  • 21. Data: 2017-11-02 23:28:46
    Temat: Re: Dom z kontenerów morskich
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zamiast sie doktoryzowac znajdz sobie zdjecie jakiegos kontenerowca albo portu z
    kontenerami i policz ile ich stoi na tym co stoi na ziemi.

  • 22. Data: 2017-11-03 07:11:44
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-11-02 21:31, Bob Budowniczy wrote:
    > W każdym razie jak bym miał coś zbudować, to kupuję kontener bo dużo taniej
    > i nie ma sensu się z murowaniem pierniczyć.

    masz go zamiar w jakis sposob ocieplic? jaki?

    masz go zamiar w jakis sposob obudowac w srodku? jaki?

    bo jezeli chcesz zrobic cos wiecej niz wolnostojace metalowe pudlo na
    dobytek i do spania to jestem gotow sie zalozyc ze nie bedzie znaczaco
    taniej niz wybudowanie 'tego samego' w normalny sposob

  • 23. Data: 2017-11-03 12:00:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-03 o 07:11, m4rkiz pisze:

> [...]
    > dobytek i do spania to jestem gotow sie zalozyc ze nie bedzie znaczaco
    > taniej niz wybudowanie 'tego samego' w normalny sposob

    Dom, jak dom, ale ze dwa takie połączone, to mogłyby nawet spoko
    zastąpić mi opcję budowania murowanego garażo-warsztatu myślę.
    Jedynie kanał w tym chyba ciężko by było zrobić, choć teoretycznie
    pewnie dziurę w podłodze też można w tym żelastwie wyciąć... :)

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 24. Data: 2017-11-03 19:04:07
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.11.2017 o 22:54, Adam Sz. pisze:

    > ROTFL. Coś ty jarał :D
    >
    > Mury i stan surowy to najtańszy etap budowy.
    > 60k pln za same ściany tak naprawdę chcesz wydać - wyjątkowo nieustawne
    > i rdzewiejące. Parterówka 200m2 ma ~300m2 ścian - licząc już z tymi
    > wewnętrznymi. Koszt z porothermu 25 to ok 18k pln plus zaprawa i
    > robocizna - w granicy 30k pln. Fundament pod to badziewie też jakiś
    > musisz wykonać, więc nie liczę. Dach jakiś też wypadałoby wykonać, więc
    > nie liczę. Ocieplić też to trzeba, więc nie liczę.
    >
    > Wychodzi na to, że kontenery są 2 x droższe :D
    > pozdr.

    nie umiem tego wyliczyć dokładnie, (a kiedys o to prosiłem) ale
    zastanówmy się. załóżmy ze wolno budować z kontenerów domy. gość sam
    może wykopać dziury w ziemi, na róg każdego kontenera. sam. może to
    zalać betonem z betoniarki pożyczonej od kumpla. Fundamentu dla domu
    100m? _sam_ nie zrobi. A nawet jak będzie za wszystko płacił, to za
    takie pseudo fundamenty pod baraki zapłaci duuużo taniej. (myślę tutaj o
    fundamentach pod najtańszy dom 35m? - filmy są na YT). przywozi
    kontenery, stawia je, przykręca, albo spawa - ma obiekt w stanie nie
    cieknącym, niczego nie wymagającym. tnie kątówką jak chce, spawa (lub
    zleca) co chce, maluje czymś antykorozyjnym, w zasadzie już mieszkając.
    jeśli dobrze to obmyślał (kontenery 2.7m wysokie, poskładane dłuższymi
    bokami), to całe ocieplenie będzie od wewnątrz. pianka, styropian,
    karton gips. również są to prace, które można zrobić samemu przy
    odrobinie samozaparcia. Natomiast takie prace na klasycznym domu,
    wymagają juz dużo więcej pracy, czasu, rusztowań, pogody....
    Odpada koszt całego dachu, dwuspadzistego dachu, z jego dachówkami
    foliami, membranami, ociepleniami, montażem zabezpieczającym przed
    zdmuchnięciem... Na dach kontenera: folia, tona ziemi i trawka.

    Jeśłi projekt będzie sensowny, to z kontenerów wyjdzie duuużo taniej.
    A o ile szybciej! Więcej przy kontenerach można "oblecieć" samemu, albo
    rękami kolegów, wyjdzie bez vatu, zusu, dochodowego.... W kontenerze
    trudno jest spieprzyć ocieplenie typu mostki termiczne, skosy....
    wszystko to o czym tutaj piszecie. Nawet głupi temat - drzwi wejściowe,
    za 17 tyś. bo dom, pałac, moja forteca musi wyglądać. a w kontenerze -
    tak jak ja radziłem - wystarczą drzwi jak w sklepie/szkole/przychodni
    zdrowia - proste trwałe, wszystkooodporne.

