  • 201. Data: 2012-05-11 23:26:26
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    > Powyższe ładnie tez demonstruje po co jest cała biurokracja ;)

    > LOL. Kwintesencja :D
    > Tak naprawdę zamiast kolejnych urzędackich ograniczeń wystarczy szybki,
    > sprawny i egzekwujący aparat wymiaru sprawiedliwości dzięki któremu za
    > swoje czyny przynoszące komuś innemu kuku delikwent poniesie konsekwencje.
    > Jacuś tego nie pojmie, bo w normach nie opisali :D

    To jeszcze oświeć wszystkich bencwale w jaki sposób ma to być zrobione,
    tym bardziej, że problem tak naprawdę leży w takich durniach jak ty,
    którzy namawiają do łamania prawa i psy wieszają na takich jak ja,
    którzy tego prawa przestrzegają i namawiają do jego przestrzegania.

  • 202. Data: 2012-05-11 23:31:21
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    > Jacusiu, może najpierw znajdź sobie małżonke, bo ręka Ci juz nie wyrabia.

    Ja w przeciwieństwie do ciebie mam żonę i dziecko i nie jestem
    zwolennikiem pedofilii.

  • 203. Data: 2012-05-11 23:32:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.05.2012 23:31, Plumpi pisze:

    > Ja w przeciwieństwie do ciebie mam żonę i dziecko i nie jestem
    > zwolennikiem pedofilii.

    NTG ;->

  • 204. Data: 2012-05-11 23:39:13
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-11 21:17, news pisze:

    > Bo to ty twierdzisz że nie ma, skoro tak to wskaż jakie są a nie ciągle
    > tylko odwracasz kota ogonem.

    Uprawnienia są przeróżne np. budowlane, operatorów wóżków widłowych czy
    też spawalnicze. Ja nie wiem o jaki tobie chodzi, kiedy piszesz o
    "uprawnieniach sepowskich", bo takie w ogóle nie istnieją.
    To ty wytłumacz o jakie uprawnienia ci chodzi. Skoro ponoć je posiadasz
    to je wyciągnij, przeczytaj co na nich jest napisane i napisz na grupie
    poprawnie tak jak one się nazywają.
    Jak mam się odnieść do wymagań dotyczących uprawnień, które nie istnieją?

  • 205. Data: 2012-05-12 00:13:19
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-11 12:41, Piotr Wyderski pisze:

    > Mowa była o impedancji pętli zwarcia. Pozostałych
    > pomiarów SENSOWNIE się tą metodą nie wykona.

    Czyli tak sobie pier.....sz o niczym :)
    Kolego, do odbioru muszą być wykonane pomiary zarówno impedancji pętli
    zwarcia, rezystancji izolacji, rezystancji uziemienia oraz RCD. Poza tym
    muszą być wykonane oględziny instalacji oraz musi być sporządzone
    orzeczenie czy została ona wykonana zgodnie z obowiązującym prawem.
    Na podstawie pomiarów oraz charakterystyk czasowo-prądowych
    zastosowanych zabezpieczeń muszą zostać wykonane obliczenia i musi
    zostać sporządzone orzeczenie czy taka ochrona spełnia czy też nie
    spełnia wymagań ochrony poprzez szybkie wyłączenie. Same wyniki pomiarów
    to jeszcze nie wszystko. Trzeba je jeszcze zinterpretować odnosząc się
    do charakterystyk czasowo-prądowych zabezpieczeń.
    Tak naprawdę same wyniki pomiarów są nieważne. Najważniejszymi
    informacjami w protokole z pomiarów są dwa wyrazy: "TAK" i "NIE", które
    określają czy dane wyniki pomiarów spełniają wymagania norm i zapewniają
    wystarczającą ochronę przed porażeniem czy też nie.
    Te pomiary i orzeczenia są niezbędne do odbioru budynku i o takich
    pomiarach piszemy, że musi je wykonać elektryk posiadający świadectwa
    kwalifikacyjne dozorowe + eksploatacyjne wraz z pomiarami ochronnymi.
    Dla siebie jak chcesz zrobić taki pomiar to możesz sobie kupić
    mierniczek w Biedronce i się nim "bawić". Niestety, ale to co
    "spłodzisz" przy pomocy tego mierniczka nie ma mocy prawnej, bo taki
    mierniczek nie spełnia wymagań ustaw "Prawo o miarach", "Prawo
    budowlane", nie spełnia wymagań zawarych w normach i rozporządzeniach.
    Ponadto nie posiadasz wymaganych przez prawo świadectw kwalifikacyjnych.
    Zatem sporządzony przez Ciebie protokół możesz sobie zawiesić na
    gwoździu w latrynie, bo do niczego innego go nie wykorzystasz. Kupowanie
    takiego mierniczka i wydawanie kasy na cały osprzęt, który jest
    potrzebny, aby wykonać te pomiary jest bezsensownym wyrzucaniem
    pieniędzy w błoto i jest tylko i wyłącznie "zabawą".
    Sprzeczanie się z nami i twierdzenie, że wystarczy sobie kupić
    mierniczek w Biedronce świadczy tylko o niewiedzy w tym temacie i
    wielkiej naiwności i wiary w dobre intencje takich oszołomów jak news
    czy płaszczydupek na tej grupie, którzy swoimi debilnymi radami działają
    na szkodę inwestorów.

