  • 231. Data: 2012-07-02 09:18:10
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:jskc9b$5ia$1@news.task.gda.pl...

    > Ponadto nizej ustawioen grzejniki będa znacząco większe i droższe od
    > grzejnikó liczonych na wyższe temepratury. Rożnice nie są kosmetyczne,
    > załózmy ze potrzebujemy 1000W mocy
    >
    > cosmo 75 / 65 11 VM 600 1120 cena katalog 640zł
    > 55/45 11 VM 600 2200 cena katalog 1026
    > albo 22VM 600 1200 cena katalog 966
    >
    > czyli za zjechanie z parametrami płacimy 50% wiecej

    Eee tam. Zakup grzejników jest jednorazowy a opłaty za niższe rachunki za
    gaz zużyty do ekonomicznej instalacji będą się zwracały każdego roku i to
    nie mało.

    > dla mocy zapotrzebowanej 10kW mamy 6400 a 9660 w cenach katalog czyli
    > realnei trzeba liczyć jakieś 40 do 50% tych ceny
    >
    > dopłacamy jakeiś 1400 złotych

    Rok dwa i się zwróci

    Marek

  • 232. Data: 2012-07-02 09:30:36
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Oczywiście, że nie tyle samo , ale będzie to mimo wszystko bliżej wiadra
    > niż szklanki.
    >
    > Przykładowy kocioł z linka który podałem ma podane taką sprawność przy
    > danych temperaturach:
    >
    > 109% przy 40/30°C,
    > 107% przy 75/60 °C
    >
    > To nie jest tak, że jest drastyczna różnica gdy kocioł zasila podłogówkę a
    > grzejniki.

    Sprawnośc kotłów podaje się w odniesieniu do wartości opałowej a nie ciepła
    spalania (choć w np. Belgii zabroniono i podają w odniesieniu do ciepła
    spalania) Ciepło spalania to całkowita energia uzyskana ze spalenia,
    włącznie z energią w kondensacie. Te magiczne 108% sprawności wychodzi
    właśnie z tego gdyż wartośc opałowa jaką posługują się marketingowcy to
    ilość ciepła bez tego co poszło w komin, czyli bez kondensatu. Marketingowcy
    zamiast przejśc na ciepło spalania nadal pozostają przy wartości opałowej i
    dodatkowe procenty z kondensatu dodają sobie do sprawności i wychodzą im
    cuda po 108%.
    Jeżeli jakiś kocioł odzyskuje więc ciepło z kondensatu i podaje się że jego
    sprawności to 108% podczas gdy identyczny lecz w wersji bez odsysku ciepła z
    kondensatu ma sprawnośc 90% oznacza to tyle że udział kondensatu to jest
    maksymalnie 18%.
    18% to jest wiadro pełne a 0% to jest wiadro puste. Kocioł grzejąc z mocą
    90% nie wytworzy ani kropli kondensatu.

    Marek

  • 233. Data: 2012-07-02 09:47:03
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > niestety ale części zamienne do kotłów osiągają astrnonomiczne kwoty
    > zbliżone do wartości nowego urządzenia.
    >
    > ostanio wymienialiśmy cewkę elektrozaworu w kotle kondesacyjnym Dedietrich
    > 130 kw i cewka ksoztowała kilak tysiecy tylko 300 zł mniej niż cały zespół
    > gazowy. Najpierw myślałem ze to pomyłka ale potem okazało sie że niestety
    > prawda.

    Czasem pewien znajomy instalator prosi mnie o naprawę elektroniki z kotłów.
    Ostatnio padł akurat jakiś staryszy vaillant. Mąż właścicielki zadzwonil
    wpierw do serwisu i już przez telefon serwisant z Vaillanta zażyczył sobie
    za przyjazd i wymianę płyty 900zł netto. On jej nawet nie naprawia tylko w
    ciemno wymieniać chciał. Wstrzymali się i poprosili mojego znajomego a
    znajomy zadzwonił po mnie. Przyjechałem wyciągnąłem miernik, mierze
    napięcia, trafo mówię leży, poszło pierwotne. Pojechałem do sklepu
    elektronicznego i kupiłem zamiennik 100% za 25zł :)

    Marek

  • 234. Data: 2012-07-02 09:48:32
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wierzę. Daj linka do tej cewki.

