  • 91. Data: 2015-07-29 08:20:57
    Temat: Re: po ok. 4 latach rozebrałem reku Brink Renovent
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 23:57:37 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Raczej nie - chodzi przeciez o osie silnikow. Jak jest pionowa to nacisk
    > na lozyska jest rownomierny na calym obwodzie lozyska. Przy osi polozonej
    > poziomo z "wystawionym" wentylatorem dzialaja sily mniej wiecej takie jak
    > na kolek z haczykiem i powieszonym na nim np. obrazkiem :-)
    Oczywiście racja, moj błąd- skojarzyło mi się poziomo że łozysko "leży" poziomo i to
    jest bardziej komfortowe. Oś łożyska jest wtedy pionowo przecież i wszystko pasuje;)

  • 92. Data: 2015-07-29 10:05:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W przypadku małego wentylatora to czy pracuje w pionie czy poziomie to szczegół bez
    znaczenia. Łożysko kulkowe przy sile po osi ma niewiele mniejszą nośność niż w
    poprzek osi. Wszystko daje się policzyć, również to ile lat ciąglej pracy wytrzyma
    łożysko. Przy cenie jaką ta firma chce za wentylator dali przewymiarowane łożyska
    wykonane w podwyższonej klasie dokladności i to wystarczyłożeby wentylator pracował
    dziesieć i więcj lat. Nie jest wykluczone że producent łożysk robi dla nich łożyska w
    jakimś wykonaniu specjalnym z kosmicznym smarem na przykad albo z materiałów
    nierdzewnych. Wymiana na takie co można kupić w sklepie spowoduje że naprawiony
    wentylator będzie maiał krótki czas pracy do następnej wymiany łożysk.

  • 93. Data: 2015-07-29 12:50:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 17:32:24 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Wentylacja to w ogóle jakaś osobna branża. Ot choćby sensowne rury typu
    > sonoduct - na śląsku praktycznie nie do kupienia oprócz BIMS, a BIMS
    > sprzedaje tylko instalatorom. Chcesz zrobić sam nie masz z czego. Na
    > allegro
    > bardzo ograniczony asortyment i do tego drogo.

    > Nie przesadzaj - na allegro 172 strony z rurami / ksztaltkami /
    > przewodami,
    > kupisz absolutnie wszystko w kazdej stosowanej srednicy i taniej niz
    > w jakims lokalnym sklepie

    Przeczytałeś o czym pisałem?

    > sensowne rury typu sonoduct

    Wszystkie wyniki mieszczą się na jednej stronie :-)
    Teraz jest lepiej bo jest _jeden_ sprzedawca który ma to co jest potrzebne
    do kuchni i łazienek:

    http://allegro.pl/termoflex-sonoduct-rura-izolowana-
    fi152-10m-atest-i5213034929.html

    Ostatni raz potrzebowałem w zeszłym roku i ani jeden tego nie oferował. W
    hurtowniach nawet nie wiedzieli o co chodzi - a chodzi o ten dodatkowy rękaw
    z folii od środka - aby wilgoć z wywiewanego powietrza nie "wchodziła" do
    wełny.

    Taki kanał to żadna nowość. Choćby Alnor je od lat produkuje tyle że kupić
    ich nie ma gdzie :-) Alnor sam też nie chce sprzedawać osobom prywatnym
    tylko instalatorom.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 94. Data: 2015-07-29 21:12:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 lipca 2015 12:50:46 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    >
    > Wszystkie wyniki mieszczą się na jednej stronie :-)
    > Teraz jest lepiej bo jest _jeden_ sprzedawca który ma to co jest potrzebne

    Ale cos sie uparl na konkretna "marke" rury ? :-)

    Oprocz sonoduct masz jeszcze takie wynalazki jak SONO:

    http://allegro.pl/kanal-przewod-rura-izolowany-sono-
    25-102-mm-10-mb-i5357411903.html

    SONODEC:

    http://allegro.pl/przewod-sonodec-classic-102-10mb-d
    ec-rura-spiro-i5556716199.html

    SONOLIGHT:

    http://allegro.pl/przewod-izolowany-spiro-ad-l-sonol
    ight-dn-125-10m-i5039875238.html

    We wszystkich mozliwych srednicach :)
    Wszystkie (nie jestem pewien tego ostatniego) maja dodatkowa warstwe folii
    miedzy glownym kanalem alu, a welna mineralna.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 95. Data: 2015-07-30 11:12:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Ale cos sie uparl na konkretna "marke" rury ? :-)

    Marka nie ma znaczenia dlatego napisałem "typy sonoduct".

    > Oprocz sonoduct masz jeszcze takie wynalazki jak SONO:

    [ciach]

    Żadna z tych aukcji nie przedstawia rury o jakiej jest mowa.

    > We wszystkich mozliwych srednicach :)
    > Wszystkie (nie jestem pewien tego ostatniego) maja dodatkowa warstwe folii
    > miedzy glownym kanalem alu, a welna mineralna.

