  • 21. Data: 2019-10-09 09:59:54
    Temat: Re: elektrozawór (odcinający) wody - które warte
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.10.2019 08:05, Budyń wrote:
    > wyobraź sobie wylanie w kuchni ilosci wody odpowiadającej prysznicowi - i opisz
    dokąd ta woda dopłynęła.

    Była by niezła kałuża, aczkolwiek większość wody pewnie by poszła w
    podłogę i w ściany - u mnie akurat żaden mebel raczej by się nie uszkodził.

    Chodzi o co innego. Wiem jakie straty mogą być kiedy wróci się z pracy i
    przez cały dzień lała się woda na pełnym przepływie (wąż 1/2'' który
    wypadł). Te straty były by znacząco inne gdyby odciąć wodę po pierwszych
    30 min lub np. 100 L pobranych bez przerwy w pobieraniu - a takie
    sprawdzenie da się zrobić już w jednym miejscu (zazwyczaj kotłowni) bez
    ciągania wielu kabli i kosztu czujników.

    Nie pisz, że rozlane 100L a 2m3 nie robią Ci różnicy?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2019-10-09 10:02:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.10.2019 02:00, Zenek Kapelinder wrote:
    > Poza tym z życia znam sytuacje że jak ktoś chce sobie jakiś wynalazek zrobić to jak
    ma pomysł w wieku 25 lat to do śmierci nie zrobi.

    Jak się robi z gotowych komponentów, to się realizuje te pomysły. Zgoda
    jeżeli piszemy o pomysłach typu - zrobię przy pomocy arduino... :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2019-10-09 10:13:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 9 października 2019 10:00:01 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Nie pisz, że rozlane 100L a 2m3 nie robią Ci różnicy?

    owszem robi - ale jak mozesz odciąć wode po 100l? Po prysznicu ruszy pralka, potem
    wejdzie druga osoba pod prysznic i tak dalej. Jaki ustawisz próg odłączenia?
    Głosuję że za duzy by uniknąć dużych strat.

    Zabezpieczenie rur i połączeń da sie zrobić tanio i skutecznie metodą pomiaru
    oporności. Nawet moznaby to jakos przedłużyć na wężyki.
    Ale nie widze innych skutecznych rozwiązań.
    Ale dawaj - moze cos wymyslimy.

    b.

  • 24. Data: 2019-10-09 10:38:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.10.2019 10:13, Budyń wrote:
    > owszem robi - ale jak mozesz odciąć wode po 100l? Po prysznicu ruszy pralka, potem
    wejdzie druga osoba pod prysznic i tak dalej. Jaki ustawisz próg odłączenia?

    Choćby takim czujnikiem przepływu, możesz próbkować co sekundę z
    dokładnością ~1 l/min. Bez jaj, że w wymienionym przez Ciebie przypadku
    nie ma nawet kilku sekund przerwy w pobieraniu wody? Pralka czy zmywarka
    pobiera partiami, a i ta ilość to kilka-kilkanaście litrów. Pod
    prysznicem strumień wody to też 8-12 l/min. Leje się non-stop, a do tego
    każda kolejna osoba koordynuje odkręcenie tuż przed zakręceniem
    poprzedniej? Plsss... :-)

    https://allegro.pl/oferta/czujnik-przeplywu-cieczy-1
    -2-odczyt-przeplywu-wody-8275856105

    > Zabezpieczenie rur i połączeń da sie zrobić tanio i skutecznie metodą pomiaru
    oporności. Nawet moznaby to jakos przedłużyć na wężyki.

    Każdy wężyk opleciony cienkim przewodem...A co gdy przyczyną będzie nie
    zakręcony kran? Na około szafek też będą druciki? W posadce zatopione, w
    fudze między płytkami czy na wierzchu? A może na przeciwległych ścianach
    czujniki potencjału? Już lepiej, ale sam zobacz ile ich by trzeba.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2019-10-09 10:41:18
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Najprostsze rozwiązania są najlepsze, kratka ściekowa wszędzie gdzie jest możliwość
    wycieku wody. Można schować pod meblami np. Ze ciulowo wyglada? Jak ktoś jest
    paranoikiem i boi się zalania nie powinno mu przeszkadzać. Ja na takie okoliczności
    mam po prostu polisę

  • 26. Data: 2019-10-09 10:57:06
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 9 października 2019 10:41:19 UTC+2 użytkownik Piotrek Paradysz napisał:
    > Najprostsze rozwiązania są najlepsze, kratka ściekowa wszędzie gdzie jest możliwość
    wycieku wody.

    nie da rady - zeby kratka miala sens muszą być spadki

    > Ja na takie okoliczności mam po prostu polisę

    nie mówimy o oczywistościach - wymyslamy nieprawdopodobny problem by go rozwiązać :-)

    b.

  • 27. Data: 2019-10-09 11:05:42
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    To zapodam problem - jak zabezpieczyć dom przed upadkiem meteorytu

  • 28. Data: 2019-10-09 11:06:46
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 9 października 2019 10:38:28 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    > prysznicem strumień wody to też 8-12 l/min. Leje się non-stop, a do tego
    > każda kolejna osoba koordynuje odkręcenie tuż przed zakręceniem

    no zgoda, gęste próbkowanie minimalizuje ilosc fałszywych alarmów. Ale wystarczy
    jeden gdy ci (a wlasciwie koleżance małżonce) odetnie wodę po prysznicem gdy całe to
    ustrojstwo pójdzie do kosza.
    Przy klku łazienkach może sie zdarzyć - u mnie są 2 łazienki i 2 kibelki. Jak ekipa
    sie rozrosnie i bedzie poranna walka o umywalkę - sytuacji bym nie wykluczał.
    Podpiąc trzeba czujniki ruchu i dane sprzedawac guglowi - on cię zanalizuje dogłębnie
    :)

    > https://allegro.pl/oferta/czujnik-przeplywu-cieczy-1
    -2-odczyt-przeplywu-wody-8275856105

    a kilka lat takiego szukalem to nie było tanich w handlu, w sumie kupilem licznik z
    impulsatorem.

    oporności. Nawet moznaby to jakos przedłużyć na wężyki.

    > Każdy wężyk opleciony cienkim przewodem...A co gdy przyczyną będzie nie
    > zakręcony kran?

    no przecież piszę ze to wersja na uszkodzoną rurę.

    b.

  • 29. Data: 2019-10-09 11:07:28
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 9 października 2019 11:05:43 UTC+2 użytkownik Piotrek Paradysz napisał:
    > To zapodam problem - jak zabezpieczyć dom przed upadkiem meteorytu

    phi, to proste, trzeba go zbudować gdzie indziej

    n.

  • 30. Data: 2019-10-09 11:14:51
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 9.10.2019 o 10:57, Budyń pisze:

    > nie da rady - zeby kratka miala sens muszą być spadki

    Jakie spadki? Na idealnie wypoziomowanej podłodze z kratką
    w przypadku zalania utworzy się warstwa wody o grubości
    pińć centymetrów? A w łazience, WC, czy kuchni - czyli
    tam, gdzie dochodzi woda - szafki są zwykle na nóżkach,
    więc mokra podłoga im niestraszna.