  • 51. Data: 2012-06-11 19:08:18
    Temat: Re: hydraulicy!!
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-06-2012 o 08:54:25 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Plumpi" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Kto wie, może i ma racje. Kiedyś naprawiałem pompę ogrodową do brudnej
    > wody z ceramicznym wałem i tenże wał kręcił się także w ceramicznej
    > panewce. Pompa jakiś chinczyk. Spalony silnik ale mocno się zdziwiłem
    > widząc a w zasadzie nie widząc kompletnie ani śladu na ślizgach a ponoć
    > pompa katowana była ponad dwa lata chyba w bardzo brudnej wodzie z dużą
    > ilością ciał stałych gdyż po łopatka wirnika zostały ledwie słabe
    > wybustki, wszystko się starło.
    Bo to w zasadzie mało szkodzi panewkom gdyż są dobrze dopasowane,
    bardziej im szkodzi sadza, grafit i podobne b.drobne syfy.
    Omnigeny stosuję już x lat i nie ma z nimi problemu.
    A jak jest syf w wodziw to się każdą pompę zajedzie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 52. Data: 2012-06-11 20:18:41
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >A jak jest syf w wodziw to się każdą pompę zajedzie.

    a czy taki filtr ma sens?
    http://allegro.pl/dobo-pl-filtr-siatkowy-skosny-osad
    nikowy-3-4-cala-i2385091908.html
    a jesli nie taki to jaki?

    b.

  • 53. Data: 2012-06-11 21:34:29
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-06-2012 o 20:18:41 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > a czy taki filtr ma sens?
    > http://allegro.pl/dobo-pl-filtr-siatkowy-skosny-osad
    nikowy-3-4-cala-i2385091908.html
    > a jesli nie taki to jaki?
    To jest gruby filtr, trochę wyfiltruje, trzeba go obrócić nbakrętką filtr
    w dół,
    wlot z prawej.
    Drobnych syfów nie wyfiltrujesz nim bo musiałbyś mieć
    filtr mikronowy a on z kolei ma doś duże opory i krótką żywotność, po
    prostu instalacja
    musi być dobrze wypłukana przed pierwszym uruchomieniem. Dla takiej co
    pracowała, można
    spuścić wodę do beczki, instalację przepłukać i jak woda się w beczce
    odstoi
    to delikatnie ją wpompować z powrotem do instalacji.
    Co do pomp, trzeba pilnować aby pompa była idealnie wypoziomowana tzn jej
    wirnik,
    to znacznie przedłuża jej trwałość.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 54. Data: 2012-06-11 21:42:24
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    thx!!

    b.

  • 55. Data: 2012-06-11 21:44:56
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    ps.com...

    > Jeśli do swoich klientów odzywasz się podobnie jak tu na grupie to nie
    > dziwi mnie że masz czas na udział w certfikacjach szkoleniach i pisanie
    > eleboratów.

    Na szczęście nie trafiam na idiotów, którzy wymagają od instalatorów dużej
    wiedzy i wysokich kwalifikacji, a jednoczesnie mają im za złe, że biorą
    udział w szkoleniach i zdobywaniu certyfikatów.
    Takie rzeczy mogą się rodzieć tylko i wyłącznie w takich choro zawistnych
    główakch jak twoja.

  • 56. Data: 2012-06-11 21:50:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Lukasz" <w...@b...net.pl> wrote in message

    > To może regulator temperatury z przekaźnikiem? Ale taki mechaniczny na
    > bimetalu żeby sie nie zepsuł od wyładowań. Ja słyszałem, że pompy
    > sterowane falownikami są czułe na burze i padają jak cała inna
    > elektronika jak blisko walnie. Tak ku przestrodze....

    pitu pitu...

    ja miałem w domu ostre przepiecie od burzy i żadnej zaawansowanej
    elektornice nic sie nie stało za wyjkątkiem durnowatych chińskich czujników
    ruchu :)

  • 57. Data: 2012-06-12 05:41:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ZbyszekZ wrote:
> [...]
    ps.com...

    > Citroen? Z najwyższej półki?
    > Samochodów na F się nie kupuje (wiem, bo mam).

    racja ferrari sie nie kupuje i forsze takze... ;-)

  • 58. Data: 2012-06-12 05:43:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > thx!!

    hm...

    tak sobei to czytam i widze że właśnei sie dowiedziałeś o filtrach :)

    a czy o zaworach zwrotnych tez coś wiesz?

    Może jednak sensowniej ci wyjdzie zapłacić jakiemuś instalatorowi za
    zrobienie tego zgodnie ze sztuką?

    bo może byc jeszcze kilka spraw o któych nie wiesz i możliwe że sie
    przypadkiem nei dowiesz.

  • 59. Data: 2012-06-12 07:05:56
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > tak sobei to czytam i widze że właśnei sie dowiedziałeś o filtrach :)

    nie dowiedzialem, a upewniałem.

    > a czy o zaworach zwrotnych tez coś wiesz?

    bedzie 5szt :-)

    > Może jednak sensowniej ci wyjdzie zapłacić jakiemuś instalatorowi za
    > zrobienie tego zgodnie ze sztuką?

    Materiały na rozdzielnice kosztowały okolo 800zł. Wyobrazam sobie cene
    usługi :-)

    > bo może byc jeszcze kilka spraw o któych nie wiesz i możliwe że sie
    > przypadkiem nei dowiesz.

    Masz racje, jakies ryzyko istnieje. Ale ja jestem inżynierem, umiem czytać
    książki i do tej pory sobie radzilem. A szczegóły potwierdzam u was.
    Zresztą - no risk, no fun :-)

    b.

  • 60. Data: 2012-06-12 07:15:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    >

    > Masz racje, jakies ryzyko istnieje. Ale ja jestem inżynierem, umiem
    > czytać książki i do tej pory sobie radzilem. A szczegóły potwierdzam

    no jako inżynier to powinieneś sobie poradzić... :)

    jak starszej daty to z problemem jak młodej daty to z czytaniem (od biedy)
    ;-)

    Do mnie zawsze przemawiała wizja inżyniera jako kogoś kto potrafi każdy
    problem rozwiązać i jeszcze wiersz w wolnej chwili napisze.