  • 31. Data: 2019-10-09 12:06:38
    Temat: Re: elektrozawór (odcinający) wody - które warte
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do gotowych elementów potrzebne zasilanie. Albo trzeba ciagnac przewody albo
    pierdolic się z bateriami. Pomysł żeby w domu zrobić instalacje antyzalaniowa jest z
    czapy.

  • 32. Data: 2019-10-09 12:12:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 9 października 2019 10:00:01 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Nie pisz, że rozlane 100L a 2m3 nie robią Ci różnicy?

    Tak pi razy drzwi przyjmij że 1 godzina lania wody to 1m3
    Przez ostatnie 10 lat 3 razy miałem awarię.
    -W domu u mnie pęł wężyk pod umywalka na parterze. Było to ok 23 w nopcy jeszcze nie
    spalismy, usłyszałem szum i po ok minucie zakreciłem wodę. Mope wystarczył do
    usunięcia awarii.
    -W domu u mojej mamy też pękł wężyk a ze kobieta była sama to zanim się do mnie
    dodzwoniła, zanim wytłumaczyłem gdzie i co ma zakręcić to pewnie kwadrans minął.
    Szczęście ze to było w kuchni, podłodze kafle, z kuchni woda przelała sie do
    korytarza i tam klatką schodową do piwnicy. Do pokoi gdzie na podłogach sa panele nie
    dotarła bo progi miedzy pomieszczeniami tam akurat sa. Straty wiec tez praktycznie
    żadne, wytarcie mopem kuchni i korytarza a woda w piwnicy w ciągu doby wsiała w beton
    i niżej w grunt
    -w moim mieszkaniu gdzie mam lokatorów- 2 piętro, peł weżyk, nikogo w domu nie było.
    Sąsiadka alarm zrobiła jak jej z sufitu na głowę zaczęło kapać. Zanim zakręcono wodę
    to myślę ze z pół godziny się lało.
    Straty: w mieszkaniu moim niewielki- niby panele na podłodze ale niżej strop
    drewniany wiec poszło do mieszkania na pierwszym piętrze(zalany sufit, ściany i
    podłoga i dalej niżej na parter. Do remontu więc faktycznie dwa mieszkania.
    Najważniejsze więc to zamiast masy czujników mieć dobre ubezpieczenie i okresowo
    wymieniać wężyki.

  • 33. Data: 2019-10-09 12:42:17
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 9, 2019 at 10:13:46 AM UTC+2, Budyń wrote:

    > owszem robi - ale jak mozesz odciąć wode po 100l? Po prysznicu ruszy pralka, potem
    wejdzie druga osoba pod prysznic i tak dalej. Jaki ustawisz próg odłączenia?
    > Głosuję że za duzy by uniknąć dużych strat.

    Mozna spiac np. z alarmem, spr. oswietlenia w lazienkach/kuchni... Jak nie ma nikogo
    w domu to kazdy przeplyw oznacza awarie. Chyba, ze ktos odpala wtedy pralke, zmywarke
    to mozna uwzglednic jednorazowy (bez przerwy) pobor ~wiadra wody
    Jesli ktos jest to spora szansa, ze awarie zauwazy.

  • 34. Data: 2019-10-09 12:46:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.10.2019 12:06, Zenek Kapelinder wrote:
    > Do gotowych elementów potrzebne zasilanie. Albo trzeba ciagnac przewody albo
    pierdolic się z bateriami. Pomysł żeby w domu zrobić instalacje antyzalaniowa jest z
    czapy.

    Na pewno jest bardziej ambitny od rozłożę światełka w okapie równo co
    1,5m i będę miał zajebistą elewację. Włącznie z świeceniem przez okna do
    wnętrza domu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 35. Data: 2019-10-09 12:56:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.10.2019 12:42, WS wrote:
> [...]
    zmywarke to mozna uwzglednic jednorazowy (bez przerwy) pobor ~wiadra wody

    Ale kombinujecie pod górkę. Na osobę w ciągu dnia zużywa się ~150l.
    Teraz przy 4-5 osobowej rodzinie wyobraźcie sobie że non-stop ze stały
    strumieniem leci 100-150l...Niemożliwe aby tak się stało. Jak odkręcasz
    podlewanie ogrodu, to obok zaworu pociągnij przewód i daj włącznik który
    będzie działał jak by-pass - rozwiązuje to wszystkie do tej pory
    wymienione problemy czy ktoś jest w domu czy nie. Czy zostawił włączoną
    pralkę czy nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2019-10-09 12:59:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.10.2019 02:00, Zenek Kapelinder wrote:
    > Pralka, zmywarka maja wlasne zawory na okolicznosc pęknięcia węża.

    Gdzie pralka ma elektro zawór na wężu? Zmywarka, ok. Ale pralki mają
    wewnątrz elektrozawory.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2019-10-09 13:01:48
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Dlatego to trzeba zaplanować, spadek 1cm na 3 czy 4m nie jest problemem a rozwiązuje
    problem zalania. Kuchnia i łazienki, ew pralnia

  • 38. Data: 2019-10-09 16:40:10
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 9, 2019 at 12:56:27 PM UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:

    > Ale kombinujecie pod górkę. Na osobę w ciągu dnia zużywa się ~150l.
    > Teraz przy 4-5 osobowej rodzinie wyobraźcie sobie że non-stop ze stały
    > strumieniem leci 100-150l...Niemożliwe aby tak się stało.

    Tyle to na 1x do wanny wchodzi ;) a nie za dobrze by bylo, gdyby sie toto np. na
    pietrze wylalo na podloge ;)

  • 39. Data: 2019-10-09 18:28:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moja ma na początku węża. Jakis dinks jest założony i w instrukcji było napisane że
    jak by pękł wąż to ten dinks odetnie wode. Zabezpieczenie weza dziala bez pradu,
    przynajmniej w tej pralce co ja mam. A jak by się zrobil przeciek w czasie prania to
    wylaczy pranie i bedzie wyla aż się jej nie wylaczy. Do tego na wyświetlaczu
    wyświetli numer usterki.

  • 40. Data: 2019-10-09 18:47:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.10.2019 13:01, Piotrek Paradysz wrote:
    > Dlatego to trzeba zaplanować, spadek 1cm na 3 czy 4m nie jest problemem a
    rozwiązuje problem zalania. Kuchnia i łazienki, ew pralnia

    Robienie z domu ubojni. Nie popadajmy już w szaleństwo.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz