  • 81. Data: 2014-12-19 16:28:44
    Temat: Re: Internet w drodze
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-12-19 o 14:04, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    > Żarty, masz jakiś link na poparcie?

    Pierwsze lepsze na szybko wyszukane np.
    http://www.komputerswiat.pl/nowosci/bezpieczenstwo/2
    011/16/android-tez-lokalizuje-uzytkownikow.aspx
    http://antyweb.pl/wiecie-jak-dziala-rejestrowanie-wa
    szej-lokalizacji-przez-google-ja-tez-myslalem-ze-wie
    m/#
    http://www.gsmmaniak.pl/198298/android-boli-7-gps-lo
    kalizacja/
    http://niebezpiecznik.pl/post/koty-mapuja-sieci-wi-f
    i/ (drugi akapit)
    http://niebezpiecznik.pl/post/zmien-nazwe-sieci-wi-f
    i-jesli-nie-chcesz-zeby-google-z-niej-korzystalo/?si
    milarpost
    http://niebezpiecznik.pl/post/gdzie-jestes-lokalizac
    ja-internautow-przez-przegladarke/?similarpostY4918
    (polecam zwłaszcza ostatni akapit gdzie Google potwierdza, że zbiera
    dane lokalizacyjne z komórek)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 82. Data: 2014-12-19 16:39:12
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-12-18 o 21:19, Adam pisze:
    > Krzyho nie wiem kiedy ostatnio raz google maps uzywales ale to jest
    > GENIALNA nawigacja. Prowadzi dokladnie nawet wewnetrznymi drogami w
    > centrach handlowych i jadac - zawsze widzisz ile czasu stracisz jadac
    > dowolna boczna drozka ktora mijasz. Bo jak aktualnie gdzies zrobi sie korek
    > to googiel wie o tym w ciagu minuty i odrazu proponuje alternatywne trasy.

    Ja przyznaje używałem mało i dość dawno. Ale żona czasem włączała, żeby
    dotrzeć w jakieś mniej jej znane miejsce. Efekt był zazwyczaj taki, że
    już nie raz musiałem jej pomagać, jak ma się gdzieś wydostać, bo google
    maps wyprowadził ją na jakieś totalne zadupie, a potem kazał np.
    przejechać przez teren jakiegoś prywatnego zakładu, przez który po
    pierwsze nie bardzo można przejechać z powodów czysto legalnych, po
    drugie, jest to np. niemożliwe, bo są szlabany, płoty, bramy itp. To
    taki jeden z przykładów...

    > Jezdzilem z automapa, tomtomem - to wszystko nawet sie nie umywa do google
    > mapsa :)

    Po Polsce od zawsze uważam, że najlepiej sprawdza się Automapa, ale
    jeszcze ta "stara" na Windowsa, a nie pod Androidowe komórki. Zawsze
    miałem z nią najmniej problemów i miała w bazie niemalże każdy adres,
    pod który chciałem się wybrać. Czego nie potrafi zdecydowanie np.
    Yanosik, czy inne nawet płatne również nawigacje.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 83. Data: 2014-12-19 16:42:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-12-19 o 16:14, dddddddd pisze:
    > Może dlatego że zdarzyło mi się zbaczać z trasy i od nowa przeliczało
    > całość?

    Raczej dlatego, że 100 tysięcy innych rzeczy, działających na komórce w
    tle również korzystało z tych danych. Jakiś Facebook, poczta,
    aktualizace aplikacji, aktualizacja pokazywacza aktualnej prognozy
    pogody, newsów i czort wie co tam jeszcze.
    Jak nie powyłączasz wszystkiego poza mapą google'a, to przecież tam tony
    danych będziesz wymieniał z siecią jeszcze poza nawigacją.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 84. Data: 2014-12-19 17:47:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 grudnia 2014 16:27:41 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Zdjecia/multimedia/pliki, aparat, mikrofon.
    > Naprawde uwazasz, ze potrzebuje dostepu do tego?

    Zjecia /multimedia/pliki - dostep do systemu plikow to raczej podstawa
    kazdej apki - musi miec mozliwosc zapisania konfigu etc.

    Aparat -> mozna w Yanosiku zrobic zdjecie np. restauracji i je do Yanosika
    wyslac.

    Mikrofon -> bo mozesz wybierac glosowo cel podrozy

    Jak sobie wyobrazasz dzialanie tych funkcji bez dostepu do w/w rzeczy ? :-)
    Nie tworz teorii spiskowej :) Zawsze zreszta mozesz po roocie telefonu
    zablokowac apce wybrane funkcje!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 85. Data: 2014-12-19 18:45:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > W dniu .12.2014 o 14:30 Kżyho <k...@c...pl> pisze:

    > Nawigacja wprowadza owszem pewien komfort, ale to nie znaczy, że jadąc z
    > mapą nie można zrobić tego sprawnie i sensownie.
    > Tylko przed drogą trzeba sobie poświęcić te 15-30 minut. Zerkasz sobie
    > najpierw na trasę którą chcesz pojechać, później na numery autostrad i
    > zjazdów, którymi pojedziesz i w zasadzie z grubsza wystarczy zazwyczaj,
    > żeby dotrzeć na miejsce.