    Wiązka kablowa składająca się z kilknastu przewodów zakończonych paroma
    wtyczkami do Vaillanta 600zł.

    Marek

  • 235. Data: 2012-07-02 09:52:26
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > nie będziemy sie jak przedszkolaki przepychać ale to ty pierwszy napisałeś
    > coś co obrażało mnie...

    Nie lubisz jak się do ciebie zwracają "Mareczku"?

    Marek

  • 236. Data: 2012-07-02 09:56:32
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]

    Około 5zł za metr kosztuje.

    Marek

  • 237. Data: 2012-07-02 10:00:01
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > czyli drozej niż ALUPEX dobrej firmy :)
    Alupex max temp 95stC wąż gumowy do glikolu 145stC.

    > a sprawdziłeś już ile firma sobie bierze za zabicie jednej końcówki na
    > końcu tego węża?

    A po co końcówki? Przecież to można skręcać na opaskach, błyskawicznie i
    pewnie.

    Marek

  • 238. Data: 2012-07-02 10:01:01
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > ROTFL :)

    Bo? W samochodach masz opaski, nawet w elektrowozie widziałem na opaskach.

    Marek

  • 239. Data: 2012-07-02 10:09:04
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Dnia 28-06-2012 o 20:25:11 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Po 1 temp stagnacji jest tylko wew kolektora, zamienia glikol w parę ale
    >tylko w kolektorze, już na złaczu temp spada do 90st i tam już jest płyn a
    >nie para,

    Nie zgodzę się. Sobota godzina 13:20 temperatura kolektora 102stC, wody w
    zbiorniku 82stC. Pex by już odpłynął a to normalne warunki pracy. U mnie
    podczas pracy pomp najwyższą temperaturę glokolu jaką zanotował sterownik to
    było prawie 120stC. Mierzona na wyjściu solarów.

    >poza tym dopuszczanie do pracy w stagnacji jako normalnego stanu kolektorów
    >jest błędem, stagnacja niszczy glikol.

    Zgadza się. Wytrąca się osad i trwale zapycha rurki od środka zmniejszając
    sprawność. Dlatego u mnie nie dochodzi do stagnacji.

    >Normalnym stanem kolektora powinna być max temp 90st wtedy nic się nie
    >dzieje, a nadmiar ciepła można wpuścić np w podłogówkę.

    Nie do końca. W sterowniku moim (niemiecki sorel TDC3) w ustawieniach
    fabrycznych alarm kolektora ustawiony jest na 110stC. Więc dopuszcza się w
    normalnym trybie pracy temp glikolu do 110stC.

    Marek

  • 240. Data: 2012-07-02 10:13:08
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    >No ale to oznacza że sterownik nie wyłączył pompy przy 95st i przepchał
    >parę do instalacji, taki stan jest dla niej b.niebezpieczny.
    >Pompa powinna być wcześniej wyłączona tak aby para była TYLKO w kolektorze,
    >wtedy jest jej niewielka ilość i ten wzrost ciśnienia kompensuje naczynie
    >wyrównawcze, jak pompa się nie wyłączy to cała instalacja napełnia się parą
    >i co się wtedy może stać można sobie wyobrazić.

    Tyle że glikol pod cisnieniem 2atm, a tyle najczęściej jest w instalacji,
    zaczyna wrzeć dopiero przy około 140stC.
    Przy 95stC to on jeszcze cieczą jest jak nic.

    >Basen mam mało kto, a podłogówkę prawie każdy nowy dom.

    A jak nie to wystarczy zakopać parę metrów rury w ziemi i bypasem z zaworem
    termostatycznym samoczynnie będzie schodziło sobie w ziemię.

    Marek