  • 21. Data: 2015-07-29 10:27:43
    Temat: Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.07.2015 o 18:35, Budyń pisze:

    > gdybysmy katolicy i muzulmanie trafili na marsa to prawa powinny byc rowne.
    > A w polsce powinny preferowac katolikow tak jak w arabii muzulmanow.

    Polska jest państwem ŚWIECKIM. Jak jakiś katofaszysta chce być
    preferowany - to won do Watykanu.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 22. Data: 2015-07-29 11:13:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie gdybyśmy, jest wiele religii nie tylko te wyznawane przez muzułmanów i
    chrześcijan sa i tacy co mniej lub bardziej nie wierzą w bajkę, tylko gdybyście razem
    z islamistami znależli się na Marsie. To równe prawa ustalał by silniejszy, czyli
    wyznawcy Allaha. Gwrantuję Ci że jak byś się znalazł na Marsie to mając w
    perspektywie pójście do Nieba chrześcijan na skutek obcięcia glowy bardzo szybko
    przeszedł byś na Islam. Szybciej od Ciebie przeszli by przywódcy duchowi jacy z wami
    by polecieli. Stwierdzili by publicznie że Islam jest jedyną religią i oni bardzo
    chętnie zaopiekują się owieczkami i będą głosili chwałę nowego boga.

  • 23. Data: 2015-07-29 11:15:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 29 lipca 2015 10:27:44 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Polska jest państwem ŚWIECKIM. Jak jakiś katofaszysta chce być
    > preferowany - to won do Watykanu.

    zgoda - nikt nikogo do religii nie zmusza. Ale równe potraktowanie islamu i
    tradycyjnej kultury spowoduje ze to za jakis czas świeccy bedą mieli przerąbane.
    Weź to pod uwage.
    Chociaz zdaje sie ze to dzial strasznie emocjonalnie -"zgodze sie na kazde
    wprowadzone zło, utrate tożsamosci narodoewj czy inne dewiacje byleby ucierpial kk"

    b.

  • 24. Data: 2015-07-29 11:43:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.07.2015 o 11:15, Budyń pisze:

    > zgoda - nikt nikogo do religii nie zmusza. Ale równe potraktowanie islamu
    > i tradycyjnej kultury spowoduje ze to za jakis czas świeccy bedą mieli przerąbane.

    Tradycyjną kulturą jest Światowid, Trygław i inni tacy.

    > Weź to pod uwage.
    > Chociaz zdaje sie ze to dzial strasznie emocjonalnie -"zgodze sie na kazde
    > wprowadzone zło, utrate tożsamosci narodoewj czy inne dewiacje byleby ucierpial kk"

    Kościół Katolicki nie jest tożsamością narodowa tylko obcym pasożytem.

    Jest tak samo "polski" jak PZPR. I fakt, jest dewiacją.

  • 25. Data: 2015-07-29 11:49:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Stwierdzili by publicznie że Islam jest jedyną religią i oni
    > bardzo chętnie zaopiekują się owieczkami i będą głosili chwałę nowego boga.

    Dlatego wszystkie religie należy sprowadzić do takiej roli, jaką obecnie
    ma topienie Marzanny. Tradycja. Kulturowo istotny obyczaj, którego nikt
    poważnie nie traktuje.

    I dlatego też trzeba usunąć z Polskiego prawa wszelkie religijne
    zagrożenia, jak np. to kretyńskie "znieważanie uczuć" - w końcu uczucia
    religijne takiego wahabity może znieważyć kobieta, która ma czelność
    chodzić publicznie z odkrytą głową i bez męskiej eskorty. Albo ktoś
    publicznie jedzący w ramadan. Tak jak dawniej uczucia katolików bardzo
    urażali jedzący publicznie mięso w piątki. Swoją drogą niektórzy co
    gorliwsi nadal się przypieprzają. Takoż pracy w niedziele - nawet pracy
    we własnym ogrodzie.

  • 26. Data: 2015-07-29 12:20:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Islam i ta tradycyjna kultura to wynaturzenia. jest wojna pomiędzy Islamem a resztą
    cywilizowanego świeckiego Świata. Z tej wojny wygrani nie wyjdą dzicy. Za sto lat w
    katolickiej Polsce ludzi wierzących będzie mniej niż zbierających znaczki. Arabowie
    nic nie są w stanie zrobić. Wchodzą coraz bardziej energooszczędne rozwiązania. Już w
    tej chwili by się pozarzynali żeby mieć monopol na sprzedaż ropy. Państwo Islamskie
    sprzedaje ropę po 10$ za baryłkę. Idą na wyniszczenie własnego i sąsiednich państw.
    Tacy ludzie nigdy nic nie wygrają w Europie. Poza tym nie mają środków technicznych
    niezbędnych do prowadzenia wojny. Desantu nie zrobią bo nie mają czym. Przez bliski
    wschód i Rosję nie przejdą. Rosjanie w przypadku agresji pierdolili się jak matka z
    synem łobuzem nie będą. Użyją broni jądrowej i stworzą strefę której ze względu na
    promieniowanie nikt nie przejdzie. A reszta cywilizowanego Świata ich w tym poprze.

  • 27. Data: 2015-07-29 12:30:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > No przeciez ze sie nie wyklucza :) Tyle ze w tzw cywilizowanym swiecie
    > prym jakos nie wiedzie konserwatywno(moralnie)-liberalny(gospodarczo)
    > kapitalizm tylko liberlany(moralnie) ukryty
    > socjalizm.

    To zależy co uznasz za cywilizowany świat :-)
    Zauważ że UE jest jednak sporo inaczej niż nie mniej cywilizowanych (a IMO
    bardziej) USA czy Japonii.

    > Te araby co do europy ciągną to przeciez nie po prace u kapitalisty a po
    > socjal.

    Ano właśnie - dlatego ciągną do Europy a nie do USA czy Japonii. Ale i w
    Europie powoli otwierają się oczy. Jakiś czas temu UK ograniczyła socjal w
    tym roku Dania.

    > Jest jak jest i do tego sie odnosze bo wyglada ze w tamtą strone
    > zmierzamy.

    Na szczęście nie, ale są tacy co tego chcą. Co i rusz pojawiają się pomysły
    na zwiększenie zasiłków bo niby bieda.

    > ano tak mowisz bo nie spotkales jeszcze faceta "kobiety".
    > Albo bedziesz normalny (i zaplacisz odszkodowanie) albo swoje normalne
    > poglady bedziesz musial przykroic do lewackich idiotyzmów.

    Ale w czym problem? Jak ktoś się przedstawia Adam to mówię do niego Adam,
    jak Ewa to mówię Ewa.

    Robiłem interesy z Francuzami, anglikami i Amerykanami. Jak dostawałem maila
    od Joe to nigdy nie wiedziałem czy to ona czy on. Nie raz popełniłem błąd i
    nikt się nie obraził. A jak jakiś Marian z polski pisze maila do Anglików to
    oni myślą że pisze do nich kobieta i co i nic.

    > plec spoleczno-kulturowa zgodna z nauką kosciola?

    Nie, ochrona praw kobiet jest zgodna z nauką kościoła - to jest istotą
    konwencji a reszta to parafrazując klasyka: słowa, słowa, słowa...

    > Tos pewnie lemanskiego, sowe albo bonieckiego sluchal. Stanowisko kosciola
    > prezentuje episkopat - a ten jest przeciw.

    "Stanowisko" brzmiało nie podoba nam się i tyle. Takie stanowisko w żaden
    sposób nie stwierdza że konwencja jest sprzeczna z nauczaniem KK. Czy
    Episkopat podał jaki paragraf KKK łamie ta konwencja? O ile dobrze kojarzę
    to ani razu ani tym razem ani trzy albo cztery lata temu gdy sprawa wyszła
    poprzednim razem (wtedy bez takiej medialnej nagonki) ani Episkopat w swoich
    listach ani poszczególni biskupi w swoich wypowiedziach nie powiedzieli
    wprost cóż takiego w tej konwencji jest sprzecznego z nauką KK. Owszem
    padały hasła typu "to próba wprowadzenia ideologii wolności seksualnej, lgbt
    czy gender" ale bez żadnych argumentów doktrynalnych.

    Jedynym konkretnym zdaniem które jest przytaczane jest to że konwencja
    stwierdza że przyczyną przemocy może być religia. Toż to prawda! Islam to
    też religia a niektóre jego odłamy usprawiedliwiają przemoc wobec kobiet. Tu
    leży pies pogrzebany - komuś słowo "religia" skojarzyło się z "jedyną
    słuszną" czyli KK i zinterpretował to jako atak na KK, a następni to
    bezrefleksyjnie podchwycili.

