  • 251. Data: 2017-03-22 19:25:58
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z moich skromnych obserwacji wychodzi ze ludzie maja przede wszystkim zapotrzebowanie
    na dlugie zycie i lekka smierc ze starosci. Oczywiscie u takich co maja juz siatki
    zapotrzebowanie na zycie i w tym czyste powietrze jest wieksze niz u tych co maja
    dziestki. Tak ze kolego sympatyczny nie pierdol ze zapotrzebowanie na zycie w czystym
    srodowisku jest jakies wzgledne. Sa statystyki, tam gdzie powietrze syfilistyczne
    ludzie choruja na charakterystyczne dla zamieczyszczonego powietrza choroby i zyja
    krocej.

  • 252. Data: 2017-03-22 20:45:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 22 marca 2017 19:26:00 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Z moich skromnych obserwacji wychodzi ze

    >sympatyczny nie pierdol ze

    wynika tak jakby ze to nie ja pierdole, sam wymysliłes teze z która polemizujesz :)

    b.

  • 253. Data: 2017-03-22 22:39:56
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > A co ma znaczenie? Czyste powietrze ma znaczenie czy nie ma znaczenia? Czysta
    zdatna do picia woda niekoniecznie wystepujaca we wlasnych studniach ma znaczenie czy
    nie ma znaczenia?

    Dla kazdego cos innego. Nie kazdy kto chce mieszac we wlasnym domu
    potrzebuje hektarow terenu wokol. Ale sa tacy dla ktorych ma to
    determinujace znaczenie. Zatem wiekszosc ludzi kupuje dzialki takie
    jakie chce/na jakie stac itp. Wniosek z tego taki, ze wielkosc dzialki,
    czy parkingu nie okresla typowego posiadacza wlasnego domu.

    Pozdro.. TK

  • 254. Data: 2017-03-22 23:08:33
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-22 o 17:28, Budyń pisze:

    > jednemu nie ma znaczenia, innemu ma. Kwestia stylu życia.

    Wiekszosc dzialek w miescie i bliskich okolicach nie przekracza tysiaca
    metrow. Takie nieruchomosci finansowo mozna porownac z nieduzym
    mieszkaniem w duzym miescie blisko centrum. Wiec jak mamy cos porownywac
    to chyba rzeczy porownywalne, nie? Ktos, kto kupil mieszkanie w centrum
    wiekszego miasta z grubsza moze wybudowac dom na obrzezach. I o takich
    przypadkach chyba warto rozmawiac? Reszta to tansze, czy drozsze
    przypadki, raczej nie mieszczace sie w sredniej.

    > On tego parkingu nie buduje z powodu ego. Bierzesz swoją miarę na potrzeby innych i
    dziwisz sie ze robią inaczej.

    Budyn, no wez mi powiedz gdzie ja mierze swoja miarka? Przeciez nie
    wiesz ile mam kostki przed domem i jaka mam dzialke. A mam tyle ile
    zwykle ludzie maja, czyli odpowiednio, na odpowiedniej dzialce, ktora
    sam kupilem taka jaka chcialem. To jak dla mnie jest jedyna sluszna
    miara. Kazdemu wg. potrzeb.

    Pozdro.. TK

  • 255. Data: 2017-03-23 00:13:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie teza tylko prawo. Zycie w zanieczyszczonym srodowisku jest krotsze niz w w nie
    zanieczyszczonym. I jak znam zycie z dnia na dzien tam gdzie zyjesz powietrze sie nie
    poprawi. Jak sie nie wyprowadzisz tam gdzie powietrze lepsze to bedziez zyl krocej,
    bedziesz chorowal, bedziesz mial slabsze i bardziej chorowite dzieci. Do niedawna o
    sprawach takich jak syfilistyczne powietrze nikt nie wiedzial. Zaczeli mowic w tv,
    wyniki pomiarow staly sie dostepne. I okazalo sie ze zle powietrze to duzy problem. I
    nie rznij twardziela bo jak wszyscy chcesz umrzec ze starosci a nie w wieku
    piecdziesieciu lat na jakis udar czy raka. Jestem w wieku ze juz na druga strone
    biora z mojej klasy. I wiesz kogo zaczyna brakowac? Tych co za duzo pili i tych co za
    duzo chcieli miec.

