  • 301. Data: 2021-06-06 13:44:28
    Temat: Re: Nowy ładPIS: dom do 70 m2 bez pozwoleniai kierownika budowy
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 06.06.2021 o 11:59, Budzik pisze:
    > uwazam ze utrzymanie odpowiedniego balansu miedzy jakoscia a cena to
    > podstawa. I dlatego zastanawiam sie, skoro to co piszesz to taki no
    > brainer to dlaczego ludzie tak nie budowali dotychczas i dlaczego
    > zaczna tak budować dopiero teraz, kiedy ogłoszono ze nie bedzie
    > potrzeba kierbuda?

    Dotarł do mnie jeszcze jeden poważny argument: wielu nie myśli nawet o
    budowie domu, bo to mnóstwo papierologii, urzędów, projektantów. Same
    mądrale, które mogą Cię przeczołgać, gdy mają ochotę.

    Teraz to się może zmienić. To może ludzi zachęcić do odwagi.

    A jak potrafi przeczołgać urzędnik przy odbiorze? Sam doświadczyłem tego
    niedawno. Dodatkowe koszty grubo przekroczyły 2 tysiące, gdy
    nadgorliwiec zaczął wymyślać dodatkowe papiery. Mój kier bud robił
    wielkie oczy, co też w urzędzie wymyślają. Mogłem oczywiście pójść na
    wojnę, ale to byłoby głupie - wojować z urzędnikiem, na którego podpisie
    mi zależy.

    Dowiedziałem się, że i tak nie skończyło się źle, bo niektórzy urzędnicy
    potrafią zażyczyć sobie dokumentów, które mogą dołożyć do rachunku i 8
    tysięcy. To wszystko w sytuacji, gdy budowa jest już skończona a ty
    mieszkasz (udając, że nie mieszkasz).

    --
    MN

  • 302. Data: 2021-06-06 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Ludzie tak budowali i budują nadal. Tylko akurat nie polaki. :P I
    > to z tych samych powodów dla których wolą kocioł spalinowy (na
    > paliwo stałe) zamiast gazu/PC, ceramikę zmaiast wapniaka (czy
    > gazbetu), wentylację grawitacyjną zamiast mechanicznej, tynki CW
    > zamiast gipsu, kalafiory zamiast podłogówki itd.

    Kto tak buduje ze sam wycina ze styro klocki?

    Pomijam ze mowa jest o naszym rynku, wiec mnie cały czas interesuje
    skad przekonanie ze teraz nagle ludzie zmienia swoje podejscie do
    budowlanki.

    Co do paru spraw to chyba juz sie przestawiliśmy.
    Tam gdzie jest gaz to ludzie chyba wola załozyc gaz niz kocioł na
    pellet?
    A podłogówki zamiast kalafiorów? Z tego co ostatnio ogladałem to
    praktycznie wszedzie była podłogówka (mowa o nowych inwestycjach)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 303. Data: 2021-06-07 01:17:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 czerwca 2021 o 20:00:00 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.
    > Nikt nie zauważy różnicy." H. Jackson Brown, Jr.
    Ja nie twierdzę ze wszyscy siedzą po nocy po piwnicach i wycinają pustaki ze
    styropianu. Zasugerowałem że jest taka możliwość i że szkoda że nie jest taka metoda
    powszechnie stosowana. Dom 100 metrów ma że 120m? ścian. Jak odjąć okna, drzwi to
    zostanie ze sto metrów. Ocieplenie że styropianu o grubosci 33 cm będzie dobrze czy
    za mało? Jeśli dobrze to na ściany potrzeba styropianu za 6500. Ale tylko wtedy jak
    ktoś sam albo jakimś swoim pracownikiem styropianowe kształtki zrobi. Raptem na taki
    dom jak w przykładzie potrzeba że 120 kształtek każda po 1m?. Opierdalajc się jedna
    osoba mająca odpowiednie narzędzia zrobi to w dwa dni. Postawienie to chwila moment.
    Żadne rusztowanie nie jest potrzebne. Najwyższa warstwę można z krzesełka ułożyć.
    Potem gruszką i z metr sześcienny betonu. Albo samemu ukręcić 10 niedużych
    betoniarek. Widzisz w tym co napisałem coś niemożliwego do zrobienia? To dlaczego nie
    budują ze styropianu. Budują ale nie wpadli że pustaki trzeba robić samemu.oryginalne
    pustaki zwane również szalunkiem traconym są kilka razy droższe za jednostkę
    powierzchni ścian. Styropian jeśli nie są to bloki 2 metry na 2 metry na 10 metrów
    jest drogi w produkcji. Wolny proces produkcyjny powoduje że ceny spienianych w
    formach pustaków są wysokie. Styropianowy pustak nie musi mieć żadnych parametrów
    wytrzymałościowych. On ma byc. Najgorszy czyli najlżejszy miękki styropian będzie
    lepszy od droższego twardszego. Więcej w nim powietrza będzie i lepiej będzie
    izolował. Widziałeś kiedyś cud że surowe ściany z ociepleniem na dom 100 metrów z
    robocizna mogą kosztowac mniej niż 10 tysięcy. Znam dwie osoby a raczej rodziny co
    mają romans pustaków styropianowych. Są bardzo zadowolone. Jeden ma elektryczna
    podłogowke. Drugi ma najtańsze grzejniki elektryczne z marketu. Konwektory zamocowane
    na ścianach. Domy są praktycznie pasywne co przekłada się na bardzo niskie koszty
    eksploaacji, zwłaszcza że zainstalowali sobie na dachach jak budowali kolektory
    słoneczne a jak pojawiła się fotowoltaika to fotowoltaikę. Obydwaj inzynierowie do
    tego konstruktorzy. Każdy zapytany dlaczego sam nie zrobił pustaków, bo by było
    taniej , zrobił rybkę. Dlaczego sami ludzie nie robią wielu rzeczy a nie tylko
    styropianowych pustakow. Bo już są na wzór i podobieństwo niemca albo innego
    Amerykanina intelektualnymi i manualnymi betonami.

