  • 21. Data: 2010-10-14 15:50:36
    Temat: Re: odgłos ogrzewania podłowgowego
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Kwinto" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Szumy szumami, gorzej jak jedna pompa bedzie podbierac wode drugiej.
    > Sprzeglo warto miec ale nie koniecznie Vaillanta bo tanie nie jest.
    > Ja mam Giacomini.

    tylko że jeśli damy sprzęgło to grzejniki muszą też miec swoją pompę.

    układ ze sprzęgłem dzieli nam instalację na dwa obwody...

    obwód kotłowy, gdzie woda może krążyć swobodnie w układzie kocioł sprzęgło
    oraz układy grzewcze wiszące na rozdzielaczu, tylko, że wtedy każdy układ
    musi mieć swoją pompę sterowaną przez sterownik kotła a sterowniki prostychy
    kotłów nie potrafią zwykle sterować takimi systemami. Co kończy sie zakupem
    dodatkowego sterownika.

    Najlepiej znaleźć kocioł który nie ma pompy albo ma możliwość podłaczenia
    układu z mieszaczem równoległe do wbudowanej pompy. (np Broetje EcoTherm
    Plus WGB 15).

  • 22. Data: 2010-10-14 17:35:08
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-14 17:50, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > sterowniki prostychy kotłów nie potrafią zwykle sterować takimi
    > systemami. Co kończy sie zakupem dodatkowego sterownika.

    Albo pompy chodzą non-stop.

    M.

  • 23. Data: 2010-10-14 18:36:43
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > tylko że jeśli damy sprzęgło to grzejniki muszą też miec swoją pompę.
    >
    > układ ze sprzęgłem dzieli nam instalację na dwa obwody...

    No ale kolega Kwinto pisze o podlogowce i grzejnikach

> [...]
    > musi mieć swoją pompę sterowaną przez sterownik kotła a sterowniki
    > prostychy kotłów nie potrafią zwykle sterować takimi systemami. Co kończy

    Pompy mozna podlaczyc do termostatow pokojowych gdyby co.

    Pozdro.. TK