  • 61. Data: 2018-05-20 22:24:15
    Temat: Re: pytanie do Liściastego
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 20 May 2018 20:28:58 +0200, Uzytkownik wrote:
    > Nie gotujecie?

    gaz. 30 kg rocznie.

    > Nie pieczecie?

    gaz. 20 kg rocznie.

    > Nie używacie kuchenek mikrofalowych

    Nie za bardzo wiem do czego miałyby służyć. Aczkolwiek wiem że to
    istnieje, nawet widziałem kiedyś.

    > czajników elektrycznych?

    latem gaz. zimą piecyk.

    > Nie używacie pralek?

    Wielu nie, tylko jedną :) Czekam zresztą aż wyzionie ducha, żeby wymienić
    na model z podwójnym podłączeniem (woda zimna + ciepła), niestety póki co
    pralka za nic nie chce się psuć, a nie będę wymieniał czegoś co działa.
    Przy czym te 2-3 prania tygodniowo aż tak bardzo prądożerne też nie są,
    przynajmniej nie w programach do 40 st., a inne mało kiedy są potrzebne.

    Mateusz

  • 62. Data: 2018-05-20 22:40:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Wielu nie, tylko jedną:) Czekam zresztą aż wyzionie ducha, żeby wymienić
    > na model z podwójnym podłączeniem (woda zimna + ciepła),

    A jak działa taka pralka, nie ma wewnętrznej grzałki? Czy ma ale
    dogrzewa brakujące stopnie po napełnieniu bębna ciepłą wodą?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 63. Data: 2018-05-21 08:33:39
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 20 May 2018 22:40:44 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
    > A jak działa taka pralka, nie ma wewnętrznej grzałki? Czy ma ale
    > dogrzewa brakujące stopnie po napełnieniu bębna ciepłą wodą?

    Te co oglądałem miały grzałki, bo podłączenie do ciepłej wody jest tylko
    opcjonalne. Ba, są nawet modele które mają wejście do wody kranowej oraz
    osobne do wody deszczowej - ale na to akurat bym się nie dał :)
    Domyślam się zatem że jeśli po napełnieniu bębna woda ma niedostateczną
    temperaturę (np. bo bojler jest b. daleko od pralki), to dogrzewa prądem.

    Jako alternatywa myślałem jakiś czas temu po prostu podłączyć moją obecną
    (normalną) pralkę do ciepłej wody, poprzez zawór termostatyczny ustawiony
    na 35 st.
    Ale ostatecznie zrezygnowałem, bo:
    - płukanie także odbywałoby się w ciepłej wodzie, a ponoć jest
    skuteczniejsze w zimnej (pomijam aspekt niepotrzebnego zużycia ciepłej
    wody, bo tej mam pod dostatkiem)
    - koszt zaworu termostatycznego to ok. 50 euro, czyli czas amortyzacji
    znacząco przekroczyłby czas życia pralki
    - elektrozawór może niekoniecznie dobrze znieść podawanie mu ciepłej wody

    Mateusz

  • 64. Data: 2018-05-21 15:05:51
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 maja 2018 18:00:51 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > No może 600kWh aż nie potrzeba zmagazynować - zimą też słońce dość fajnie
    > świeci. Krócej oczywiście, i pod innym kątem, ale jest. Gdyby
    > przewymiarować panele to styknie. A gołe panele nie takie drogie.

    https://www.forbes.pl/technologie/tesla-zbudowala-w-
    australii-najwieksza-baterie-na-swiecie-musk-wygral-
    zaklad/wdhsww7

    a w australii już mają :)

  • 65. Data: 2018-05-21 19:37:17
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    > Te co oglądałem miały grzałki, bo podłączenie do ciepłej wody jest tylko
    > opcjonalne.

    mam taką z dwoma podłączeniami wody, generalnie działa to tak, że
    programy wysokotemperaturowe biorą z podłączonej ciepłej wody

    nie ma niestety opcji mieszania ciepłej i zimnej by uzyskać żądaną
    temperaturę np. 40st
    przy programie z tą temperaturą i tak załącza się grzałka,
    tak przynajmniej wyczytałem z instrukcji

    chciałem kiedyś podłączyć do niej licznik prądu i wody ciepła/zimna ale
    mi się nie chciało :D

    brałem też pod uwagę podłączenie "normalnej" pralki przez termozawór
    mieszający by woda do pralki miała ok 30st ale mi to odradzono, ponoć i
    pralka jak i pranie wyjdzie na tym gorzej niż na zasilaniu zimną wodą -
    nie pamiętam już konkretnych argumentów, ale musiały być dość istotne
    skoro odpuściłem takie rozwiązanie :D

  • 66. Data: 2018-05-21 20:52:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 maja 2018 19:37:33 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:
> [...]
    > pralka jak i pranie wyjdzie na tym gorzej niż na zasilaniu zimną wodą -
    > nie pamiętam już konkretnych argumentów, ale musiały być dość istotne

    No właśnie tak się zastanawiam co niby miałoby się stać. U mnie ciepła
    woda ma temperaturę 38-45 st. C, niby jak ma zaszkodzić pralce?
    Zmywarę mam podpiętą na stałe do ciepłej wody, w mieszkaniu kilkanaście
    lat też tak miałem. Czym się różni zmywara od pralki jeśli chodzi
    o materiały w bebechach? Raczej niczym, serwisowałem wielokrotnie swoje
    złomy i wiem co tam siedzi ;)
    Teraz w domu mam pralkę pod zimną wodą bo nie dopilnowałem, może
    jeszcze przełączę, przy tej ilości prania powinno wyjść na plus...

    L.

  • 67. Data: 2018-05-21 21:19:26
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 21 May 2018 11:52:31 -0700, Lisciasty wrote:
    > No właśnie tak się zastanawiam co niby miałoby się stać. U mnie ciepła
    > woda ma temperaturę 38-45 st. C, niby jak ma zaszkodzić pralce?

    Pisałem wyżej w wątku - ponoć elektrozawór może się spsuć od kontaktu z
    wodą która ma więcej jak 30 st... No i gdzieś wyczytałem że płukanie dużo
    lepiej działa w zimnej wodzie. Nie mam pojęcia ile w tym prawdy (w jednym
    i drugim), ale wystarczyło by mnie odstraszyć. No i ekonomicznie średnio
    to wygląda - termozawór mieszający to koszt ok. 200 PLN. To nie ma szans
    się zamortyzować.

    Mateusz

  • 68. Data: 2018-05-21 21:30:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie moze sie popsuc od temperatury ponizej 90 stopni. Testowane w warunkach
    przemyslowych.

  • 69. Data: 2018-05-21 21:37:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Nie moze sie popsuc od temperatury ponizej 90 stopni. Testowane w warunkach
    przemyslowych.

    Ale szybciej się zakamienia i uszkadza od kamienia. Kończy się to
    zazwyczaj przepuszczaniem zaworu i dlatego trzeba je częściej wymieniać.

  • 70. Data: 2018-05-21 21:39:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 21.05.2018 o 20:52, Lisciasty pisze:
    > Zmywarę mam podpiętą na stałe do ciepłej wody, w mieszkaniu kilkanaście
    > lat też tak miałem.

    Jakiś zysk z tego? Że taniej wychodzi pranie / zmywanie czy jak? Jestem
    sobie w stanie wyobrazić, że programy mogą być krótsze bo nie trzeba
    czasu na podgrzewanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz