  • 61. Data: 2011-01-06 22:10:19
    Temat: Re: Porównanie ekogroszku do gazu.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:ig5cup$gf7$1@news.onet.pl...

    > Tak więc nie pisz, że masz temperaturę spalin 20stC, bo to było tylko i
    > wyłącznie przy rozruchu, a obecnie temperatura tych spalin jest wyższa o
    > kilka stopni Celsjusza od temperatury wody w obiegu.
    > Równie dobrze można by napisać, że w kotle węglowym spaliny mają 20stC, bo
    > taką takze Ci zmierzę i pokażę w chwili rozruchu kotła.
    > Ale przecież nie chodzi nam o wzajemne czarowanie się tylko o rzetelne
    > informacje.

    Fakt, masz racje. Napisalem troche na wyrost. Generalnie chodzilo mi o
    porownanie temp. spalin w kontekscie sprawnosci. Mimo to jak znam sie z
    kotlami weglowymi od zawsze to taka temp. nie jest do uzyskania poza moze
    kilkoma chwilami kiedy zaczyna sie dopiero rozpalac, bo co jak co ale
    czopuch robi sie cieply najszybciej.

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2011-01-06 22:12:07
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale w kondensacyjnych jest na tyle niska że pozwolono sobie na stosowanie
    > czopuchów plastikowych zamiast z nierdzewki.

    To prawda, czesc komina przy kotle jest z plastiku.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2011-01-06 22:31:58
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > kotlami weglowymi od zawsze to taka temp. nie jest do uzyskania poza moze
    > kilkoma chwilami kiedy zaczyna sie dopiero rozpalac, bo co jak co ale

    Tu nie ma o co się dochodzić, bo bez najmniejszej wątpliwości sprawność
    kotła gazowego jest o wiele wyższa od sprawności kotła węglowego. Jednak
    zarówno w jednym jak i w drugim kotle spaliny nie będą miały temperatury
    20stC.

  • 64. Data: 2011-01-06 22:33:55
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z nierdzewki?

    W przypadku kotła węglowego i komina z cegły lub ze stali żaroodpornej.

  • 65. Data: 2011-01-06 22:58:29
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To prawda, czesc komina przy kotle jest z plastiku.

    > Pozdro.. TK

    Z czego masz komin? tzn czy masz w nim rure z kwasówki?

  • 66. Data: 2011-01-07 11:20:31
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-01-05 15:45, robercik-us pisze:

    > Mnie też coś nie pasuje...
    > Swój dom szacuję na jakieś 60 - 80 GJ/sezon z grzaniem CWU. Może mój dom
    > jest rzeczywiście nie 'przeciętny' :-)))

    Przecież napisałem, że obliczenia BEZ CWU. Dotyczyło niedużego domku ~120m2

    ________MAT_______

  • 67. Data: 2011-01-07 11:25:51
    Temat: Re: Por?wnanie ekogroszku do gazu.
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-01-05 19:52, Maniek4 pisze:
    > U?ytkownik "Lagod"<niespamowaclagoda@listkropkapl> napisa? w wiadomo?ci

    > A np. przedmuchy na podtrzymanie uwzgledniles?
    > Z tego co widze po wypowiedziach roznych uzytkowanikow nie tylko w tym
    > watku, roznice kwotowe wcale nie sa jakies zauwazalnie duze. Ktos tu pisale
    > nawet o 700kg na podgrzewanie CWU latem. Jak by nie liczyl, bez CO latem
    > powinno pojsc znacznie mniej.

    założyłem, że 'przedmuchy uwzględnił założyciel wątku w swoich
    obliczneiach (ujęte w sprawności rocznej kotła).
    No i jeszcze raz zaznaczam: obliczenia są bez cwu! Wydaje mi się, że to
    bez sensu grzać cwu latem węglem. Jeśli jednak węglem, to zużycie może
    bardzo mocno wzrosnąć.

    ________MAT_______

  • 68. Data: 2011-01-07 12:21:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Z czego masz komin? tzn czy masz w nim rure z kwasówki?

    Sam komin jest z kwasowki, natomias podlaczenie w kotle jest z plastiku.

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2011-01-07 17:56:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 6 Jan 2011 22:07:34 +0100, Plumpi napisał(a):

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > To niech przemądrzały adaś jeszcze wskaże, w których kotłach węglowych oraz
    > gazowych stosowanych do użytku domowego je widział w układzie spalin. Zanim

    Może Jacus jajakoko zauważy, że pisał o fizycznej niemożliwości?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 70. Data: 2011-01-07 17:56:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 6 Jan 2011 22:31:34 +0100, Plumpi napisał(a):

    > Nie mam ochoty z tobą polemizować, bo w tej dyskusji nie jesteś dla nas
    > partnerem.

    A to Ciebie jest więcej, niż jeden przygłup?

    --
    _______/ /_ GG: 3524356