  • 21. Data: 2010-10-17 17:02:42
    Temat: Re: Sprawnosc kotlow
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-10-2010 o 19:40:41 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Czy ktos sie orientuje jaka jest realna sprawnosc kotlow? W ostatniej
    > dyskusji Maniek sluszeni zauwazyl, ze pewnie maleje wraz z moca.
    Nie rośnie, pierwszy przykład z brzegu:
    ttp://allegro.pl/ogrzewanie-kociol-c-o-ariston-i1265
    193232.html

    dla 100% mocy
    Sprawność spalania: 98,3 %
    Sprawność spalania przy 30 % mocy nom: 94,7 %

    I to jest w sumie logiczne bo ilość przekazywanego ciepła zależy
    od różnicy temp pomiedzy spalinami a wymiennikiem, przy mniejszej mocy
    palnika spada temp spalin i spada sprawność pieca.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 22. Data: 2010-10-17 17:07:16
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-10-2010 o 10:14:58 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > A wracajac do tematu, to moc na kotle masz wieksza chyba tylko wtedy gdy
    > woda zimna, a to jest raczej krotko, nawet mimo dluzszego wylaczenia.
    Wcale nie, przy podłogówce woda ma dużo niższą temp powrotu niż przy
    grzejnikowym co sprawia że piec pracujący na ćwierć gwizdka ma większą
    sprawność przy podłogówce niż pracujący na grzejniki.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 23. Data: 2010-10-17 17:46:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    >Wcale nie, przy podłogówce woda ma dużo niższą temp powrotu niż przy
    >grzejnikowym co sprawia że piec pracujący na ćwierć gwizdka ma większą
    >sprawność przy podłogówce niż pracujący na grzejniki.

    Ale co "wcale nie"?

  • 24. Data: 2010-10-17 17:52:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]

    >dla 100% mocy
    >Sprawność spalania: 98,3 %
    >Sprawność spalania przy 30 % mocy nom: 94,7 %

    Rece mi opadaja juz tyle razy pisalem w watku, ze nie o tym mowa. Przeczytaj
    uwaznie moj pierwszy post.

    >I to jest w sumie logiczne bo ilość przekazywanego ciepła zależy
    >od różnicy temp pomiedzy spalinami a wymiennikiem, przy mniejszej mocy
    >palnika spada temp spalin i spada sprawność pieca.

    Sprawnosc spalania to nie jest sprawnosc przekazywania energii ze spalin do
    czynnika. A co do powyzszego rozumowania to jest ono bledne - kociol na
    wiejkszej mocy mocniej podgrzeje wode, z czego nie wynika, ze z wieksza
    sprawnoscia.

  • 25. Data: 2010-10-17 19:10:58
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-10-2010 o 19:52:18 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    193232.html

    > Rece mi opadaja juz tyle razy pisalem w watku, ze nie o tym mowa.
    > Przeczytaj uwaznie moj pierwszy post.
    Sprawnośc spalania jest też miarą kotła, tak to nazywa producent.

    > Sprawnosc spalania to nie jest sprawnosc przekazywania energii ze spalin
    > do czynnika.
    Pisałem ogólnie o sprawności kotła.

    A co do powyzszego rozumowania to jest ono bledne - kociol
    > na wiejkszej mocy mocniej podgrzeje wode, z czego nie wynika, ze z
    > wieksza sprawnoscia.
    Jasne, expert się znalazł, ja ci przedstawiłem dlaczego ma lepszą
    sprawność,
    udowodnij że ma gorszą i na przykładach proszę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 26. Data: 2010-10-17 19:30:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    >Jasne, expert się znalazł, ja ci przedstawiłem dlaczego ma lepszą
    >sprawność,
    >udowodnij że ma gorszą i na przykładach proszę.

    Wlasnie przedstawilem, ze zrobiles nadmierne zalozenie. I obawiam sie, ze
    piszesz jednak o rzeczach o ktorych masz slabe pojecie.