    > troche to analogia do polskich obozów koncentracyjnych i polakach
    > mordujacych zydow. Niby bzdura ale nachalnie kaza nam za to przepraszac. A
    > swiat zachodni wobec takiej naszej postawy w
    > to wierzy.
    > Sprawa przemocy wobec kobiet na tle europy: u nas mamy niskie wskazniki to
    > sie pokajajmy zeby cala europa mogla nam wytykac katolickie barabrzynstwo.
    > Naiwny ten mis co chce sie tak wykazywac....

    Widzę że przyjąłeś jakąś spiskową teorię jakoby Europa sobie wymyśliła
    konwencję tylko po to by dowalić polskiemu KK.

    Nic nie pisałem o przepraszaniu. Idea a by potomkowie tych co więzili
    przepraszali potomków tych co byli więzieni jest IMO "dziwna". Tak samo jak
    prezydent przepraszający za to że jego obywatele 200 lat wcześniej mieli
    niewolników.

    Nie o to chodzi. Chodzi o to że gdyby KK wcześniej zauważył problem i
    zaczął o nim głośno mówić to dziś nie miałby przypiętej "łatki" tego który
    ma gdzieś kobiety.

    To oczywiście nie prawda tylko "łatka" ale tym łatwiejsza do przypięcia im
    bardziej bezczynny i milczący jest kościół (czy dowolna inna organizacja) w
    jakiejś sprawie.

    > Fajna idea.

    Idea fajna, ale coraz trudniej o ciekawe i nieoczywiste tematy :-)

    > Zakazac gdzie?

    U nas oczywiście.

    > W maroku - nie. U nas - tak.

    Ale "tak" zakazać chust czy "tak" zakazać wszystkich symboli?

    > Dlaczego? Bo idea multi-kulti sie skompromitowala, widac ze to nie dziala.
    > Nawet wiecej - to rodzi powazne probley. Zyjemy w pewnym srodowisku
    > kulturowym i widac z przykladow zagranicznych ze wpuszczac imigrantow z
    > ich kulturą to prosic sie o klopoty.
    > Zatem jesli juz imigrantow przyjmiemy zadbajmy o to aby oni sie
    > dostosowali do nas. Zatem obowiazkowo egzamin z polskiego za rok czy dwa
    > od przybycia itp.
    > Nie chcesz sie dostosowac, droga do wyjazdu wolna, bilecik zafundujemy.

    Nie chodzi mi o imigrantów.

    > gdybysmy katolicy i muzulmanie trafili na marsa to prawa powinny byc
    > rowne. A w polsce powinny preferowac katolikow tak jak w arabii
    > muzulmanow.

    Ale dlaczego? Przecież to wprost łamie konstytucyjną zasadę równości. Nie
    jesteśmy państwem wyznaniowym (abstrahując od tego czy to dobrze czy źle)
    więc dlaczego mamy preferować wyznawców jednej religii nad innymi?

    > Tolerancja to dziwne slowo. Ostatnimi laty ze slowa tolerancja zrobiono
    > slowo promocja. Ja chce tolerancyjnej polski, jak drzewiej bywalo. A
    > wychodzi (anglia) ze tolerujac lgbtqwert nie mozna
    > prowadzic tradycyjnej koscielnej dzalanosci. Tolerujac islamiste wcale nie
    > oznacza ze ja mam mu nieba przychylac.

    Nic nie pisałem o tolerancji. Toleruje to się coś złego czego nie można
    zmienić - np. brzęczącą na zewnątrz namiotu muchę czy komara - ubić się nie
    da więc się toleruje. Mniejszości powinno się albo akceptować albo zwalczać.
    Tolerowanie to takie słowo wytrych które w tym kontekście nic nie znaczy ale
    można je dowolnie interpretować.

    > gdy do nas wjezdza ma poszanowac nasze prawa a nie my jej zwyczaje.
    > Sikhowie turbany u nas na lotnisku zdejmują...

    Generalnie jestem skłonny się z tym zgodzić - prawo gospodarza, ale nie
    odpowiada mi symetria (a w prawie jest konieczna). Bo o ile nasze prawa u
    nas mi odpowiadają o tyle ich prawa u nich już nie :-) No i przeczy to
    "mojej" zasadzie postępowania z innymi tak jakbym chciał by oni postępowali
    ze mną :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2015-07-29 13:44:53
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 29 lipca 2015 12:30:21 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Ano właśnie - dlatego ciągną do Europy a nie do USA czy Japonii.

