  • 71. Data: 2010-07-07 23:54:53
    Temat: Re: Kupic uzywany czy budowac?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:f1e17470-cba4-40ac-8f86-

    >Jojdanie ze stare jest be jest rownie bledne jak udawanie ze remont
    >zawsze jest tanszy.

    Zwykle male lazienki, wiatrolap jakby na sile, dwie osoby maja problemy,
    kuchnia potraktowana jak pokoj, czesc niby dzienna bez odczucia przestrzeni,
    cos jak wiekszy pokoj, w ogole brak poczucia przestrzeni, male okna, male
    drzwi balkonowe jak juz sa, brak tarasu, klatka schodowa jak w bloku
    wielorodzinnym w mysl jakby najlepiej na zewnatrz, kazdy zakatek z
    konkretnym przeznaczeniem, niby praktyczne do bolu, calosc z zalozenia
    projektowana wielopokoleniowo, wszedzie waskie przejscia i wszedzie drzwi.
    Te domy to wieksza koncepcja malego mieszkania, jeden przedpokoj w srodku i
    drzwi kazdego pomieszczenia schodzace sie w tym przedpokoju. To jest obraz
    wiekszosci starych domow. Jak dla Ciebie wygladaja na dzisiejsze z czesciami
    dziennymi to chyba wiekszosc z nas ma domy z kosmosu.

    Pozdro.. TK

  • 72. Data: 2010-07-08 00:25:53
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    >Misiek, za 10 sama hydraulika "bierna". Kazimierz za drugie tyle
    >jeszcze dolozyl piec i reszte.

    Jak dla Ciebie remont instalacji polega na wymianie wanny i kibla z
    podlaczeniem tego w innym miejscu to ja nie mam pytatan i moge nawet uznac,
    ze 10 tys. to za duzo.

    >A ja pisalem o remoncie. Nie wszystko trzeba wymieniac. Dalem przyklad
    >z zycia. Czego ci trzeba wiecej? Poglaskac po glowie i powiedziec
    >"tak, tak dzis nie daje sie taniej"?

    Co mozesz wymienic za 10 tys. skoro sam dzisiejszy kociol weglowy kosztuje
    kilka tys. zlotych, gazowy podobnie. Wymienisz baterie i jakas tam rurke i
    to nazywasz remontem? A kucie i tynkowanie wszystkiego, plytkowanie w
    lazienkach to juz do remontu sie nie zalicza bo na fakturze z hurtowni
    hydraulicznej nie bedzie? Wykuwanie posadzek zeby ukryc rury czy zrobic
    podlogowke i podobne zabiegi to nie remont pod hydraulike bo pexala poszlo
    tylko 100m? Co chcesz udowodnic, ze w nowym domu zrobienie hydrauliki jest
    drozsze a kompleksowy remont calosci bedzie tanszy? Wymiane wanny nazywasz
    remontem instalacji? Wymiane kotla nazywasz remontem instalacji?

    >I np. pompa obiegowa jest wymaganiem?
    >I 300m rur w domu tez?

    Wymaganiem jest lazienka gdzie sie chce, pompa to tylko komfort, zawsze
    mozesz spuszczac swoje 5l wody, bedzie taniej.

    >U mnie z przeplywowego do lazienki jest okolo 10m i calosc jest na
    >starych rurach niczym nie ocieplonych.

    Nie no rewelacja, przyklad godny nasladowania...

    > Musze spuscic jakies 5l wody
    >zeby zaczela leciec ciepla.

    Pozniej zakrecasz kran i 5l sobie stygnie w rurze i nastepne 5 trzeba bedzie
    nagrzac. 10l cieplej wody psu w d..e.

    >Tragedia?

    Gdzie tam.

    >Tyle ze to przypadek skrajnie
    >niekorzystny. Niedlugo stara lazienka zniknie i bede mial cale 1,5m
    >rury alu-pex miedzy kranem a bojlerem/przeplywowym.

    Czylli do Twojego remontu trzeba doliczyc 4,50 za kolejne 1,5m rury ktorej
    wczesniej nie traktowales jak remont. Po malu wymienis bojler i do 20 000
    zrobi sie blizej.

    >A jak zachce sobie
    >miec takze pietro uzywane to lazienke zrobie dokladnie nad ta i tez
    >bedzie malo rur.

    No tak, plus 3m tj. 9zl za rure, ale to nie remont.

    >Wlasnie o tym pisze. Ze dzis domy sa budowane
    >fikusnie. I wychodza drogo.

    Przynajmniej odkrecam wode i po sekundzie leci ciepla.

    >Czy ja komus bronie miec jak chce? Miej i plac ile chcesz. Ale nie
    >udowadniaj ze taniej sie nie daje.

    Wszystko sie daje, mozna i 20L cieplej wody spuszczac jak komus to nie
    przeszkadza.

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2010-07-08 00:32:09
    Temat: Re: Kupić używany czy budować?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    >Grawitacja powolna ale za to bezawaryjna. O ile dobrze zrobiona.

    Niestety wymaga wyzszych temperatur a tym samym wiekszych strat kominowych.