  • 27. Data: 2010-10-18 08:14:37
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Dnia 15-10-2010 o 19:40:41 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    >Nie rośnie, pierwszy przykład z brzegu:
    >ttp://allegro.pl/ogrzewanie-kociol-c-o-ariston-i126
    5193232.html

    To co piszesz nie świadczy absolutnie o niczym ogólnym.
    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.sklep.
    piece.pl/image/zdjatka/kociol_kondensacyjny_tradycyj
    ny_5_m.jpg&imgrefurl=http://www.sklep.piece.pl/czym_
    rozni_sie_kociol_kondensacyjny_od_tradycyjnego.php&u
    sg=__0g7g0Dn0YTJoEHX5TqgZK5K8XG8=&h=396&w=300&sz=25&
    hl=pl&start=3&zoom=1&tbnid=jxkON6oeFFw-bM:&tbnh=124&
    tbnw=94&prev=/images%3Fq%3Dwykres%2Bsprawno%25C5%259
    Bci%2Bkot%25C5%2582%25C3%25B3w%2Bgazowych%26um%3D1%2
    6hl%3Dpl%26lr%3D%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1

    No i jeszcze to http://www.kalmar.waw.pl/UserFiles/File/1_2.jpg

    lub to:http:
    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.buduje
    mydom.pl/images/stories/instalacje/paliwo_plynne15b_
    200.jpg&imgrefurl=http://forum.budujemydom.pl/lofive
    rsion/index.php/t8532-50.html&usg=__uYQO1YsnCH0rbsC0
    UNUM-YmtKp8=&h=190&w=203&sz=9&hl=pl&start=40&zoom=0&
    tbnid=QxNxxHxD1hqZjM:&tbnh=98&tbnw=105&prev=/images%
    3Fq%3Dsprawno%25C5%259Bci%2Bkot%25C5%2582%25C3%25B3w
    %2Bkondensacyjnych%2Batmosferycznych%26start%3D20%26
    um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1&um=
    1&itbs=1

  • 28. Data: 2010-10-18 09:02:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-10-2010 o 21:30:33 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wlasnie przedstawilem, ze zrobiles nadmierne zalozenie. I obawiam sie,
    > ze piszesz jednak o rzeczach o ktorych masz slabe pojecie.
    Jasne :) geniuszu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 29. Data: 2010-10-18 09:18:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    %2Bkondensacyjnych%2Batmosferycznych%26start%3D20%26
    um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1&um=

    Te linki dotycza sprawnosci spalania nie ogrzewania medium. Mialem racje,
    nie masz pojecia o czym jest mowa watku.

  • 30. Data: 2010-10-18 09:19:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-10-2010 o 10:14:37 marko1a <m...@l...de> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    193232.html

    > To co piszesz nie świadczy absolutnie o niczym ogólnym.
    Wiesz są różni producenci i piece, nie wszystkie są wiodące jak podałeś
    przykłady.
    A wracając do tematu, daleko nie odbiegłem od prawdy, dla starszych kotłów
    i niekondesacyjnych prawie się
    nie myliłem, a w wątku nie było mowy że dotyczy to tylko kondesacyjnych

> [...]
    Bci%2Bkot%25C5%2582%25C3%25B3w%2Bgazowych%26um%3D1%2
    6hl%3Dpl%26lr%3D%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1

    Wykresy ładne ale ja też trochę czytałem i wg innych żródeł sprzed paru lat
    w niemczech wymyślili zbiorniki buforowe z których grzana jest instalacja
    a one grzane są piecem gazowym na full, wyszło im że w ten sposób można
    zaoszczędzić
    do 10-15% IMHO gazu, niż przy normalnym bezpośrednim grzaniem.

    > No i jeszcze to http://www.kalmar.waw.pl/UserFiles/File/1_2.jpg

    No tu się pokrywa z tym co pisałem, miałem na myśli kotły konwecjonalne.

> [...]
    %2Bkondensacyjnych%2Batmosferycznych%26start%3D20%26
    um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1&um=

    Ale to i tak nie zmienia faktu że pracujący kocioł nawet wysokosprawny
    kondesacyjny, ciągle z małą
    mocą potrzebuje trochę gazu na utrzymanie ciepła i pobiera moc elektryczną
    której tutaj nikt nie liczy
    a zmniejsza ona sprawność kotła. Uważam że lepiej go wyłączyć gdy zbędny a
    włączać gdy temp
    wew spadnie o np 0.5st, co dla nas jest nieodczualne a spowoduje że w
    okresie przejściowym
    jak teraz kocioł się włączy dwa razy na dzień po parę godzin. I w ogólnym
    bilansie będzie to
    oszczędniejsze niz praca non stop.
    --
    Pozdr