  • 71. Data: 2021-02-12 22:50:45
    Temat: Re: Monitoring na działkę
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 12.02.2021 o 15:44, heby pisze:

    > Tylko IP. W zależności od wersji oprogramowania obsługuje 4,5,8 i 9
    > kamer. Zazwyczaj istnieje zależnośc pomiędzy
    > rozdzielczością/prędkością/ilością stumieni == const co wynika pewnie z
    > ograniczeń hardware. Ten SoC jest produkowany w kilku odmianach, są
    > większe i mniejsze.

    > 4x1080p@30 fps H.264 encoding + duperele
    >
    > 8x720p@30 fps H.264 encoding + duperele
    >
    > Przy jakiś modyfikacjach firmware z tych 8 robi się 9 i tak jest
    > reklamowany.

    Ale to jest tylko encoding. Jeśli byłoby tak jak piszesz, że konwertuje
    strumienie, to musiałby w tym samym czasie chwile rozbić decoding
    oryginalnego strumienia.

    > Nie wiem, bo wyleciał zanim zdążyłem ogarnąć takie detale. Po
    > stwierdzeniu że obraz zapisany na dysku jest gorszej jakosci niż
    > oryginalny strumień, darowałem sobie dalsze eksprymenty, tym bardziej że
    > wszystkie te rejstratory mają wyjątkowo toporny UI do kórego nie da się
    > podpiąc nawet klawiatury (choć może są jakieś modele z tym
    > super-ficzerem). Nie wiem jak ktokolwiek może być zadowolony z tego
    > absurdalnego interface.

    Podejrzewam, że jako zapis na dysk wybrałeś drugi strumień z kamery,
    który miał ustawione gorsze parametry obrazu. Dlatego stwierdziłeś, że
    na dysku jest gorzej niż bezpośrednio z kamery.

    > Natomiast nie przeczytałeś datasheeta, znowu:
    >
    > Integrated IVE, supporting various intelligent analysis applications
    > such as motion detection, perimeter defense, and video diagnosis
    >
    > Tak, to się dzieje sprzętowo. Ogólnie wszystko się tam dzieje sprzętowo,
    > chińczycy naprawdę ogarneli już produkcje dedykowanych ASICów do
    > kompresji wielu strumieni w H.264 z 3W.

    Nie zrozumiałeś sensu tego PDF-a. Analizę obrazu wykonują rejestratory
    kamer analogowych i analogowych HD. Tanie i popularne rejestratory kamer
    IP nie robią tego.

    > Tak, może to robić również kamera, zwyczajowo jest jednak w tym bardzo
    > kiepska z uwagi na brak AI.

    Zwyczajowo robią to kamery. Te głupsze tylko wykrywają ruch. Te
    mądrzejsze wykrywają twarz, liczą osoby, śledzą pojazdy itp.

    > Albo dwa razy niższa: ZoneMinder + moduły do AI. W domu nie potrzebne,
    > ale warto wiedzieć że świat nie stoi w miejscu.

    Bardzo fajna sprawa. Inne darmowe rozwiązane są mniej zaawansowane.

    Powtórzę jeszcze raz. Nie spotkałem rejestratora z gatunku popularnych,
    który zmieniałby strumień z kamery przed nagraniem na dysk. Dlatego
    chętnie dowiedziałbym się jaki to model.

    yabba

  • 72. Data: 2021-02-13 00:28:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/02/2021 22:50, yabba wrote:
    > Ale to jest tylko encoding.

    Tylko? No ładnie.

    > Jeśli byłoby tak jak piszesz, że konwertuje
    > strumienie, to musiałby w tym samym czasie chwile rozbić decoding
    > oryginalnego strumienia.

    I są takie kombinacje dopuszczalne, piszą o tym w datasheecie:

    8x720p@30 fps H.264 encoding
    +8xCIF@30 fps H.264 encoding
    +4x720p@30 fps H.264 decoding
    +8x720p@2 fps JPEG encoding

    16x960H@30 fps H.264 encoding
    +16xCIF@30 fps H.264 encoding
    +4x960H@30 fps H.264 decoding
    +16x960H@2 fps JPEG encoding

    > Podejrzewam, że jako zapis na dysk wybrałeś drugi strumień z kamery,
    > który miał ustawione gorsze parametry obrazu. Dlatego stwierdziłeś, że
    > na dysku jest gorzej niż bezpośrednio z kamery.

