  • 152. Data: 2023-03-28 00:59:55
    Temat: Re: Instalacja P.C.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Co dlaczego, masz gaz? to przelicz sobie rachunek za zimę podziel
    > kwotę przez m3 i zobacz ile cię kosztuje m3 i zrób to samo z
    > letnim rachunkiem. Mnie w ostatnim wyszło 3.12zł/m3 a ostatni
    > letni z 07/2022 wyszło 3,49.

    Magia matematyki.
    Gaz kosztuje tyle samo.
    Tyle ze wieksza czesc stanowi abonament bo zuzywasz mniej gazu.
    Jezeli chcesz sobie wliczyc abo do kosztów podgrzewania CWU to wtedy
    wyjdzie wiecej, jezeli stwierdzxisz ze to jest koszt który i tak musisz
    poniesc i odkładasz go na bok to samo grzanie per se wyjdzie podobnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 151. Data: 2023-03-28 00:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > No to masz, specjalnie wyszukałem
    > https://allegro.pl/oferta/grzalka-nierdzewna-do-wody
    -4-5kw-6-4-340m
    > m-13125044490

    Dzieki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 153. Data: 2023-03-28 06:52:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-03-2023 o 20:59, Budzik pisze:

    > No własnie sie zastanawiałem co miałes na mysli.
    > Tez mam obawy ze niedułgo gaz znów mocno podrozeje, dlatego w zeszłym
    > roku przeszedłem na grzanie pradem.

    Tyle że prąd też podrożeje, będzie ze 2 razy droższy niż gaz.
    Wiadomo, jest pv, ale mi na wszystko jej nie wystarczy....
    A nie chcę rozbudowywać instalacji ponad 10 kWp.
    Dach mi się skończył.

  • 154. Data: 2023-03-28 06:53:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-03-2023 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    rb-3x1400w-u-6-

    > Ja mam zbiornik acv chyba 120litrów.
    > Tego typu grzałki sa uniwersalne i beda pasowały do kazdego zasobnika?
    > Bo jezeli tak to byłby to niewielki koszt nawet jakby do tego dorobic
    > logike sterujaca.

    Mam taki sterownik na zbyciu, ale 1 fazowy.
    Kiedyś włączałem w ten sposób grzanie bojlera, też 120 l.

  • 155. Data: 2023-03-28 06:57:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-03-2023 o 22:57, Janusz pisze:

    > Co dlaczego, masz gaz? to przelicz sobie rachunek za zimę podziel kwotę
    > przez m3

    Ja mam za kWh, nie za metry.

    >i zobacz ile cię kosztuje m3 i zrób to samo z letnim rachunkiem.

    Rachunki miałem roczne, w równej cenie.
    Stawki zmieniały się wraz z ceną gazu, a nie miesięcy.
    Wcześniej (przed 2021) potrafiła być cena równa w jednej pozycji na
    fakturze.

    > Mnie w ostatnim wyszło 3.12zł/m3 a ostatni letni z 07/2022 wyszło 3,49.

    Eee tam, od stycznia 2021 była zmiana stawki za gaz po prostu.
    Dlatego pół zimy grzałeś tańszym, a pół droższym, a latem tylko droższym.

  • 156. Data: 2023-03-28 13:26:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-28 o 00:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Magia matematyki.
    Ale ja o tym doskonale wiem, co niczego nie zmienia bo koszt opłat
    stałych musisz ponieść.

    > Gaz kosztuje tyle samo.
    No nie, koszt zależy od pozostałych czynników, bez nich nie kupisz gazu.

> [...]
    > wyjdzie wiecej, jezeli stwierdzxisz ze to jest koszt który i tak musisz
    > poniesc i odkładasz go na bok to samo grzanie per se wyjdzie podobnie.
    No nie, zmniejszając pobór gazu mogę wejść w niższą taryfę, więc koszty
    będą niższe.

    --
    Janusz

  • 157. Data: 2023-03-28 13:30:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-28 o 06:57, Cavallino pisze:

    > Ja mam za kWh, nie za metry.
    To ci się tylko tak wydaje.

    > Eee tam, od stycznia 2021 była zmiana stawki za gaz po prostu.

    Wiem o tym.

    > Dlatego pół zimy grzałeś tańszym, a pół droższym, a latem tylko droższym.

    A teraz jeszcze droższym bo ostatni rachunek już za ten rok już mam
    3.52zł/m3.

    --
    Janusz

  • 158. Data: 2023-03-28 17:01:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.03.2023 13:26, Janusz wrote:
    > Ale ja o tym doskonale wiem, co niczego nie zmienia bo koszt opłat
    > stałych musisz ponieść.

    Nie musisz. Możesz zamontować w ogrodzie zbiornik na LPG i zamawiać
    cysternę. Będziesz płacić tylko za litr :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 159. Data: 2023-03-28 19:13:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nie musisz.
    Jak chcesz kupić gaz sieciowy to musisz.

    Możesz zamontować w ogrodzie zbiornik na LPG i zamawiać
    > cysternę. Będziesz płacić tylko za litr :-)

    Acha, użyczenie zbiornika to za darmo?

    --
    Janusz

  • 160. Data: 2023-03-29 06:17:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-03-2023 o 13:30, Janusz pisze:

    > To ci się tylko tak wydaje.

    Nic mi się nie wydaje - umiem czytać.
    Wiem jak to przeliczają również.

    I rozróżniam opłatę za zużyty gaz, od abonamentów i opłat stałych, nie
    muszę w ten sposób dzielić całości rachunku przez kWh czy metry....

    > A teraz jeszcze droższym bo ostatni rachunek już za ten rok już mam
    > 3.52zł/m3.

    Vat wyższy doszedł.