    bo tam ciagna meksykance -kwestia odleglosci. A pod wzgledem lgbtqwe to sie obama i
    sad najwyzszy ostatnio wykazali. <Teoria spiskowa on> Czyzby Obama (pochodzenia
    islamskiego)był agentem islamu - no dzial tak by ta cywilizacje zniszczyc. Islam ta
    200lat poczeka :)<Teoria spiskowa off>

    > Na szczęście nie, ale są tacy co tego chcą. Co i rusz pojawiają się pomysły
    > na zwiększenie zasiłków bo niby bieda.

    same zasiulki sa jakims tam złem, ale 100x gorszym je wyplacac imigrantom ktorzy
    tylko po to przyjezdzaja. A rozróżnic swojaka od ocbego nie ma jak bo poprawnosc
    polityczna nie pozwala :)'

    > Ale w czym problem? Jak ktoś się przedstawia Adam to mówię do niego Adam,
    > jak Ewa to mówię Ewa.

    Ty tak serio? Bedziesz do brodacza mówił bez zadnych oporów 'pani ewo'? No tos mnie
    zdziil.
    I zaakcewptujesz gdy jakis spaslak z brodą o imieniu ewa bedzie uczył twoja córke
    eWF-u pilnujac w przebieralni.

> [...]
    > nikt się nie obraził. A jak jakiś Marian z polski pisze maila do Anglików to
    > oni myślą że pisze do nich kobieta i co i nic.

    Co innego pomyłka, co innego oszustwo poprate prawem.

    > Nie, ochrona praw kobiet jest zgodna z nauką kościoła - to jest istotą
    > konwencji a reszta to parafrazując klasyka: słowa, słowa, słowa...

    A do ochrony praw kobiet ta konwencja nic nie wnosci w swietle polskiego prawa - a
    czyni szkody inne. Daj no nazwisko tego ksiedza.

    > "Stanowisko" brzmiało nie podoba nam się i tyle. Takie stanowisko w żaden
    > sposób nie stwierdza że konwencja jest sprzeczna z nauczaniem KK.

    czego w słowie 'przeciw' nie rozumiesz? Episkopat nie był obojetny ze wskazaniem na
    'nie' tylko całkowicie przeciwny. Tu zajrzyj:
    http://www.pch24.pl/kosciol-przeciwko-ideologicznej-
    konwencji-rady-europy--glosowanie-juz-niedlugo,33696
    ,i.html

> [...]
    > leży pies pogrzebany - komuś słowo "religia" skojarzyło się z "jedyną
    > słuszną" czyli KK i zinterpretował to jako atak na KK, a następni to

    Islam - i dlatego konwencja potrzebna jest w polsce - tos odleciał daleko :)

    > Widzę że przyjąłeś jakąś spiskową teorię jakoby Europa sobie wymyśliła
    > konwencję tylko po to by dowalić polskiemu KK.

    czemu polskiemu? Generalnie - katolickiemu , i tym protestanckim którzy trzymają
    konserwatywqną linię. To one przeszkadzaja w budowaniu "nowego, wspaniałego świata"

> [...]
    >
    > Nie o to chodzi. Chodzi o to że gdyby KK wcześniej zauważył problem i
    > zaczął o nim głośno mówić to dziś nie miałby przypiętej "łatki" tego który

    googlnij to: "Diagnoza skali zjawiska przemocy w rodzinie w Polsce" PDF
    ms.gov.pl/pl/probacja/2014/download,2782,3.html

    i poatrz na wykresy. Jestesmy na ostatnim miejscu jesli chodzi o przemoc, a problemem
    w przemocy jest alkohol. A tu kosciów działa przeciez.
    Doczytales w konwencji o alkoholu? Nie - bo konwensja nie ma nic wspolnego z
    przemocą, jest po prostu walką ideologiczną -wprowadzaniem genderu a niszczeniem
    kosciola.

    > Idea fajna, ale coraz trudniej o ciekawe i nieoczywiste tematy :-)

    "Dlaczego ksiezyc jest oswietlony od góry gdy słonce własnie zaszło?" To da sie
    zobaczyc choćby dziś :-)

    > Ale "tak" zakazać chust czy "tak" zakazać wszystkich symboli?

    Zakazac symboli imigrantów jesli beda sluzyc one zaklócaniu procesu integracji z
    naszą kulturą.

    > Nie chodzi mi o imigrantów.

    A o co? Przeciez u nas nie ma problemów z imigrantami czy symbolika islamską. Bo ich
    nie ma. Ale przyjadą.

