  • 61. Data: 2021-05-15 19:02:40
    Temat: Re: Nowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 15.05.2021 o 18:47, Myjk pisze:
    > Sat, 15 May 2021 16:18:24 +0200, Marcin N

    > Etam. 25 projektów tylko między 60-70m2.
    > https://www.mgprojekt.com.pl/projekty-malych-domow?p
    owierzchnia_uzytkowa=60_70
    > Między 50-60m2 kolejne 11.
    > https://www.mgprojekt.com.pl/projekty-malych-domow?p
    owierzchnia_uzytkowa=50_60
    > I to tylko jedno biuro projektowe.

    Nie, nie. Jest jeszcze warunek (prawie) płaski dach.

    --
    MN

  • 62. Data: 2021-05-15 19:20:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/05/2021 18:52, Myjk wrote:
    > Nic się nie uczysz...

    Teraz to tylko przynęta, jak zwykle skuteczna.

    > Nie, to akurat ty mówisz, bo ja z pewnością nie.

    Zgoda. Ja i PiS. Myjk nie.

    > Ja tylko zaprzeczyłem
    > jakoby z 70m2 miało zostać 64m2 bo trzeba koniecznie mieć na kotłownię --
    > gdy ty pojechałeś z polityką.

    Od polityki nie uciekniesz. Pomysł na budowanie nor w ziemi za 100ty*s*
    pochodzi od polityka. Ja tylko mogę robić sobie beke z ludzi, którzy od
    kilku godzin w pocie czoła starają się wyprostować urojenia prezesa.
    Jestem przekonany że za kilka dni nadęte przygłupy z Wiejskiej dostaną w
    końcu SMSa co maja mówić jak ich ktoś zapyta co prezesina miał na myśli,
    mówiąc o domach w cenie taniej ziemianki.

  • 63. Data: 2021-05-15 21:59:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, heby.
    On 15.05.2021 14:47 you wrote:

    > Dach. Prosty tylko. Jak krzywy to się nie łapiesz.

    Ciekawe zagadnienie. A co jeśli MPZP wymaga dachów kopertowych 45°?

    Będzie można stawiać płaskacza?

    --
    Pete

  • 64. Data: 2021-05-15 22:06:22
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Jarosław Sokołowski.
    On 15.05.2021 17:15 you wrote:

    > Zacząć od zlecenia projektu. Najlepiej jakiemuś Austrikowi --
    > Austriacy są tani, bo można im w ogóle nie płacić. A do tego
    > przynoszą pieniądze w kopercie -- i już jest za co budować. Chłop
    > zna się na deweloperce jak mało kto.

    Nie każdy Austriak się nada. To chyba musi być Austriak z rodziny. Inni
    nie przynoszą kopert.

    --
    Pete

  • 65. Data: 2021-05-15 22:40:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/05/2021 21:59, Pete wrote:
    > Ciekawe zagadnienie. A co jeśli MPZP wymaga dachów kopertowych 45°?
    > Będzie można stawiać płaskacza?

    Można. Prawo naturalne ma pierszeństwo.

  • 66. Data: 2021-05-16 00:12:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/05/2021 22:40, heby wrote:
    > pierszeństwo.

    Brakuje "w", Myjk, wiem.

  • 67. Data: 2021-05-16 01:23:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 15 maja 2021 o 13:03:46 UTC+2 Marcin N napisał(a):
    > Ciekawy pomysł.
    >
    > 70 m2 to już dość sporo i da się mieszkać. Domy więc pewnie stanieją a w
    > ślad za nimi i inne nieruchomości.
    >
    > Jak uważacie?
    >
    > --
    > MN
    Co sądzę? Uważam że to dobry pomysł i co najważniejsze zostanie zrealizowany bo
    piniondze są i będzie ich jeszcze wiecej.W pomyśle brakuje pomocy państwa przy
    zakupie ziemi. Powinien równolegle powstać program sprzedaży za nieduże pieniądze
    państwowej ziemi. Grunt jest chyba jedynym dobrem którego nie da się wywieźć za
    granicę. Nie wiem skąd sobie ktoś tutaj wymyślił że dom ma kosztować 100 tysięcy. Ale
    nie mam ochoty się nad tym co zastanawiać bo to głupiec wymyślił a z głupim jest tak
    że jak czegoś nie zrozumie to sobie po swojemu wytłumaczy. Dom ma mieć 70 metrów po
    obrysie. Może mieć piwnice. W latach szesciesiatych zeszłego wieku istniało coś
    takiego jak pracownicze spółdzielnie budowy domków jednorodzinnych. Sporo jest w
    Łodzi takich osiedli. Działkę zalatwiala fabryka. Wtedy to były tereny na obrzeżach
    Łodzi. Kredyt z jakiegoś funduszu pracowniczego i banku. Ludzie budowali bliźniaki o
    mniej więcej takiej powierzchni jak w rządowym projekcie. Część mieszkalna to trzy
    pokoje, kuchnia, łazienka. W piwnicy garaż, pralnia, kotłownia. Wszyscy którzy
    projekt tutaj krytykują czegoś się boją. Tym czymś będzie spadek wartości ich
    nieruchomości. Drugim czynnikiem będzie podatek katastralny. On będzie tylko jeszcze
    nie wiadomo kiedy. Mogą zrobić stawkę zależna od powierzchni domu. 70 metrów 0,7%,
    200m 2% od wartości domu. Przy domku z rządowego projektu będzie to 80 złotych
    miesięcznie przy dwustu metrowym 1200 złotych miesięcznie czyli 14 500 rocznie.
    Ponieważ projekt rządowy nie będzie zabraniał budowy dużych domów na dzisiejszych
    zasadach to nie ma co go krytykowac bo to rynek oceni a nie ktoś z grupy kto ma
    jakieś lęki. Jeśli pomysł uda się zrealizować na dużą skalę to bardzo spadną ceny
    mieszkań w blokowiskach w miastach. Za mieszkanie w bloku za które ktoś dzisiaj chce
    250 tysięcy może dostać stówę i się cieszyć że drogo sprzedał. Oczywiście ceny dużych
    standardowych domów też spadną bo wysoki podatek będzie musiał być chociaz częściowo
    zrekompensowany w cenie.

  • 68. Data: 2021-05-16 07:37:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, heby.
    On 15.05.2021 22:40 you wrote:

    > Można. Prawo naturalne ma pierszeństwo.

    Nawet, gdybym odziedziczył działkę (reprywatyzacja :-)) na Starówce?
    Będę mógł tam sobie postawić taki kurnik?

    Nikt się nie przyczepi?

    --
    Pete

  • 69. Data: 2021-05-16 08:00:19
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-05-15 o 13:03, Marcin N pisze:
    > Ciekawy pomysł.
    Obliczony na naiwnego wyborcę.
    > 70 m2 to już dość sporo i da się mieszkać. Sporo tyle, ze to pow całkowita. ;-)
    > Domy więc pewnie stanieją
    Tyle, że materiały drożeją ;-)
    > a w ślad za nimi i inne nieruchomości.
    tzn jakie? Działki?
    > Jak uważacie?
    Że to pic na wodę. Kiełbacha wyborcza.

    --
    Runt

  • 70. Data: 2021-05-16 09:11:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.05.2021 o 13:03, Marcin N pisze:
    > Ciekawy pomysł.
    >
    > 70 m2 to już dość sporo i da się mieszkać.
    Czy wiadomo o jakie 70 mkw chodzi?
    Powierzchni użytkowej, czy może zabudowy?
    Jacek