zony.
    > I w jakiej grupie powinnismy szukac fanatykow?

    Fanatyzm to nie tylko podkładanie bomb.