    > Ale dlaczego? Przecież to wprost łamie konstytucyjną zasadę równości. Nie
    > jesteśmy państwem wyznaniowym (abstrahując od tego czy to dobrze czy źle)
    > więc dlaczego mamy preferować wyznawców jednej religii nad innymi?

    Nie. Konstucja odnosi sie do narodu. To nie jest konstytucja całego swiata.
    Wiec nie musi zapewniac praw imigrantom takich jak polakom. Jesli zaprosimy
    imigrantów i udowodnią ze sie zasymilowali dostaną obywatelstwo i bedą mieli równe
    prawa.

    > da więc się toleruje. Mniejszości powinno się albo akceptować albo zwalczać.
    > Tolerowanie to takie słowo wytrych które w tym kontekście nic nie znaczy ale
    > można je dowolnie interpretować.

    o to to. Akceptowac - to nie znaczy zeby ogon machał psem.

> [...]
    > "mojej" zasadzie postępowania z innymi tak jakbym chciał by oni postępowali

    bos cywilizowany w starym duchu. To odchodzi... :-)

    b.

  • 29. Data: 2015-07-29 15:07:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > bo tam ciagna meksykance -kwestia odleglosci.

    Nie bardziej niż inni ( w tym dawniej Polacy, Irlandczycy czy Chińczycy) ale
    problemu imigrantów nie ma - tam państwo imigrantom nie gwarantuje ani
    zasiłków ani darmowej służby zdrowia - więc tam jadą tylko Ci którzy _chcą_
    pracować. Tymczasem do Francji ciągnie kawalkada tych co chcą żyć na naszym
    (moim i Twoim też) garnuszku - to jest zasadnicza różnica!

    > same zasiulki sa jakims tam złem, ale 100x gorszym je wyplacac imigrantom
    > ktorzy tylko po to przyjezdzaja. A rozróżnic swojaka od ocbego nie ma jak
    > bo poprawnosc polityczna nie pozwala :)'

    Gdyby pozwalała to by na tym stracili Polacy w Anglii a dawniej gdzieś tak
    od lat 80-tych w Niemczech.

    > Ty tak serio? Bedziesz do brodacza mówił bez zadnych oporów 'pani ewo'? No
    > tos mnie zdziil.

    Nie nie będę mówił _pani_ Ewo tylko po prostu Ewo. Dokładnie tak samo jak
    robię od lat w necie. Nicki często są bezpłciowe a w wielu językach nie ma
    żeńskich końcówek. Ok u nas czasem można się domyślić bo on powie "ja
    poszedłem" a ona "ja poszłam". Ale w angielskim i on i ona powie "I went".
    Naprawdę do _rozmowy_ nie potrzebuję znać cudzej płci.

    > I zaakcewptujesz gdy jakis spaslak z brodą o imieniu ewa bedzie uczył
    > twoja córke eWF-u pilnujac w przebieralni.

    A czyli jednak nie o rozmowę chodzi :-) Przypominam że protestowałem przeciw
    wydumanemu moim zdaniem problemowi że nie wiadomo jak się do kogoś zwracać.

    Teraz przedstawiłeś jakiś sensowniejszy przykład.

    Jeśli ktoś chciałby podglądać moją przebierającą się córkę to nie podobało
    by mi się to zarówno jak by to była ona, ona czy coś pośredniego.

    Natomiast jeśli chodzi o to czy po porstu zaakceptowałbym takiego
    nauczyciela WF to nie miałbym z tym problemu. Jeśli tylko jest dobrym
    nauczycielem to mi to zwisa.

    Nauczyciele geje i lesbijki są wśród nas (i naszych dzieci) od setek lat to
    że ktoś się ujawni niczego nie zmienia - tak długo jak długo potrafi
    oddzielić własne preferencje od tego o czym uczy.

    Pracowałem przez kilka lat z gejem. Dwa razy w tygodniu firma nam fundowała
    siatkówkę na którą on też chodził ale nigdy z nami nie brał prysznica - tak
    po prostu sam z siebie wolał unikać potencjalnie zapalnych sytuacji. Przez
    te lata nikt nigdy się na niego nie skarżył, nikt nie usłyszał złego słowa i
    nikt się nie krępował z opowiadaniem dowcipów o gejach. Nie mieliśmy
    problemu by na imprezie razem pić piwo. On do pracy przychodził pracować a
    nie podrywać innych facetów więc nie było _żadnych_ problemów. Tak naprawdę
    jedyna różnica była taka że na delegacjach zawsze miał osobny pokój, podczas
    gdy inni czasem mieli jedynki a czasem dwójki.

