  • 31. Data: 2012-06-18 17:19:24
    Temat: Re: Pytania laika - alarm domowy
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Usrobo" <u...@o...pl> wrote in message
    news:jrnema$sg5$1@inews.gazeta.pl...

    > a przekaźniki są tam wbudowane?

    Ściągnij dokumentację i poczytaj http://tanieogrzewanie.istore.pl/ - w
    jednym tak w drugim nie i jeszcze na 1-wire można podłączyć też przekaźniki.
    Poczytaj albo zadzwoń do nich czy na skype....

  • 32. Data: 2012-06-18 17:23:47
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Nigdy Ci nie padł router w domu?
    > Mi padały zarówno Linksys jak i Cisco.

    Mnie padła dwa razy centrala alarmowa ale nie z powodu żebym na nią psioczył
    ale była burza :-) Zawsze coś padnie.

  • 33. Data: 2012-06-18 18:33:32
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    > Mnie padła dwa razy centrala alarmowa ale nie z powodu żebym na nią
    > psioczył ale była burza :-) Zawsze coś padnie.

    nie no, na pioruna nie ma mocnych. Ale ja nie piszę o odporności na udary
    tego typu.
    Patrz jak jest zrobiony zasilacz do centrali alarmowej - zwykły
    transformator, prostownik i stabilizator.
    Taki routerek to ma zasilacz impulsowy projektowany przez inżyniera i
    odchudzony przez zakupowca w firmie. Najczęściej to zasilacze mi umierają na
    wszelkiej maści HUB'ach, switchach, routerach, skanerach kodów kreskowych,
    drukarkach itp itd.
    Nie potrafi taki wytrzymać czasami 2 lat nawet ciągłej pracy. Umiera
    zasilacz, umiera wszystko.
    Centralkę jeszcze podtrzymujesz akumulatorem na taki wypadek, a router?
    Poza piorunami aby centralki alarmowe Napco czy DSC zaliczyły zgon trzeba
    było im pomóc.

    Inteligentny dom jest fajny, ten sprzęcik do tego też jest fajny. Ale ja
    wolę aby centrala działała autonomicznie a internet/androidy/itp były tylko
    dodatkiem.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 34. Data: 2012-06-19 09:09:12
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > A tam :-) W czasach gdy do kibelka zamiast prasy zabierasz smartfona ty
    > chcesz lecied do manipulatora :-) A tak każdy domownik ma w telefonie
    > obraz sytuacji. Ja mam 30 termometrów podłączonych do tego. monitoruję
    > sobie c.w.u, wode kotłową w instalacji c.o., pokoje, strych. mogę coś tam
    > przełączyć, włączyć cyrkulację c.w.u.

    Kiki, to jest fajna zabawka, ale tylko i wyłącznie zabawka, która nie ma nic
    wspólnego z prawdziwym, profesjonalnym systemem alarmowym.
    Normalny, profesjonalny system alarmowy to jest: niezawodność działania,
    prosta codzienna obsługa przez różne osoby od dzieci do starców, duża
    odporność na zakłócenia, wysoka odporność na próby sforsowania oraz celowego
    uszkodzenia przez włamywacza (np. poprzez próbę uszkodzenia wysokim
    napięciem), a ponadto możliwość współpracy ze stacjami monitorującymi firm
    ochroniarskich.
    Poza tym profesjonalny alarm posiada atesty, dzięki którym firmy
    ubezpieczeniowe udzielają rabatów na ubezpieczenia, a bywa też, że w ogóle
    jest warunkiem udzielenia ubezpieczenia.
    Ani jednej z tych cech nie posiada Twoja zabawka, dlatego też jest tylko i
    wyłącznie zabawką.
    Jako zabawka do zabawy - TAK, ale nie jako zamiennik profesjonalnego alarmu.
    Jest namiastką działającą jak "placebo" dla poprawienia samopoczucia.

