  • 31. Data: 2017-11-03 21:10:29
    Temat: Re: Dom z kontenerów morskich
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 listopada 2017 20:44:18 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > nie. Ciężko będzie znaleźć firmę która postawi dom z kontenerów
    > używanych, więc tanich. narazie nie znalazłem nikogo, żadnej firmy,
    > która w Polsce postawiła legalnie dom z kontenerów. dom architekta za
    > 2miliony złotych się nie liczy. Takie domy jak te (*) mimo że nazywane
    > kontenery też się nie liczą. Jak znajdziesz istniejący dom, firmę która
    > może to legalnie powtórzyć, stawiam flaszkę.
    Sam więc Sobie odpowiedziałeś że z kontenerów na dzisiaj trudno zbudować taniej jak
    tradycyjnie.

    m3 drewna z tartaku to na dzisiaj pewnie koło 1tys zł kosztuje
    Więc jeszcze taniej jak z kontenerów wyjdzie zbicie drewnianej szopki
    W niej też się da mieszkać

  • 32. Data: 2017-11-03 21:21:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 listopada 2017 20:44:18 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    Tak, da się to zrobić samemu. ale porównaj to do ocieplenia
    > wewnątrz. pianka, styro, płyta G-K.

    Duuuużo bardziej upierdliwa taka robota kontenerze jak klejenie styro na ściany

  • 33. Data: 2017-11-03 21:33:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 października 2017 18:20:41 UTC+1 użytkownik Bob Budowniczy
    napisał:
    ,
    > wszelkie pozwolenia, plany, inspekcje i podobne pierdoły, więc jeszcze
    > więcej można na tym oszczędzić. Nie dajmy się okradać przez bandy
    > urzędników!!!
    Pozwoleniami i urzędnikami sie nie przejmuj szczególnie jak widły masz
    Zapraszam w moje okolice- jak będziesz w pobliżu Łapalic(Kartuzy)to wejdz i obejrzyj-
    bez pozwolenia to człowiek wybudował
    Kilkanaście razy już tam w środku łaziłem i za każdym razem jestem pod wrażeniem.
    https://www.zlotaproporcja.pl/2017/04/03/zamek-w-lap
    alicach-kaszuby-atrakcje/
    Całkiem okazała budowla bez pozwolenia zrobiona;)

  • 34. Data: 2017-11-04 11:33:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-03 o 20:01, ToMasz pisze:
    > (...)
    > Ocieplenie musi być od środka, a ściany z karton gipsu. O ile się da, to
    > tylko od środka. nie wiem jakie teraz są wymogi, ale będie to raczej
    > 20cm styro, czy coś podobnego. jeśli wystąpiła by niekorzystna sytuacja
    > (...)
    Kontenery mają ok. 200 cm. szerokości. Przy położeniu izolacji wewnątrz
    zostaje przestrzeni życiowej nieco ponad półtora metra. Nawet rąk nie da
    się rozłożyć. Należało by usunąć wewnętrzne, przyległe ścianki
    kontenerów, jeśli chcielibyśmy mieć pomieszczenie inne niż kibelek czy
    prysznic.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 35. Data: 2017-11-04 16:21:02
    Temat: Re: Dom z kontenerów morskich do Adama i Krisa
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    nie wybudowałem domu. całego, nigdy sam. ale kiedyś chciałbym. dlatego
    interesuje mnie ten temat. Niestety z wielu względów, domy są drogie.
    budowanie domów jest drogie. A mnie zdrowie nie pozwala nosić worków i
    cegieł. stąd szukam tanich rozwiązań. na razie takich nie znalazłem.
    Natomiast wiele sprawdziłem. tak jak Wam wszystkim pisałem, fakt że
    niema czegoś takiego jak najtańszy dom 120m, -w obliczu krajowych
    problemów mieszkaniowych- jest godny potępienia. Ale to w dużej części
    wina nas samych. bo nieznam nikogo kto chce tani dom. przykład:

    wątek o drzwiach z 10-09 2017

    cytuje:
    drzwi kompozytowe o podobnej konfiguracji to 15000
    Drzwi aluminiowe 15000
    Drzwi stalowe 10000

    Jakby nie było kase trzeba wyłożyć...

    ja na to odpowiedziałem, ze w polsce jest pierdylion budynków
    instytucji, w których są drzwi odporne na włamania i pogodę. na to
    otrzymałem taką odpowiedź:

    Ale nie każdy chce mieć drzwi wejściowe do domu takie jak do żabki
    czy innego sklepu.

    łapiecie? Dom dla przeważającej większości to musi być skrzyżowanie
    bunkra z Bentleyem. nawet jak drzwi będą tańsze, to duza procentówo
    częśc kosztów, nie będzie wynikiem konieczności, tylko widzimisie.
    podobnie jak w przypadku auta. kupujemy dla 2 osób audi Q7, a nie dacie
    logan albo fiata pande. A ja właśnie chciałbym dom typu fiat panda.
    Drzwi takie jak w żabce, dach jak najtańszy, nie przeciekający, odporny
    na wiatr, ściany - mało ważne, żeby sie nie zawaliły i były przeszkodą
    na drodze wymiany ciepła. koniec. Tu narazie niema mowy o kontenerach.
    ale jak pytałem czy neie można by wybudować muru z 2 scian pustych w
    środku - nie, bo tak się robiło za Gomułki. czy dach płaski nie będzie
    tańszy? - sam sobie policz, i tak nie dostaniesz pozwolenia. czy warto
    zmienić 20 cm styro na 40cm styro i kiedy sie to zwróci? - na te pytania
    nie podajecie odpowiedzi, ael nie dlatego ze Wam się niechce, tylko jej
    nie znacie. Wiecie jednak że są pewne zasady, które należy stosować,
    których należy przestrzegać, ale w zasadzie nikt nie sprawdził dla
    czego. w każdym razie nie Wy. Może za 20 lat, domy będą powstawać z
    klocków styropianowych, moze będą drukowane na drukarkach 3d- nie wiem.
    z dużą jednak pewnością mogę powiedzieć, że na takie technologie polacy
    są tak samo otwarci jak na uchodźców z syrii.

    wracając do kontenerów. nie umiem teraz znależć tego filmu, ale
    znalazłem coś podobnego:
    https://www.zbudujsamdom.pl/budowa-domu-krok-po-krok
    u/
    To taniej niż mieszkanie. Wasze domy też wyszły tak tanio? Nie. A ja bym
    chciał zeby mój dom był taki tani. dlatego że to ma być dom, a nie
    schron przeciwatomowy. jak będę chciał mieć schron, to zakopie go pod
    ziemią. Nie mam zamiaru _przekonywać_ Was do tego ze nie macie racji.
    PRawdopodobnie jest tak, że mówimy o czymś podobnym ale nie tym samym.
    Ja to widzę w ten sposób, że postawienie kontenera daje mi ściany dach,
    podłogę. za 5 tyś. szybkie googlowanie
    http://ladnydom.pl/budowa/56,106572,19750540,ile-to-
    kosztuje,,2.html
    i wychodzi że to samo klasyczną metodą (Bez podłogi i sufitu) kosztuje
    12 tyś. i to jest najtańsza wersja! A gdzie podłoga i strop? Mogę się
    mylić,ale tak to widzę. Wy macie większe doświadczenie. ale jakie
    serwujecie argumenty? Ze w 69 dziadek wybudował? Robił to sam, tak samo
    jak mój dziadek i ojciec, bo ich praca była nic nie warta. bo zarabiali
    2 tyśzłotych, wartych kilkadziesiat dolarów, więc tym samym zarabiali
    kilka centów. dzisiaj robota jest droga, wiec mało kto buduje sam. jasne
    że można, jak sie jest 43 letnim strażakiem na emeryturze, rolnikiem
    który nie ma stałych godzin pracy itp. ale nikt się nie zwolni z etatu,
    nie porzuci firmy żeby budowac własnymi rękami. niemniej jednak, moze
    trochę czasu poświęcić na samodzielne wykończenie. Jak będie mniał dach
    nad głową. czyli w domu murowanym - pod koniec. w domu z kontenerów - po
    usadownieniu. kolejny argument. dom da sie postawić bez fundamentów. że
    ja? To po co ludzie je robią? nawet drewniane domki stoją na jakichś
    łapach, a Wy mówicie ze bez się da? ciekawe. Ocieplenie. tak czy siak,
    wyjdzie podobna ilośc styropianu. ale jeszcze raz powtarzam. zewnętrzny
    styropian jak będzie źle położony, to wejdzie wiatr w szczeline, i
    będzie dupa z ocieplenia. wejdzie wicher w szczeline - styro odfrunie.
    a od wewnątrz? Jak wiatr? jak pierdne chyba. jaka siła odszczepi styro
    od blachy, jak jeszcze konstrukcja płyt GK będzie to trzymać? A pokrycie
    zewnętrzne styropianu w klasycznym domu to jest gratis? kontrargument? Z
    taboreta oblece. kaman. To nie jest dyskusja, to pyskówka pod budką z
    piwem. Ja ze swoją wiedza Wam do pięt nie dorastam, ale to wygląda tak,
    jakbyście mi dawali wiaderko i mówili żebym skoczył przynieść trochę
    prądu, bo przedłuzacz jest za krótki. A drugi krzyczy weź plastikowe
    żeby Cie nie "kopło". Dlamnie koniec tematu. jak nie chcecie pomóc, to
    nie, Wasza sprawa. Ja Was nie przekonam, już niemam zamiaru
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 36. Data: 2017-11-04 17:11:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ocieplenie scian tylko z pianki. Sciany sa z falowanej blachy. Mozna prysnac ze w
    srodku przykryje pina na 2 centymetry blache a na zewnatrz 5 centymetrow i w kazdym
    miejscu bedzie cirka jebalt 20 centymetrow piany. Wredne do ocieplenia beda jedynie
    rogi kontenerow bo tam jest wiecej zelaza. Jak by mialo byc taniej to na zewnatrz
    pianka krylaminowa.

