  • 91. Data: 2014-12-19 20:09:42
    Temat: Re: Internet w drodze
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-12-19 17:47, Adam pisze:

    > Jak sobie wyobrazasz dzialanie tych funkcji bez dostepu do w/w rzeczy ? :-)
    > Nie tworz teorii spiskowej :)

    Ja generalnie nie lubie jak aplikacja moze sobie wlaczyc kamerke i
    mikrofon bez mojej wiedzy. Danie jej takiej mozliwosci sprawia, ze jest
    to mozliwe.

    > Zawsze zreszta mozesz po roocie telefonu zablokowac apce wybrane funkcje!

    Z tym, ze root nie jest standardowym dzialaniem. Blokowanie systemowe
    wplywu na funkcje o ktorych piszesz jest przeciez celowe i obwarowane
    czesto umowa gwarancyjna. Nie jest przeciez tajemnica, ze dawca systemu
    nie chce aby uzytkownik mial swobodny dostep do moim zdaniem oczywistych
    funkcji systemu za ktory zreszta zaplacil. Wiec teoria spiskowa o ktorej
    piszesz nie jest teoria tylko oczywista polityka tworcow oprogramowania.
    Jedyne co standardowo mozesz to godzic sie na to klikajac OK podczas
    instalowania, albo nie instalowac wogole. Root jest zwyklym zlamaniem
    zasad ustalonych przez dostawcow. Wola podsylac Ci idiotyczne komunikaty
    o zainfekowanym systemie i inne reklamy, oraz miec dostep do Twoich
    kontaktow, mikrofonow, kamer, czasow rozmow, lokalizacji i tego typu
    zdarzenia.

    Pozdro.. TK

  • 92. Data: 2014-12-19 21:30:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-12-19 13:11, adam pisze:
> [...]
    -darmo-nawigacje-here-dla-wszystkich-smartfonow-z-an
    droidem-4-1/

    > Ja mam Here i Mapfactor, mapfactor też jest free i offline. Porównuje
    > obydwie i na razie bardziej podoba mi się Mapfator, korzysta on z OSM i
    > bardzo często są aktualizacje. Here ściągnąłem ze trzy m-ce temu i na
    > razie nic nie udało mi się zaktualizować. Nie wiem czy to dlatego że
    > beta, czy mam jakiś błąd.

    Po prostu "ten typ tak ma". Jak jeszcze były Ovi Nokia Maps (które teraz
    są mapami Microsoft Bing - te same, które wyświetlają lokalizację m.in.
    na Facebooku) to przez 1,5 roku nie potrafili w moim mieście poprawić
    nazw ulic i dodać nowych, po przebudowie.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 93. Data: 2014-12-19 22:19:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 grudnia 2014 20:09:40 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ja generalnie nie lubie jak aplikacja moze sobie wlaczyc kamerke i
    > mikrofon bez mojej wiedzy. Danie jej takiej mozliwosci sprawia, ze jest
    > to mozliwe.

    Czyli na kompie nie instalujesz ZADNEGO softu? ;)
    A na komorkach z ery przed Androidem? Miales przeciez komore na Symbianie i
    instalowales tam rozne apki. Symbian nie pytal o uprawnienia (apka miala
    dostep do wszystkiego) - i to juz bylo OK? :-) Roznica miedzy apkami na
    andka, a apkami na tego symbiana byla/jest tylko taka ze andek pokazuje
    jakie jakich uprawnien zada apka. Symbianowa apka miala dostep do
    wszystkiego bez pytania sie :-))

> [...]
    > Jedyne co standardowo mozesz to godzic sie na to klikajac OK podczas
    > instalowania, albo nie instalowac wogole.

    No tak jest. Ale jak sobie to wyobrazasz inaczej? Chcialbys zjesc ciastko
    i miec ciastko :-) Mozesz miec jedynie zal do producenta yanosika ze idzie
    bardziej w kierunku TripAdvisora niz prostego systemu informowania o
    "niebezpiecznych" miejscach :) Ale tworzenie z tego teorii spiskowej, ze apka
    odrazu bedzie Cie nagrywac i przekazywac dane dalej to nonsens.