    Przypomnę, że kiedyś pytałem szanowną społeczność, czy istnieje coś
    takiego jak najtańszy dom o takiej a nie innej powierzchni. nie
    otrzymałem odpowiedzi. pytałem o porównanie kosztów dachu dwuspadzistego
    do płaskiego - tak samo bez odpowiedzi, nie licząc - sam przekalkuluj.
    ja nie jestem budowlańcem, wiec to propozycja taka jak sam sobie wszczep
    by-pasy. w kilku firmach pytałem czy mają do sprzedania projekty
    najtańszych domów - wywalali gały, albo zbywali mnie od razu.
    Tak więc mocno kibicuje tym którzy chcą i mogą mieć dom z kontenerów.
    jak tylko coś się w tej kwestii zmieni ( w sensie pozwoleń), sprzedaję
    mieszkania, kupuje ziemię i stawiam kontenery.

    ToMasz

  • 25. Data: 2017-11-03 20:01:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.11.2017 o 07:11, m4rkiz pisze:

> [...]
    > dobytek i do spania to jestem gotow sie zalozyc ze nie bedzie znaczaco
    > taniej niz wybudowanie 'tego samego' w normalny sposob

    to może ja się zgłoszę do tablicy
    w rogach i połowie długości kontenera, dałbym coś w rodzaju betonowej
    stopy, taki fundament jednopunktowy w rurze. kilka tygodni temu ktoś tu
    dawał linka na YT do filmu o budowie domu 35m?. tam właśnie gostek robił
    takie betonowe podpory. kontenery są wąskie, wiec łączyłbym je dłuższym
    bokiem w pary. czyli mamy 9 betonowych stóp, dwa kontenery na łączną
    powierzchnię 12x5m =60m? za około 15 tyś. (kontenery po 5 tyś, 5tyś na
    fundamenty, transport, łączenie i cięcie ścian, ewentualne podpory). W
    zależności jak kto chce, mozna dokoptować drugi identyczny zestaw -
    będzie domek o powierzchni prawie 120m. (chociaż ja bym to inaczej
    poustawiał)
    Ocieplenie musi być od środka, a ściany z karton gipsu. O ile się da, to
    tylko od środka. nie wiem jakie teraz są wymogi, ale będie to raczej
    20cm styro, czy coś podobnego. jeśli wystąpiła by niekorzystna sytuacja
    skraplania się pary na ściankach od wewnątrz, trzeba by polecieć
    wszystko od środka pianką natryskową. tu niestety nie wiem jak się na
    taką piankę robi ściany, ale ci którzy będą tą piankę natryskiwać - będą
    wiedzieli. Na podłogach widzę stelaż z łat, ocieplenie i deski. na sufit
    karton gips i ocieplenie. na dach dałbym (nie pamiętam nazwy) rodzaj
    folii, płachty wykonany z prawdziwej 1mm gumy. to się daje na oczka
    wodne. kosztuje kilkanaście zł za metr. na to ziemia i trawa. o ile
    można by było, obsypałbym całe kontenery ziemią. Zamiast okien w
    ścianach, nieotwieralne okna, świetliki w dachu.
    W zasadzie kosztem będzie zrobienie ocieplenia. Nawet gdyby zrobić
    zewnętrzne ocieplenie o grubości 100cm styropianu, stalowe ściany i tak
    będą odbierać tyle ciepła, że każda odrobina wilgoci będzie się
    skraplać. I to właśnie skraplanie jak narazie jest jedynym moim
    problemem na który nie znam 100% rozwiązania. W każdym razie innego niż
    natrysk pianki. moze coś - teoretycznie - doradzicie?

    Dlaczego wogóle gdybamy że będzie taniej? Bo dom, niezależnie czy ma
    rok, czy 10 lat - ma podobną cenę. A kontener - mocno traci na wartości.
    Gdyby trzeba było kupować kontenery po 20 tyś - nowe - nie byłoby tematu
    Druga sprawa to lekkość konstrukcji. właśnie to, ze można je postawić i
    tyle. w zasadzie na podkładach kolejowych, na kostce brukowej - odpadają
    fundamenty. trzecia sprawa - możliwość pracy we własnym zakresie. jasne
    że przy betonowym domu też można pracować samemu, ale nie w takim
    zakresie. Ja sobie nie wyobrażam samodzielnego stawiania ścian. nawet w
    małym gronie, można tyle rzeczy spartolić, że nie podjąłbym się tego.
    Materiał którego absolutnie nie da sie samemu przywieść, transportować.
    niuanse techniczne, o które trzeba zadbać. Pogoda! jak leje stoimy z
    robotą. Jak robimy wylewkę - czekamy aż zwiąże. a w przypadku kontenerów
    - sama konstrukcja jest stabilna, niema co spieprzyć, pracować można
    przez okrągły rok, bez względu na pogodę. Więc jak ktoś umie samemu-
    moze duuuużo zaoszczędzić. dużo więcej niż pracując przy budowie domu
    murowanego.

