  • Data: 2020-06-26 18:44:38
    Temat: Re: Mur stoi murem
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 25 czerwca 2020 17:34:18 UTC-5 użytkownik Kadar napisał:
    > Na co zwrócić uwagę patrząc na mur. Już wyjaśniam.
    > W najbliższych dniach przymierzam się do obejrzenia kilku domów/mieszkań. Nie będą
    to nowe domy a tym bardziej mieszkania. Jak się przyglądam w czym tu niektórzy
    mieszkają to mnie strach ogarnia, że za chwilę zawali się to wszystko. Teraz mieszkam
    w domu w którym szczytowa ściana ma wygięcie ze 20 cm. (takie wybrzuszenie).
    > Mimo moich obaw te domy stoją a ludzie w nich mieszkają. Jednak nie chciałbym się
    wpakować w coś masakrycznie zrujnowanego i niebezpiecznego. Od razu dodam,że żaden
    dom stary (nie wiem jak w nowych) nawet te po remoncie nie mają dokumentacji. Za
    każdym razem na moje pytanie o coś takiego to długo musiałem wyjaśniać o co mi chodzi
    a potem patrzyli na mnie jak na nienormalnego. Krótko - nie ma.
    > Pozostaje tylko oglądanie i opukiwanie (nie wiem po co) ale dziur na pewno nie
    pozwolą mi robić.
    > Jakieś wskazówki?
    > K.

    Poza tym co ci juz podpowiedzieli ja bym patrzyl czy ten mur nie jest czasem ostatnio
    kosmetyzowany.
    Jak rygips to nie wiesz co pod spodem.
    Jak swieżo malowane, to nie wiesz czy nie popekany i zagipsowany niedawno.
    Jak pod styro cos sie dzieje to nie widzisz.

    Jak ktos ma foty to sie obroni, jak powie ze gdzie tam i fot nie ma sprzed
    gipsowania, nakladania styro to wiesz, pieron wi czy nie ma czy kombinuje.

    I tu sie okazuje ze lepiej jak sciany nie malowane albo boazeria lezy dlugo. Bo
    wiadomo ze nie grzebane i jest jak widac.

    Sprawdzic czy grzyba nie ma, powąchać czy go nie czuć.

    Sprawdzic czy cos nie peka. Jak peka to czy jest stabilne czy sie poglebia.

    Podpytac o izolacje i pionowa i pozioma.

    Jak dom niestary zapytac o dokumentacje.