  • 81. Data: 2015-07-28 17:26:45
    Temat: Re: po ok. 4 latach rozebrałem reku Brink Renovent
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Z głowy. 20-25% miał sprzedawca/instalator na rekuperatorach Bartosz w
    >czasach gdy się zajmowałem wentylacją.

    >Minimalną marżę producenta _oszacowałem_ na podstawie tego co wspomniałem
    >czyli kosztów marketingu, czy projektowania które musza być pokryte z
    >względnie niewielkiej produkcji.

    aaaa, no to klask, klask, klask
    :-DDDD

  • 82. Data: 2015-07-28 17:32:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Tu mam trochę inne doświadczenia- u nas w nowobudowanych domach jakaś
    > znikoma liczba to domy z went mech.

    Kwestia regionu. Jak jadę do rodziny na Podhalu to nie wiedza o czym mówię
    :-) Ale za to tam PC znają choć mało stosują bo mają własne lasy.

    > Oczywiście to tylko moje obserwacje i nie rőbmy z tego pewnika, ale też
    > gadałem na ten temat z człowiekiem ktory tu największą lokalną hurtownię
    > budowlaną prowadzi i twierdzi że o went mech
    > mało kto pyta,

    Wentylacja to w ogóle jakaś osobna branża. Ot choćby sensowne rury typu
    sonoduct - na śląsku praktycznie nie do kupienia oprócz BIMS, a BIMS
    sprzedaje tylko instalatorom. Chcesz zrobić sam nie masz z czego. Na allegro
    bardzo ograniczony asortyment i do tego drogo.

    Inny przykład rekuperator Bartosza owszem możesz kupić (mają sklep na
    stronie) ale cena 3 tys. wyższa niż jak kupisz za pośrednictwem instalatora.
    Różnica w VAT nijak tego nie wyjaśnia.

    Tak jakby na wentylację w ogóle nie było rynku konsumenckiego tylko
    instalatorski.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 83. Data: 2015-07-28 19:09:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 17:32:24 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > sprzedaje tylko instalatorom. Chcesz zrobić sam nie masz z czego. Na allegro
    > bardzo ograniczony asortyment i do tego drogo.

    Nie przesadzaj - na allegro 172 strony z rurami / ksztaltkami / przewodami,
    kupisz absolutnie wszystko w kazdej stosowanej srednicy i taniej niz
    w jakims lokalnym sklepie, choc w tych (jak i w marketach) rzeczywiscie wybor
    jest marny :)

    http://allegro.pl/klimatyzacja-i-wentylacja-kanaly-k
    sztaltki-przewody-68621
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 84. Data: 2015-07-28 21:41:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 27 lipca 2015 22:46:41 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Powinny dlugo - maja opinie dlugowiecznych :) A w razie czego da sie w nich
    > wymienic same lozyska za grosze:

    U mnie w branży są używane, producent klamotów, w których pracują,
    twierdzi że od 20 lat nie padł żaden. Tylko że one pracują
    w komfortowych (jak mi się zdaje) warunkach dla łożysk,
    bo osie mają ustawione pionowo. Te w rekuperatorze pewnie są
    poziomo?

    L.

  • 85. Data: 2015-07-28 23:21:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 21:41:11 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > w komfortowych (jak mi się zdaje) warunkach dla łożysk,
    > bo osie mają ustawione pionowo. Te w rekuperatorze pewnie są

    Tak, poziomo. Z for wynika, ze niektore padaja po kilku latach i trzeba
    wymieniac. Komplet lozysk ~20-30 pln wiec nie ma tragedii :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 86. Data: 2015-07-28 23:46:37
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > w komfortowych (jak mi się zdaje) warunkach dla łożysk,
    > bo osie mają ustawione pionowo. Te w rekuperatorze pewnie są
    Późno już ale mi się wydaje że bardziej komfortowo jest poziomo. Nie mam racji?

  • 87. Data: 2015-07-28 23:57:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 23:21:53 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Tak, poziomo. Z for wynika, ze niektore padaja po kilku latach i trzeba
    > wymieniac. Komplet lozysk ~20-30 pln wiec nie ma tragedii :-)

    A niby takie dlugowieczne miały być- od lat zachwalasz te EBM jako długowieczne i
    nizniszczalne a teraz take coś się Tobie wymsknęło.
    I oczywiścoe pomijamy że 20-30to koszt łożysk a jeszcze ściągacz by się przydał
    pewnie do wymiany itp.
    Cena łożyska jak piszesz 20_30zł więc podobnie jak do odkurzacza więc aż takie
    technologiczne skomplikowane to mie jest a 100euro kosztuje;)

  • 88. Data: 2015-07-28 23:57:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 23:46:39 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Późno już ale mi się wydaje że bardziej komfortowo jest poziomo. Nie mam racji?

    Raczej nie - chodzi przeciez o osie silnikow. Jak jest pionowa to nacisk
    na lozyska jest rownomierny na calym obwodzie lozyska. Przy osi polozonej
    poziomo z "wystawionym" wentylatorem dzialaja sily mniej wiecej takie jak
    na kolek z haczykiem i powieszonym na nim np. obrazkiem :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 89. Data: 2015-07-28 23:59:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 23:57:17 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A niby takie dlugowieczne miały być- od lat zachwalasz te EBM jako długowieczne i
    nizniszczalne a teraz take coś się Tobie wymsknęło.

    Moje dzialaja 5-6 lat i narazie zero objawow zuzycia, pisze tylko to, o czym
    pisali inni uzytkownicy na forach :)

    > I oczywiścoe pomijamy że 20-30to koszt łożysk a jeszcze ściągacz by się przydał
    pewnie do wymiany itp.

    Cale 10 pln w markecie :-)) Jak ktos oczywiscie w warsztacie swojego nie ma.

    > Cena łożyska jak piszesz 20_30zł więc podobnie jak do odkurzacza więc aż takie
    technologiczne skomplikowane to mie jest a 100euro kosztuje;)

    Bo lozyska sa zwykle kulowe. Sam wentyl to nie tylko lozysko ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 90. Data: 2015-07-29 00:33:23
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 28 Jul 2015 01:53:14 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Wymiennik w rekuperatorze waży z kilogram. Kilogram aluminium w postaci
    > cienkiej blachy a w zasadzie folii to max 20 zlotych. Wychodzi że przy
    > rekuperatorze do podkoszulek ktoś dopłaca.

    Takie samo aluminium na radiatory też kosztuje 20zł, ale płacisz za to,
    czego brakuje :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl