  • 21. Data: 2018-01-16 08:07:16
    Temat: Re: podłogówka i brak peszla na dylatacji....
    Od: xeo-n <x...@o...pl>

    Dnia Mon, 15 Jan 2018 09:41:47 -0800 (PST), uciu napisał(a):

    > Mam sie przejmować?? Czy olać???

    największe naprężenia te rurki będą maiły podczas wiązania betonu, mi np.
    rogi lekko uniosło do czasu aż beton związał, potem opadły, więc na czas
    wygrzewania obciąż na całej długości.

    Inna sprawa, że pokpiłeś trochę strefy przy oknach, też mam okna do podłogi
    i zagęszczałem rurki pod oknami, jednak nadal przy samych oknach jest
    podłoga wyraźnie chłodniejsza mimo, że zwracałem mocno uwagę na izolację.

    Możesz dać na to spokojnie panele, też mam co 15 a nawet więcej cm i działa
    na niskich temperaturach, dzisiaj było -11 na dworze a w podłogę szło 30
    st.

    --
    xeo-n

  • 22. Data: 2018-01-16 08:38:37
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 08:07:19 UTC+1 użytkownik xeo-n napisał:

    > największe naprężenia te rurki będą maiły podczas wiązania betonu, mi np.
    > rogi lekko uniosło do czasu aż beton związał, potem opadły, więc na czas
    > wygrzewania obciąż na całej długości.

    dzięki, wygrzewania jako takiego nie będzie na razie bo dopiero będę grzał na
    przyszły sezon

> [...]
    > i zagęszczałem rurki pod oknami, jednak nadal przy samych oknach jest
    > podłoga wyraźnie chłodniejsza mimo, że zwracałem mocno uwagę na izolację.

    Wnęki przy oknach - tam jest tylko 4cm wyklewki i nie było jak tam dać rurek - bo na
    13cm są wylane belki pod okna na tym (pod oknami) są płyty Klima Konform
    https://simteq.pl/do/item/044416_1/Profil-Klima-Konf
    orm-greenteQ

    Dzięki

  • 23. Data: 2018-01-16 11:05:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-15 o 18:41, uciu pisze:
    > Pytam bo nigdzie nie moge znalexc odpowiedzi...
    >
    > W czwartek wylewkarze zrobili wylewki, uzgodniłem wszystkie dylatacje...prócz
    jednej.

    > Salon 30m2 i miało tam nic nie być dzielone - ułożyłem 3 pętle, nie dałem peszli...
    wczoraj wchodzę pierwszy raz na wylewki i co.??? Dupa podzielili salon tak jak na
    fotce

    > https://drive.google.com/open?id=15EBeD-KJGo6oP6w1Me
    9hd2zU_uiq6mhK
    Pokpiłaś sprawę w kilku miejscach, dla Ciebie już za późno na rady ale
    może innym sie przyda.
    Po pierwsze salon jest długi i trzeba go dzielić, miałeś zaznaczyć
    miejsce dzielenia i dać peszle na rury i zaznaczyć na ścianie.
    dwa, do każdego pola trzeba prowadzić rury w peszlach żeby po drodze się
    nie wchładzały, u Ciebie pod ścianą będzie mocno grzało tam gdzie idą
    wszytkie rury, a pola będą przez to grzały słabiej.
    trzy, brak zagęszczenia pod drzwiami balkonowymi, będzie pizdziło przy
    większych mrozach.

    > W tym miejscu nie ma zadnych peszli itp...
    >
    > Mam sie przejmować?? Czy olać???
    Olać nie, powoli wygrzewaj i obserwuj co się dzieje, broń boże nie
    zalewaj żadną
    żywicą bo wzmocnisz zakotwienie rurek w betonie i ci je urwie, obecnie
    jest na to mniejsza szansa.

    > Zarz mi pewnie kiki napisze ze skuć wylewkę....
    To ostateczność, ale wystarczy odkuć tylko pętle na szczelinie, dać
    peszle i zalać ponownie.

    > Inna kwestia, jak będę kładł płytki - mam tam dać jakąś listwe dylatacyjną??? Chyba
    zdecyduję się na panele...choć boję się ze sprawność podłogówki mocno spadnie:-/
    Bez znaczenia, daj panele będzie mniej problemów i łątwiej zmienić, pod
    panele pianomat czy coś podobnego ze cienkiego styropianu na ogrzewanie
    podłogowe, panele też takie kupuj, mam w całym domu i nie ma problemu z
    grzaniem.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 24. Data: 2018-01-16 11:21:35
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 11:05:03 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > zalewaj żadną
    > żywicą bo wzmocnisz zakotwienie rurek w betonie i ci je urwie, obecnie

    zywica jest po to aby obie plyty pracowaly jako jedna, wtedy tam nie bedzie zadnych
    naprężeń

    b.

  • 25. Data: 2018-01-16 11:36:38
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 11:05:03 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > Po pierwsze salon jest długi i trzeba go dzielić, miałeś zaznaczyć
    > miejsce dzielenia i dać peszle na rury i zaznaczyć na ścianie.

    pytałem wylewkarzy czy beą robić dylatacje, mówiłem wymiary oglądali i powiedzieli
    nie, że nie będą robić....