    Nie. Wiem co robie. Nie, to nie był drugi strumień z kamery. Tym
    bardziej że jedna z moich kamer ma drugi strumień w ogóle wyłączony a w
    pozostałych drugi jest jakości 7 kopi VHS, co widać od razu.

    > Nie zrozumiałeś sensu tego PDF-a. Analizę obrazu wykonują rejestratory
    > kamer analogowych i analogowych HD. Tanie i popularne rejestratory kamer
    > IP nie robią tego.

    Nie muszą. Pytanie było po co konwertować strumienie. No wiec po to a by
    zapisać inne parametry niż to co przychodzi z kamery. Aby dysk
    oszczędzić. Odszumić. Wyostrzyć. Wyciąć. Overlay założyć. Itd itp.
    Suweren nie będzie tego robił przy konsoli. On chce mieć od razu ładne.
    To scalak dla mas i pomyśleli o tym.

    Czy te wszystkie operacje robi Hixxxx na chińskim sofcie któego pełno na
    allegro? Nie wiem, ale może to robić, bo hardware pozwala. Masz więc
    argument, po co komu przekompresować strumień przed zapisem. Najwiczniej
    komuć potrzebne, skoro hardware ma taki ficzer jak analiza obrazu +
    enkodery + dekodery działajace równolegle. Nie wykluczam że poważniejsze
    firmy mają własne oprogramowanie które takie bajery posiada. Ja nie
    spotkałem, mimo że kilka takich urządze przeszo mi przez ręce -
    wszystkie wyglądają identycznie hardwareowo i mają soft różniący się
    logo na starcie.

    Miło że przynajmniej częśc osób krzyczących "niemożliwe żeby sie dało!"
    mogła polizać najnowszej technologi prosto ze wschodu. Mimo że
    dziadowska, to jednak zaskakująca, prawda?

    > Zwyczajowo robią to kamery. Te głupsze tylko wykrywają ruch. Te
    > mądrzejsze wykrywają twarz, liczą osoby, śledzą pojazdy itp.

    Istnieje znikome prawdopodobieństwo że jest do nich podpięty Hixxxx za
    200zł z allegro.

    Jest też znikome prawdopodobieństwo, że w ogóle w wątku o takich mowa.

    Tanie nagrywarki do analizowania ruchu się nie nadają. Zostawmy temat
    detekcji ruchu, śledzenia, rozpoznawania. To wszystko obecnie jest
    robotą dla AI a nie malutkich procesorków w kamerach które nie mają mocy
    obliczeniowej nigdzie poza enkoderem. AI ciągle jest trudniejsze niż
    kompresor H.264. Tanie nie będzie, w najbliższym czasie.

    > Powtórzę jeszcze raz. Nie spotkałem rejestratora z gatunku popularnych,
    > który zmieniałby strumień z kamery przed nagraniem na dysk. Dlatego
    > chętnie dowiedziałbym się jaki to model.

    Hixxxx. Wybacz, najzwyczajniej opchnąłem go szybko dalej i poza tym że
    był w białym kolorze, wiecej nie pamiętam. Podpiąłem do niego RS/UART w
    nadziei że jest jakieś alternatywne oprogramowanie. Jest, ale nie ma
    akceleracji sprzętowej enkoderów/dekoderów i może działać tylko jako
    głupia nagrywarka właśnie, nawet bez podglądu na monitorze. Firmware
    gdzieś zdumpowałem z Flasha, może znajdę.

  • 73. Data: 2021-02-13 17:51:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 6 Feb 2021 15:36:45 +0100, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Fajnie też mieć ciągnik siodłowy i traktor w garażu bo a może się
    > kiedyś
    > przydadzą. Pytanie tylko o sens?

    No mi się przydaje Szczególnie to automatyczne podążanie za osobą.
    Jedną kamerą można duży obszar pokryć. Zoom też się przydaje by
    czasem coś gdzieś podejrzeć z bliska. Ostatnio musiałem odczytać
    nadawcę paczki jaka zostawił kurier, dało radę.

    --
    Marek

  • 74. Data: 2021-02-13 19:33:07
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Napisałem CVI to konkretne rozwiązanie (polecam lekturę)
    posłuchaj. napisałeś. nie wymieniłeś ani jednego argumentu za CVI. na
    razie jedziesz po mnie, nie odnosząc się merytorycznie do zagadnienia.