    Pozdro.. TK

  • 74. Data: 2010-07-08 01:55:30
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Maniek4 pisze:

> [...]
    > drozsze a kompleksowy remont calosci bedzie tanszy? Wymiane wanny nazywasz
    > remontem instalacji? Wymiane kotla nazywasz remontem instalacji?

    No i tu chcąc nie chcąc :-) stanę po stronie Mańka...

    Ja właśnie buduję średniej wielkości dom - po podłodze jakieś 194 m2.
    Właśnie jestem po ustaleniach z hydraulikiem.

    Chyba ze dwanaście grzejników, z 50 - 60 m2 podłogówki, instalacja wodno
    kanalizacyjna, duży zasobnik na ciepłą wodę, kocioł na ekogroszek...

    Cena materiałów?
    Ciut ponad 30 kzł... i o dziwo !!! Jakbym kupował je sam, to tyle by
    kosztowały, ale jak zrobi to instalator, to różnica vatu - 22 proc - 7
    proc, pokryje koszty robocizny, zatem nie opłaca się robić samemu...
    :-), ale to tak na marginesie.

    Facet przedstawił mi tą swoją kalkulację i wziął pod uwagę jakieś tam z
    wyższej półki rury alu-pex, mosiężne rozdzielacze, pompy... chyba
    grunfoss, czy jak tam się to nazywa... grzejniki kermi i jeszcze parę
    innych rzeczy, bo stwierdził, że lepiej zrobić na podzespołach
    porządnych i nie wracać do tematu, niż zastosować plastik i chińszczyznę
    i mieć co chwila remont nowego domu :-). Zgadzam się.

    Jakbym chciał oszczędzić na materiałach, to z piątkę może by dało się
    urwać z tej kwoty... Czyli dla mojego domu w wariancie lepszym/droższym
    30 kzł za hydraulikę, a w tańszym/gorszym ok 25 kzł z robocizną.

    Zatem od razu pada mit o tych dziesięciu, czy nawet dwudziestu - może
    jak ktoś ma o połowę mniejszy dom, nie robi podłogówki, a instalację ma
    maksymalnie uproszczoną, to wyjdzie go poniżej tych 20...

    Teraz gdy przyjrzymy się staremu domowi o podobnej powierzchni - rozkład
    pomieszczeń z doprowadzeniami wody i kanalizacji w zasadzie pomijam, bo
    u mnie wszystko jest raczej optymalnie, a w takim starym domu może być
    różnie...

    Do wymiany byłaby w zasadzie cała instalacja łącznie z pracami
    związanymi z demontażem i rozkuwaniem, a potem tynkowaniem/zalewaniem...

    Ile ten demontaż i naprawianie demolki może kosztować? 10 kzł...? To już
    mamy nie 30/25 kzł, tylko 40/35 kzł na hydraulikę. Czyli drożej niż w
    nowobudowanym domu, a ma się dalej stary i w dodatku nie taki, jak by
    się chciało.

    Dalej namawiam do budowania zamiast do kupowania starych, no chyba, że
    ktoś jest miłośnikiem staroci i ma za dużo kasy na zbyciu :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 75. Data: 2010-07-08 07:54:39
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > (ciach)
    >
    > A co to za okolica?

    Pomorze. 30km od Trójmiasta

    Krzysiek

  • 76. Data: 2010-07-08 08:30:16
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "M" <M...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > 30 sztuk X 10 pomieszczen' wychodzi 300!
    Masz w kazdym pokoju 30 gniazdek, czy tzw punktów
    > A jeszcze niedawno ktos' twierdzi?, z.e nie wie, jak moz.na miec' wie;cej
    > niz. 100. Licza;c 50z? za punkt wychodzi 15 000z?

    Za zrobienie instalacji elektrycznej w standardowym domu jednorodzinnym u
    nas licza sobie 2000zl robocizna. Jak dojdzie alarmowa top kolejny 1000zl
    Malo kto teraz bawi sie w liczenie wg punktów bo to bez sensu. Ustala sie
    cene za calosc i do roboty

    > samemu). Do tego po 20z? za gniazdko i mamy kolejne 6000z?.
    > Do tego rozdzielnia i przy?a;cze. Liczby moz.na wstawic' inne.

    Przylacze to koszt niewielki no chyba ze trzeba kilkadziesiat kabla ciagnac
    od skrzynki. U mnie bylo 12 metrów *chyba 15zl za metr kabla + godzina
    kopania
    Rozdzielnia to kilka stów.
    Instalacja elektryczna jest jedna z prostszych do zrobienia i jedna z
    tanszych.

    Krzysiek

  • 77. Data: 2010-07-08 10:05:00
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 7 Lip, 23:32, M <M...@o...pl> wrote:

    > 30 sztuk X 10 pomieszczen' wychodzi 300!

    Skad wziales 10 pomieszczen?
    Mam 3 duze pokoje, jeden maly, kuchnie lazienke i dwa przedpokoje.
    W tych duzych dalem duzo gniazdek w kuchni tez pozostale beda maly
    mniej.
    Poza tym gniazdka mam w zestawach po 4. Dwa z bolcem jedno bez i trzy
    w jednym na cienkie wtyczki.