  • 35. Data: 2012-06-19 09:37:34
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Nigdy Ci nie padł router w domu?
    > Mi padały zarówno Linksys jak i Cisco.
    > Centrala alarmowa ma być z założenia bezawaryjna. I tak też jest
    > projektowana. Podłaczając do tego jakiś routerek z "zaprogramowaną"
    > żywotnością 2 lata, który jest jedyną możliwą metodą obsługi centrali oraz
    > sygnalizacji alarmu, nie jest to dobry pomysł.
    > To jest fajne, ale na inteligentny dom. A nie na system alarmowy do domu
    > (do komórki z węglem się nadaje albo jako dotykowy).

    CA5 Satela padła mi i CA 10, integra działa całkiem dlugo przyzwoicie, ale
    pewnie tez do czasu, jak każde inne
    urządzenie, wyjścia padły w CA5 za koszt przesyłki oddam ci jak chcesz :)

    router od 3 lat chodzi tplinka 543G bezawaryjnie.

  • 36. Data: 2012-06-19 09:51:08
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Nigdy Ci nie padł router w domu?

    Bardzo ważne jest, aby zastosować przy tego typu urządzeniach dobrej jakości
    zasilacz, a nie zwykły dołaczany do takich urządzeń. Większośc urządzeń
    sieciowych (uszkodzone porty lan) ulega uszkodzeniom od strony zasilania.

  • 37. Data: 2012-06-19 22:08:12
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

> [...]
    > urządzenie, wyjścia padły w CA5 za koszt przesyłki oddam ci jak chcesz :)
    > router od 3 lat chodzi tplinka 543G bezawaryjnie.

    Bo kiedyś Satel raczkował, montowało się DSC czy Napco.
    Ale bardzo szybko się nauczyli i teraz ich produkty są naprawdę fajne.
    I pewnie ta Integra podziała trochę.

    Dzięki za propozycję z tym CA5, ale mam w szafie jeszcze kompletne z
    manipulatorami DSC PC4020A i starego ale jarego PC3000

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 38. Data: 2012-06-19 22:09:47
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

> [...]
    > jakości zasilacz, a nie zwykły dołaczany do takich urządzeń. Większośc
    > urządzeń sieciowych (uszkodzone porty lan) ulega uszkodzeniom od strony

    Czyli mam kupić router i rzeźbić do tego extra zasilacz?
    Do systemu alarmowego?
    Żartujesz.. przyznaj się ;)

    --
    Irokez

  • 39. Data: 2012-06-20 09:11:55
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Czyli mam kupić router i rzeźbić do tego extra zasilacz?
    > Do systemu alarmowego?
    > Żartujesz.. przyznaj się ;)

    Nie musisz, mozesz uzyc od alarmu zasilanego przez POE, możesz dokupić
    gotowy zasilacz, rozwiązań jest dużo albo mozesz zostawic zwykły impulsowy,
    ktory moze wytrzyma 3 lata.

    W każdym bądź razie oba systemy są tak samo stabilne, korzystam z obu
    prywatnie rowniez jak i w firmie. Od kilku lat jedynie z mialem problem z
    satelem ca5 i ca10 na jednym z obiektów, centralki zdemontowane uszk, leża
    na szafce.

    Rownie szybko uszkodzic sie moze centralka alarmowa jak i PCL jak i router.

    Obecne routery się nie wieszają i nawet te za 60zł są rownie stabilne jak za
    kilkaset złotych (inna kwestia wydajności lan)

    jak ktoś oczekuje coś więcej od systemu alarmowego to zdecydowanie odradzam
    satela

    jak sam alarm to polecam satel bo centralka tansza sama, co nie zmienia
    faktu, ze to samo można zrobić na sterowniku PCL
    min na PLC2011B0

    pozdrawiam

  • 40. Data: 2012-06-21 11:44:44
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    > To masz 1/5 kosztów z głowy :-)
    > Sam manipulator to 300zł a ja poniżej napisałeś chcesz wchodzić garażem i
    > drzwiami więc już dwa potrzebujesz.
    >
    > Manipulatorów strefowych nie polecam - w integrze mają bardzo małą
    > funkcjonalność.

    Paaaaanie :-) od tego są piloty, żeby wyłączać strefy na czas odblokowania
    po dojściu do manipulatora. Manipulator wystarczy jeden w centralnym
    miejscu, reszta to kwestia dobrego programowania. Nie sztuką jest kupić 3
    czy 10 manipulatorów.