    > Dziwne że z TV bezprzewodowej na jednym kabli=u koncentrycznym ogądasz
    > sobie bez problemu 4K.
    tak i co z tego. wykaż że 16kamer CVI na 4k będzie tańsze niż 16kamer 4k
    w "systemie IP"
    Powinieneś jedak liznąć wiedzy
    może masz racje. ale co to ma do rzeczy? Obśmiewasz mnie, nie używasz
    argumentów. Ja mam 9, mogę mieć 16 kamer na jednym kalbu lan; mimo że to
    prawda, nic nie wnosi

    > Proponuję doczytać o tym systemie bo przecież Ciebie to interesuje a ja
    > nie będę kopiował na grupę Wikipedii :> Już udowodniłeś, że nie masz o
    > tym pojęcia, więc proponuję się dowiedzieć abyś mógł prowadzić dyskusję :)
    dziękuję za informacje. proponuję nie jechać po rozmówcy że jest głupi i
    garbaty, tylko bronić tezy że cvi jest lepsze i tańśze

    ---

    > Opisujesz system, który był obecny 20 lat temu i porównujesz do IP
    ----
    przeczytaj co napisałem pomiędzy myślnikami i zastanów się nad wartością
    Twoich argumentów.

    > Widać, że nie rozumiesz tego tematu :)
    widać że Ty umiesz przekonać rozmówce argumentami.

    > Dodatkowo wziąłeś sobie producenta, który niewiele ma wspólnego z CVI.
    > Widać nie doczytałeś, że CVI to "wynalazek" Dahua i ich rozwiązania są
    > prawidłowe.
    tak, doczytałem sobie, a Ty jedziesz dalej po mnie, zamiast porównać CVI
    do systemów cyfrowych. A zwłaszcza do zapisu na NASie

    ToMasz

    PS
    możesz po mnie jechać jak woźnica po koniu. nadstawiam drugi policzek.
    ale jak skończysz to obronisz teze którą wysunąłem czy brakuje Ci
    pewnych fizjologicznych elementów?

  • 75. Data: 2021-02-13 19:52:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    oto kadr z normalnej kamery monitoringu (tvn24)

    https://ibb.co/Dzx0RzN

    rozdzielczość słaba, ale (jak pisałem) nawet gdyby była 8k, to facet ma
    maskę i go nie rozpoznasz. jednak gdyby INNE kamery były wycelowane w
    przechodzącego faceta, tak aby wypełnił cały kadr, możesz dostrzec
    jakieś szczegóły, które teraz facet zasłania. możesz zobaczyć kto mu
    mówi dzień dobry. gdzie płaci kartą, do jakich sklepów wchodzi.

    Ja mam kamery od 20 lat, i na serio życie mnie nauczyło, że
    rozdzielczość... powyżej 720p, ma znikome znaczenie, inteligentne
    rozmieszczenie kamer to 99% sukcesu. jakby kamera miała mikrofon i
    nagrała "... choć Berek, idziemy" to może mieć 0.3mpix, a pozwoli
    rozwiązać zagadkę.
    I ja nie muszę pisać że ktoś powinien liznąć wiedzy, że powinien
    zapoznać się ze specyfikacją i że kodowanie dekodowanie jest marne. ja
    pisze co konkretnie można "zawalić" w ponad 1000złotowej inwestycji, i
    jak to naprawić przed wydaniem kasy. Jeśli nie rozumiesz, nie rozumiecie
    - trudno. jaśniej nie potrafię

    ToMasz

  • 76. Data: 2021-02-13 21:09:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.02.2021 17:51, Marek wrote:
    > Jedną kamerą można duży obszar pokryć.

    A jak się zepsuje (szczególnie że ma serwo), to nie pokryje żadnego. To
    nie jest lepsze podejście, po prostu inne. Mnie serwa i automatyczne
    zoomy kojarzą się ze sprzętem który na co dzień ktoś będzie obsługiwał
    (pracownik monitoringu).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 77. Data: 2021-02-13 23:25:52
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.02.2021 o 19:33, ToMasz pisze:
    > posłuchaj. napisałeś. nie wymieniłeś ani jednego argumentu za CVI. na
    > razie jedziesz po mnie, nie odnosząc się merytorycznie do zagadnienia.