  • 37. Data: 2017-11-04 18:54:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 4 listopada 2017 16:21:13 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > budowanie domów jest drogie. A mnie zdrowie nie pozwala nosić worków i
    > cegieł. stąd szukam tanich rozwiązań. na razie takich nie znalazłem.

    Bo samochodu też nie kupisz za 5 tys pln. To po prostu musi kosztować i
    tyle. Skupiłeś się na jakimś kontenerze - Kris zaproponował zbić budkę
    z drewna - klimat takiego mikro domku będzie dużo lepszy niż mieszkanie
    w puszce i układ można zrobić z sensem.

    > łapiecie? Dom dla przeważającej większości to musi być skrzyżowanie
    > bunkra z Bentleyem.

    I co widzisz złego w tym, że ktoś ma ambicje mieszkać w ładnym budynku?

> [...]
    > ale jak pytałem czy neie można by wybudować muru z 2 scian pustych w
    > środku - nie, bo tak się robiło za Gomułki.

    Ale po co skoro postawienie z jednej ściany + ocieplenie styropianem będzie
    tańsze i cieplejsze?

> [...]
    > zmienić 20 cm styro na 40cm styro i kiedy sie to zwróci? - na te pytania
    > nie podajecie odpowiedzi, ael nie dlatego ze Wam się niechce, tylko jej

    Chyba od dwóch dni jesteś na tej grupie bo przykłady różnych ociepleń
    i zwroty w różnych scenariuszach podawaliśmy tu setki razy.

    [...]
> [...]
    > z dużą jednak pewnością mogę powiedzieć, że na takie technologie polacy
    > są tak samo otwarci jak na uchodźców z syrii.

    Technologia klocków styropianowych ma ze 20 lat i jest powszechnie stosowana
    (szalunek tracony). A co to za argument o Polakach? Niemcy drukują domy
    w 3D? :-) Materiał na te domy do drukarki myślisz, że będzie za darmo? ;)

> [...]
    u/
    > To taniej niż mieszkanie. Wasze domy też wyszły tak tanio? Nie.

    Przeliczając na metraż - to niewiele drożej. Ale mój dom nie ma 65m2, bo
    65m2 to mogą mieć dla mnie 2-3 pokoje w bloku, a nie dom.

    > A ja bym
    > chciał zeby mój dom był taki tani.

    To buduj jaki chcesz, nikt Ci nie zabrania :D

    > dlatego że to ma być dom, a nie
    > schron przeciwatomowy. jak będę chciał mieć schron, to zakopie go pod
    > ziemią. Nie mam zamiaru _przekonywać_ Was do tego ze nie macie racji.

    Racji w stosunku do czego? Bo się trochę pogubiłeś.