  • 206. Data: 2012-05-12 00:15:37
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    > Owszem, tak stwierdziłeś, a teraz ładnie przeproś i spierdalaj, nadety
    > dupku.

    Przepraszam, że jeszcze prowadzę dyskusje z takim poje....nym debilem
    jak ty.

  • 207. Data: 2012-05-12 00:24:46
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    > Jacusiowi chodzi głównie o to, że nie ma pojecia o tym, co naprawde mierzy.

    Spier...j nadęty dupku i odpier...l się od jacusia, bo nigdy w życiu
    kretynie nie osiągniesz nawet części mojej wiedzy i umiejętności oraz
    tego co ja osiągnąłem.
    Bruździsz tylko dlatego, że czujesz zawiść, bo jesteś niedokształcony i
    niedowartościowany. Mogłeś się uczyć, głąbie.

  • 208. Data: 2012-05-12 00:46:07
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > Czyli wychodzi na to że Piotr nie musi sobie robić żadnych uprawnień ani
    > zgłaszać robót budowlanych.
    > Wystarczy że sam sobie po cichu tą instalację wymieni i pomierzy a potem
    > zaprosi pana z D do okresowego wykonania pomiarów starej instalacji i po
    > sprawie, życie panowie życie!

    Zaproszony pan z D nie może wykonać pomiarów :)
    Piotr zgodnie z prawem może sobie sam wykonać całą instalację wg projektu
    wykonanego przez osobę z UB do projektowania instalacji elektrycznych, nawet
    nie posiadając samemu żadnych świadect kwalifikacyjnych, byle tylko robił
    pod nazdorem osoby z UB do kierowania robotami w zakresie instalacji
    elektrycznych lub bez ograniczeń, a następnie zaprosił elektryka z
    odpowiednimi kwalifikacjami, aby wykonał podłączenia instalacji oraz pomiary
    i wystawił protokół.
    Naprawdę "nie trzeba kupować browaru, żeby napić się piwa"

  • 209. Data: 2012-05-12 08:53:14
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Wątkotwórcy udzieliłem konkretnych wskazówek, nie bawiąc się w zgaduj
    > zgadula panów fachowców pod jakim kątem kłaść kabel:)

    Taką pomoc nazywa się "niedźwiedzią przysługą" :)

  • 210. Data: 2012-05-12 09:41:09
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-11 21:52, news pisze:

    > To nie są żadne kolka złotych ale setki, albo i grube tysiaki!!!
    > A niektórzy ludzie tacy jak elektronik Piotr z prądem i pomiarami ma
    > pewnie większe obeznanie niż niejeden certyfikowany elektryk więc on
    > sobie tą instalację na pewno zrobi lepiej i bezpieczniej, jak widzisz to
    > nie tylko kwestia pieniędzy!

    Kolego! To, że ktoś jest elektronikiem nie oznacza, że ma pojęcie w
    instalacjach elektrycznych. Poza znajomością prawa Ohma, niezbędna jest
    wiedza z zakresu norm i prawa. Mam tego dowód, ponieważ podlegli mi
    pracownicy to głównie elektronicy i to dobrzy elektronicy, którzy na co
    dzień naprawiają elektronikę i pracują przy tym po 20-30 lat. Kilku z
    nich nie udało się zdać egzaminu na świadectwa kwalifikacyjne w zakresie
    pomiarów ochronnych. Po prostu komisje egzaminacyjne stwierdziły, że nie
    posiadają oni wystarczającej wiedzy. W efekcie końcowym te świadectwa
    kwalifikacyjne mam tylko ja i jeden z pracowników, reszta posiada tylko
    E i D bez pomiarów ochronnych.
    U nas komisje egzaminacyjne naprawdę przykładają się do swojej roboty. O
    ile z E czy nawet D nie robią większych problemów o tyle z pomiarami
    ochronnymi naprawdę trzeba się wykazać, aby nie zostać udupionym.
    Ponieważ w komisjach zasiadają "stare wygi", elektrycy i energetycy to
    często zadają pytania typowo praktyczne, na które odpowiedź zna tylko i
    wyłącznie ten, kto naprawdę ma co najmniej kilka lat praktyki w zawodzie
    i posiada szeroką wiedzę w tym zakresie.
    Dla przykładu jedno z zadanych mi pytań na egzaminie, który zdawałem 2
    lata temu: "Mamy układ sieci IT. Gdzieś przy maszynie (silniku)
    następuje doziemienie jednej z faz. Proszę mi powiedzieć jakie pojawią
    się wskazania na woltomierzach zainstalowanych w podstacji elektrycznej
    (tu dodatkowy rysunek układu oraz podłączonych woltomierzy)? Jak się
    zachowają zabezpieczenia?"
    Powiem, że musiałem nieźle się nagłówkować, aby odpowiedzieć na to
    pytanie i przypomnieć sobie zachowanie takiej sieci sprzed 25 lat, kiedy
    po raz ostatni miałem styczność z układami sieci IT. Obecnie takich
    układów sieci się nie stosuje, ale jeszcze istnieją w niektórych
    zakładach, gdzie także wykonuje się pomiary ochronne i trzeba je znać.