> [...]
    > o zainfekowanym systemie i inne reklamy, oraz miec dostep do Twoich
    > kontaktow, mikrofonow, kamer, czasow rozmow, lokalizacji i tego typu

    Tiaaa, tylko to ich interesuje :-)
    Pytanie zasadnicze - czemu nie boisz sie ze np. program ksiegowy albo
    bazodanowy z ktorego korzystasz na stacjonarce Cie nie podsluchuje i nie
    kradnie danych (duzo bardziej wartosciowych niz czasy rozmow i kontakty
    na telefonie)? Przeciez nie wiesz, do czego on ma dostep :) A na tego
    androida tylko sie tak uparles :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 94. Data: 2014-12-19 22:48:18
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-19 16:42, Kżyho pisze:

    > Raczej dlatego, że 100 tysięcy innych rzeczy, działających na komórce w
    > tle również korzystało z tych danych. Jakiś Facebook, poczta,
    > aktualizace aplikacji, aktualizacja pokazywacza aktualnej prognozy
    > pogody, newsów i czort wie co tam jeszcze.
    > Jak nie powyłączasz wszystkiego poza mapą google'a, to przecież tam tony
    > danych będziesz wymieniał z siecią jeszcze poza nawigacją.

    działała jedynie poczta (ale z poczty pobieram tylko nagłówki),
    aktualizacje powyłączane, pogody, fb nie używam.
    myślę że bardziej chodzi o fakt przeliczania całości trasy po każdym
    zboczeniu z niej (trasę miałem wyznaczoną do celu, bo nie liczyłem na to
    że moja nawigacja offline zadziała w Chorwacji ;)

    Łukasz

  • 95. Data: 2014-12-19 23:22:45
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-12-19 22:19, Adam pisze:

> [...]
    > instalowales tam rozne apki. Symbian nie pytal o uprawnienia (apka miala
    > dostep do wszystkiego) - i to juz bylo OK? :-)

    To byly inne czasy Adam.
    Nie bylo telefonow z wifi. Kamerki byly proste i ludzie byli inni. Nie
    bylo instalujacego sie syfu przy instalacji czego kolwiek. Zadnych
    asystentow pobierania i tak dalej. Generalnie bylo znacznie prosciej i
    bezpieczniej. Dzisiaj na byle stronce z pobieraniem czegos masz co
    najmniej dwa "przyciski" z napisem download. Dzis trzeba trzy razy
    czytac wszystko zeby upewnic sie czy przycisk ktory chcesz wcisnac to
    ten przycisk.

    > No tak jest. Ale jak sobie to wyobrazasz inaczej? Chcialbys zjesc ciastko
    > i miec ciastko :-)

    Ja z tym nie mam problemu. Po prostu tego nie instaluje. A to, ze
    napisalem iz nie czytacie do czego aplikacja ma dostep to jedynie moje
    zdziwienie, ze beztroska jest tak powszechna.

> [...]
    > "niebezpiecznych" miejscach :) Ale tworzenie z tego teorii spiskowej, ze apka
    > odrazu bedzie Cie nagrywac i przekazywac dane dalej to nonsens.

    Ja sie tylko pytam - po co aplikacjom dostep do tych rzeczy?
    Wez np. takie Angry Birds. Informacje o tozsamosci, o polaczeniu wifi,
    identyfikator urzadzenia i informacje o polaczeniu,
    zdjecia/multimedia/pliki.
    Aplikacja Lustro - zakupy w aplikacji, tozsamosc,
    zdjecia/multimedia/pliki, informacja o polaczeniu wifi.
    Dla odmiany IQ Test Preparation nie wymaga zadnych uprawnien, wiec
    jednak sie da bez dostepu do zdjecia/multimedia/pliki.