    > dwa, do każdego pola trzeba prowadzić rury w peszlach żeby po drodze się
    > nie wchładzały,

    rozdzielacz jest zaraz za ścianą i uznałem ze nie che peszli bo i tak rury będą
    grzały to samo pomieszczenie.

    > trzy, brak zagęszczenia pod drzwiami balkonowymi, będzie pizdziło przy
    > większych mrozach.

    na brzegach są rury co 10cm, w środku co 15. W projekcie było zo 15 i 20 ale wydawało
    mi się to za rzadko:-)

    > Olać nie, powoli wygrzewaj i obserwuj co się dzieje, broń boże nie
    > zalewaj żadną
    > żywicą bo wzmocnisz zakotwienie rurek w betonie i ci je urwie, obecnie
    > jest na to mniejsza szansa.

    Instalator pompy mówił by zrobić taki szew na tej dylatacji - ponacinać co 10cm w
    poprzek i na żywice dać kawałki 20-30cm prętów fi6 by płyty nie ruszały się między
    sobą - może to ma sens???

    > To ostateczność, ale wystarczy odkuć tylko pętle na szczelinie, dać
    > peszle i zalać ponownie.

    mógłbym tą dylatację przesunąć o 20cm - tak by była między pętlami a tą obecną
    "zaszyć"

    uciu

  • 26. Data: 2018-01-16 22:47:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-16 o 11:21, Budyń pisze:

> [...]
    jak na fotce

    > zywica jest po to aby obie plyty pracowaly jako jedna, wtedy tam nie bedzie zadnych
    Nie ma szans, pęknie obok a całej płyty nie za żywicuje.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 27. Data: 2018-01-16 22:54:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-16 o 11:36, uciu pisze:

    > pytałem wylewkarzy czy beą robić dylatacje, mówiłem wymiary oglądali i powiedzieli
    nie, że nie będą robić....
    Żadnym fachowcom nie mozna wierzyć do końca i trzeba ich pilnować :(

    > rozdzielacz jest zaraz za ścianą i uznałem ze nie che peszli bo i tak rury będą
    grzały to samo pomieszczenie.
    Ależ wiem bo to widać, tyle że zanim woda dopłynie do pętli to część
    ciepła odda, przegrzewając podłogę w tym miejscu.

    > na brzegach są rury co 10cm, w środku co 15. W projekcie było zo 15 i 20 ale
    wydawało mi się to za rzadko:-)
    Ale masz na środku rozjazd dwóch pól przed drzwiami, gdzie nie ma żadnej
    rurki, tam będzie zimno.

    > Instalator pompy mówił by zrobić taki szew na tej dylatacji - ponacinać co 10cm w
    poprzek i na żywice dać kawałki 20-30cm prętów fi6 by płyty nie ruszały się między
    sobą - może to ma sens???
    Nie, bo pęknie Ci gdzie masz tylko dwie rurki a wtedy ryzyko ich
    uszkodzenia jest większe.

    > mógłbym tą dylatację przesunąć o 20cm - tak by była między pętlami a tą obecną
    "zaszyć"

    Ale tam też nie masz peszli, jakby do tego pola na 1-ym planie dał
    peszle to wtedy tak, a tak to dwie rurki będą cięte, na razie zostaw,
    jak coś pęknie to odkujesz i dasz złączkę i peszel :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 28. Data: 2018-01-16 23:45:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 22:47:21 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    peszli... wczoraj wchodzę pierwszy raz na wylewki i co.??? Dupa podzielili salon tak
    jak na fotce

    > Nie ma szans, pęknie obok a całej płyty nie za żywicuje.

    w jakim sensie "całej płyty nie zażywicuje"? My raczej nie nadajemy na tych samych
    falach. Chodzi o wyłącznie zalanie żywicą tej dylatacji.
    korzystnie byłoby poprzecznie ponacinac i zazbroić jakimis prętami cos jak tu
    https://www.schomburg.com/pl/pl/obszary-zastosowan/i
    niekcja-grawitacyjna-naprawa-pekniec-posadzki

    b.

  • 29. Data: 2018-01-16 23:54:05
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 23:45:46 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > w jakim sensie "całej płyty nie zażywicuje"? My raczej nie nadajemy na tych samych
    falach. Chodzi o wyłącznie zalanie żywicą tej dylatacji.

    Ale to nic nie da. To jakbyś chciał skleić dwie płyty OSB po grubości.
    Puści bardzo szybko :)

    > korzystnie byłoby poprzecznie ponacinac i zazbroić jakimis prętami cos jak tu
    > https://www.schomburg.com/pl/pl/obszary-zastosowan/i
    niekcja-grawitacyjna-naprawa-pekniec-posadzki

    To już ma imo sens :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2018-01-17 08:19:20
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 23:54:07 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    niekcja-grawitacyjna-naprawa-pekniec-posadzki

    > To już ma imo sens :)

    o tym właśnie pisałem - tak radził instalator PC choć wg niego jak nic nie zrobie to
    też się nic nie stanie bo to jest 1 powierzchnia a nie dylatacja mędzy różnymi
    pomieszczeniami, gdzie panują róże warunku.

    uciu