eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Wykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)

  • 251. Data: 2009-04-11 13:22:52
    Temat: Re: Wykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message
    news:grpk6b$1e2$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    >A nie prosciej bylo spuscic wode z naczynia przeponowego i zwykla
    >pompka samochodowa dopompowac powietrze i z powrotem wpuscic wode?
    >Bo przenikanie gazu przez przepone bedziesz mial zawsze i tego cisnienia
    >trzeba pilnowac.

    Chyba się przetarła, a jest niewymienna.

  • 252. Data: 2009-04-11 13:25:23
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > Zaoszczędziłeś 10zł na zaworku odcinającym przed naczyniem przeponowym ?
    > Co roku będziesz spuszczał setki litrów wody żeby dopompowywać naczynie ?

    Ale ty jesteś jeleń. Przepisy zabraniają zaworów między naczyniem, a
    zbiornikiem. Jedynie na dolocie wody przed naczyniem jest zawór.
    Po to nie daje się zaworu żeby któś go przypadkiem nie zakręcił i nie
    rozsadziło zasobnika.

  • 253. Data: 2009-04-11 13:33:00
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > Pan Heniek zwykle nie wymyśli ci jak rozwiązać jakiś trudniejszy problem,
    > nie zaprojektuje instalacji.

    A ty chcesz brać działkę od projektanta? Projektanta się szuka samemu żeby
    twojej marży nie płacić :-)

  • 254. Data: 2009-04-11 13:55:27
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > zbiornikiem. Jedynie na dolocie wody przed naczyniem jest zawór.
    > Po to nie daje się zaworu żeby któś go przypadkiem nie zakręcił i nie

    Pierdoły piszesz.
    Żeby nie rozsadziło CWU to montuje się zawór bezpieczeństwa. Zawór ten musi
    być zamontowany w taki sposób, żeby nie było możliwości go odciąć
    jakimkolwiek zaworem od CWU
    Naczynie przeponowe ma natomiast za zadanie przeciwdziałać wzrostowi
    ciśnienia na skutek rozszerzalności cieplnej, a tym samym upuszczaniu wody
    przez zawór bezpieczeństwa oraz łągodzić gwałtowne zmiany ciśnień w
    instalacji czy to na skutek skoków ciśnienia od strony sieci zasilającej czy
    też na skutek gwałtownego odkręcania kranów.
    Ponieważ bywa tak, że zawory oraz przepony przepuszczają powietrze to z
    czasem naczynie przestaje spełniać należycie swoje zadanie. Po to właśnie
    montuje się przed tymi naczyniami dwa zawory. Jeden z nich odcina naczynie
    od instalacji wodnej, a drugi służy do upuszczenia wody z naczynia tylko po
    to, żeby można było bez problemu dopompować powietrza do naczynia
    przeponowego. Dzięki takiemu podłączeniu nie trzeba spuszczać wody z CWU,
    aby dopompować naczynie.

  • 255. Data: 2009-04-11 13:57:24
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Oj, naczytałem się tutaj o Panach Heniach, naczytałem ...

    - że to gdyby nie Panowie Przedsiębiorcy to Panowie Heniowie wyzdychaliby z
    głodu
    - że Panowie Heniowie to u Panów Przedsiębiorców mają lepiej, niż na własnym
    garnuszku
    - że Panowie Heniowie to nieuki i partacze
    - że Panowie Heniowie to złodzieje
    - że Panowie Heniowie to Panom Przedsiębiorcom "rynek psują"
    - że Panowie Heniowie to podatków i ZUS-u nie płacą okradając państwo
    - że Panowie Heniowie to nieuczciwa konkurencja
    - że dla inwestora korzystniej jest zapłacić Panu Przedsiębiorcy pięć razy
    więcej, niż Panu Heniowi
    - że Pan Przedsiębiorca musi brać więcej, bo "robi papierki i logistykę"

    Szanowni Panowie Przedsiębiorcy !
    Jeśli jeszcze powiecie, że Panowie Heniowie to w wiekszości Żydzi, pedofile,
    albo i cykliści utworzycie logiczny ciąg argumentów pozwalający inwestorom
    wybrać pomiędzy Wami, a Panami Heniami.

    Rozumiem Wasz, Panowie Przedsiębiorcy ból i frustracje. Wy musicie "roboty
    zdobywać" (za zlecenie dalej płaci się 10 % wartości kosztorysowej, czy już
    dajecie więcej ?) walcząc ze stratami wynikającymi z przestojów (bo to
    zatrudnionej brygadzie trzeba płacić bez względu na to, czy jest robota, czy
    jej nie ma). U Was od pierwszej rozmowy do rozpoczęcia robót czeka się nie
    więcej, niż kilka dni. Panowie Heniowie zleceń nie muszą "zdobywać" -
    zlecenia czekają na nich. Solidny "Pan Henio" nie bierze każdej roboty -
    podobnie jak jego bierze się z gwarantowanego polecenia, tak on podejmuje
    się roboty u "gwarantowanego" inwestora, który nie "wystawi go do wiatru".
    Macie jedną nad Panami Heniami przewagę : U nich "na roboty" w 2010 r trzeba
    "zapisywać się" JUŻ TERAZ.

  • 256. Data: 2009-04-11 13:59:05
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > U mnie elektryk miał kilku uczniów z zawodówki. Takie młode chłopaczki ale
    > połozyli kable. Stale był szef na miejscu i chodził w kółko i dyrygował
    > :-)
    > Mówił, że ucznia ma za darmo do roboty. 6 uczniów było. Ale cena usługi
    > super.

    super firma ...... no ale przynajmniej tylko kable ciagneli wiec jest sznasa
    ze nic nie spieprzyli.
    ja juz mialem nie raz do czynienia z praktykantami czy to w pracy czy to w
    mojej bylej firmie i nigdy wiecej.
    szkoda moich nerwow bo na 30 praktykantow moze 1-2 jest sensownych a reszta
    nawet nie stara sie myslec i robic porzadnie.
    wychodzilo ze ja szybciej sam cos zrobilem niz majac 2-3 praktykantow do
    pomocy

    --
    pzdr
    piotrek

  • 257. Data: 2009-04-11 14:08:52
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > Żeby nie rozsadziło CWU to montuje się zawór bezpieczeństwa. Zawór ten
    > musi być zamontowany w taki sposób, żeby nie było możliwości go odciąć

    Masz rację. Teraz to przemyślałem. Faktycznie by się przydał zaworek
    odcinający samo naczynie, bo jest on jakby w bok od głównej rury wodnej.

  • 258. Data: 2009-04-11 14:10:20
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "kiki" <s...@s...ss> wrote in message news:grq89a$lh2$1@opal.futuro.pl...

    > Masz rację. Teraz to przemyślałem. Faktycznie by się przydał zaworek
    > odcinający samo naczynie, bo jest on jakby w bok od głównej rury wodnej.

    Ah i drugi za nim do spuszczenia ciśnienia przed pompowaniem.

  • 259. Data: 2009-04-11 14:13:47
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Chyba się przetarła, a jest niewymienna.

    Jeżeli przez wentyl nie ma wycieku wody to znaczy, że przepona nie jest
    dziurawa i wystarczy tylko i wyłącznie dopompować naczynie.
    Być może trzeba też wymienić wentyl, bo może przepuszczać powietrze.

  • 260. Data: 2009-04-11 14:15:11
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotrek" <...@...ru> wrote in message news:grq7kn$kga$1@opal.futuro.pl...

    > super firma ...... no ale przynajmniej tylko kable ciagneli wiec jest
    > sznasa ze nic nie spieprzyli.

    Nie , spoko.
    Co prawda dowiedzieli się ode mnie dopiero jak kłaść kable telewizyjne,
    niskotłumienne koncentryki satelitarne, bo widać nie zdawali sobie sprawy
    ale jak im wyjaśniłem to tak robili później do końca.

    Chodzi o to żeby przybijać koncentryk do ściany luźno poprzez plastikowy,
    półokrągły taki uchwycik ale żeby kabla nie zgniatać, żeby nie popsuć mu
    geometrii, okrągłości, bo inaczej zaczyna tłumić i/lub traci impedancje
    charakterystyczną.
    To jest zasada do wszelkich kabli koaxialnych.