    ToMasz

  • 26. Data: 2017-11-03 20:13:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 listopada 2017 19:04:11 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > może wykopać dziury w ziemi, na róg każdego kontenera. sam. może to
    > zalać betonem z betoniarki pożyczonej od kumpla. Fundamentu dla domu
    Zrobi.
    Normalne fundamenty.
    Zapraszam do domu w którym teraz moja Mama mieszka a który w 1969 roku mój dziedek
    wybudował i na dzialce prądu niemiał, gruch z betonem nie bylo ani nawet betoniarki
    Awbrew pozorom to taki 100m domek możesz wymurować wprost na gruncie bez super
    fubdamentów i tez będzie stał dłużej jak będzie zył jego budowniczy

> [...]
    > fundamentach pod najtańszy dom 35m? - filmy są na YT). przywozi
    > kontenery, stawia je, przykręca, albo spawa - ma obiekt w stanie nie
    Czyli dom murowany w stanie urowym. Nawet zadaszony to poniżej 100tys wyjdzie. A same
    kontenery piał 60tys kosztują
> [...]
    > odrobinie samozaparcia. Natomiast takie prace na klasycznym domu,
    > wymagają juz dużo więcej pracy, czasu, rusztowań, pogody....
    Nie przesadzaj.
    Mam dom ok 200m2- dach czteropadowy, sciany u mnie to też pewnie nie wyższe z
    zewnątrz jak 2,7m(jak w kontenerach jak piszesz) więc na upartego z taboretu bym
    ocieplił.

    > Odpada koszt całego dachu, dwuspadzistego dachu, z jego dachówkami
    > foliami, membranami, ociepleniami, montażem zabezpieczającym przed
    > zdmuchnięciem... Na dach kontenera: folia, tona ziemi i trawka.
    Adam wyliczył ile mury dla 180m koztuja. Też to mozęsz na płako zakryć i papa czy co
    tam chcesz. Zakładasz błednie spadowy dach że konieczny.

    > Jeśłi projekt będzie sensowny, to z kontenerów wyjdzie duuużo taniej.
    Garaż czy warsztat to może i tak ale w pełni funkcjonalny dom raczej nie.
    > A o ile szybciej! Więcej przy kontenerach można "oblecieć" samemu,
    Dwie kondygnacje, po podlogach ok 190m2, dom dach czterospadowy- geodeta na dzialkę
    wszedł we wrzesniu, w liupcu nastepnego roku juz mieszkałem.
    7-8 miesiecy= czy to długo?

    > W kontenerze
    > trudno jest spieprzyć ocieplenie typu mostki termiczne, skosy....
    > wszystko to o czym tutaj piszecie.
    Właśnie tam to łatwo pierdzielić
    > Nawet głupi temat - drzwi wejściowe,
    > za 17 tyś. bo dom, pałac, moja forteca musi wyglądać.
    Od 8-9 lat mam w domu drzwi za bodajże 6zł- do dzisiaj dzialają i niec zlego sie z
    nimi nie dzieje.
> [...]
    > jak tylko coś się w tej kwestii zmieni ( w sensie pozwoleń), sprzedaję
    > mieszkania, kupuje ziemię i stawiam kontenery.

    Kogutek pisa juz- jakby dom z kontenerów wychodzil taniej to by już ludzie takie
    domy stawiali. Póki co nie wychodzi taniej. Wpisz w google wasystem garaże. To
    przykladowa firma a jest tego multum
    Za cene porównywalną z ceną kontenera w jeden dzień przywiozą i postawia Tobie ładny,
    na gotowo wykończony garaż.
    Typy takie jak Bob Budowniczy spokojnie mogły by w tym zamieszkać.
    Miejsce na widły tam tez będzie

  • 27. Data: 2017-11-03 20:21:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > zalać betonem z betoniarki pożyczonej od kumpla. Fundamentu dla domu
    > 100m? _sam_ nie zrobi. A nawet jak będzie za wszystko płacił, to za

    Ja pod swój dom zrobiłem sam i wyszło pięknie :D

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=446

    Rzecz jasna beton z betoniarni. Ale sam fundament jest mega porządny, a
    wyszedł dość tanio.