    > Co innego pomyłka, co innego oszustwo poprate prawem.

    A czymże jest zwrócenie się do faceta z brodą per pan a nie pani? Jeśli
    okaże się kobietą to też to jest pomyłka - a nie tak jak sugerujesz powód do
    procesu.

    > A do ochrony praw kobiet ta konwencja nic nie wnosci w swietle polskiego
    > prawa - a czyni szkody inne. Daj no nazwisko tego ksiedza.

    ROTFL - wybacz ale ja naprawdę nie prowadzę archiwum. Z katolickich czytuję
    Gościa Niedzielnego, W drodze i Tygodnik. Przypuszczam że to było w "Gościu"
    bo tam najczęściej są różne polemiki, ale nic sobie uciąć nie dam.

    > czego w słowie 'przeciw' nie rozumiesz?

    Rozumiem :-) Ja przyjąłem do wiadomości że oni są przeciw ja czekam na
    wyjaśnienie w czym ta konwencja jest rzekomo niezgodna z doktryną KK.

    > Episkopat nie był obojetny ze wskazaniem na 'nie' tylko całkowicie
    > przeciwny.

    Ja to rozumiem czekam na argumenty

    > Tu zajrzyj:
    > http://www.pch24.pl/kosciol-przeciwko-ideologicznej-
    konwencji-rady-europy--glosowanie-juz-niedlugo,33696
    ,i.html

    Znowu?

    Ok po raz ostatni:

    > Wyraźne stanowisko wobec planów ratyfikacji kontrowersyjnej Konwencji
    > wyrazili polscy biskupi już w lipcu 2012 r. Podkreślili w nim, że
    > Konwencja - choć poświęcona jest istotnemu problemowi > przemocy wobec
    > kobiet - zbudowana jest na ideologicznych i niezgodnych z prawdą
    > założeniach, których w żaden sposób nie można zaakceptować. Dokument
    > wskazuje m.in., że przemoc wobec
    > kobiet jest systemowa, zaś jej źródłem są religia, tradycja i kultura.

    Wstęp, nic o sprzecznościach z doktryną

    > Biskupi wskazali m.in. na art. 12 konwencji, który zobowiązuje
    > sygnatariuszy do walki z dorobkiem cywilizacyjnym, traktowanym jako
    > zagrożenie i źródło przemocy. Konwencja wprowadza także
    > definicję płci jako ,,społecznie skonstruowane role, zachowania i cechy,
    > które dane społeczeństwo uznaje za właściwe dla kobiet i mężczyzn" (art.
    > 3), przy czym całkowicie pomija naturalne,
    > biologiczne różnice pomiędzy kobietą i mężczyzną i zakłada, że płeć można
    > dowolnie wybierać lekceważąc biologię.

    Pomija też słonie i tygrysy co nie znaczy że twierdzi że nie istnieją. Błąd
    logiczny a nie argument. No i pytanie czym jest płeć to pytanie do
    językoznawców albo biologów a nie to katechizmu.

    > Szczególny niepokój wzbudziło nałożenie na sygnatariuszy obowiązku
    > edukacji (art. 14) i promowania m.in. ,,niestereotypowych ról płci"

    Tak należy dzieciom tłumaczyć że kobiety do garów a mężczyźni za kierownicę
    to stereotyp.

    > , a więc homoseksualizmu i transseksualizmu.

    ROTFL - to jest dopowiedzenie - nadinterpretacja a nie treść konwencji.

    > Łączenie słusznej zasady przeciwdziałania przemocy z próbą niebezpiecznej
    > ingerencji w system wychowawczy i wyznawane przez miliony rodziców w
    > Polsce wartości
    > , jest bardzo niepokojącym sygnałem.

    Jakich wartości? "stereotym "kobieta do garów" nie jest wartością.

    > Prezydium KEP przypomniało w swoim oświadczeniu, że Kościół katolicki od
    > wielu lat prowadzi dziesiątki placówek w całym kraju, które pomagają
    > ofiarom przemocy w rodzinie.

    Prawda i dobrze że przypomina

    > ,,Rząd, chcąc zminimalizować ponure zjawisko przemocy wobec kobiet,
    > powinien skupić się m.in. na doinwestowaniu istniejących już inicjatyw
    > oraz powołać nowe, skoncentrować wysiłek
    > zmierzający do tworzenia miejsc pracy dla kobiet - ofiar przemocy,
    > udostępniając im mieszkania socjalne i dokonać skuteczne uregulowania
    > prawne, gdy wskutek agresywnych działań muszą
    > uciekać z mieszkań, będących wspólną własnością małżonków" - podkreślono w
    > stanowisku biskupów.

