  • 31. Data: 2012-08-05 18:35:08
    Temat: Re: ilość obwodów w kotłowni
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Ojcow" <w...@t...pl> wrote in message
    news:jvln1d$6bi$1@inews.gazeta.pl...

    > Wszystko zależy od przewidywanego maksymalnego obciążenia drugiego obwodu.
    > Widzisz jakiś problem w dociągnięciu dodatkowego obwodu rezerwowego
    > 3x2,5mm^2 i zakończeniu go w kotłowni w puszce ?

    Słuchajcie. Odkąd w tym sezonie letnim grzeję prądem wodę do kąpieli wyszło,
    że powinienem mieć o jeden obwód sterowany więcej.
    I niech nikt nie mówi, że się nie przydaje, bo sterowanie gniazdami w
    kotłowni bardzo się przydaje.
    Mam zasobnik na osobnej fazie, przez osebny stycznik i zabezpieczenie oraz
    różnicówkę.
    Mam pompę c.w.u. w osobne gniazdo sterowane, którą włączam kiedy chcę.

    Mam 3 obwody sterowane, a by mi się przydały 4, a nawet 5.
    Więc proponuję z doświadczenia każdemu 3 grupy gniazdek i do każdej grupy
    idą 4 żyły żeby wydzielić do 6 obwodów jak zajdzie potrzeba, z dowolnych
    faz.

  • 32. Data: 2012-08-05 18:52:46
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyszło, że powinienem mieć o jeden obwód sterowany więcej.
    > I niech nikt nie mówi, że się nie przydaje, bo sterowanie gniazdami w

    Kiki, czy Ty myslisz, ze rozmawiasz z idiotami, bo nie maja trzech obwodow i
    gniazd sterowanych?
    Do czego przydaje sie sterowanie gniazdami w kotlowni? Co potrzebujesz
    zalaczac zdalnie czy nie wiem jak, czego nie mozesz zrobic zwyklym
    sterownikiem podlaczonym w kotlowni do tego samego obwodu?
    Grzalka to jakis problem? Tym bardziej, ze trzeba wlaczyc ja na kilka
    godzin, czy naprawde wymaga kosmicznego sterowania poza zwyklym mierzeniem
    temp. wody?

    > Mam zasobnik na osobnej fazie, przez osebny stycznik i zabezpieczenie oraz
    > różnicówkę.
    > Mam pompę c.w.u. w osobne gniazdo sterowane, którą włączam kiedy chcę.

    I nie osiagniesz tego w prostszy sposob, inny niz ciagniecie kabli,
    montowania dodatkowej rozdzielni i roznicowki do zasobnika nie wiadomo po
    co?

> [...]
    > idą 4 żyły żeby wydzielić do 6 obwodów jak zajdzie potrzeba, z dowolnych

    Nie wiem jak reszta, ale ja mam wiecej lat jak 10 i z doswiadczenia powiem
    Ci, ze to sa pierdoly.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2012-08-05 20:45:40
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > Nie wiem jak reszta, ale ja mam wiecej lat jak 10 i z doswiadczenia powiem
    > Ci, ze to sa pierdoly.
    >
    > Pozdro.. TK

    NO chyba kazdy zaglądający na tą grupę może stwierdzic że Kiki to jednak
    "nawiedzony" człowiek ;)

  • 34. Data: 2012-08-05 21:18:18
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Nie wiem jak reszta, ale ja mam wiecej lat jak 10 i z doswiadczenia powiem
    > Ci, ze to sa pierdoly.

    Pierdoły sąm to prawda ale cieszą :-)
    W sumie nie trzeba nic montowć, żadnego osprzętu. Byle te żyły były w
    zapasie na wszelki wypadek i jak zajdzie potrzeba to je użyjesz.
    Z tym, że jak ich nie dasz teraz to później już nie będzie jak.

  • 35. Data: 2012-08-05 22:33:18
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    [....]
> [...]
    > idą 4 żyły żeby wydzielić do 6 obwodów jak zajdzie potrzeba, z dowolnych

    No ale proponuję wrócić trochę na ziemię :) Automatyka i okablowanie na
    takim poziomie jest brana pod uwagę w Polsce zbyt rzadko aby ją komuś
    proponować. Powód - brak kasy.
    Nie znamy dokładnej specyfiki tej kotłowni więc o szczegółach na razie można
    zapomnieć. Może zatem dla bezpieczeństwa i minimalnej funkcjonalności będą
    to dwa obwody gniazd ogólnego przeznaczenia oraz jeden dla kotła. Proponuję
    rozdzielić również kocioł i 2 pozostałe obwody na różnicówkach. Tyle z
    danych podanych przez autora da się wywnioskować.