> [...]
    > odrobinie samozaparcia. Natomiast takie prace na klasycznym domu,
    > wymagają juz dużo więcej pracy, czasu, rusztowań, pogody....

    I są dużo prostsze. Mam wrażenie, że Wy, kontenerowcy - jesteście z
    obozu, który nigdy swojego domu nie wybudował i po prostu się tego boi.
    A tymczasem budowa murów to najprostsza czynność na całej budowie.
    KG łatwiej moim zdaniem klei się do muru, niż to krzywej, zardzewiałej
    blachy :D To samo ze styropianem.

    > Jeśłi projekt będzie sensowny, to z kontenerów wyjdzie duuużo taniej.
    > A o ile szybciej! Więcej przy kontenerach można "oblecieć" samemu, albo
    > rękami kolegów, wyjdzie bez vatu, zusu, dochodowego....

    O ile szybciej? Mój sąsiad wybudował klasyczny dom w 2 miesiące i mieszka
    do dzisiaj. Budowa domu jak zepniesz poślady to nie 10 lat ;) Mury to
    przy sprawnej ekipie murarzy w 2-3 dni są gotowe.

    > W kontenerze
    > trudno jest spieprzyć ocieplenie typu mostki termiczne,

    SERIO!? Moim zdaniem właśnie w kontenerze ocieplenie jest mega trudne do
    wykonania - np. w okolicach okna, drzwi, bramy. Nie mam żadnego pomysłu
    jak zamocować okno żeby blacha nie była wystawiona na chłodek. A blacha
    ma kilka razy lepszą przewodność ciepła niż mur i taki sam mostek w
    przypadku blachy będzie kilkukrotnie więcej wywalał ciepła na zewnątrz.

    > skosy....

    A kto powiedział, że musisz robić dach spadzisty i ocieplać skosy?
    Możesz też zrobić dach płaski, a wełnę / styropian rozłożyć na płasko.

> [...]
    > tak jak ja radziłem - wystarczą drzwi jak w sklepie/szkole/przychodni
    > zdrowia - proste trwałe, wszystkooodporne.

    Ale argument :D Czyli sam przyznajesz, że dom z kontenerów to kupa złomu
    i nie warto w niego inwestować bo i tak zawsze będzie kupą złomu. Masz
    rację :D

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2017-11-03 20:43:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 listopada 2017 20:13:49 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Od 8-9 lat mam w domu drzwi za bodajże 6zł-
    600zł

  • 29. Data: 2017-11-03 20:44:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Zrobi.
    > Normalne fundamenty.
    > Zapraszam do domu w którym teraz moja Mama mieszka a który w 1969 roku mój dziedek
    po co to piszesz? raz że nie zapraszasz, dwa że mój dziadek, wujek też
    tak stawiali domy. ale oni wtedy zarabiali kilka centów na godzinę.
    teraz tak się nie robi. robi się samemu, ale zaczyna od kalkulatora
    > Awbrew pozorom to taki 100m domek możesz wymurować wprost na gruncie bez super
    fubdamentów i tez będzie stał dłużej jak będzie zył jego budowniczy
    nic to nie wnosi.

    > Czyli dom murowany w stanie urowym. Nawet zadaszony to poniżej 100tys wyjdzie.
    nie wiem. znaczy wątpię. Najbardziej w to, że ktoś się na te
    uproszczenia zgodzi.
    > A same kontenery piał 60tys kosztują
    nie. 12mx2.3 kosztuje 5-7 tyś. 4 kontenery to prawie 120m? za 20 tyś zł.
> [...]
    zewnątrz jak 2,7m(jak w kontenerach jak piszesz) więc na upartego z taboretu bym
    znowu jak z dziadkiem i fundamentami. jasne że się da. wszystko się da.
    ale ocieplenia od zewnątrz są trudniejsze do wykonania. przez pogodę.
    przez to, że sama warstwa musi być odporna mechanicznie na wiatr i
    warunki atmosferyczne. przez to że naprzykład stryro musisz zaciągnąć
    siatką, klejem, i tynkiem strukturalnym. który trzeba zatrzeć, po
    określonym czasie. czas ten jest zmienny, zależny od warunków pogodowych
    i np... od cienia rzucanego przez drzewo na ścianę. dlatego
    profesjonaliści stawiają rusztowania, a rusztowania zasłaniają siatką,
    albo folią. Tak, da się to zrobić samemu. ale porównaj to do ocieplenia
    wewnątrz. pianka, styro, płyta G-K.