    Pokaż mi palcem na zdjęciu lub w opisie gdzie tam jest ten dodatkowy "rękaw"
    z folii. Dla porównania jeszcze raz popatrz na tę aukcję która podałem:

    http://allegro.pl/termoflex-sonoduct-rura-izolowana-
    fi152-10m-atest-i5213034929.html

    Wyraźnie widać ten "rękaw".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 96. Data: 2015-07-30 12:49:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 lipca 2015 11:12:32 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Żadna z tych aukcji nie przedstawia rury o jakiej jest mowa.

    Wszystkie maja identyczna budowe :-)

    > Pokaż mi palcem na zdjęciu lub w opisie gdzie tam jest ten dodatkowy "rękaw"
    > z folii. Dla porównania jeszcze raz popatrz na tę aukcję która podałem:

    Widac w ogole nie wczytales sie w opisy - w aukcji z pierwszego linka:

    "Zbudowany jest z przewodu wewnętrznego, z perforowanej folii aluminiowej na osnowie
    z drutu stalowego, folii izolacyjnej zapobiegającej przedostawaniu się wilgoci do
    warstwy z wełny mineralnej"

    Wszystkie te rury maja te dodatkowa warstwe folii :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 97. Data: 2015-07-30 14:00:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    W dniu czwartek, 30 lipca 2015 11:12:32 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Wszystkie maja identyczna budowe :-)

    Nie mają.

> [...]

    > na osnowie z drutu stalowego, folii izolacyjnej zapobiegającej
    > przedostawaniu się wilgoci do warstwy z wełny

    Masz rację nie zauważyłem - ten jeden ma taką wzmiankę. Ale na zdjęciach
    jest co innego niż w opisie. Więc albo zdjęcia nie takie albo opis - trzeba
    by zadzwonić i zapytać (zakładając że ktoś będzie potrafił odpowiedzieć).

    > Wszystkie te rury maja te dodatkowa warstwe folii :-)

    Pokaż to w dwóch pozostałych :-)

    W drugim ani z opisu ani ze zdjęcia to nie wynika, a w trzecim podano symbol
    więc na stronie producenta (Alnor) możesz sobie sprawdzić. Wersja z tym
    rękawem ma dodatkowo w nazwie "PE", a ta w aukcji nie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 98. Data: 2015-07-30 14:08:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 lipca 2015 14:00:21 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Pokaż to w dwóch pozostałych :-)

    No jo Cie prosza..

    "łaszcza zewnętrzny wykonany z jednej warstwy aluminium , oraz dwóch warstw
    poliestrowych . Kanał wewnętrzny składa się z trzech warstw aluminium oraz
    poliestrowych"

    Sonolight moze jedynie go nie miec (pisalem o tym wczesniej ze pewny nie
    jestem :-)

    > W drugim ani z opisu ani ze zdjęcia to nie wynika,

    Opis jest, a zdjecie coz - moge zaswiadczyc, ze folia jest bo cala wentylacje
    mam zrobiona wlasnie na tych rurach :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 99. Data: 2015-07-30 15:27:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]

    > W drugim ani z opisu ani ze zdjęcia to nie wynika,

    > Opis jest, a zdjecie coz - moge zaswiadczyc, ze folia jest bo cala

    Jeśli tak to ok, ale z opisu to dla mnie wprost nie wynika. Mnie ten opis
    sugeruje "kanapkę": al-pe-al albo pe-al-pe i _całą_ podziurkowaną a nie
    dziurkowane al i szczelne PE, ale mogę się mylić.

    Wracając do meritum - znalazłeś 2 kanały. Ja znalazłem 1 na największym
    serwisie aukcyjnym. Ile znajdzie Kowalski w lokalnej hurtowni? Nadal uważam,
    że dostępność jest kiepska.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 100. Data: 2015-07-30 17:25:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 28 Jul 2015 14:53:19 +0200, Ergie

    > Z głowy. 20-25% miał sprzedawca/instalator na rekuperatorach Bartosz w
    > czasach gdy się zajmowałem wentylacją.

    Czytam sobie dziennik budowy z FM, a tu nagle:

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?225172-Dom
    -wariat%C3%B3w&p=6743550&viewfull=1#post6743550
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?225172-Dom
    -wariat%C3%B3w&p=6745146&viewfull=1#post6745146

    "Reku samemu to chyba najlepsze wyjście. Ceny gotowców są bandyckie, bo
    bardzo dobry rekuperator bez odzysku wilgoci można zrobić za 3000zł, a
    takie gotowe coś od modnego producenta kosztuje 3 razy tyle. Zważywszy na
    upusty na części składowe dla producentów central, trzeba przyjąć że mają
    oni 400% marży. Czy to uczciwe?"

    hihih Słabo z tymi 20-25% ;)

    A chwilę dalej:

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?225172-Dom
    -wariat%C3%B3w&p=6754054&viewfull=1#post6754054

    "Szczerze powiedziawszy to materiały na to są warte z 50zł. Cud techniki to
    też nie jest, a kluczem do ceny 1280zł jest chyba informacja o patencie,
    którym jest objęty."

    Ciekawe czy zadziała. :P

    --
    Pozdor