  • 21. Data: 2011-04-10 13:14:52
    Temat: Re: Uwaga dmucha
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej S. wrote:

    > Nigdy nie slyszalem o takiej zasadzie. Skad to wziales?
    > Czemu mnie straszysz?

    na etapie budowy warto jest ściankę podstemplować. i tyle.

    ściana z lekkiej ceramiki, cienka, nie ma zbyt dużej wytrzymałości na siły
    boczne. Taką ściankę to można by w dwu chłopa zwalić jakby sie przyprzeć w
    szczycie z rusztowania.

  • 22. Data: 2011-04-11 06:43:19
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-04-10 15:14, Marek Dyjor pisze:

    > na etapie budowy warto jest ściankę podstemplować. i tyle.

    Etap budowy juz za mna - stemplowania nie bylo.
    Scianki tez nie ma.

    W weekend dach stękał i wył. Januszek straszy. Postanowilem
    zbudowac na pół pokoju tzw. przyporę - jak w katedrach.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 23. Data: 2011-04-11 07:55:44
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-04-2011 o 08:43:19 Andrzej S. <A...@g...com>
    napisał(a):

    > Etap budowy juz za mna - stemplowania nie bylo.
    > Scianki tez nie ma.
    >
    > W weekend dach stękał i wył. Januszek straszy.
    Ja cię nigdzie nie straszyłem, to co ci napisałem powinien zrobić
    architekt, duża ściana szczytowa nie powinna być 'sama'
    najlepiej jak jest połaczona z np ścianą działową pokoju,
    ja tak mam i mimo że mam dom na górce w górach czyli wieje jak diabli,
    murowali jesienia to nic mi się nie zawaliło.

    Postanowilem
    > zbudowac na pół pokoju tzw. przyporę - jak w katedrach.
    Też dobrze :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 24. Data: 2011-04-11 11:11:53
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > architekt, duża ściana szczytowa nie powinna być 'sama'
    > najlepiej jak jest połaczona z np ścianą działową pokoju,

    U mnie wieniec ściany kolankowej wchodzi na szczytówkę i w szczytówce były
    jeszcze ze 2 słupy jak w kolankowej z prętami wystającymi ze stropu..
    Tego mankament jest taki, że śle ocieplony narożnik zamrozi ścianę ale za to
    mocniej trzyma.

  • 25. Data: 2011-04-11 12:52:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

> [...]
    > ja tak mam i mimo że mam dom na górce w górach czyli wieje jak diabli,
    > murowali jesienia to nic mi się nie zawaliło.

    jeśli jest naprawdę duża to powinna być wzmocniona słupkami żelebetowymi

  • 26. Data: 2011-04-11 18:51:29
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-04-2011 o 13:11:53 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    > U mnie wieniec ściany kolankowej wchodzi na szczytówkę
    To masz wysoką ściankę i dlatego, ja mam słupy w kolankowej
    i dlatego szczytowe mam trzymane przez działówki.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 27. Data: 2011-04-12 07:00:23
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-04-11 14:52, Marek Dyjor pisze:

    > jeśli jest naprawdę duża to powinna być wzmocniona słupkami żelebetowymi

    Kolankowa ma zbrojone wstawki na dluzszym boku. Jest tez zazbrojona
    po calym obwodzie. In minus to, ze w szczytach duze otwory okienne.

    https://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#5213246
    715738562418
    https://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#5239517
    655035788578

    Cholera, inzynier nie byl durniem (chyba). Sciany z silikatu,
    ciezkie jak cholera, grube, z dziurami i frezami po bokach,
    co pewnie tez ma znaczenie, bo szly troche na zakladke.
    Scianki dzialowej na górze nie ma.

    W sumie mam 3 identyczne sciany szczytowe - po bokach i przez srodek.

    Porzadnie postraszony
    --
    A S

  • 28. Data: 2011-04-12 07:25:49
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2011-04-12 09:00, Andrzej S. pisze:
> [...]

    655035788578

    > W sumie mam 3 identyczne sciany szczytowe - po bokach i przez srodek.

    Masz zbyt wysoko wymurowaną ścianę szczytową, powinna sięgać do dolnej a
    nie górnej płaszczyzny krokwi, a w to wolne miejsce powinna być włożona
    izolacja. Przy lekkim śniegu i lekkim mrozie będziesz widział zarys
    ścian szczytowych na płaszczyźnie dachu - ucieczka ciepła.
    CezaryT

  • 29. Data: 2011-04-12 07:39:55
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > izolacja. Przy lekkim śniegu i lekkim mrozie będziesz widział zarys
    > ścian szczytowych na płaszczyźnie dachu - ucieczka ciepła.

    Ja po sąsiedzku, na dachu dwuletniego domu widzę, że śnieg leży tylko na
    tej części dachu, co wystaje poza obrys murów zewnętrznych. Bo na dachu
    w obrysie murów to nawet przy 20 stopniowych mrozach śniegu nie uświadczy.

    Kazek

  • 30. Data: 2011-04-12 10:55:56
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-04-12 09:25, Cezary pisze:

> [...]
    > izolacja. Przy lekkim śniegu i lekkim mrozie będziesz widział zarys
    > ścian szczytowych na płaszczyźnie dachu - ucieczka ciepła.

    Nie siega do górnej - jest tam jeszcze 5 cm styro po szczytach.
    Do tego jeszcze laty i kontrlaty. Blacha zdecydowanie nie ma
    kontaktu z murem. Wydaje mi sie, (o ile uznamy, ze te 5 cm ocieplenia
    to dosc), ze wymierzyli chlopcy te dystanse bardzo dobrze.

    --
    A S