    Na te 30 gniazdek mam 4x4 + 4x2.

    > A jeszcze niedawno ktos' twierdzi?, z.e nie wie, jak moz.na miec' wie;cej niz.
    > 100. Licza;c 50z? za punkt wychodzi 15 000z? (nie zak?adam robienia tego
    > samemu). Do tego po 20z? za gniazdko i mamy kolejne 6000z?.

    Miszczu, zrobienie tego samemu jest proste jak drut. Jak nie ma tynkow
    to wystarczy fuge miedzy ceglami obkruszyc i tam wcisnac kabel. Otwory
    na puszki robi sie dlutem w minute. Polaczenia dzis sa (tfunie lubie
    takich) wsuwane wiec nie trzeba skrecac. Majster, te 30 gniazdek
    robilem jeden dzien. Zaoszczedzilem wg twoich wyliczen 1500zl. Fajna
    dniowka. To tez jest zaleta remontu ze nie trzeba elektryka z
    uprawnieniami.

    > Do tego rozdzielnia i przy?a;cze. Liczby moz.na wstawic' inne.

    Remont, majster, remont. Przylacze juz jest. Akurat przesuwam licznik
    na zewnatrz i wiem ile to kosztuje. Skrzynka 900zl a kabel 400 (i mam
    go ze sporym zapasem.

    Tylko w kluczowych miejscach trzeba elektryka. Nie sadze zeby wzial
    wiecej niz 500zl ale niech bedzie tysiac. I tak chcbym mial te fikusne
    gniazdka multi-kulti nie dobije to polowy tego co piszesz.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 78. Data: 2010-07-08 10:09:35
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 8 Lip, 10:30, "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Uzytkownik "M" <M...@o...pl> napisal w
    wiadomoscinews:i12rph$225$1@node1.news.atman.pl...

    > Masz w kazdym pokoju 30 gniazdek, czy tzw punktów

    Gniazdek.
    Nie wiem jak liczy sie punkt. Czy punkt=puszka?
    Mam gniazdka podwojne i takie listwy z puszek laczonych zaczepami.
    A! i jestem wiesniak bo kupilem to wszystko w castoramie i jest firmy
    ospel. Wstyd mi :)

> [...]
    > Malo kto teraz bawi sie w liczenie wg punktów bo to bez sensu. Ustala sie

    W sumie jeden kit jak liczyc. Troche mnie razi ze ludziska wypisuja
    ile to wszystko kosztuje a okazuje sie ze mozna tak samo dobrze zrobic
    duzo taniej. Starczylo nie spac na pracy-technice w szkole :)

> [...]
    > kopania
    > Rozdzielnia to kilka stów.
    > Instalacja elektryczna jest jedna z prostszych do zrobienia i jedna z

    Dokladnie. U mnie koszty remontu podobne ale elektryke wymieniam cala
    bo byl bajzel i pomieszczenia byly podpiete pod jeden bezpiecznik i to
    tez w kratke (np jedno gniazdko w pomieszczeniu byl pod bezpiecznikiem
    z innego pomieszczenia.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 79. Data: 2010-07-08 10:16:57
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 8 Lip, 01:54, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:
> [...]
    > wiekszosci starych domow. Jak dla Ciebie wygladaja na dzisiejsze z czesciami
    > dziennymi to chyba wiekszosc z nas ma domy z kosmosu.

    Maniek, mam wrazenie ze udwadnasz ze gruszki sa niedobre bo smakuja za
    malo jak jablka.
    Zrozum ze jak sie kupuje dom do remontu to takie rzeczy sie ocenia
    wczesniej. Jak ktos nie chce osobnych pokojow to albo nie kupi albo
    sobie wybije szerokie drzwi.
    Wywalenie sciany jesli nie jest nosna to 2 dni roboty. Katowka i mlot
    w lape i wiaderko do wynoszenia gruzu.
    Sam relokowalem sciane w tej nowej lazience. W 3h ja zburzylem.
    Kolejne 5h murowalem w miejscu docelowym. 3h tynkowalem. I to jako
    poczatkujacy.

    Stare domy moga byc rozne, duzo jest brzydkich albo zle zaplanowanych.
    Ale widzialem bardzo ladne domy, jasne, przestronne i dobrze
    rozplanowane. I mialy wiecej niz 35 lat.
    Nie siej propagandy. Jak lubisz kolumienki to nie bronie zbuduj sobie
    dworek. Ale nie twierdz ze jak ktos chce miec duze mieszkanie pod
    swoim dachem to sobie robi krzywde bo to nie prawda.

    A co do przestronnosci to sam sie przekonasz jak fajnie miec open
    space jak dookola biega 2 dzieci, zona w otwartej kuchni gada przez
    fona a ty nie slyszysz telewizora.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 80. Data: 2010-07-08 10:57:43
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    googlegroups.com...
    > robilem jeden dzien. Zaoszczedzilem wg twoich wyliczen 1500zl. Fajna
    15 000 zl

    Krzysiek