  • 256. Data: 2017-03-24 10:08:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 marca 2017 15:13:00 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > prezentowane przez Ciebie "zalety" sa tez moimi. Zreszta nie ma sie co
    > chwalic tym, ze po kilku latach zamieszkiwania, ukladaja Ci dopiero
    > kostke. To jakby potwierdza to co Kogutek pisuje na ten temat.

    Ukladaja kostke w tydzien po tym jak drogowcy budujac droge polozyli
    krawezniki, wczesniej nie bylo jakby sensu :-)

    I nie chodzi o megalomanie tylko porownanie - kogutek chwali sie ze ma
    miejsce parkingowe na pilota wiec wyciagam jedynie kontrargument ze ja
    mam kilkanascie takich miejsc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 257. Data: 2017-03-24 10:18:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 marca 2017 15:13:24 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > U Ciebie tez po staremu. Caly czas sie chwalisz jaki to bedziesz bogaty na
    cmentarzu. Wiesz ze wczoraj wieczorem i w nocy u mnie bylo powietrze na zielonym ze
    wskaznikiem 38 a i Ciebie na czerwonym i chwilowe maksimum 480. Z takiego miejsca co
    mieszkasz trzeba spierdalac jak chce sie troche pozyc.

    Nie wiem cos Ty Zenku pil ale stacje pomiarowe mowia co innego:

    http://powietrze.katowice.wios.gov.pl/dane-pomiarowe
    /automatyczne/stacja/13/parametry/260-266-276-263-26
    8-274-270-277-265-261-267-280/miesieczny/03.2017

    PM10 w marcu tylko kilka dni lekko przekroczony - maksimum to bylo 164, a
    zwykle w okolicy normy czyli ~50. Nie jest tak zle :-)

    Takie powietrze jest w *calym* woj. slaskim i wielu obszarach pobocznych:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 258. Data: 2017-03-24 10:34:39
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-24 o 10:08, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > I nie chodzi o megalomanie tylko porownanie - kogutek chwali sie ze ma
    > miejsce parkingowe na pilota wiec wyciagam jedynie kontrargument ze ja

    Po tym jak Budyn mnie zjechal uznalem, ze temat nie nadaje sie by go
    ciagnac. Za starzy jestesmy zeby o pierdoly sie klocic. Takiego zamiaru
    nie mialem, wiec najlepiej szybko to zakonczyc.
    A argumenty Kogutka sa takie jakie ma potrzeby. Fajnie, ze ktos znajduje
    swoje szczescie w zyciu. Rowniez w nazywaniu zalet wadami i odwrotnie.
    To, ze z jakichs powodow ktos woli mieszkanie od domu to jeszcze nie
    powod by uznac, ze wspolna brama i parking sa co najmniej rownie dobre
    jak wlasne, ale o tym juz bylo.

    Pozdro.. TK

  • 259. Data: 2017-03-24 10:49:47
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-24 o 10:18, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > zwykle w okolicy normy czyli ~50. Nie jest tak zle :-)
    >
    > Takie powietrze jest w *calym* woj. slaskim i wielu obszarach pobocznych:)

    To jest bardzo smutny fakt, ktory raz w roku przez kilka dni dotyka nie
    tylko mnie. S to tylko kilka dni. Pare lat temu moja szwagierka,
    mieszkajaca wtedy w Zabrzu, opowiadala, ze jak zaczyna sie sezon
    grzewczy, to w powietrzu lataja takie czarne plemniki. Cos na wzor tych
    z palacego sie styropianu. Myslalem, ze robi sobie jaja, ale teraz
    mysle, ze to chyba i mozliwe w ciasnych osiedlach. Ktos powinien z tym
    cos. Od lat mowi sie o Krakowie i dalej nie wiele sie dzieje. Caly Slask
    doprowadzic do takiego syfu...

    Pozdro.. TK

  • 260. Data: 2017-03-24 14:42:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przestan klamac jak stara cyganka. Ze stronu ktora sam dales. Listopad 2016 pyl
    zawieszony srednia 61 maksimum 179. Grudzien 2016 srednia 76 maksimum 293. Styczen
    2017 srednia 146 maksimum 675. Luty 2017 srednia 106 maksimum 377. Maksymalna
    dopuszczala ilosc to 50. O tym twoim kurorcie w telewizji mowili i w necie pisali ze
    luty sie nie skonczyl a wyrobiliscie norme zanieczyszczen za 2017 rok. Lapiecie sie
    na pierwsza dwudziestke najbardziej zanieczyszczonych miast w Europie.