  • 321. Data: 2018-06-26 21:24:39
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie mozna byc ekspertem od uczciwosci. Albo sie jest zlodziejem albo nim nie jest.
    Jak sie okazalo ze taka jedna z Kalkuty przekrecala kase to wychodzi ze wszyscy sa
    zlodziejami. Tylko jednych lapia a innych nie.

  • 322. Data: 2018-06-26 21:26:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Nie bylem ale pracowalem i juz jestem uczciwy.

    Bo się wyspowiadałeś? Myślisz, że jak ktoś całe życie kradł i przestał
    kraść, bo już nie ma takich możliwości to już nie jest złodziejem?
    Niestety jesteś w błędzie. Jest złodziejem tak długo, aż nie naprawi
    swojego błędu tj. ujawni się i zwróci to co ukradł temu, którego okradł
    lub zrekompensuje w inny sposób.

    > Ty pewno rece bys ucinal takiemu co podpierdoli z twojego samochodu lusterka.

    Za złodziejstwo i za oszukiwanie ludzi.

    > A jak grzecznie spytam czy aby twoje zlodziejskie lapy od dawna by na segmencie w
    sloiku z formalina cie nie moczyly, to pewno odpowiesz ze twoje to nie bo sie zawsze
    wyspowiadales jak kradles.

    Muszę cie zmartwić. Nigdy nie przywłaszczyłem sobie ani czyjegoś, ani
    państwowego, bo tak byłem wychowany i nauczony.
    Nie spowiadam się, bo nie mam z czego.

    > Nie ruszaja mnie wyzwiska ze jakis ubek bylem bo nie bylem.

    To dlaczego przejawiasz typowo ubeckie zachowania?
    Nie znając mnie, ani Adama osobiście z góry założyłeś, że jesteśmy
    złodziejami - tak właśnie czyniło SB.
    Tak więc jesteś esbekiem.

    > Nie jestes mnie w stanie obrazic bo byle kto mnie nie obrazi..

    Jest takie powiedzenie "pluj świni w twarz, a ona ci powie, że deszcz
    pada". Świetnie się w nie wpisujesz.

  • 323. Data: 2018-06-26 21:29:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2018 o 21:24 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Nie mozna byc ekspertem od uczciwosci. Albo sie jest zlodziejem albo nim
    > nie jest. Jak sie okazalo ze taka jedna z Kalkuty przekrecala kase to
    > wychodzi ze wszyscy sa zlodziejami. Tylko jednych lapia a innych nie.

    Podałem Ci prosty, z życia wzięty przykład. Kupiłbyś ten TV (lub projektor
    :-) ) na fakturę (gdybyś miał firmę) gdybyś musiał na nim o 21.27
    wyświetlać sesję VPN klienta czy inne Excele?
    To byłoby uczciwe czy nie?

    TG

  • 324. Data: 2018-06-26 21:44:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Siedzę teraz w domu i przez VPN jestem połączony do infrastruktury
    > klienta i realizuję powierzone mi zadania. W między czasie piszę na tej
    > grupie (czekam aż mi się skrypt skończy) i zerkam w TV na mecz.
    > Byłbym złodziejem gdybym ten TV kupił na fakturę?
    > A gdybym tą sesję VPN wyświetlał na tym TV (bo oczy już nie te i na 14"
    > coraz gorzej widzę) - to wg Ciebie mógłbym ten telewizor kupić na
    > fakturę czy nadal nie?
    > Jak ktoś ma firmę (czy zwykłą DG) to praktycznie przez całą dobę jest "w
    > pracy". Zwykłym ludziom z "etatów" ciężko to pojąć, dla typowego
> [...]

    I jeszcze jedno, bo może Zenek nie wie.
    Tak w aspekcie złodziejstwa.

    W przypadku działalności gospodarczej odpowiada się całym majątkiem.
    Czasem wystarczy się gdzieś pośliznąć, coś przeoczyć. A później tydzień
    przed upływem 10-letniego terminu przedawnienia komornik zabiera
    _prywatny_ telewizor, prywatny samochód, prywatne mieszkanie. Tylko
    teściowej nie zabiera ;)

    Czy to nie jest złodziejstwo?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 325. Data: 2018-06-26 21:54:23
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 26 Jun 2018 21:04:32 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > grupie (czekam aż mi się skrypt skończy) i zerkam w TV na mecz.
    > Byłbym złodziejem gdybym ten TV kupił na fakturę?

    W myśl przepisów podatkowych - jak najbardziej. To trochę jakby służbowym
    autem jechać do biedronki zrobić zakupy dla rodziny. Oczywiście przepisy
    to jedno, a ogólna praktyka drugie... Ale co do formalnego aspektu rzeczy
    nie ma tu żadnej wątpliwości.

    > A gdybym tą sesję VPN wyświetlał na tym TV (bo oczy już nie te i na 14"
    > coraz gorzej widzę) - to wg Ciebie mógłbym ten telewizor kupić na
    > fakturę czy nadal nie?

    Gdyby ów TV służył wyłącznie do celów służbowych to nie ma problemu. Ale
    znów - w rzeczywistym życiu mało co jest czarno-białe. Przypominam jednak
    że wszystko zaczęło się od "projektora do oglądania TV w domu" - w tym
    kontekście nie ma specjalnie miejsca na jakiekolwiek odcienie szarości.

