  • 1. Data: 2012-01-29 15:41:01
    Temat: Wyrzynarka zielony bosch czy czerwony einhell
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    Chce kupic wyrzynarke do zastosowan czysto amatorskich.
    Teraz chce dziecku zrobić ruchmego pajacyka z drewna, za jakis czas bede
    kladl deski na podłoge wiec tez pewno sie przyda i bedzie bardziej poreczna
    niz pila tarczowa, choc pewno mniej precyzyjna.

    Budzet to powiedzmy do 200zł

    Typy:
    BOSCH PST 700E / erentualnie 650
    EINHELL RED RT-JS 85

    Bardziej przemawia do mnie ten czerwony EINHELL, czytałem dobre opinie o
    seri red.
    Jedyne co może w nim przeszkadzać to waga 3kg, co w stosunku do 1,7kg w/w
    Boscha jest dużo ciężej.

    Macie jakies opinie o w/w sprzecie?
    Lub polecacie coś innego (w cenie do 200zł)?

    --
    ---
    uciu

  • 2. Data: 2012-01-29 21:16:46
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    uciu <guseva(sssss)@interia.pl> napisał(a):

> [...]
    > Boscha jest dużo ciężej.
    >
    > Macie jakies opinie o w/w sprzecie?
    > Lub polecacie coś innego (w cenie do 200zł)?

    Boscha ww. odradzam.
    Ja wybrałem black&decker KS900 - jak dobrze poszukasz to zmieścisz się w budżecie.
    Najważniejsze zalety:
    pewne prowadzenie, płynna regulacja, wygodny schowek na brzeszczoty, szybka
    zmiana kąta cięcia.
    Kup koniecznie z walizką - zawsze zwracam na to uwagę przy kupnie narzędzi.
    Mam urządzenie od prawie roku. Dobrze się sprawuje, zastosowań ma więcej niż
    zakładałem na początku.

    Jan

  • 3. Data: 2012-01-29 21:27:34
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Boscha jest dużo ciężej.
    >
    > Macie jakies opinie o w/w sprzecie?
    > Lub polecacie coś innego (w cenie do 200zł)?

    z boshem nie mam doświadczeń, ale z einhellem akurat przy młotowiertarce
    całkowita porażka jeżeli chodzi o serwis pogwarancyjny. Nie otrzymałem
    żadnej odpowiedzi na maila, nie udało mi się dodzwonić pod podany numer
    pomimo kilku dni próbowania i w sumie maszyna leży już dwa lata ze
    spieprzonym udarem.
    Osobiście mam wyrzynarkę B&D, starą już 500 watową z regulacją obrotów. Mam
    ją od ponad 10 lat - może 12 może 14. Daje radę, ale używana jest
    sporadycznie bo nie mam jakichś szczególnych potrzeb wyrzynarkowych i nie
    lubię drewna.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2012-01-30 07:38:26
    Od: "rt" <x...@N...gazeta.pl>

    nie wiem co ty bedziesz tym sprzetem robił, ja kupilem marketówkę i na
    wszystekie podlogi wystarczyło ale jakoś tego jest mizerna

    najbardziej mnie wq... bicie tego sprzętu i na to bym zwrocił uwage - trudno
    cos sensownie dociąć jak nie jestes w stanie utrzymać narzedzia w rekach

    pozdro

    tr

    htpp://decore-meble.pl
    Meble Gabi Warszawa

  • 5. Data: 2012-01-30 19:09:48
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-01-29 16:41, uciu pisze:

    > Macie jakies opinie o w/w sprzecie?
    > Lub polecacie coś innego (w cenie do 200zł)?

    Nie wiem jak ten sprzęt ale od wielu lat coś tam amatorsko dłubię i
    miałem już sporo wyrzynarek raczej z dolnej półki więc coś podobnego
    jakościowo do proponowanych przez Ciebie.
    Jakiś czas temu wpadła mi w ręce wyrzynarka Dewalt DW333K i powiem tak:
    dopiero ta tak naprawdę tnie...

    Wcześniejsze owszem też cięły ale szybkość pracy, stabilność obrotów i
    prowadzenia były takie sobie. Oczywiście jak miałem jakiegoś tam B&D to
    myślałem że jest fajną wyrzynarką... do czasu.

    A co do masy - boisz się cięższego Einhella - moim zdaniem może to być
    zaletą, nie będzie tak telepać podczas pracy.

    --
    M.