    Bredzisz, zacytuję moje argumenty jeszcze raz ale nie powinienem bo
    przecież cały czas są dostępne na serwerze i w wątku.
    Cytuję:
    "
    Obecnie w systemach CVI (analog) nie ma różnic pomiędzy kamerami IP.
    Śmiałbym nawet twierdzić, że kamera 2Mpx CVI ma lepszą jakość w zapisie
    niż kamera IP 2Mpx.
    Obecnie analogowa CVI widzi z 2 metrów czy to 1gr czy 2gr Mogę pokazać :]"
    Koniec cytatu.

    Jest to merytoryczny argument, jeśli uważasz inaczej to wskaż, że nim
    nie jest :)

    > tak i co z tego. wykaż że 16kamer CVI na 4k będzie tańsze niż 16kamer 4k
    > w "systemie IP"

    Niczego nie pisałem o kamerach 4K CVI, pisałem o kamerach 2Mpix.
    W przypadku kamer 2Mpix, znacznie tańsze są kamery CVI od IP.

    >  Powinieneś jedak liznąć wiedzy
    > może masz racje. ale co to ma do rzeczy? Obśmiewasz mnie, nie używasz
    > argumentów.

    Używam (w/w) ale albo ich nie czytasz albo próbujesz z siebie zrobić
    kretyna :)

    > Ja mam 9, mogę mieć 16 kamer na jednym kalbu lan; mimo że to
    > prawda, nic nie wnosi

    Nieszczególnie i nieistotne. Praktycznie nie spotyka się montażu kamer
    wzdłuż jednego przewodu/kabla. To raczej układ "gwiazdy" i do każdej
    kamery IP musi iść osobny kabel i ewentualny switch, może być PoE. W
    przypadku CVI, można bez problemu na jednym kablu puścić 4 kamery lub 3
    kamery +zasilanie bez switcha co często upraszcza montaż i decyduje o
    cenie a przede wszystkim nie istnieje coś takiego jak przepustowość.
    Dodatkowo kamery CVI można prowadzić na odcinku do 500m jednolitym
    kablem co bardzo upraszcza sprawę, gdzie przy kamerach IP trzeba
    stosować dodatkowe urządzenia pośredniczące co 100-150m (switch).

    > dziękuję za informacje. proponuję nie jechać po rozmówcy że jest głupi i
    > garbaty, tylko bronić tezy że cvi jest lepsze i tańśze

    Nie wiem za kogo mnie bierzesz ale ani nie jestem sprzedawcą ani
    reklamodawcą ani nauczycielem. Jeśli chcesz dyskutować to powinieneś
    zaczerpnąć wiedzy do dyskusji. W żadnym przypadku nie zamierzam Cię ani
    przekonywać ani uświadamiać bo nie mam w tym żadnego celu. próbuję Ci
    przekazać, że masz dane z ubiegłego wieku na temat systemów i dyskusja
    na tym poziomie nie jest dla mnie ani budująca ani szczególna.

    ---

    ----
    > przeczytaj co napisałem pomiędzy myślnikami i zastanów się nad wartością
    > Twoich argumentów.

    Co mnie interesuje jakiś facet w masce, skoro chodzi o zupełnie coś
    innego. Chodzi o jakość obrazu (szczegółowość\rozdzielczość) którą znasz
    z bajek o kamerach PAL a która w systemach CVI jest jakością FullHD i
    wypada bardzo dobrze.

    Nie zamierzam nikogo przekonywać. O tym że CVI jest tańsze wie dziecko w
    przedszkolu :)

    > widać że Ty umiesz przekonać rozmówce argumentami.

    Widzę że rozmówca nie umie czytać.

    > tak, doczytałem sobie, a Ty jedziesz dalej po mnie, zamiast porównać CVI
    > do systemów cyfrowych. A zwłaszcza do zapisu na NASie

    Kamery CVI nie mają możliwości samozapisu, potrzebują rejestratora ale
    nie można ich "shakować, zawirusować, włamać się" ale nie o tym
    rozmawiamy. Mam znów przypomnieć że rozmawiamy o JAKOŚCI zapisu?
    Zapomniałeś?

    > PS
    > możesz po mnie jechać jak woźnica po koniu. nadstawiam drugi policzek.
    > ale jak skończysz to obronisz teze którą wysunąłem czy brakuje Ci
    > pewnych fizjologicznych elementów?

