  • 11. Data: 2016-06-01 13:57:27
    Temat: Re: Kamera zewnetrzna z rejestratorem
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 13:25:15 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > fajne. możesz coś bliżej podrzucić?

    znaczy sie szczegoly techniczne?
    malina taka (ale moze byc wczesniejsza, nawet wole te wczesniejsze mimo braku wifi)
    http://botland.com.pl/moduly-i-zestawy-raspberry-pi-
    3/5576-raspberry-pi-3-model-b-wifi-bluetooth-1gb-ram
    -12ghz.html

    http://botland.com.pl/kamery-do-raspberry-pi-32b/562
    1-camera-hd-i-kamera-szerokokatna-rybie-oko-dla-rasp
    berry-pi.html

    zasilacz (w domu mam poe na takim
    http://allegro.pl/mini-przetwornica-dc-dc-step-down-
    1-17v-1-8a-i6167186701.html )

    do tego zestawiony ftp i zdalny dostęp. Oprogramowanie to napisane po swojemu
    parenascie linijek ktore realizuje wykrywanie ruchu z ustaleniem stref bez alarmów.

    a filmiki poklatkowe to mi składa w domu sterownik pieca :-))))

    b.

  • 12. Data: 2016-06-01 13:59:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 13:39:27 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Mam 4 kamery tego typu
    > http://allegro.pl/monitoring-kamera-900tvl-cctv-cmos
    -rybie-oko-mdkb9-i5416896644.html
    [...]
    > Obraz z 4 kamer do rejestratora na 2 chyba skrętkach, zasilanie 12v też tymi samymi
    skrętkami

    To musisz miec dodatkowe adaptery bo standardowo te kamerki maja wejscie
    na kabel koncentryczny (wyglada jak stary kabel antenowy), a zasilanie normalnie
    dwoma zylami :) To juz jest zabytek i robienie monitoringu na takim sprzecie
    to powiedzmy jak uzywanie nokii 3310 zamiast smartfona (mozna, nawet sa
    zalety - moze sluzyc za bron etc ale to juz po prostu przezytek :P ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2016-06-01 14:01:43
    Od: quent <x...@x...com>

    On 01.06.2016 13:53, Adam Sz. wrote:

    -rybie-oko-mdkb9-i5416896644.html
    > [...]
    pewnie bym myślał o czymś nowszym- jakieś kamery IP bo podobno obraz lepszej jakości

    > IP nie ma wplywu na jakosc (to oznacza wylacznie, ze kamera ma wyjscie
    > LAN - czyli dziala w sieci). To co masz jest ok ale jak przyjdzie co do
    > czego to sie okaze, ze nie da sie nawet twarzy rozpoznac bo jakosc za
    > slaba. Takze - kamera wylacznie nagrywajaca w jakosci minimum HD i najwygodniej
    > IP z zasilaniem PoE - czyli puszczasz do niej jedna skretke i nic wiecej.
    > pozdr.

    Problem jest tylko w wbudowanym oświetlaniem IR.
    Powinien być osobny promiennik umieszczony gdzieś poza osią widzenia
    obiektywu.
    Odpada wtedy rejestracja całej masy owadów przelatujących przez ułamek
    sek. przed obiektywem, czy też problemy z rejestracją w nocy gdy pająk
    rozepnie sobie nitkę przed obiektywem. To są bardzo częste sytuacje i
    dosyć mocno wk...jące

    Tylko, że dla takiego rozwiązania samo POE nie wystarczy. Potrzebne
    osobne zasilanie promiennika.

    Właśnie myślę o takim ulepszeniu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2016-06-01 14:08:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    >
    > a filmiki poklatkowe to mi składa w domu sterownik pieca :-))))

    właśnie soft mnie interesował najbardziej. ale dzięki :)

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2016-06-01 14:17:07
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 01.06.2016 o 13:30, quent pisze:

    > NAS Synology + kamery Hikvision
    > Działa od 3 lat bez szwanku... tfu tfu

    Czy do Synology nie trzeba dokupować licencji na każdą kamerę?

  • 16. Data: 2016-06-01 14:20:56
    Od: quent <x...@x...com>

    On 01.06.2016 14:17, t-1 wrote:

    > Czy do Synology nie trzeba dokupować licencji na każdą kamerę?

    2 są w zestawie, kolejna ok. 200zł.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2016-06-01 14:22:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 13:59:35 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > To musisz miec dodatkowe adaptery bo standardowo te kamerki maja wejscie
    > na kabel koncentryczny (wyglada jak stary kabel antenowy), a zasilanie normalnie
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =Adapter+konwerter+BNC-skr%C4%99tka+VIDEO+BALUN+pros
    ty&bmatch=base-relevance-uni-1-1-0510
    5zł za sztuke- pootrzebowałem 8szt to 40zł wyszły
    > dwoma zylami :) To juz jest zabytek i robienie monitoringu na takim sprzecie
    > to powiedzmy jak uzywanie nokii 3310 zamiast smartfona (mozna, nawet sa
    > zalety - moze sluzyc za bron etc ale to juz po prostu przezytek :P ;)
    Pewnie sporo racji masz ale niekoniecznie.
    Ale jakies argumenty podasz? Czy tylko tak bo tak
    Jeśli o telefonach wspomniałeś to taka nokia 3310 dużo bardziej funkcjonalna jest do
    wykonywania połączeń jak współczesne smartfony;)
    Bo funkcjonalności taki rejestrator za 50-100zł spokojnie dorównuje dużo droższym
    rozwiązaniom współczesnym nie mówiąc już o rzeźbach z malinką.

  • 18. Data: 2016-06-01 14:24:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-01 o 13:40, yabba pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > Jakiej wielkości teren, jakie odległości od kamer? Jakie jest
    > oświetlenie tego terenu w nocy? Czy ma być możliwość rozpoznania twarzy,
    > jeśli tak, to z jakiej odległości?

    Od sciany na ktorej kamera moze byc zamontowana do drogi jest 6-8m.
    Rozpoznawanie twarzy oczywiscie mile widziane. Chce rejestrowac ruch na
    drodze w okolicy domu i kawalek dzialki. Trzy kamery powinny wystarczyc.
    Oswietlenie to latarnie uliczne, ale jak wiadomo czasem gasna, wiec
    jakis promiennik pewnie bylby wskazany.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2016-06-01 14:26:22
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-01 o 13:00, Budyń pisze:

> [...]
    > Powiesilem takie toto na plebanii i nawet zrobiłem film z tych fotek w temacie

    Fajne, tylko nie da sie jakos prosciej? Przykrecic kamery, wsadzic w
    dziurke i dziala? Sterownik od pieca? Matko Boska...

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2016-06-01 14:26:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 14:01:44 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Właśnie myślę o takim ulepszeniu.
    Tu masz rację- zdarza się że pająk w nocy na kamerę wlezie i filmik się nagra.
    Przelatujące owady to wzbudzały kamery na najwyższej czułości, jak zmniejszę czułość
    to się nie nagrywają.
    Nawet myślałem o osobnym promienniku podczerwieni ale takie coś kilka stówek kosztuje
    więc odpuściłem
    http://allegro.pl/dom-i-ogrod?id=5&order=d&string=o%
    C5%9Bwietlacz+podczerwieni&bmatch=base-relevance-hou
    -1-1-0510