  • 304. Data: 2021-06-07 20:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > styropianowych pustakow. Bo już są na wzór i podobieństwo niemca
    > albo innego Amerykanina intelektualnymi i manualnymi betonami.

    Na ten moment mozna to traktować tylko w kategoriach ciekawostek a nie
    mainstreamu który miałby miec jakikolwiek wpływ na poziom cen.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 305. Data: 2021-06-08 13:04:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    06 Jun 2021 17:59:58 GMT, Budzik

    > Kto tak buduje ze sam wycina ze styro klocki?

    Tak, to raczej jakiś promil promila (nie doczytałem do końca bzdur drobia).
    Ja się w każdym razie odnosiłem do braku cegły, literalnie do konstrukcji
    lekkiej, tak jak budują często na zachodzie, a w US czy Kanadzie to
    powszechnie.

    > Pomijam ze mowa jest o naszym rynku, wiec mnie cały czas interesuje
    > skad przekonanie ze teraz nagle ludzie zmienia swoje podejscie do
    > budowlanki.

    Patrząc na poziom betonu w społeczeńśtwie,
    to jak napisałem, raczej nie prędko.

    > Co do paru spraw to chyba juz sie przestawiliśmy.
    > Tam gdzie jest gaz to ludzie chyba wola załozyc gaz niz kocioł na
    > pellet?

    Zdziwiłbyś się.

    > A podłogówki zamiast kalafiorów? Z tego co ostatnio ogladałem to
    > praktycznie wszedzie była podłogówka (mowa o nowych inwestycjach)

    Też byś się zdziwił.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 306. Data: 2021-06-08 20:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Samochód też kiedyś był ciekawostką.

    Przy czym nie postawiłbym ani złotówki na to ze ludzie nagle zaczna
    sami ze styro wycinac kształtki potrzebne do zalania betonem.
    Budowa domu to jednak odrobine bardziej skomplikowana sprawa niz
    postawienie scian a tendencja jest raczej odwrotna - zeby jak najwiecej
    rzeczy zlecac specjalistom.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 307. Data: 2021-06-08 20:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > zachodzie, a w US czy Kanadzie to powszechnie.

    > Patrząc na poziom betonu w społeczeńśtwie,

    Pytanie dlaczego mieliby sie przestawiac?
    Takie konstrukcje sa duzo tansze?

    > Zdziwiłbyś się.

    Dlaczego?
    Juz nawet moj ojciec zrozumiał (rowniez dzieki waszej edukacji) ze
    trzeba sie przestawic z wegla na gaz.

    > Też byś się zdziwił.

    A to mozliwe. Wyciagam bardzo powierzchowne wnioski z raptem
    kilkudziesieciu domów obejrzanych w ciagu ostatniego roku.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 308. Data: 2021-06-09 00:05:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 8 czerwca 2021 o 20:59:57 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > "Nic na to nie można poradzić. To byłby
    > dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw
    Jak pierwszy samochody zaczęły jeździć to przepisy były takie że jak się spotkał
    samochód z zaprzęgiem konnym to koń był na uprzywilejowanej pozycji. Jeden taki
    wymyślił że byt kształtuje świadomość. Miało się to dotyczyć socjalizmu i jego
    ulepszonej wersji czyli komunizmu. A dotyczy wszystkich ustrojów gospodarczych i
    politycznych. Niemcy za mało w stosunku do zarobków w Polsce płacili przy szparagach
    itp. to Polacy tam masowo nie pojechali. Uratowali dupy Rumunami itp. ale w Rumunii
    też świadomość wzrośnie że nie warto jechać do szwabow. Kiedyś ludzie sami
    produkowali pustaki żeby ściany postawić. Maszynki do ich produkcji w cenie były.
    Popularne to było na wioskach i małych miasteczkach. Ale i w dużych też sami robili
    pustaki. Wystarczy przetrzeć drogę i dalej pójdzie samo.

  • 309. Data: 2021-06-14 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Popularne to było na wioskach i małych miasteczkach. Ale i w
    > dużych też sami robili pustaki. Wystarczy przetrzeć drogę i dalej
    > pójdzie samo.

    Ciesze sie ze twoje predykcje sa oparte o twarde podstawy. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 310. Data: 2021-06-15 00:14:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 14 czerwca 2021 o 20:59:58 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,
    > ale cóż - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewsk
    Już Ci wcześniej napisałem że kiedyś tacy jak Ty prognozowali że duże miasta zanikną
    bo nie da się żyć jak końskich gowien będzie na metr albo i więcej. I ktoś taki jak
    ja wymyślił samochód.