    Niczego mi nie brakuje. Wychodzi tylko, że brakuje Ci wiedzy aby
    prowadzić dyskusję na poziomie. Do dyskusji należy się przygotować a ja
    nie zamierzam tego robić za Ciebie :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 78. Data: 2021-02-14 00:04:55
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 13.02.2021 o 00:28, heby pisze:

    > Tylko? No ładnie.

    > I są takie kombinacje dopuszczalne, piszą o tym w datasheecie:
    >
    >  8x720p@30 fps H.264 encoding
    > +8xCIF@30 fps H.264 encoding
    > +4x720p@30 fps H.264 decoding
    > +8x720p@2 fps JPEG encoding
    >
    >  16x960H@30 fps H.264 encoding
    > +16xCIF@30 fps H.264 encoding
    > +4x960H@30 fps H.264 decoding
    > +16x960H@2 fps JPEG encoding

    Jak sam widzisz nie da się na tym scalaku zrobić rejestratora dla 4
    kamer IP FullHD 1080p, który odbierze te strumienie, odkompresuje,
    zinterpoluje obraz do 720 i ponownie skompresuje. Nie ma takie kombinacji:
    4x1080 decoding + 4x720 decoding

    Są tylko rozdzielne opcje:
    - albo - 5x1080p@30 fps H.264 decoding
    - albo - 8x720p@30 fps H.264 encoding+8xCIF@30 fps H.264
> [...]

    > oszczędzić. Odszumić. Wyostrzyć. Wyciąć. Overlay założyć. Itd itp.
    > Suweren nie będzie tego robił przy konsoli. On chce mieć od razu ładne.

    Takie rzeczy wykonują teraz kamery IP. Mają dwa lub więcej strumieni z
    różnymi rozdzielczościami do wyboru. Mają opcje regulacji obrazu. Mają
    nakładanie daty, godziny i innych napisów.

> [...]
    > spotkałem, mimo że kilka takich urządze przeszo mi przez ręce -
    > wszystkie wyglądają identycznie hardwareowo i mają soft różniący się

    Ten scalak, według opisu z tego PDF-a, jest dla DVRs (Each with a
    Hi3521A), czyli dla rejestratorów cyfrowych dla kamer analogowych albo
    analogowych HD (AHD, TVI, CVI).
    Rejestratory kamer IP oznacza się jako NVR.

    > Miło że przynajmniej częśc osób krzyczących "niemożliwe żeby sie dało!"
    > mogła polizać najnowszej technologi prosto ze wschodu. Mimo że
    > dziadowska, to jednak zaskakująca, prawda?

    Naprawdę jestem zaskoczony, że trafił Ci się wyjątkowy rejestrator IP,
    który ingeruje w strumień. Dodatkowo jeszcze nie wiesz czy na pewno były
    w nim jakieś opcje rekompresji i obróbki obrazu.

> [...]
    > obliczeniowej nigdzie poza enkoderem. AI ciągle jest trudniejsze niż
    > kompresor H.264. Tanie nie będzie, w najbliższym czasie.

    Tu ja cię zaskoczę. Procesorki w kamerach CCTV już rozpoznają tablice
    rejestracyjne.

> [...]
    > głupia nagrywarka właśnie, nawet bez podglądu na monitorze. Firmware
    > gdzieś zdumpowałem z Flasha, może znajdę.

    Wszystko wskazuje na to, że ten układ w rejestratorze IP robił tylko za
    obsługę monitora HDMI.
    Zobacz proszę w firmware czy nie ma dokładniejszego modelu ZXtech.

    yabba

  • 79. Data: 2021-02-14 00:45:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/02/2021 00:04, yabba wrote:
    > Jak sam widzisz nie da się na tym scalaku zrobić rejestratora dla 4
    > kamer IP FullHD 1080p

    To dobrze, bo takich nie mam.

    > Takie rzeczy wykonują teraz kamery IP. Mają dwa lub więcej strumieni z
    > różnymi rozdzielczościami do wyboru. Mają opcje regulacji obrazu. Mają
    > nakładanie daty, godziny i innych napisów.

    Moje za 80złz też mają. Nie przeszkadza im jedna nie mieć sensownej
    detekcji ruchu. Skoro kupujesz nagrywarkę za 300zł to nie skodziewasz
    się tam kamer za 1000zł. To urządzenie nie jest przeznaczone na rynek
    profejsonalny, tak samo jak kamery z którymi współpracuje.