    > Tiaaa, tylko to ich interesuje :-)

    Zatem odpowiedz - po co aplikacjom dostep do danych ktore ze swej natury
    nie powinny tego zadac?
    Widziales do czego chce miec dostep aplikacja BZWBK24 mobile? Uwazasz,
    ze bank do przelewow potrzebuje informacji o np. lokalizacji i zadac
    dostepu do aparatu? Pomine cos takiego jak kontakty,
    zdjecia/multimedia/pliki. Tozsamosc i identyfikacje urzadzenia pewnie da
    sie wytlumaczyc.
    Gdyby to ich nie interesowalo to pewnie by nie chcieli. :-)

> [...]
    > kradnie danych (duzo bardziej wartosciowych niz czasy rozmow i kontakty
    > na telefonie)? Przeciez nie wiesz, do czego on ma dostep :) A na tego

    Nie na androida. Wszystkie wieksze systemy operacyjne telefonow robia to
    samo. I jak juz wspomnialem ja nie mam z tym problemu. Po prostu tego
    nie instaluje. Uczulam tez dzieci zeby czytaly do czego aplikacja chce
    miec dostep.

    Pozdro.. TK

  • 96. Data: 2014-12-19 23:38:18
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-12-19 21:30, Krystek pisze:

> [...]
    > na Facebooku) to przez 1,5 roku nie potrafili w moim mieście poprawić
    > nazw ulic i dodać nowych, po przebudowie.

    Znaczy lipa jednak. :-(

    Pozdro.. TK

  • 97. Data: 2014-12-20 02:35:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 grudnia 2014 23:22:43 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > Widziales do czego chce miec dostep aplikacja BZWBK24 mobile? Uwazasz,
    > ze bank do przelewow potrzebuje informacji o np. lokalizacji

    Potrzebuje - masz tam ikonke "MAPY", po wejsciu zczytuje Twoja lokalizacje
    i pokazuje najblizsze bankomaty / wplatomaty / placowki i tak dalej.

    > i zadac dostepu do aparatu?

    A "Skanuj i plac" znasz? :) Do tego wlasnie potrzebny jest aparat - zeby moc
    zeskanowac kod QR / kreskowy czy jaki tam inny.

    > Pomine cos takiego jak kontakty,

    "Przelew na komórkę" - to funkcja ktora umozliwia robienie przelewow na
    wybrany kontakt z telefonu (wczesniej definiujesz w nim nr konta).

    > zdjecia/multimedia/pliki. Tozsamosc i identyfikacje urzadzenia pewnie da
    > sie wytlumaczyc.
    > Gdyby to ich nie interesowalo to pewnie by nie chcieli. :-)

    Tworzysz teorie spiskowe tam gdzie ich nie ma :-) Gdyby android nie pytal
    sie o pozwolenie i wszystkie apki mialyby dostep do wszystkiego to IMHO
    bylbys spokojniejszy ;-)

> [...]
    > samo. I jak juz wspomnialem ja nie mam z tym problemu. Po prostu tego
    > nie instaluje. Uczulam tez dzieci zeby czytaly do czego aplikacja chce

    Ale nie odpowiedziales na pytanie - uzywasz bazy danych jakiejs u siebie,
    nie? Nie boisz sie, ze bedzie Ci kradla wazne dane o klientach i wysylala
    w swiat ? :) Masz ja na Windowsie - on sie w ogole nie pyta o uprawnienia
    (pod tym wzgledem android jest w tym wypadku duzo bezpieczniejszy (!)).
    Nie wiesz, czy w tle nie sle czegos do producenta, a ten soft ma dostep
    do calego Twojego komputera i wszystkich danych :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 98. Data: 2014-12-20 08:51:04
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

> [...]

    >nie? Nie boisz sie, ze bedzie Ci kradla wazne dane o klientach i wysylala

    O ilu bazach danych czytałeś, ze tak robią? Ile razy google zostało
    przyłapane na cichym czytaniu i wysalaniu danych?

    >Masz ja na Windowsie - on sie w ogole nie pyta o uprawnienia
    >(pod tym wzgledem android jest w tym wypadku duzo bezpieczniejszy (!)).

    Praktyka przeczy twoim słowom.

  • 99. Data: 2014-12-20 10:09:43
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-12-20 02:35, Adam pisze:

    > "Przelew na komórkę" - to funkcja ktora umozliwia robienie przelewow na
    > wybrany kontakt z telefonu (wczesniej definiujesz w nim nr konta).

    Kiedys ktos napisal, ze najmniejsza siec telefonii komorkowej ma wieksza
    baze danych klientow niz najwiekszy bank. Jak popatrzysz na rynek dzis
    to widac ruchy wlasnie w tym kierunku.
    Aplikacje bank wytlumaczyles, co nie tlumaczy beztroski. Nie
    wytlumaczyles Angry Birds, Lustra i co najmniej polowy aplikacji w
    google play, ktore chca miec dostep do tego, do czego teoretycznie nie
    sa stworzone.

