  • 21. Data: 2017-06-29 23:10:27
    Temat: Re: plaga
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@a...ma.kota.pl> napisał w wiadomości
    news:oj3nrq$u4p$1@node2.news.atman.pl...

    > Heh... chylę czoła! to rzeczywiście guniak czerwczyk.

    Hejka. Zamiast chylić zweryfikuj informacje bo okazuje się, że:" Guniak
    czerwczyk lata o zmierzchu. Są to loty rójkowe, podczas których samice
    spotyka samicę. W tym czasie wabi ich kontrastowe tło. Lubią więc gromadnie
    osiadać na samotnym drzewie rosnącym w polu. "Zaczepiają" człowieka, gdy
    znajdzie się o zmierzchu na polu. Musi być kontrast u Państwa w ogrodzie
    (drzewo na tle jasnego budynku lub podobnie), który je wabi. Problem
    guniaków wkrótce zaniknie, ale można ich liczebność nieco ograniczyć. Po
    nocnym obniżeniu temperatury owady są odrętwiałe i wczesnym rankiem dość
    łatwo można je otrząsać z młodych drzewek. Pod drzewami układa się płachty,
    z których zbiera się strącone osobniki. Po sparzeniu wrzątkiem i wysuszeniu
    są doskonałą karmą dla ryb, drobiu i trzody chlewnej." (radzi prof.Stanisław
    Ignatowicz)
    Pozdrawiam kulinarnie Ja...cki
    PS Decisem pewnie wytrujesz pszczoły i inne poźyteczne owady bo nie będzie
    Ci się chciało przeczytać instrukcji tego insektycydu.

  • 22. Data: 2017-06-30 01:14:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko zweryfikował:

    > Hejka. Zamiast chylić zweryfikuj informacje bo okazuje się, że:
    > "Guniak czerwczyk lata o zmierzchu. Są to loty rójkowe, podczas
    > których samice spotyka samicę.

    Znaczy się latają na babskie ploty?

    --
    Jarek (okazale)

  • 23. Data: 2017-06-30 08:23:04
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Znaczy się latają na babskie ploty?

    Hejka. Na plotkowaniu się nie kończy zapewne.
    Pozdrawiam literówkowo Ja...cki

  • 24. Data: 2017-06-30 08:35:08
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 29.06.2017 o 23:10, Dirko pisze:
> [...]
    > człowieka, gdy znajdzie się o zmierzchu na polu. Musi być kontrast u
    > Państwa w ogrodzie (drzewo na tle jasnego budynku lub podobnie), który

    Lepszego opisu zachowania tych owadów sam bym nie stworzył. Rzeczywiście
    jest jasny budyek i w odległości ok. 50 m kawałek zdziczałego sadu z
    dosc wysokimi drzewami. Na działce drzew nie mam, tylko niewysoki
    żywopłot z jałowca. W okolicy tylko pola i w dalszej oddali inne
    zadbudowania.

> [...]
    > sparzeniu wrzątkiem i wysuszeniu są doskonałą karmą dla ryb, drobiu i
    > trzody chlewnej." (radzi prof.Stanisław Ignatowicz)

    No zobacze czy rzeczywiście siedzą rano na jałowcach. Myślę jednak, że
    nie bo ze względu na ich ilość musłabym je zobaczyć. Podejrzewam ten
    zdziczały sad jako miejsce noclegu moich robaków. Ale tam nie pójde z
    płachtą bo się boję, żę zostanę zaatakowany przez skorpiona czy innego węża.

    > Pozdrawiam kulinarnie Ja...cki
    > PS Decisem pewnie wytrujesz pszczoły i inne poźyteczne owady bo nie
    > będzie Ci się chciało przeczytać instrukcji tego insektycydu.

    Rozumiem, nie bedę pryskał decisem

    Dzieki i pozdrawiam
    Tomek

  • 25. Data: 2017-06-30 11:09:37
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2017-06-29 18:08, t-1 pisze:

    > Chyba, że się ZAWSZE mija.
    > Oczywiście nie z jednorocznym.

    Zgadza się. Aby populacje sie zderzaly, oprócz długości cykli ważny
    jest jeszcze moment startu.

    Należy na te cykle patrzeć następująco: jeśli w tym roku z jakiegoś
    powodu wypadło maksimum chrabąszcza, to znając jego cykl, powiedzmy
    za Wikipedią 4 lata, za 4 lata z duzym prawdopodobienstwem odezwie
    sie wielkie echo dzisiejszego maximum. Powinno sie to ciągnąć przez
    kolejne 4-rorocznice, az do rozmycia w zamęcie historii.

    U człowieka tak samo: wyże demograficzne sa do dostrzeżenia jeszcze
    po stuleciach.

    pozdr serd --
    A S

  • 26. Data: 2017-06-30 12:09:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Na plotkowaniu się nie kończy zapewne.
    > Pozdrawiam literówkowo Ja...cki

    Z owadami bywa różnie. "Niezdarka dziewica (Saga pedo) -- duży,
    drapieżny owad z rzędu prostoskrzydłych. Występuje w Europie,
    północnej Azji i Ameryce Północnej. Jest największym przedstawicielem
    europejskich pasikoników. Długość jej ciała sięga 12 cm. Polska nazwa
    zwyczajowa tego gatunku nawiązuje do niezdarnych ruchów oraz sposobu
    rozmnażania -- niezdarka dziewica rozmnaża się partenogenetycznie."

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2017-06-30 19:35:33
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > niezdarka dziewica rozmnaża się partenogenetycznie."

    Hejka. Nie trzeba sięgać aż po Niezdarkę dziewicę, warana z Komodo czy
    rekina młota bowiem zjawiskiem powszechnym jest dzieworództwo u mszyc i
    wielu innych pospolitych owadów..
    Pozdrawiam cyklicznie Ja...cki

  • 28. Data: 2017-06-30 21:49:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Nie trzeba sięgać aż po Niezdarkę dziewicę, warana z Komodo
    > czy rekina młota bowiem zjawiskiem powszechnym jest dzieworództwo
    > u mszyc i wielu innych pospolitych owadów..

    Mszyca pospolita nie ma nazwy tak wdzięcznej i dźwięcznej, przez co
    na przykład nadaje się znacznie gorzej.

    > Pozdrawiam cyklicznie Ja...cki

    Jarek

    --