  • 11. Data: 2016-03-16 11:14:57
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 16 marca 2016 11:08:32 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ale co tam chcesz rozwijać?
    > Jak masz mniej więcej narysowany rozkład rurek, to wiesz jaka jest
    > najdłuższa odnoga i dla niej liczysz maksymalny spadek ciśnienia,
    > który determinuje spręż wentyla, jaki musisz mieć.

    spręż przy danym wydatku - ale wydatek wemie się z innych rozgałą\ęzien.

> [...]
    > się z tego doktoryzować to możesz to liczyć dokładniej, ale chyba nie ma sensu.
    > Spadek na rurze masz w excelu i to by było na tyle.
    >
    > Wiedząc jaki przepływ chcesz mieć w danym pomieszczeniu tak
    > manipulujesz długością rury i ew. dławikami żeby mieć to co się chce,
    > pilnując jednocześnie żeby za szybko nie wiało.
    > Przy flexach masz za centralką wielką puchę rozdzielczą, z której
    > odchodzą takie same rurki, więc jak przyjmiesz na początek
    > podobne spadki ciśnienia na każdej rurze, to ilość powietrza
    > podzieli się równo na każdą rurę. Potem można kombinować ze zmianami

    nie chcę puszki rodzielczej - raczej dałbym dławiki w rurach gdzie chciałoby isc za
    dużo

    > No to na pewno, ale bufor wodny jest taki banalny, zabawy z nim nie ma ;)
    > Poza tym jak chcesz mieć ładowanie niskotemperaturowe to parafina
    > bije na głowę wodę z uwagi na temp. przemiany fazowej, gdzie do jakiejśtam
    > temperatury daje kolosaną przewagę w pojemności cieplnej. Ale to już
    > zupełnie nie na temat ;P

    analizowalem kiedys - wnioski były takie ze zyski sa marne w stosunku do wody a
    stopien komplikacji potworny.

    b.

  • 12. Data: 2016-03-16 12:36:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 16 marca 2016 11:15:00 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > spręż przy danym wydatku - ale wydatek wemie się z innych rozgałą\ęzien.

    Ojtam, wydatek na chatę to sobie oszacujesz jaki chcesz mieć,
    czyż nie?

    > nie chcę puszki rodzielczej - raczej dałbym dławiki w rurach
    > gdzie chciałoby isc za dużo

    Jak to nie chcesz puszki? A jak przejdziesz z rury dwusetki
    na 10 rurek 75?

    L.

  • 13. Data: 2016-03-16 13:09:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-03-15 o 18:55, Lisciasty pisze:
    > http://ml.serwer.mssc.pl/fotowoltaiczna-szyba-grzewc
    za/

    > Geniusze zła. Pokryć szybę jakimś paskudztwem, żeby przerobić
    > energię promieniowania na prund, a potem prund na ciepło,
    > zamiast wpuścić to słońce do chałupy i dostać to samo.

    Jak nie ma chmur. A jak są?

    > Choć jeżeli to jest pędzone dotacjami od podatnika,
    > to może ma jakiś ukryty sens? :P

    j.w.

    --
    Pete

  • 14. Data: 2016-03-16 13:30:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 16 marca 2016 13:09:24 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
    > Jak nie ma chmur. A jak są?

    No to masz mniej ciepła i tu i tu.

    Masz szybę, dajmy na to 1m x 2m. Na tą szybę pada promieniowanie
    słoneczne, które wpada do chałupy i padając na dywan oddaje energię
    w formie ciepła. Jak wstawisz zamiast szyby panel fotowoltaiczny,
    to dostaniesz identyczną porcję energii na m2, którą potem przerobisz
    na ciepło. Przynajmniej ja to tak rozumiem i nie wiem gdzie tkwi
    cudowność tego rozwiązania. Poza tym, że jest drogie i zasłania widok :>

    L.

  • 15. Data: 2016-03-16 13:46:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-03-16 o 13:30, Lisciasty pisze:

> [...]
    > na ciepło. Przynajmniej ja to tak rozumiem i nie wiem gdzie tkwi
    > cudowność tego rozwiązania. Poza tym, że jest drogie i zasłania widok :>

    Ze światła słonecznego zza chmur ciepła nie ma wcale. Z panela coś tam
    prądu będzie.

    --
    Pete

  • 16. Data: 2016-03-16 16:40:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 16 marca 2016 12:36:38 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > czyż nie?

    > Jak to nie chcesz puszki? A jak przejdziesz z rury dwusetki

    zbiorcze beda 150 długie na 14m jak cały budynek, a odejscia 125 (moze 100).
    Dam zwykłe trójniki redukcyjne i tyle.
    Chce dac duze rozmiary rur zeby dawały mały opór, licze ze wentyle wezmą nieco mniej
    pradu. Ale to na czuja jest- muszę to policzyc.

    b.

  • 17. Data: 2016-03-16 16:42:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 16 marca 2016 13:46:27 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Ze światła słonecznego zza chmur ciepła nie ma wcale. Z panela coś tam
    > prądu będzie.

    tako rzecze fizyka - zwlaszcza lekcje na których sie nie było :>

    b.

  • 18. Data: 2016-03-16 16:48:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 16 marca 2016 13:30:44 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > na ciepło. Przynajmniej ja to tak rozumiem i nie wiem gdzie tkwi
    > cudowność tego rozwiązania. Poza tym, że jest drogie i zasłania widok :>

    zobacz tu:
    http://www.forumbudowlane.pl/okna-i-drzwi/okno-z-pot
    rojna-szyba-paruje-codziennie-od-zewnatrz-t24553
    "Jestem załamana, ponieważ kupiłam bardzo dobre izolacyjnie okno z potrójną szybą U
    0,5 niestety codziennie (okno wstawione w domu jednorodzinnym nieocieplonym od strony
    zachodniej ) kiedy temperatura na dworze spada poniżej 10 stopni w plusie na całej
    powierzchni jest zaparowane od strony zewnętrznej
    (do godz. ok.12.30) "

    U mnie jest podobnie, tyle ze budynek na razie nieogrzewany, pewnie bedzie nieco
    lepiej. Ale problem istnieje. Rozwiazaniem mogłoby byc podobnie jak w wynalazku który
    dałeś wstępne ogrzanie zewnetrzej szyby.
    Tyle że zapewne wystarczy nakleić półprzeźroczystą ciemną folię zamiast takiego
    fotopanela.

    b.

  • 19. Data: 2016-03-16 18:41:31
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-16 o 16:42, Budyń pisze:

    > tako rzecze fizyka - zwlaszcza lekcje na których sie nie było :>

    Ach te drzemiace, mlodziencze poklady ironii... :-)

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2016-03-16 22:09:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 16 marca 2016 16:48:08 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Tyle że zapewne wystarczy nakleić półprzeźroczystą ciemną folię
    > zamiast takiego fotopanela.

    Skoro kobita ma super szczelną szybę i skaszanioną wentylację,
    to nic dziwnego że woda się kondensuje w najzimniejszym punkcie
    pomieszczenia. Wystarczy przewentylować i problem zniknie.
    Nakładanie na szybę panelu fotowoltaicznego za 1600 zeta/m2
    i zasłanianie sobie widoku po to, żeby pozbyć się skroplonej
    pary wodnej to doprawdy przedni pomysł ;)

    L.