    > Tworzysz teorie spiskowe tam gdzie ich nie ma :-)

    To nie sa teorie.
    Swego czasu wyszla wersja Androida bez ograniczen tj. system
    "fabrycznie" byl jak po roocie. Wyszlo to przez niedopatrzenie, a sam
    google tlumaczyl sie pozniej, ze to bylo dla testow i kolejne wydania
    systemu byly juz blokowane.
    Wytlumacz w takim razie, czemu system wymaga roota jezeli chcesz miec
    dostep do jego wszystkich mozliwosci, jezeli to sa tylko teorie? Po jaka
    cholere dostajesz w systemie rzeczy z ktorych nigdy nie skorzystasz i
    nie masz mozliwosci wylaczenia ich aktualizacji? To przeciez oczywiste -
    nie korzystasz kasujesz. Sprobuj skasowac w swoim telefonie. To nie jest
    wymaganie czegos od kogos za darmo. Za system zaplaciles, ale nie chcesz
    korzystac z elementow w nim juz bedacych.

    > Gdyby android nie pytal
    > sie o pozwolenie i wszystkie apki mialyby dostep do wszystkiego to IMHO
    > bylbys spokojniejszy ;-)

    Nie napisalem, ze to zle, ze pyta. Ale pyta nie tylko Android.
    Poderzewam, ze to wymog prawny i tyle.

    > Ale nie odpowiedziales na pytanie - uzywasz bazy danych jakiejs u siebie,
    > nie? Nie boisz sie, ze bedzie Ci kradla wazne dane o klientach i wysylala
    > w swiat ? :)

    Nie odpowiedzialem, bo pytanie z zalozenia jest bledne. Zakladasz
    mianowicie, ze wszystkie komputery na swiecie sa podlaczone do internetu.

> [...]
    > Nie wiesz, czy w tle nie sle czegos do producenta, a ten soft ma dostep
    > do calego Twojego komputera i wszystkich danych :-)

    Pewne rzeczy da sie wychwycic sledzac ruch w sieci. Jak sobie wyobrazasz
    pozycje firmy tworzacej oprogramowanie biznesowe kradnace dane? Ludzie
    opiekujacy sie systemami to nie to samo co potencjalny uzytkownik
    telefonu. Mozna zalozyc, ze to idioci, ale chyba dobrze wiesz, ze tak
    nie jest.
    Nie tak dawno temu byla glosna sprawa jak to Microsoft mimo wyroku sadu
    nie podzielis sie z wymiarem sprawiedliwosci USA danymi jednego z
    klientow. Biznes tak dziala, a nie jest zlodziejem danych swoich
    klientow co sugerujesz.

    Pozdro.. TK

  • 100. Data: 2014-12-20 16:47:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 20 grudnia 2014 10:09:40 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Pewne rzeczy da sie wychwycic sledzac ruch w sieci. Jak sobie wyobrazasz
    > pozycje firmy tworzacej oprogramowanie biznesowe kradnace dane?

    Ot to! Bingo! Wlasnie to chcialem od Ciebie uslyszec :-)

    Teraz odnies to do Yanosika, czy BZWBK, ktorych to apki tak ganisz za to, ze
    chca dostep do rzeczy ktore sa potrzebne do ich dzialania. Pozycji BZWBK
    tlumaczyc nie trzeba. Yanosik tworzy spolka ktora jest juz notowana na
    gieldzie, a sama apka przyjela sie na calym swiecie i jest hitem. Dlaczego
    wiec uwazasz, ze apki tych producentow beda kradly dane, a apkom "biznesowym"
    tak ufasz? Przeciez to nielogiczne :)

    Co do andka i roota - nie ma roota wlasnie po to zeby zadna apka (ani wirus,
    czy trojan) nie przejely systemu. Dzialasz z poziomu normalnego uzytkownika,
    co jest DUZO bezpieczniejsze dla samego uzytkownika. Nie ma innego zadnego
    ukrytego powodu dla ktorego "by default" nie dostajesz roota.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.