    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 26 Jun 2017 12:41:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Brak drogi dojazdowej do działki
    From: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 czerwca 2017 21:21:14 UTC+2 użytkownik Maciej napisał:
    > Skoro działka została kiedyś przez geodetę wytyczona, to droga też musiała
    > zostać wytyczona, ponieważ nie ma i wydaje mi się że nigdy nie było
    > możliwości wytyczania działek, bez dostępu do drogi publicznej.
    > Więc jaki geodeta zajmuje się wytyczaniem dróg dojazdowych do działek?
    > Skoro geodeta nanosił na mapy budynki mieszkalne, to musiał nanieść i dojazd
    > do tych budynków.

    ty nusisz miec droge wyteczoną jako osobny pasek dzialek geodezyjnych lub na
    wszystkich cudzych dzialakch ustanowic sluzebnosc przesyłu.
    to ze geodeta wrysuje tą drogę jako element infrastruktury nie oznacza ze nabedziesz
    prawo do jej uzytkowania. Jesli zlecisz geodecie aktualizacje mapy zasadniczej to ja
    naniesie, nie musial jej nanosic wczesniej.

    > Skoro tego dojazdu nie ma, to albo ktoś to usunął, albo nie dopełnił
    > obowiązków i tym kimś jest geodeta, abo urzędnik zajmujący się mapami a nie
    > właściciel, bo on dostepu do mam nie posiada.

    nikt niczego nie usunął

    > A urzędnicy z gminy i geodeci to od czego niby są?
    > Przecież to tylko oni mają dostęp do map, kto ma za nich działki i drogi
    > wytyczać?
    > Tom urzędnik nie wie że każda działka musi posiadać dojazd?

    > Jak duże?

    pare stówek - ale jak wspomnialem to nie da ci prawa do jej uzytkowania.

    > Nikt nie ma prawa pozbawiać mnie dojazdu do działki.

    ty nie masz prawa sie po czyims gruncie wałęsac bez jego zgody.
    W tej sytuacji najlepiej by wlasciciel gruntu zalatwil z sasiadami służebnosc
    przejazdu. Bez tego dzialki nie kupuj.

    b.