  • 21. Data: 2013-08-06 16:27:34
    Temat: Re: Wylewka plywajaca :-)
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 06 Aug 2013 16:21:14 +0200 osobnik zwany mcs napisał:

    > No faktycznie, bez jaj.
    > Abstrahuj?c od wyporno?ci, przeciekania przez sciany i innych m?drych
    > obliczen - gdyby zamurowaae w takim pomieszczeniu otwory drzwiowe i
    > okienne a nastepnie zalaae ca?kowicie wod?, to pod?oga pier...nie o
    > sufit?

    równie dobrze możesz abstrahować od grawitacji i matematyki.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2013-08-06 17:11:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Abstrahując od wyporności, przeciekania przez sciany i innych mądrych
    > obliczeń - gdyby zamurować w takim pomieszczeniu otwory drzwiowe i okienne
    > a następnie zalać całkowicie wodą, to podłoga pier...nie o sufit?

    Dokładnie tak - jeśli tylko zapewnisz większy napływ wody niż jej
    przesiąkanie przez ściany.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2013-08-06 17:30:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > i utrudniali sobie robotę szalując balkon wyżej jak strop? To tak
    > głupie że aż niewierygodne. Ja w takie cos nie wioerzę po prostu.
    > Nawet najwięksi partacze by sobie tak zycia nie utrudniali

    Niestety ale takie rozwiązania spotyka sie czasem w projektach...

    płyty balkonowe czy tarasowe wylane tak żeby nie było na nich izolacji, to
    projektowanie z czasów sprzed walki o likwidację mostków cieplnych.

  • 24. Data: 2013-08-06 17:33:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mcs wrote:
    > Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > wodociągowego przyłącza (bo tak zwykle wygląda budowlany punkt poboru
    > wody) jest całkowicie realne. Wycieki wody przez szczeliny w murze, o
    > ile tylko ścian nie stawiała ekipa złożona z Gienków, co to z Wysp
    > wrócili, bo nawet tam ich nikt nie chciał, mogą nie wystarczyć.
    > Kratka w podłodze? A kto teraz robi kratki w podłodze????
    >
    > No faktycznie, bez jaj.
    > Abstrahując od wyporności, przeciekania przez sciany i innych mądrych
    > obliczeń - gdyby zamurować w takim pomieszczeniu otwory drzwiowe i
    > okienne a następnie zalać całkowicie wodą, to podłoga pier...nie o

    wiesz ja widziałem efekty podtopienia domu w którym ktoś zrobił na parterze
    podłogi na legarach od spodu ocieplone styropianem...

    podłogi podniosło na wysokość okien, jedna korzyść z tego ze mebli w salonie
    nie zamoczyło zbytnio po pojechały razem z podłogą do góry:)

  • 25. Data: 2013-08-06 18:02:12
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 17:11:14 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

> [...]

    Tu obawiam się, że bez ekstra wieńcowania ściany by rozepchnęło na boki i całość
    pooooszła w pizdu :)

    J.

  • 26. Data: 2013-08-06 18:15:44
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Dokładnie tak - jeśli tylko zapewnisz większy napływ wody niż jej
    > przesiąkanie przez ściany.

    Wskaż mi, gdzie popełniam błąd:

    w zaokrągleniu licząc:

    nacisk podłogi na m2 - 195 kg
    wyporność - 330l/m2
    Żeby popłynęło trzeba dostarczyć 135 l /m2 a z zalanej podłogi nie będzie
    nawet 10 l /m2

    pozdrawiam
    mcs

  • 27. Data: 2013-08-06 19:09:22
    Od: Marek K <m...@P...pl>

    W dniu 2013-08-06 17:33, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    >
    > podłogi podniosło na wysokość okien, jedna korzyść z tego ze mebli w
    > salonie nie zamoczyło zbytnio po pojechały razem z podłogą do góry:)

    Teraz już za późno bo opublikowałeś, a powinieneś opatentować to jako
    sposób budowania na terenach zalewowych ;)
    --
    M.

  • 28. Data: 2013-08-06 20:51:51
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 18:15:44 UTC+2 użytkownik mcs napisał:

> [...]

    > wyporność - 330l/m2
    > Żeby popłynęło trzeba dostarczyć 135 l /m2 a z zalanej podłogi nie będzie

    A kto Ci broni tej wody nalać tam więcej? Bo nie rozumiem?

    J.

  • 29. Data: 2013-08-06 21:51:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek K wrote:

    > Teraz już za późno bo opublikowałeś, a powinieneś opatentować to jako
    > sposób budowania na terenach zalewowych ;)

    przy okazji można było zobaczyć test wytrzymałości chińskiego alupexa...

    grzejnik też sie podniosły a rurki sie wyciągneły i spłaszczyły.

  • 30. Data: 2013-08-07 09:06:33
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    > nawet 10 l /m2

    A kto Ci broni tej wody nalać tam więcej? Bo nie rozumiem?

    Logika. Chyba, że nie rozumim całego opisu sytuacyjnego, albo robię błąd w
    powyższych przeliczeniach?
    Poziom wylewek był równy, więc do dyspozycji jest słup wody o wymiarach
    0,01m x 0,33m x obwód. To 0,01m to też z naddatkiem, skoro była dylatacja.
    Moim zdaniem, za mało wody, żeby wyparło.

    pozdrawiam
    mcs