    > PRawdopodobnie jest tak, że mówimy o czymś podobnym ale nie tym samym.
    > Ja to widzę w ten sposób, że postawienie kontenera daje mi ściany dach,
    > podłogę. za 5 tyś. szybkie googlowanie

    Zimną podłogę. Nieustawne ściany. Zimny dach. Kłopot w zamontowaniu
    okien i drzwi. Fakt, jest tanie. I to koniec zalet.

    > http://ladnydom.pl/budowa/56,106572,19750540,ile-to-
    kosztuje,,2.html
    > i wychodzi że to samo klasyczną metodą (Bez podłogi i sufitu) kosztuje
    > 12 tyś. i to jest najtańsza wersja!

    12 tys za same mury dla pomieszczenia wielkości garażu? Jaja robisz :)

    [...]
    > Ocieplenie. tak czy siak,
    > wyjdzie podobna ilośc styropianu. ale jeszcze raz powtarzam. zewnętrzny
    > styropian jak będzie źle położony, to wejdzie wiatr w szczeline, i
    > będzie dupa z ocieplenia.

    Jak można źle położyć styropian? :-) Kleiłeś kiedyś? Małpa to zrobi bez
    problemu (może conajwyżej będzie krzywo :D Nakładasz piankę i przyciskasz
    do muru. Co tu można spieprzyć? :D

    > wejdzie wicher w szczeline - styro odfrunie.
    > a od wewnątrz?

    Od wewnątrz obawiałbym się odklejania się kleju od blachy. Nie wiem jaki
    klej chciałbyś stosować - jeżeli piankę to nie jestem wcale pewien, czy
    stale nagrzewająca się do +50-60stC w lato i chłodzona do -20stC w zimę
    blacha się nie odspoi od takiej pianki. A wybór kleju do styro masz
    ograniczony - nie można stosować niczego mocniejszego opartego na
    rozpuszczalnikach, bo rozpuszczają styro.

    > Jak wiatr? jak pierdne chyba. jaka siła odszczepi styro
    > od blachy, jak jeszcze konstrukcja płyt GK będzie to trzymać?

    Nie będzie trzymać, tylko będzie ciążyć :)

    > A pokrycie
    > zewnętrzne styropianu w klasycznym domu to jest gratis?

    Tak od wewnątrz jak od zewnątrz nie jest gratis.
    Ale od zewnątrz przynajmniej powierzchni pomieszczenia nie zabiera ;)

    Argument, że na zewnątrz jest trudniej bo jest różna pogoda jest po
    prostu dziecinny :D Skoro nie wiesz, żeby robić, jak nie pada i to jest
    dla Ciebie problemem, to rzeczywiście lepiej postaw kontener :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2017-11-04 18:59:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 4 listopada 2017 17:11:49 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Ocieplenie scian tylko z pianki.

    :D

    Kupić sobie tani kontener i ocieplić go pianą to jak kupić dacie i włożyć
    do niej alu-felgi za 15k pln :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2017-11-04 19:09:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.11.2017 o 18:54, Adam Sz. pisze:

    > Bo samochodu też nie kupisz za 5 tys pln.
    tak właśnie robię. ale auto to TO bo wartość spada

    > I co widzisz złego w tym, że ktoś ma ambicje mieszkać w ładnym budynku?
    30 lat kredytu

    > Ale po co skoro postawienie z jednej ściany + ocieplenie styropianem będzie
    > tańsze i cieplejsze?
    dziękuję, ale to TERAZ OT

    > Przeliczając na metraż - to niewiele drożej. Ale mój dom nie ma 65m2, bo
    > 65m2 to mogą mieć dla mnie 2-3 pokoje w bloku, a nie dom.
    napisz ile kosztował w przeliczeniu na metry

    > To buduj jaki chcesz, nikt Ci nie zabrania :D
    nie. nie zabrania. kpi.

    > Zimną podłogę. Nieustawne ściany. Zimny dach. Kłopot w zamontowaniu
    > okien i drzwi. Fakt, jest tanie. I to koniec zalet.
    dlatego chciałem zakończyć "dyskusje". lepszy zimny dach i zimna podłoga
    czy brak? Co jest takiego nieustawnego w pomieszczeniu 4.5m x 12m? Mam
    rozumieć że nie wiesz o istnieniu kontenrów w różnych wymiarach czy...

