  • 11. Data: 2014-03-31 10:47:07
    Temat: Re: Polscy wykonawcy;)
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-30 10:24, Marek Dyjor pisze:

    > za dużo widziałem projektów :)

    Opowiadal mi ostatnio znajmomy, ze obslugiwal kociol w szkole. W szkole
    tej zamontowano kolektory sloneczne. Sam jakos nie bylbym przekonany do
    idei montowania kolektorow na szkole, bo sensu wielkiego to nie ma. Nie
    mniej w projekcie problem z nadwyzka ciepla latem autor rozwiazal w dosc
    ciekawy sposob, tj. podlewanie ciepla woda trawy kiedy przekroszy 80 C.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2014-03-31 10:58:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > wielkiego to nie ma. Nie mniej w projekcie problem z nadwyzka ciepla
    > latem autor rozwiazal w dosc ciekawy sposob, tj. podlewanie ciepla

    co z punktu widzenia proejtkownaia systemów solarnych jest kompletnym
    anachronizmem.

    dawano dawno temu pojawiały sie różne dziwne rozwiązania ale teraz po prostu
    gdy woda w zasobniku przekroczy ustalony limit to się wyłącza pompy i
    pozwala czynnikowi osiągnąć temperaturę stagnacji :)

    Z drugiej strony jeśli często miało by następować przegrzewanie to
    sugerowało by to źle dobraną ilość kolektorów do oczekiwanego rozbioru
    ciepłej wody.

  • 13. Data: 2014-03-31 11:18:02
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-31 10:58, Marek Dyjor pisze:

    > Z drugiej strony jeśli często miało by następować przegrzewanie to
    > sugerowało by to źle dobraną ilość kolektorów do oczekiwanego rozbioru
    > ciepłej wody.

    O tyle wlasnie sens tej instalacji jest wogole watpliwy. Poza tym ile
    taka szkola potrzebuje cieplej wody? Ludzi niby duzo, ale kapac sie tam
    nie przychodza. Projektant mogl przewidziec po prostu zakrycie
    kolektorow latem.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2014-03-31 11:20:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 marca 2014 10:58:21 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > Z drugiej strony jeśli często miało by następować przegrzewanie to
    > sugerowało by to źle dobraną ilość kolektorów do oczekiwanego rozbioru
    > ciepłej wody.
    Tak od połowy czerwca do końca września(a to w sumie najlepsze miesiące dla solarów)
    to rozbiór ciepłej wody w szkole będzie w granicach 0litrów;)
    Taki to jest sens solarów dla szkoły.

    Ps
    U nas ponownie uruchomili program dofinasowania solarów i pc.
    Nie ten dofinansowujący banki tylko w miare normalny.
    Zwracają 35% poniesionych kosztów dla PC czy solarów.
    A że zwracają za zakup + robocizna;) to oferta więc dość ciekawa.

  • 15. Data: 2014-03-31 11:29:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > prostu gdy woda w zasobniku przekroczy ustalony limit to się wyłącza pompy
    > i pozwala czynnikowi osiągnąć temperaturę stagnacji :)

    a co takiego nastąpiło w rozwoju techniki ze mozna pozwolic aby płyn miał
    temperature 200 stopni? Bo to oznacza duze cisnienie (co jeszcze na sile
    mozna by rozwiązac) ale i degradacje płynu. Opowiadaj bo ciekaw :)

    b.