  • 11. Data: 2016-11-25 04:08:17
    Temat: Re: jakie pętle podłogówki?
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 24.11.2016 21:59, ToMasz wrote:

    > 2. obawiam się że Twoje rozterki nic nie zmieniają. bezwładność cieplna
    > będzie taka że obojętnie czy będzie 12 czy 10 lini nic to nie zmieni.
    > jednak jak "podkręcisz" ogrzewanie na maksa bo mróz chwycił, to efekt
    > będziesz miał... po jutrze?.

    I to tak jest. Efekt podniesienia temperatury widać po 1-2 dniach.

    Aha i czemu wycinasz podłogówkę pod meblami? Tam w rogach będą zimne
    ściany i grzybek może wychodzić.

  • 12. Data: 2016-11-25 04:09:19
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 24.11.2016 22:20, Lisciasty wrote:

    > Proponuję się zainteresować jak wygląda płyta pod budynkiem
    > jednorodzinnym i jak jest izolowana :>

    Izolowana jest zawsze. Siedzi w wannie ze styroduru ale bezwładność zabija.

  • 13. Data: 2016-11-25 08:42:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 25 listopada 2016 04:08:21 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > I to tak jest. Efekt podniesienia temperatury widać po 1-2 dniach.

    Obaj się znacie jak ja na balecie mongolskim. Każdy komunały prawi,
    ale kalkulatora się brzydzi. 100m2 płyty grubości 0,3m potrzebuje
    40kWh żeby podnieść temperaturę o 2 stopnie. Wystarczy pogrzać 4 godziny
    pompą 10kW. Gdzie tam macie 1 czy 2 dni?

    L.

  • 14. Data: 2016-11-25 08:52:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 listopada 2016 04:08:21 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > I to tak jest. Efekt podniesienia temperatury widać po 1-2 dniach.
    Chyba tu akurat bzdurzysz. Ja mam podłogówkę co prawda nie w płycie 30cm ale w
    wylewce 7cm o zmiany temperatury można odczuć bardzo szybko. Żadne tam 1-2dni

  • 15. Data: 2016-11-25 10:27:23
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 listopada 2016 21:57:22 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
    w płycie powinno być łatwiej, ale z kolei tam
    > jest zbrojenie, gdzieś się trafi więcej żelastwa i będzie problem ułożyć,
    > w innym miejscu jakiś przepust czy inna cholera... Więcej krótszych pętli
    > powinno dać mniejszy opór, może to jest jakiś pomysł.

    tak też uważam że im którcej tym lepiej :-) w dodatku rurke 200m fajnie podzielić na
    3 :-). Całą płyte mam z siatki z oczkiem 15x15 a taki mam miec rozstaw rurek w
    większości pomieszczeń, łazienka będzie miała rurki co 10cm + ściana grzejna.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2016-11-25 10:29:55
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 listopada 2016 21:59:23 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > jednak jak "podkręcisz" ogrzewanie na maksa bo mróz chwycił, to efekt
    > będziesz miał... po jutrze?.

    gdzie po jutrze??? To jest czas kilku godzin, co miałem okazje przetestować.
    Rurki masz przymocowane do górnego zbrojenia a na nim mam utuline 2cm.... czyli rurki
    nedą te 3-4 cm poniżej podłogi

    uciu

  • 17. Data: 2016-11-25 10:32:00
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 listopada 2016 00:38:49 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Do tego tworzysz w ten sposób lokalne naprężenia wewnątrz płyty, a tam nie
    > ma dylatacji jak w wylewce.

    konstruktor płyty (projektuje je od lat) nie ma żadnych zastrzeżeń i mam na papierze,
    że dopuszczalne jest ogrzewanie w płycie.

    uciu

  • 18. Data: 2016-11-25 10:35:39
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 listopada 2016 04:08:21 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Aha i czemu wycinasz podłogówkę pod meblami? Tam w rogach będą zimne
    > ściany i grzybek może wychodzić.

    radziłem się kilku osób i każdy mówił by pod meblami głównie chodzi o kuchnie, wnęki
    na szafy suwane nie robić ogrzewania. W poradnikach też czytałem podobnie.

    Inna rzecz - u siostry jest podłogówka wszędzie i w przedpokoju "wali szwajami" -
    podłoga pod szafą suwaną na buty grzeje.... gdy sie nie grzeje nie ma tego efektu :-)

  • 19. Data: 2016-11-25 10:37:01
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 listopada 2016 08:42:19 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > 40kWh żeby podnieść temperaturę o 2 stopnie. Wystarczy pogrzać 4 godziny
    > pompą 10kW. Gdzie tam macie 1 czy 2 dni?

    dokładnie, a u mnie płyta ma 0,21m :-)

    uciu

  • 20. Data: 2016-11-25 11:07:07
    Od: uciu <a...@g...com>

    takie coś wymyśliłem teraz - sniło mi się jak układałem rurki:)

    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATISFUtTV
    I3dHdnTFU

    Wydaje mi się najsensowniejsza wersja choć jest 12 pętli po 66m każda a wiec 800m
    rurki (0k 110m2 do ogrzania)

    Rozważam jeszcze by rurki dać bezpośrednio na płyte i zalać wylewką (bez izolacji) -
    zależy mi na akumulacji bo bede grzał prądem w 2 taryfie (jeszcze nie wiem czy PC PW
    = 35tyś, czy bufor + ok 20m2 fotowoltaiki na dach 12+3+15=30tyś).

    Komentarze mile widziane :-)
    uciu