  • 6. Data: 2012-01-31 11:26:37
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 stycznia 2012, 16:41:01 UTC+1 użytkownik uciu sssss napisał:
    > Chce kupic wyrzynarke do zastosowan czysto amatorskich.
    > Budzet to powiedzmy do 200zł

    Jak nie masz dużych doświadczeń z wyrzynarkami (a raczej nie masz skoro pytasz) to
    radzę Ci na początek kupić najtańszą jaką znajdziesz (w marketach ogólnych jest
    taniej niż w dedykowanych) i poćwiczyć na tym pajacyku aby się dowiedzieć jakie cechy
    są dla Ciebie ważne.
    Problem polega na tym że urządzenia budżetowe różnią się nie tyle sposobem cięcia co
    precyzją wykonania. Jak dobrze wybierzesz to każda w cenie ponad 100zł będzie dobrze
    działać, jak będziesz miał pecha (tj. nie będziesz mógł sam ocenić czy to dobry
    egzemplarz) to nie będzie do wyrzucenia.
    To na co ja zwracam uwagę to w pierwszej kolejności bicie na boki, następnie
    dokładność ustawienia ostrza (i możliwość zmiany) a na koniec waga (wolę lżejsze).
    Każdy ma swoje preferencje w kolejności cech bo przy tańszych zakupach trzeba znaleźć
    kompromis. Sąsiad zjechał moje urządzenie (dewalt czy jakoś tak) bo nie ma metalowych
    zębatek i regulacji obrotów - dla jego zastosowań to ważne (podobno).

    --
    ZZ@private

  • 7. Data: 2012-01-31 16:54:37
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2012-01-29 16:41, uciu pisze:
    > Chce kupic wyrzynarke do zastosowan czysto amatorskich.

    Ja kupiłem tę w Lidlu za 170. Jest świetna, szczególnie w porównaniu do
    Boscha zielonego którego też mam.
    - większa moc
    - płynna praca
    - prowadnica
    - odsysanie
    - i jeszcze taka funkcja do cięcia wahadłowego: tnie tylko ciągnąc

    Tu jest opisana:
    http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-6A647923-4E72511
    3/lidl_pl/hs.xsl/index_23941.htm

    Może jeszcze dostaniesz, niedawno były.

    ________MAT_______

  • 8. Data: 2012-02-01 19:51:42
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    po tych wszystkich Waszych opiniach zostały mi 4 typy:

    Einhell red - zachwalany praktycznie w jednym miejscu w necie:-) troche to
    plastik fantastic
    B&D KS900 - zachwalany tu - na żywo jakoś do mnie nie przemawia lastic
    fantastic, ale moze sie myle
    METABO STEB 70 Quick fajna, tylko czy warto ponad stowke doplacac jak to ma
    byc amatorski uzywanie?
    MAKITA 4329 tu dopłata jeszcze wieksza ale wykonanie super

    Co byście brali - nie wiem czy nie celuje za wysoko i czy jako amator nie
    przeeginam myslac o 2 ostatnich bo w zalozeniu chciałem tańszą wyrzynarke za
    max200 a tu cena prawie sie podwaja;-)

    --
    ---
    uciu

  • 9. Data: 2012-02-02 11:05:32
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-02-2012 o 20:51:42 uciu <guseva <interia.pl> napisał(a):

> [...]
    > MAKITA 4329 tu dopłata jeszcze wieksza ale wykonanie super
    >
    > Co byście brali - nie wiem czy nie celuje za wysoko i czy jako amator
    Pewnie, ja sporo wycinałem w drzewie i używałem przez kilka lat topex-u aż
    się przeklądnia wytarła. Kupiłem w Casto ich firmówke i jest super,
    kosztowała coś koło stówy, ma miękie nakładki także fajnie w ręce leży,
    tnie prosto, ma laser, co tu więcej trzeba?

    > nie przeeginam myslac o 2 ostatnich bo w zalozeniu chciałem tańszą
    > wyrzynarke za max200 a tu cena prawie sie podwaja;-)
    Jakbym pracował nią zawodowo to może bym sie zastanowił nad tymi dwoma
    ostatnimi.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2012-02-03 23:50:37
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > przeeginam myslac o 2 ostatnich bo w zalozeniu chciałem tańszą wyrzynarke
    > za max200 a tu cena prawie sie podwaja;-)

    makita i metabo to sprzęty profesjonalne. Jeśli potrzebujesz pracować
    wyrzynarką codziennie przez 3-4 godziny przez dłuższy okres czasu to
    świetnie się nadają. Do użytku amatorskiego wystrczy Ci każda jedna
    wyrzynarka jaką kupisz w dowolnie wybranym miejscu.
    Marka kinzo ma fajną serię amatorskich elektronarzędzi - taką żółto-szarą.
    taką (wejdź na grafikę w googlu):
    http://www.google.pl/search?q=wyrzynarka%20kinzo&rls
    =com.microsoft:*&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1&um
    =1&ie=UTF-8&hl=pl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi
    Wygodne, fajnie wykonane w dobrych cenach. Sprawdź sobie. Ja mam z tej
    serii piłę "lisi ogon" i bardzo sobie chwalę zwłaszcza za poręczność i
    zgrabność jakiej trudno szukać wśród innych marek i modeli. A i cenowo była
    bardzo atrakcyjna