    > Jak ktoś ma firmę (czy zwykłą DG) to praktycznie przez całą dobę jest "w
    > pracy".

    Jeśli jesteś w pracy 24/24 to robisz coś nie tak :) No chyba że lubisz w
    ten sposób spędzać czas, ale w takim razie nie ma o co narzekać.

    Mateusz

  • 326. Data: 2018-06-26 22:03:19
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 26 Jun 2018 21:44:46 +0200, Adam wrote:
> [...]
    > przed upływem 10-letniego terminu przedawnienia komornik zabiera
    > _prywatny_ telewizor, prywatny samochód, prywatne mieszkanie. Tylko

    Przydałoby się podać więcej szczegółów na czym to "przeoczenie" polegało,
    że pociągnęło za sobą koszta przekraczające wartość samochodu i
    mieszkania. :)

    Co do teściowej, to ta z reguły ma wartość ujemną, więc dlaczego
    ktokolwiek miałby się na nią połasić? Poza tym złego licho nie bierze.

    Mateusz

  • 327. Data: 2018-06-26 22:16:04
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.06.2018 22:03, Mateusz Viste pisze:

    > Co do teściowej, to ta z reguły ma wartość ujemną, więc dlaczego
    > ktokolwiek miałby się na nią połasić? Poza tym złego licho nie bierze.

    Teściowa i teściowa. Przecież to Twoja druga matka.
    Co, teściowo do niej mówisz? Trochę szacunku, zięciu.

  • 328. Data: 2018-06-26 22:25:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 czerwca 2018 22:16:04 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    > Teściowa i teściowa. Przecież to Twoja druga matka.
    > Co, teściowo do niej mówisz? Trochę szacunku, zięciu.

    Druga matka? Bicz pliz. Matkę ma się tylko jedną.
    Ja do teściowej mówie teściowa, a do teścia - teściu. I nikt nie ma o to
    pretensji.

    --
    Adam Sz.

  • 329. Data: 2018-06-27 00:51:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Przydałoby się podać więcej szczegółów na czym to "przeoczenie" polegało,
    > że pociągnęło za sobą koszta przekraczające wartość samochodu i
    > mieszkania. :)

    Pisałem ogólnie.
    Natomiast znam dwa przypadki związane z ZUS-em. W obu prawie to samo.

    Zawieszenie działalności w jednym przypadku. ZUS jakoś tego "nie
    zauważył", nie informował podatnika o niczym. To, co ciekawe, to jakieś
    pisma bieżące wysyłał na poprawny adres, a pisma o zaleganiu, które
    ponoć były wysyłane, na adres z przed wielu lat.
    Po kilku latach sąd przyklepał wyrok. Sąd też pisma wysyłał na dawno
    nieaktualny adres, a w Polsce jest tak, że nie jest ważne, czy pismo się
    odbierze, czy nie, to sąd traktuje jako odebrane. Tak więc podatnik o
    niczym nie wiedział, a sprawa się toczyła i odsetki zastraszająco rosły
    co roku.

    Drugi przypadek: zakończenie działalności. Też ZUS tego nie zauważył i
    dalej naliczał ubezpieczenie. Scenariusz jak wyżej, tylko kwoty większe,
    bo było ładnych kilka lat naliczania plus odsetki.

    Natomiast "złodziejstwo" polega na tym, że nagle są zamykane wszystkie
    konta, człowiek ma kiepszkie szanse szybko to wyprostować, bez kont
    praktycznie ciężko jest prowadzić dalej działalność i współpracować z
    kontrahentami, a podatki i ZUS trzeba płacić.
    Natomiast brak jest możliwości pociągnięcia do odpowiedzialności osób
    odpowiedzialnych za taki bałagan.

    Były przypadki grubsze, gdzie majątku nie starczało - dwie duże firmy
    komputerowe w Warszawie, porównywalne wielkością swego czasu z
    Optimusem, jedna w Krakowie, jeszcze gdzieś w Polsce, ale mniejsze.
    Co z tego, że po kilku latach okazało się, że zajęcia i zarzuty były
    bezpodstawne, jak ludzie stracili firmy, stracili majątki, pracownicy
    stracili pracę, niektórzy jeszcze odsiedzieli po kilka lat. Tego cofnąć
    już się nie da.
    Jednego z tych ludzi znałem osobiście, czasami na spotkania różne
    jeździliśmy. Później widziałem go w telewizji, wyglądał, jakby był
    starszy ode mnie o co najmniej 20 lat :(

    > Co do teściowej, to ta z reguły ma wartość ujemną, więc dlaczego
    > ktokolwiek miałby się na nią połasić? Poza tym złego licho nie bierze.

    Moja teściowa ma akurat wartość wybitnie dodatnią :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 330. Data: 2018-06-27 08:13:44
    Od: quent <x...@x...com>

    On 26.06.2018 21:54, Mateusz Viste wrote:
> [...]
    > to jedno, a ogólna praktyka drugie... Ale co do formalnego aspektu rzeczy

    Ta dyskusja jest bezcelowa. To są problemy socjalistycznego państwa -
    nierozwiązywalne. Podatek dochodowy należy zlikwidować!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info