  • 481. Data: 2016-04-06 15:26:47
    Temat: Re: Wczoraj w TV byl program o uchodzcach we Francji
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

    > Znaczy przynalezymy bo mamy duzo wolnego czasu? :-)

    chyba sam lepiej wiesz dlaczego przynależysz?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 482. Data: 2016-04-06 17:00:43
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-04-06 o 15:26, masti pisze:

    > chyba sam lepiej wiesz dlaczego przynależysz?

    No pisze o tym, ale zdaje sie, ze Ty wiesz lepiej.

    Pozdro.. TK

  • 483. Data: 2016-04-06 20:42:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

    > No pisze o tym, ale zdaje sie, ze Ty wiesz lepiej.

    ty piszesz o motywach. ja tylko stwierdzam, że zgodnie z regułami tej
    organizacji nie spełniasz wymogów członkostwa

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 484. Data: 2016-04-06 21:05:27
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 6 kwietnia 2016 20:45:32 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > ty piszesz o motywach. ja tylko stwierdzam, że zgodnie z regułami tej
    > organizacji nie spełniasz wymogów członkostwa

    ...gadanie jak do obrazu. Masti, przyjmij wreszcie do wiadomosci ze obowiązujące
    zasady znamy lepiej od ciebie. Ty masz tylko jakies wlasne wyobrażenie zasad :)

    b.

  • 485. Data: 2016-04-06 21:16:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > ...gadanie jak do obrazu. Masti, przyjmij wreszcie do wiadomosci ze obowiązujące
    zasady znamy lepiej od ciebie. Ty masz tylko jakies wlasne wyobrażenie zasad :)

    tak Ci się tylko wydaje :)

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 486. Data: 2016-04-06 21:34:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 6 kwietnia 2016 21:19:35 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    zasady znamy lepiej od ciebie. Ty masz tylko jakies wlasne wyobrażenie zasad :)

    > tak Ci się tylko wydaje :)

    no to doszlismy w koncu do porozumienia :-)

    b.

  • 487. Data: 2016-04-06 23:32:43
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-04-06 o 20:42, masti pisze:

    > ty piszesz o motywach. ja tylko stwierdzam, że zgodnie z regułami tej
    > organizacji nie spełniasz wymogów członkostwa

    Bo Ty zakladasz jakas dziwaczna partie polityczna z nieomylnym prezesem
    i tak dalej. To tak nie dziala. Chierarchowie nie rozwiazuja za mnie
    moich problemow. Nie pokaza wyjscia z kazdej sytuacji i nie zbawia mnie
    zaocznie. Wyznaczaja owszem jakies z grubsza ramy w ktorych my katolicy
    powinnismy sie poruszac. Bo dla nas zycie na ziemi to nie cel sam w
    sobie, tylko etap czegos wiekszego. Wiec w skrocie zyje tu by byc
    zbawiony po smierci. Cos co na codzien mowi mi co jest dobre a co zle
    jest moje sumienie. Gdybym o nim zapomnial to mam do posluchania
    chierarchow. Gdyby co wskaza mi kierunek. Chierarchowie sa po to zeby mi
    wskazywac droge dla mojego zbawienia, a nie po to zeby oddawac im czesc
    i sie z nimi zgadzac mimo, ze byc moze moje sumienie podpowiada inaczej.
    Tak jest z pedofilia w kosciele np. Moje sumienie mowi mi, ze to jest
    zle, ale tak po ludzku. Dlatego nie utozsamiam sie z takimi ludzmi.
    Wszystko jedno kim sa. Wiec bycie katolikiem to nie jakas przynaleznosc
    a raczej sposob zycia z perspektywa innej przyszlosci, na ktora kazdy
    sobie sam pracuje, posiadajac wolna wole.

    Pozdro.. TK

  • 488. Data: 2016-04-06 23:33:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > a raczej sposob zycia z perspektywa innej przyszlosci, na ktora kazdy
    > sobie sam pracuje, posiadajac wolna wole.

    mylisz chrześcijan z katolikami :)

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 489. Data: 2016-04-06 23:38:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-04-06 o 23:33, masti pisze:

    > mylisz chrześcijan z katolikami :)

    A co? Do definicji internetowej nie pasuje? No przykro mi. Juz pisalem,
    powinniscie najpierw pytac.