    Ja to wszytko wiem, sam tak jeździłem wiele lat.
    Ale ostatnio taka "nawigacja" coraz mniej się sprawdza. Dwa, trzy razy do
    roku robię długie trasy - 2-3kkm w jedną stronę. Choćbym nie wiem jak je
    planował - rzadko udaje mi się jechać całą zaplanowaną trasę - a to mam
    2x30km korka po drodze na A9, innym razem na A7 we Francji za Lyonem jest
    karambol na 20 aut. Objechanie takich niespodzianek przy użyciu papierowej
    mapy, bez "pilota" obok nie jest dla mnie trywialne - z nawigacją i CB mam
    zero stresu. Zjeżdżam gdzie się da, jadę jakiś czas przez
    wioski/miasteczka i wjeżdżam z powrotem na autostradę - nie koniecznie już
    tą samą jaką przed chwilą jechałem.
    Dodatkowo nigdy nie mam sytuacji, że docieram "na miejsce" - ja nie jeżdżę
    za granicę "na wczasy do ośrodka" - autor wątku podejrzewam, że też nie.

    > Faktycznie najbardziej nawigacja ułatwia już stricte w obcym mieście,
    > ale to nie znaczy, że się również nie da.
    > Zresztą nawet jak używam nawigacji, to i tak zazwyczaj właśnie jadę
    > swoją ustaloną trasą,

    Jeśli ty w EU (o tym tu piszemy) masz w każdym kraju "swoje ustalone
    trasy" to szacun Kolego, gdzie mnie do Ciebie. Czapki z głów.

    > Pamiętam, jak jadąc z Włoch w pewnym momencie nawigacja kazała mi na
    > przykład zjechać z autostrady, przegoniła mnie 15 km przez miasto gdzie
    > musiałem stać na różnych światłach i innych, żebym po pół godzinie
    > wjechał z powrotem na tą samą autostradę tylko 3 zjazdy dalej...

    Coś czuję, że żyjemy w dwóch różnych światach.
    Mi nawigacja nigdy nie każe zjechać z autostrady ani nie "przegania mnie"
    niepotrzebnie przez miasto.
    Nie jest to oczywiście zasługa mojej nawigacji.

    Inna sprawa, że mapy trzeba mieć z danego kwartału w jakim jedziemy,
    półroczne mogą się okazać mocno nieaktualne. Dwuletnia papierowa mapa
    czasami nadaje się tylko do tego aby dojechać z rogatek miasta A do
    rogatek miasta C przez miasto B. Wjazd do centrum miasta A na podstawie
    takiej mapy może być "nieco utrudniony" bo powstała np. nowa obwodnica
    (rok temu).

    TG

  • 86. Data: 2014-12-19 18:59:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2014 o 14:39 Kżyho <k...@c...pl> pisze:

    > Szczerze? Może ze 5-6 razy skorzystałem z POI w trakcie całej mojej
    > historii używania nawigacji.

    Jesteś na takich Węgrzech w Szeged, napie...ale Cię łeb, szukasz apteki.
    Co wtedy Ty robisz?
    Ja - szukam w POI apteki, za 2 min parkuję pod nią.
    Jadę na południe Francji - mam 8h opóźnienia przez korki w DE. Do
    zarezerwowanego Ibisa dojadę na 3 nad ranem - szukam w nawigacji hoteli po
    trasie, wybieram ibisy, dzwonię do najbliższego i już mam nocleg. Jestem z
    rodziną gdzieś na południu, 30 km od morza.
    Zechciało nam się pojechać do cerfura - szukam w nawigacji markety -
    wybieram najbliższy cerfur i po 20 min. jestem na miejscu.
    Tak samo robię gdy zwiedzam, mam wcześniej wytypowaną listę
    miejsc/zabytków - wybieram w POI ich nazwy, nawigacja doprowadza mnie na
    parkingi w pobliżu. Nie ma znaczenia czy jestem w Madrycie, Barcelonie,
    Paryżu czy Warnie - wszędzie to się sprawdza. Częściej wybieram POI niż
    adresy w nawigacji.

    TG

  • 87. Data: 2014-12-19 19:29:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2014 o 23:56 Adam <a...@g...com> pisze:

    > Gdybym jezdzil duze trasy zagranica, to pewnie bym mial wykupiony pakiet
    > roamingowy danych lub korzystal z prepaida miejscowego.

    Ja mam zawsze kupiony pakiet 1GB - taka guglowa nawigacja odpalona na
    trasie Paryż - Tuluza (razem z jazdą po miastach) potrafi zjeść 300-400MB.
    Na S3 służącej do nawigacji nic innego oprócz niej nie mam. Normalnie
    używam Blackberry.
    Miejscowe prepajdy (w Francji) to porażka - aby to kupić, musisz się
    zarejestrować, nie są dostępne w każdej budce.
    W Hiszpanii jest jeszcze gorzej - nikt mi nie chciał sprzedać karty sim
    bez paszportu.
    A podobno u nas jest taka straszna biurokracja...

    TG

  • 88. Data: 2014-12-19 19:30:17
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

> [...]

    cja-internautow-przez-przegladarke/?similarpostY4918
    >(polecam zwłaszcza ostatni akapit gdzie Google potwierdza, że zbiera dane

    W ktoryms jest napisane, ze google pozycjonuje po nadajnikach GSM?

  • 89. Data: 2014-12-19 19:36:57
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu piątek, 19 grudnia 2014 14:16:56 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    >Pewnie, ze nie wszyscy. Ale spora czesc z nich. Statystycznie przekladajac
    >to na ruch samochodowy to nawet jak co 20 bedzie mial google mapsa

    Włączonego tu i teraz. No wiec właśnie wyraziłem wątpliwość w ten "fakt".

    >Po to tez samochod googlowy skanowal sieci wifi zeby na tej podstawie
    >dokonywac lokalizacji.

    Tylko naprawdę silnie i stabilne HotSpoty się do tego nadają, a tego jest
    niewiele.

  • 90. Data: 2014-12-19 19:44:58
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    >http://niebezpiecznik.pl/post/gdzie-jestes-lokaliza
    cja-internautow-przez-przegladarke/?similarpostY4918

    uzylem - błąd 6km