  • 11. Data: 2010-10-12 20:57:33
    Temat: Re: odgłos ogrzewania podłowgowego
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-12 18:42, Rentier pisze:

    > I tak i nie.
    > U mnie zapowietrzona (lekko) instalacja wydawała serie jakby trzasków.
    > Po odpowietrzeniu spokój.Ale np 1 z grzejników przy otwartym zaworze
    > termo, szumi i nic nie jest w stanie go uciszyć.Żaden inny tak nie ma...

    Grzejniki (takie, jak teraz się montuje) oprócz zaworu termostatycznego
    mają śruby na zasileniu i powrocie. Odkręć zawór na maksa a następnie
    wyreguluj powrót i zasilenie aby nie szumiało.

    M.

  • 12. Data: 2010-10-13 07:50:46
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > Czy to normalne że słychac spory szum wody czy hydraulik cos źle zrobił?
    > :)
    > troszke mnie to wkurza a grzejniki na poddaszu tez cichutkie nie są

    Słyszłem opinię, że może tak się dziać, jeżeli w układzie nie
    ma sprzęgła hydraulicznego.

    Pzdr.

    JK

  • 13. Data: 2010-10-13 16:01:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M wrote:

    > Grzejniki (takie, jak teraz się montuje) oprócz zaworu
    > termostatycznego mają śruby na zasileniu i powrocie. Odkręć zawór na
    > maksa a następnie wyreguluj powrót i zasilenie aby nie szumiało.

    hm to nie jest do końća prawda... :)

  • 14. Data: 2010-10-13 16:06:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kwinto wrote:
    > Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Słyszłem opinię, że może tak się dziać, jeżeli w układzie nie
    > ma sprzęgła hydraulicznego.

    tja... :)

    sprzęgieł hydraulicznych praktycznie sie nie stosuje w jednokotłowych
    instalacjach grzewczych. :)

    szum w instalacji pojawia się zwykle gdy mamy zbyt duże przepływy i
    pojawiają sie szumy kawitacyjne. Dodajmy do tego że zbyt duże prędkości
    czynnika w instalacjach miedzianych mogą znacznie skrócić ich trwałość.

  • 15. Data: 2010-10-13 16:33:12
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > hm to nie jest do końća prawda... :)

    Ok, to można zrobić, ale czy likwidacja szumów i hałasów musi się odbywać wyłącznie
    dławieniem
    przepływów?

  • 16. Data: 2010-10-13 17:58:56
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-13 18:01, Marek Dyjor pisze:

    > hm to nie jest do końća prawda... :)

    hmm, ale może to być jedna z przyczyn :-)

    M.

  • 17. Data: 2010-10-13 18:00:12
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-13 18:33, Rentier pisze:

    > Ok, to można zrobić, ale czy likwidacja szumów i hałasów musi się
    > odbywać wyłącznie dławieniem przepływów?

    ... doprowadzając do sytuacji gdy woda w rurach nie płynie za szybko.
    czy dławiąc przepływy, zmniejszając bieg pompy, itd. itp.

    M.

  • 18. Data: 2010-10-13 18:13:27
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > ale czy likwidacja szumów i hałasów musi się odbywać wyłącznie dławieniem
    > przepływów?

    nie, zacznij od redukcji obrotów pomp, może się okazać, że nie trzeba
    nic dławić...

    pozdrawiam
    s_13

  • 19. Data: 2010-10-14 04:38:31
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    > sprzęgieł hydraulicznych praktycznie sie nie stosuje w jednokotłowych
    > instalacjach grzewczych. :)

    Jestem w trakcie wyboru kotła i konfiguracji systemu.
    Mam właśnie dylemat czy zainstalować sprzęgło.
    Ludzie od Vaillanta bezwzględnie zalecają sprzęgło,
    ponieważ w układzie wystepują szeregowo połaczone
    pompy (ta w kotle w szeregu z równolegle
    połaczonymi obwodów grzejników i podłogówki).

    Sprzęgło ma zapobiegać wzajemnemu dławieniu się pomp
    i związanych z tym hałasami.

    Chętnie wysłucham argumentów przeciwko sprzęgłu
    bo to jednak dodatkowy wydatek.

    Pzdr.

    JK

  • 20. Data: 2010-10-14 06:59:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Kwinto" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Sprzęgło ma zapobiegać wzajemnemu dławieniu się pomp
    > i związanych z tym hałasami.
    >
    > Chętnie wysłucham argumentów przeciwko sprzęgłu
    > bo to jednak dodatkowy wydatek.

    Szumy szumami, gorzej jak jedna pompa bedzie podbierac wode drugiej.
    Sprzeglo warto miec ale nie koniecznie Vaillanta bo tanie nie jest. Ja mam
    Giacomini.

    Pozdro.. TK