    > Naprawdę jestem zaskoczony, że trafił Ci się wyjątkowy rejestrator IP,
    > który ingeruje w strumień. Dodatkowo jeszcze nie wiesz czy na pewno były
    > w nim jakieś opcje rekompresji i obróbki obrazu.

    Zakładsz błednie że powinienem rozgryzać do końca co on potafi i dopiero
    móc w ogóle odzywać się kiedy ktoś krzyczy "nie ma takich scalaków". Nie
    uwarzasz że to troche przesada? Jak na razie w wątku wyskoczył pare osób
    z debilizmami: "nie da się kompresować H.264 w 3W". No wiec da się. Mam
    coś dalej udowadniać? Na końcu jest jakaś nagroda? Reverse engenering na
    poziomie krzemu szanowna komisja uzna za dostatecznie dobry dowód że
    jednak da się? Mam już kupować mikroskop elektronowy?

    > Tu ja cię zaskoczę. Procesorki w kamerach CCTV już rozpoznają tablice
    > rejestracyjne.

    Tak, w tych sprzedawanych do kompletu z tymi rejestratorami - na 100%, i
    jeszcze określają przebieg na podstawie grubości lakieru.

    Zauważyłeś na jaki rynek to jest scalak? To scalak na rynek "ktoś mi
    podpierdolił kosz na śmieci" a nie "robimy drugie Chiny i rozpoznajemy
    ludzi po kształcie nosa".

    > Wszystko wskazuje na to, że ten układ w rejestratorze IP robił tylko za
    > obsługę monitora HDMI.
    > Zobacz proszę w firmware czy nie ma dokładniejszego modelu ZXtech.

    Hixxxx demo board. Tyle z niego sie dowiedziałem, więcej nie grzebałem.
    Zastanawiam się czy warto tracić czas na szukanie i analizowanie
    czegokolwiek. Co chces w ten sposób osiągnąć? Twoja teaz "musiał by
    kosztować majątek" padła. Coś mam dalej udowadniać?

  • 80. Data: 2021-02-14 11:46:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > :]"
    > Koniec cytatu.
    >
    > Jest to merytoryczny argument, jeśli uważasz inaczej to wskaż, że nim
    wskaż gdzie ja napisałem że tak nie jest.

    > Nieszczególnie i nieistotne. Praktycznie nie spotyka się montażu kamer
    > wzdłuż jednego przewodu/kabla.
    to zależy od rozkładu kamer. ja mam inne zdanie
    > To raczej układ "gwiazdy" i do każdej
    > kamery IP musi iść osobny kabel
    Więc w takich przypadkach, wychodzi na to samo?
    > kamery +zasilanie bez switcha co często upraszcza montaż
    wnioski z dupy. to samo i nic więcej. rozmawiamy o kamerach, a co z
    rejestratorem? Ja _nigdy_ nie zostawiam rejestratora w obszarze który
    jest zabezpieczony monitoringiem. ile metrów jest dalej? 20, 50. dla
    mnie nieistotne. dla 32 kamer analogowych - już tak. panie kto daje 32
    kamery? ten kto chce mieć użyek z nagrań,a nie zniżkę u ubezpieczyciela
    bo ma monitoring

> [...]
    > innego. Chodzi o jakość obrazu (szczegółowość\rozdzielczość) którą znasz
    > z bajek o kamerach PAL a która w systemach CVI jest jakością FullHD i

    a.... terez rozumiem. Dla Ciebie jest ważne że CVI (w którym tak
    naprawdę cieżko mówić o konkretnej rozdzielczości, jest takie samo dobre
    jak tzw IP? No to trzeba było od razu pisać że to dyskusja akademicka -
    przyznaję Ci rację.

    > Nie zamierzam nikogo przekonywać. O tym że CVI jest tańsze wie dziecko w
    > przedszkolu :)

    wszystko jasne od poprzedniego akapitu. Ja twierdzę że IP jest lepsze i
    tańsze, Ty że CVI nie jest gorsze. spoko obdywaj mamy racje. Tylko że IP
    jest dużo tańsze.

    > Kamery CVI nie mają możliwości samozapisu, potrzebują rejestratora ale
    > nie można ich "shakować, zawirusować, włamać się" ale nie o tym
    > rozmawiamy.
    bo to niewiele wnosi. ich rejestrator można shakować

    > Mam znów przypomnieć że rozmawiamy o JAKOŚCI zapisu?
    > Zapomniałeś?
    wystarczyło raz powiedzieć

    ToMasz