    > Jak można źle położyć styropian? :-)
    na packi.

    > Kleiłeś kiedyś? Małpa to zrobi bez
    > problemu (może conajwyżej będzie krzywo :D Nakładasz piankę i przyciskasz
    > do muru. Co tu można spieprzyć? :D
    poczytaj to formum. o wiejących gniazdkach elektrycznych. teraz już
    niemam wątpliwości - trolujesz

> [...]
    > ograniczony - nie można stosować niczego mocniejszego opartego na
    > rozpuszczalnikach, bo rozpuszczają styro.
    i to jest jednyna sensowna wypowiedź w tym wątku.

    > Argument, że na zewnątrz jest trudniej bo jest różna pogoda jest po
    > prostu dziecinny :D
    w oderwaniu od kontekstu - tak. Tymbardziej że jest to takie - na dodatek

    ToMasz

  • 40. Data: 2017-11-04 19:28:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 4 listopada 2017 19:09:27 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > 30 lat kredytu

    Wolałbym mieszkać w wynajmowanym mieszkaniu w bloku niż w kontenerze.

    > napisz ile kosztował w przeliczeniu na metry

    Ciężko oszacować, bo przede wszystkim dużą część kosztów "popełniłem" przez
    kolejne 3-4-5 lat od zamieszkania (bruk, część ogrodzenia, taras, ogród
    etc). Na sam dom w stanie do zamieszkania wydałem gdzieś z 350-380k pln.
    Metraż po podłogach (z piwnicami, garażami) to ~360m2. Czyli by się zgadzało
    - około 1k / m2.

    > nie. nie zabrania. kpi.

    Kto kpi? Urzędnik który daje pozwolenie, pan w hurtowni? :)
    My kpimy? A co się nami przejmujesz? :D Ja będę kpił, bo u mnie w mieście
    jedyny taki zamieszkały kontener to jest noclegownia dla bezdomnych.
    Nikt, kto ma dom - w takim mieszkać po prostu nie chce.

    > dlatego chciałem zakończyć "dyskusje". lepszy zimny dach i zimna podłoga
    > czy brak?

    Lepsze mieszkanie w bloku. Albo duży namiot (za parę stówek kupisz taki
    nawet paręnaście m2!). Albo kilka połączonych grubych kartonów -
    przynajmniej izolują cieplnie.

    http://allegro.pl/duzy-namiot-imprezowy-plenerowy-ha
    la-6x12-bialy-i5095691181.html

    Za niecałe 4k masz 72m2 - przebij to kontenerem :-)

    > na packi.

    Pacz pan, setki tysiecy budynkow tak ma polozony styro i ten nie odfruwa :-)

    > poczytaj to formum. o wiejących gniazdkach elektrycznych. teraz już
    > niemam wątpliwości - trolujesz

    Aha. Czyli zakładasz, że sam chcesz wszystko robić, zakładasz, że znasz
    zasady klejenia, ale I TAK przykleisz źle i na placek?:D No co to za
    argumenty stary..

    > w oderwaniu od kontekstu - tak. Tymbardziej że jest to takie - na dodatek

    Wszystkie Twoje argumenty są takie na dodatek.
    Mój kumpel, cieśla, z resztek które zostawały mu z dachów od klientów
    zbił sobie "domek" - 100m2 z piętrem. Bez pozwolenia. Stoi mu to sobie na
    jakichś betonowych pustakach na działce :-)

    PS. W parku obok mnie stoi kilka kontenerów - robią za "siedzibę"
    wypożyczalni sprzętów i jednocześnie rampę dla kierowców samochodów RC dla
    dwóch torów obok nich. Tak to wygląda:

    http://1.bp.blogspot.com/-cxZf5SxKeXg/Vc_Jd98osvI/AA
    AAAAAAPE0/JfYudxti7XA/s1600/IMG_1694.jpg

    https://d-nm.ppstatic.pl/k/r/ee/aa/560a2ffa0a053_o.j
    pg?1443508436

    http://static.panoramio.com/photos/large/121927079.j
    pg

    https://www.radio90.pl/files/2017/07/rower-wodzislaw
    -3-r90.jpg

    I wszystko spoko - tylko to jest czynne tylko w lato więc wszystkie
    najważniejsze problemy jakie są w domu tutaj nie występują;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.