  • 11. Data: 2017-12-16 03:03:18
    Temat: Re: mieszkania nie trzeba posiadać na własność
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jedno wiadomo. Od nowego roku w Polsce podatek katastralny staje sie rzeczywistoscia.
    Dotyczyl bedzie tylko wybranych podatnikow. Pamietam ze jeszcze niedawno kasy
    fiskalne nie byly czyms powszechnym. Dzisiaj ma kase fiskalna kazdy fryzjer. Na
    poczatek wybrane dzialalnosci i od wartosci ponad 10 milionow. Za rok wszyscy od
    wartosci ponad milion itd. A za szesc lat stawka bazowa dla wszystkich np. 1,25% i
    dla gmin widelki z mnoznikiem 0,25-6. Adamowi nie mowcie bo sie potnie.

  • 12. Data: 2017-12-16 13:18:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 03:03:20 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    1,25% i dla gmin widelki z mnoznikiem 0,25-6. Adamowi nie mowcie bo sie potnie.

    Założymy się, że tak nie będzie? ;)
    Już jeden zakład tu prawie wygrałem - już na bore bore szykuje miejsce
    w kuchni :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2017-12-16 13:28:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 03:03:20 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Adamowi nie mowcie bo sie potnie.

    Swoją drogą to czemu akurat ja? Kataster dotknąłby przede wszystkim
    właścicieli mieszkań w dużych miastach. Mieszkanie 80m2 w W-wie, czy pewnie
    nawet Łodzi w centrum kosztuje więcej niż mój 400m2 dom :-) Więc ja będę
    nadal płacił mniej niż taki blokers :D Więc kto pierwszy by się pociął? :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2017-12-16 13:34:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 13:28:24 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > nadal płacił mniej niż taki blokers :D Więc kto pierwszy by się pociął? :D

    Jak właściciela kamienicy w której Zenek miejsce wynajmuje skasują katastrem to w te
    pędy do Zenka z podwyżką czynszu przyleci.

  • 15. Data: 2017-12-16 15:21:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znasz powod dla ktorego mialo by tak nie byc? Zwlaszcza ze od nowego roku sie
    pojawia.

  • 16. Data: 2017-12-16 15:22:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 13:34:02 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Jak właściciela kamienicy w której Zenek miejsce wynajmuje skasują katastrem to w
    te pędy do Zenka z podwyżką czynszu przyleci.

    No pewnie. I właśnie najbardziej ta zmiana dotknęłaby wynajmujących
    w dużych kamienicach w centrach miast - czyli właśnie Zenka. Bo wielkościowo
    mieszkanie może mieć małe ale o bardzo dużej wartości ;)

    Wycenią kamienicę na 5mln, podzielą na 15 mieszkań, przy 1% podatku wyjdzie
    akurat podwyżka rzędu 10k pln / mieszkanie. Ja sobie dom wycenię na 500k
    i zapłacę 5k podatku. Kto będzie się pierwszy ciął? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2017-12-16 15:39:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Stawka bazowa moze byc taka sama i wynosic 1% wartosci nieruchomosci. W blokach
    bedzie wspolczynnik korekcyjny 0,25 a w domkach 2. Pisales ze praktycznie w centrum
    mieszkasz, to Twoja gmina zrobi dla domkow w centrum wspolczynnik korekcyjny 3. Ty i
    inni musicie sobie zdac sprawe z tego ze zabicie poslanca przynoszacego zle
    wiadomosci nie powoduje ze zle wiadomosci znikaja.

  • 18. Data: 2017-12-16 15:55:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlaczego uwazasz ze kamienice bedzie wycenial urzad a Ty swoja nieruchomosc sam?

  • 19. Data: 2017-12-16 15:57:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 15:39:27 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Stawka bazowa moze byc taka sama i wynosic 1% wartosci nieruchomosci. W blokach
    bedzie wspolczynnik korekcyjny 0,25 a w domkach 2.

    Ha ha, jaki współczynnik? Kto na to przystanie? :-) Czemu blokers ma płacić
    mniej, a ja więcej? ;) Gdzie na zachodzie masz jakieś współczynniki?
    Masz tylko podatek uzależniony od tego, czy nieruchomość jest pod
    działalność lub/i na wynajem (w UK nieruchomość pod wynajem jest traktowana
    jak pod działalność i podatek jest jeszcze wyższy, a nie niższy ;) lub
    na osobisty użytek (i wtedy jest niższa stawka).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2017-12-16 15:59:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 15:55:44 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Dlaczego uwazasz ze kamienice bedzie wycenial urzad a Ty swoja nieruchomosc sam?

    Wiesz jakie jest prawo w Irlandii? Że każdy sam wycenia swoją nieruchomość
    i płaci od tego podatek. Ja sobie mogę lekko zaniżyć wartość, bo raz, że
    nie zamierzam mojego domu nigdy sprzedawać, a dwa, że ewentualna kara będzie
    dla mnie mniej dotkliwa niż kara dla kamienicznika który zaniżył wartość o
    4mln :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.