    > Adam wyliczył ile mury dla 180m koztuja.
    szkoda że nie widziałem tych wyliczeń
    > Też to mozęsz na płako zakryć i papa czy co tam chcesz. Zakładasz błednie spadowy
    dach że konieczny.
    o! ciekawe. Znaczy że płaski plus papa wyjdzie taniej? Dach musi być
    lekki i spadowy (uwaga na plan zagospodarowania przestrzennego) albo
    mocny, prawie płaski, żeby wytrzymał np śnieg. a w kontenerach -
    wzasadzie niema dachu. był w gratisie ze ścianami.

> [...]
    > Dwie kondygnacje, po podlogach ok 190m2, dom dach czterospadowy- geodeta na dzialkę
    wszedł we wrzesniu, w liupcu nastepnego roku juz mieszkałem.
    nie wiem. może inaczej. jeśli budowałeś sam, jedna osoba, to krótko.
    jeśli ekipa Ci budowała - to też nie za długo. Ale jeśli ekipa będzie
    stawiać dom z kontenerów, to uwiną się w miesiąc. to 7 razy krócej

    > Właśnie tam to łatwo pierdzielić
    > Od 8-9 lat mam w domu drzwi za bodajże 6zł- do dzisiaj dzialają i niec zlego sie z
    nimi nie dzieje.
    a ja wspominałem o drzwiach aluminiowych za 1200zł. też takie użytkuje
    od 12 lat i nic się nie dzieje złego. tylko Ty nie zauważasz pewnych
    tendencji. w kontenerze, tak jak w najtańszym aucie akceptowalne sa
    szyby na korbkę, możesz się zadowolić tym co solidne i niedrogie. w
    domu? Chyba ze będziesz mieszkał sam, bez żony i dzieci.

    > Kogutek pisa juz- jakby dom z kontenerów wychodzil taniej to by już ludzie takie
    domy stawiali.
    nie. Ciężko będzie znaleźć firmę która postawi dom z kontenerów
    używanych, więc tanich. narazie nie znalazłem nikogo, żadnej firmy,
    która w Polsce postawiła legalnie dom z kontenerów. dom architekta za
    2miliony złotych się nie liczy. Takie domy jak te (*) mimo że nazywane
    kontenery też się nie liczą. Jak znajdziesz istniejący dom, firmę która
    może to legalnie powtórzyć, stawiam flaszkę.
    ToMasz

    (*)
    Link do domów o których wspominam
    https://www.google.pl/maps/@50.3468123,18.8903379,3a
    ,75y,17.71h,88.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1syM8-YOpVZpcSy
    X8DPYxWeg!2e0!7i13312!8i6656

  • 30. Data: 2017-11-03 21:04:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 listopada 2017 20:44:18 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > po co to piszesz? raz że nie zapraszasz, dwa że mój dziadek, wujek też
    > tak stawiali domy. ale oni wtedy zarabiali kilka centów na godzinę.
    Nie
    Zarabiali dużo.Kasy dziadkowi wtedy nie brakowało. Brakowało cementu
    W końcu łapówe dał komu tam trzeba było i przydział na cement dostał
    A beto mieszali ami bo prądu na działce nie było żeby betoniare podlączyć
    A betoniarni takich jak teraz to chuba nie było wtedy

    > teraz tak się nie robi. robi się samemu, ale zaczyna od kalkulatora
    fubdamentów i tez będzie stał dłużej jak będzie zył jego budowniczy
    > nic to nie wnosi.
    Wnosi. Jak mamy liczyć po taniości to liczmy dla dwóch przypadków równo. Kontener
    nabez fundamentów na trawniku potawisz, dom 100m2 też sie tak da na upartego
    > nie wiem. znaczy wątpię. Najbardziej w to, że ktoś się na te
    > uproszczenia zgodzi.

    Jakie uproszczenia?
    W 2009 mnie tak wyszło

    > nie. 12mx2.3 kosztuje 5-7 tyś.

    Bob pisal 8 kontenerów za 60tys i do tego sie odnosiłem.

    Bzdury
> [...]
    > i np... od cienia rzucanego przez drzewo na ścianę. dlatego
    > profesjonaliści stawiają rusztowania, a rusztowania zasłaniają siatką,
    Ta
    wymyslasz problemy na siłę albo nie maz pojęcia o czym piszesz