    Bardzo słuszne stanowisko - ale nic o niezgodności konwencji z doktryną

    dalej jest o tym że konwencja jest niepotrzebna bo nasze prawo jest
    wystarczające - może i tak ale nadal brak argumentów że konwencja jest
    niezgodna z doktryną KK.

    > Islam - i dlatego konwencja potrzebna jest w polsce - tos odleciał daleko
    > :)

    To jest konwencja ogólnoeuropejska twierdzenie jakoby przemoc mogła mieć
    źródło w religii jest prawdziwe w Europie. Ta konwencja nie zajmuje się
    przemocą w Lublinie czy Zabrzu - gdyby tak było to pisanie o źródle w
    religii byłoby idiotyczne - ale w ujęciu europejskim tak religia może być
    źródłem przemocy.

    > czemu polskiemu? Generalnie - katolickiemu , i tym protestanckim którzy
    > trzymają konserwatywqną linię. To one przeszkadzaja w budowaniu "nowego,
    > wspaniałego świata"

    A czy ta konwencja w jakikolwiek sposób odnosi się do tych kościołów? Nie!
    Pisze ogólnie o religii jako możliwym źródle co jest oczywistą prawdą.

> [...]

    > i poatrz na wykresy. Jestesmy na ostatnim miejscu jesli chodzi o przemoc,
    > a problemem w przemocy jest alkohol. A tu kosciów działa przeciez.

    Ja wiem, ze działa. KK pomógł mojej porzuconej przez męża koleżance gdy
    pomoc społeczna miała ją gdzieś. Ale nie to ma znaczenie co wiem Ty lub ja
    ale jaki jest odbiór społeczny a ten jest taki jakie łatki komu uda się
    przypiąć.

    > Doczytales w konwencji o alkoholu? Nie - bo konwensja nie ma nic wspolnego
    > z przemocą, jest po prostu walką ideologiczną -wprowadzaniem genderu a
    > niszczeniem kosciola.

    Nie i o wielu innych też nie - konwencja nie jest absolutem, nie jest
    kompletna ani w stosunku do przyczyn jak i proponowanych działań. Można
    nawet wysnuwać teorie że pewne elementy są celowo dobrane by osiągnąć taki
    albo inny efekt marketingowy Ok. Ale z tego nijak nie wynika że jest
    sprzeczna z doktryną KK.

    > "Dlaczego ksiezyc jest oswietlony od góry gdy słonce własnie zaszło?" To
    > da sie zobaczyc choćby dziś :-)

    Niestety o fizyce sobie nie pogadamy. Na tych spotkaniach większość to
    humaniści :-)

    > Zakazac symboli imigrantów jesli beda sluzyc one zaklócaniu procesu
    > integracji z naszą kulturą.

    Nie chodzi o imigrantów. Istnieją Polacy wyznający Islam od pokoleń.

    > A o co?

    Pytanie nie było o to czy zakazywać imigrantom ale czy zakazywać - w domyśle
    obywatelom.

    > Przeciez u nas nie ma problemów z imigrantami czy symbolika islamską. Bo
    > ich nie ma. Ale przyjadą.

    Przecież my od lata mamy "swoich" muzułmanów - np. Tatarów. Garstka ich ale
    są.

    > Nie. Konstucja odnosi sie do narodu. To nie jest konstytucja całego
    > swiata.
    > Wiec nie musi zapewniac praw imigrantom takich jak polakom.

    Ogarnij się! Nie pytam o imigrantów nie o nich dyskutujemy. Pytanie brzmi
    czy zabronić nosić w szkołach chusty muzułmankom - Polkom!

    I nie pisz mi że problem marginalny - ja to wiem - ot po prostu dla
    gimnastyki umysłu. Mamy w Polsce garstkę Muzułmanek - ich przodkowie o tę
    Polskę walczyli na równi z naszymi - nikt nie odmawia im tego że są
    Polakami. Oni są u siebie. I pytanie czy te muzułmanki w szkole powinny mieć
    prawo chodzić w chustach czy nie. A jeśli nie to czy w taki razie w tej
    samej szkole inne dzieci też powinny mieć zakaz noszenia swoich symboli
    religijnych.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 30. Data: 2015-07-29 17:28:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 29 lipca 2015 15:07:45 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > od lat 80-tych w Niemczech.