  • 36. Data: 2012-08-05 22:36:12
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    > Proponuję ci zrobić tak jak ja mam zrobione. Poprowadź do każdego
    > wielokrotnego gniazda kabel x4 lub x5 żył.
    > Jeszcze wspomnisz moje słowa, że przyda ci się nie raz możliwość
    > sterowania gniazdem elektrycznym.

    Jeżeli robić sterowanie gniazdami to po co w samych gniazdach ? Wystarczy w
    rozdzielnicy.

  • 37. Data: 2012-08-06 00:06:21
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Ojcow" <w...@t...pl> wrote in message

> [...]
    > na różnicówkach. Tyle z danych podanych przez autora da się wywnioskować.

    Ja bym położył 2 kable 4 żyłowe i potraktował dwie żyły jako jedną i je
    włączył do bezpiecznika. lepiej niech tam są niż ich nie ma.
    Pod ten sam bezpiecznik wszystko na razie. Kasa przyjdzie to i się pomyśli
    co dalej. Będą 4 obwody jakby co.
    Mówię, mam 3 i jednego brakuje.

  • 38. Data: 2012-08-06 00:07:11
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Ojcow" <w...@t...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Jeżeli robić sterowanie gniazdami to po co w samych gniazdach ? Wystarczy
    > w rozdzielnicy.

    No ale o tym piszę. Tylko kable, a w rozdzielnicy resztę.

  • 39. Data: 2012-08-06 09:05:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 sierpnia 2012 18:52:46 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    >
    > Grzalka to jakis problem? Tym bardziej, ze trzeba wlaczyc ja na kilka
    >
    > godzin, czy naprawde wymaga kosmicznego sterowania poza zwyklym mierzeniem

    Przeciez wypasiony telefon z Androidem trzewba do czegoś wykorzystać;)
    Ludziska sami sobie lubia komplikowac życie. 6 obwodów w kotłowni pewnie jeszcze
    skrętka do kazdego doprowadzona. Na prawdę trudno zrozumiecd po co i do czego to
    wszystko.

    > Nie wiem jak reszta, ale ja mam wiecej lat jak 10 i z doswiadczenia powiem
    >
    > Ci, ze to sa pierdoly.

    Ja mam rozdzielne 36 polowa. Aktualnie wykorzystane jest chyba poniżej 30 pól. MoŻe
    kiedyś dojdze napęd do bramy to dodatkowe pole bedzie wykorzystane. Mieszkam już 4
    lata i jakbym bnie patrzyl nie zauwazam braku jakis sterowań czujników itp. Jedyny
    czujnik jaki mam to bezprzewodowa "stacja "pogodowa" za chyba 25zł pokazująca
    temperature w domu i na zewnątrz. A i jesZcze sterownik na piecu coś tam pokazuje ale
    ustawiony od 4 lat trak samo więc nawet nie ma potrzeby większej wiedziec co tam sie
    wyświetla.
    Można sobie oponmiarować wszystko, dać kontraktony przy spłuczkach(Adam Sz. tu taki
    pomysłk kiedyś dawał)i desce w kiblu. Tylko po co? Zeby sobie utrudnić zycie?

  • 40. Data: 2012-08-06 09:13:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 sierpnia 2012 00:06:21 UTC+2 użytkownik kiki napisał:

    > Ja bym po�o�y� 2 kable 4 �y�owe i potraktowa� dwie �y�y jako
    jednďż˝ i je

    > w��czy� do bezpiecznika. lepiej niech tam s� ni� ich nie ma.
    >
    > Pod ten sam bezpiecznik wszystko na razie. Kasa przyjdzie to i si� pomy�li

    A po co coiś później dodawać? Dla idei?
    A w salonie kuchni i łazience też proponujesz zdublować przewody?
    U mnie po 2 latach mieszkanie przemeblowałem sypialnie i salon. Okazało się że dwa
    gniazdka i jeden kinkiet lepiej dac w innym miejscu. POrzerobienie tego to było jedno
    popołudnie a i tak malowałem te pomieszczenia więc sladu nie ma po przeróbkach.
    Zmodyfikowac można zawsze w miare potrzeb a bez sensu jest dawac cos podójnie bo może
    się przyda.
    Tu już coniektórzy pisali ze kilometry skrętki maja w domu bo skretyka tania a może
    iedyś sie przyda.

    I później takie kabelki przez lata ze scian wyłaza i sobie wisza do niczego nie
    podłaczone;)