    Pozdro.. TK

  • 490. Data: 2016-04-07 17:58:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-04-06 o 12:41, Maniek4 pisze:

    > Intryguje mnie prostota wnioskowania. :-)
    > Przynalezec do organizacji takiej jak kosciol bez rozpatrywania przez
    > pryzmat wiary. Interesujace, naprade. :-) Daje niezly obraz wiedzy o
    > temacie.
    >
    > Pozdro.. TK

    Mnie zaś intryguje tępota Twojego myślenia.
    Po pierwsze nikt tu nie dyskutował o Twoim wierzeniu, a tylko i
    wyłącznie o przynależności do KK, którą cały czas tak podkreślasz. Tak
    naprawdę to i ja wierzę, że istnieje jakaś siła, która tchnęła cały
    wszechświat do życia. Ty ją nazywasz Bogiem, a ja po prostu niezbadaną
    siłą. W gruncie rzeczy wierzymy w tego samego Boga, ale różnie go
    nazywamy. Różni nas natomiast sposób wyznawania wiary. Ja mam wpojone
    czy też wrodzone cechy czynienia dobra i niewyrządzania zła zgodnie z
    prawem naturalnym i nie potrzebuję świątyni czy też kapłanów, aby mnie
    przekonywali do życia z takimi zasadami. Ale, żeby tak żyć trzeba mieć
    mocny charakter i być otwartym na różne grupy wyznaniowe. Osobniki ze
    słabym charakterem muszą mieć przewodników, a najsłabsze uważają, że ich
    wiara jest jedynie słuszna i nie ma lepszej na świecie - to są fanatycy.
    Prawda jest taka, że całe chrześcijaństwo i islam posiadają wspólne
    źródło wierzeń. Ale niestety tam gdzie gromadzą się ludzie, tam górę
    bierze czynnik ludzki (chciwość, zawiść, cwaniactwo i chęć dominowania).
    Dlatego też powstawały rozłamy, które tworzyły własne zasady, głównie po
    to, żeby w łatwiejszy sposób podporządkowywać sobie ludzi.

    Po drugie jeżeli ktoś wierzy w Boga (boga) nie musi przynależeć do
    jakiegokolwiek Kościoła (jako zgromadzenia). Może się nie modlić lub
    modlić w dowolnej świątyni (w kościele, cerkwi, synagodze czy meczecie)
    lub gdziekolwiek, nawet w szczerym polu. Sama świątynia nie jest
    potrzebna, aby wyznawać Boga lub wierzyć w jego istnienie.

    Po trzecie Bóg ponoć jest jeden, a zatem obojętnym jest czy modlisz się
    z Katolikami czy też innymi wyznaniami, bo modlisz się do tego samego
    Boga. Kwestią jest tylko czy modląc się z nimi czynisz dobro czy też
    ulegasz złu. Zatem argumentowanie, że jestem Katolikiem, bo wierzę w
    Boga jest bzdurnym tłumaczeniem. Z taką samą prawdą mogę powiedzieć, że
    nie jestem Katolikiem, bo wierzę w Boga, albo jestem Muzułmaninem, bo
    wierzę w Boga. Jak więc widzisz "wiara w Boga" to jedno, a przynależność
    do danego wyznania to inna kwestia. Zazwyczaj podyktowana otoczeniem,
    wychowaniem i "wdrukowaniem".
    Dlatego też proszę przyjmij do wiadomości, że nie czepiamy się twojego
    wierzenia w Boga, ale krytykujemy ugrupowanie, które chce swoje zasady
    narzucać wszystkim, a do którego Ty przynależysz. Co prawda Katolicy w
    porównaniu Muzułmanów są o wiele bardziej liberalni, ale też próbują się
    wpierniczać z buciorami w życie innych.
    Ty tego nie dostrzegasz, bo jesteś po ich stronie i uważasz, że to co
    robią jest jedynie słuszne.

    Po czwarte wyskakujesz jak Filip z Konopi z jakimiś tekstami oderwanymi
    całkowicie od tematu dyskusji i jeszcze przypisujesz nam błędne wnioski.
    Nikt nie kwestionuje tego, że jesteś wierzący i myślę że nikt też Ci nie
    ma tego za złe. Mamy za złe natomiast to, że tak uparcie tłumaczysz i
    bronisz tych członków swojego ugrupowania, którzy czynią zło.
    Jeżeli ich tak bronisz to znaczy, że się utożsamiasz z nimi i
    akceptujesz to zło, które oni czynią.