    > Nie nie będę mówił _pani_ Ewo tylko po prostu Ewo.

    do swojego ewentualnego szefa też? Zwłaszcza ze jesli ktos ma zryty beret na tyle
    zeby "zmiane" płci przeprowadzic zapewne z luboscią bedzie cie zmuszał do mówienia
    "proszę pani".

> [...]
    > wydumanemu moim zdaniem problemowi że nie wiadomo jak się do kogoś zwracać.

    > Teraz przedstawiłeś jakiś sensowniejszy przykład.

    zapewne nie jestesmy w stanie wymyślić innych absurdów. Ale spodziewam sie ze pojawi
    sie grupa która na wzór ekologicznych organizacji bedzie wymuszac haracze
    od normalnych ludzi. Wymsknie ci sie "prosze pana" i pozew gotowy...

    > A czymże jest zwrócenie się do faceta z brodą per pan a nie pani? Jeśli
    > okaże się kobietą to też to jest pomyłka - a nie tak jak sugerujesz powód do
    > procesu.

    Widzisz - tobie sie wydaje ze jak parlament uchwali prawo to sprawa jest uczciwa.
    Otóż nie - jest to legalizacja oszustwa.

    > Rozumiem :-) Ja przyjąłem do wiadomości że oni są przeciw ja czekam na
    > wyjaśnienie w czym ta konwencja jest rzekomo niezgodna z doktryną KK.

    Ale cos sie czepił doktryny?
    Jesli zostanie wprowadzone prawo zmuszające nas do chodzenia wyłącznie tyłem
    nieątpliwie episkopat sie wypowie rowniez przeciw. A przeciez w katechizmie ani słowa
    nie ma o chodzeniu.
    Zatem - jest przeciw. A próba zmiany definicji płci nie dotyczą tylko wierzących
    tylko ogólnie natury ludzkiej.

    > Tak należy dzieciom tłumaczyć że kobiety do garów a mężczyźni za kierownicę
    > to stereotyp.

    zaaaraz, czy 2+2=4 to stereotyp czy fakt? Czy statystycznie mezczyzna prowadzi auto
    lepiej? A moze kobieta znacznie umiejetniej zajmuje sie gospodarstwem domowym?
    Mezczyzna to mezczyzna, a kobieta to kobieta ze swoimi predyspozycjami
    psychofizycznymi. Jesli spróbuje sie złamac naturalne skłonnosci i predyspozycje
    ludzie bedą skrzywdzeni, poranieni i zagubieni. Strata dla spoleczenstwa oczywista.

    > To jest konwencja ogólnoeuropejska twierdzenie jakoby przemoc mogła mieć
    > źródło w religii jest prawdziwe w Europie.

    Która religia ma zwiazek z przemocą - ano tylko islam. Wymieniono to z imienia, a
    gdzie tam, jaj zabrakło...

    > A czy ta konwencja w jakikolwiek sposób odnosi się do tych kościołów? Nie!
    > Pisze ogólnie o religii jako możliwym źródle co jest oczywistą prawdą.

    Co jest oczywistą prawdą wyłącznie jesli chodzi o islam. A łatwo to przenosisz na
    inne religie -i krzywdzisz mase osób.

> [...]
    > nawet wysnuwać teorie że pewne elementy są celowo dobrane by osiągnąć taki
    > albo inny efekt marketingowy Ok. Ale z tego nijak nie wynika że jest

    Doktryna, bo sie uparłeś, opiera sie o nature człowieka. A konwencja usiłuje ją
    złamac.

    > Pytanie nie było o to czy zakazywać imigrantom ale czy zakazywać - w domyśle
    > obywatelom.

    A no to musze inaczej - naszym islamistom niczego nie zakazywac, to czesc naszej
    wielowiekowej kultury. To czesc naszej tolerancyjnej ojczyzny. Ino wobec rozrostu
    islamu w europie pilnowac czy nasi nie zechcą importkowac wspolwyznawcow - a wtedy
    ewentualnie dzialac.

    > Ogarnij się! Nie pytam o imigrantów nie o nich dyskutujemy. Pytanie brzmi
    > czy zabronić nosić w szkołach chusty muzułmankom - Polkom!

    czabyło pytanie formułowac bez domyslnych elementów :)

    > I nie pisz mi że problem marginalny - ja to wiem - ot po prostu dla
    > gimnastyki umysłu.

    :-)

    b.