  • 61. Data: 2009-11-09 21:56:12
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:7d819178-c709-417d-92cf-0ef3be44cf27@v25g2000yq
    k.googlegroups.com...
    > On 9 Lis, 10:57, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Ja mysle ze pierwszy sezon bede palil non stop z usmiechem na gebie :)
    > Drugi juz bedzie PC, wiec moze kominek nie zostanie tak szybko
    > mianowany najbardziej nielubianym urzadzeniem domowym ;)

    No to nadal to rozsadnych Twojego rozwiazania nie sposob zaliczyc - jeden
    sezon mozna pradem grzac zamiast pakowac sie w plaszcz.

  • 62. Data: 2009-11-09 22:18:51
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Lis, 22:56, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > No to nadal to rozsadnych Twojego rozwiazania nie sposob zaliczyc - jeden
    > sezon mozna pradem grzac zamiast pakowac sie w plaszcz.

    A Ty Ghost znowu nieczytasz co pisalem a pisalem to pare razy :)
    Grzanie pradem wyjdzie mnie tyle, ze za oszczedzone pieniadze (w
    stosunku do grzania plaszczem), mam ten plaszcz gratis !! A ja wole
    miec plaszcz w domu niz podarowac go prezesowi vattenfalla ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 63. Data: 2009-11-09 22:39:52
    Temat: Re: kominek z płaszczem wodnym czy bez?
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    (...)
    >Jackare dobrze i sensownie prawi - jak ktos ma piec stalopalny lub
    >jakikolwiek inny tani w eksploatacji uklad grzewczy to plaszcz nie ma
    >najmniejszego sensu. Ale widzisz jaki paradoks -> ja bede mial b. tani
    >uklad grzewczy, bede mial kominek z PW i mimo to mi sie to oplaci ;-)

    To już moim zdaniem kwestia spełniania pewnych zachcianek na zasadzie
    "jeżeli mnie stać to dlaczego mam sobie odmawiać" i w odniesieniu do tego
    podtrzymuję to co napisałem w swoim pierwszym poście w tym wątku. Jeżeli
    ktoś chce mieć jakiś kominek i ma możliwość wpięcia go w istniejącą lub
    budowaną instalację grzewczą to dlaczego tego nie zrobić? Abstrahuję tu od
    kwestii ekonomicznych. To mogą być decyzje inwestora oparte o trendy, mody
    lub satysfakcję ze sprawiania sobie mniej lub bardziej luksusowych rzeczy.
    Osobiście uważam że jeżeli coś może robić dwie rzeczy to po co kupować coś
    uboższego. Jasne że nie ma to sensu w przypadku gdy się stoi przed wyborem
    "jeść lub kupić kominek z PW" ale gdy ma to być kolejny element podnoszący
    komfort (choćby tylko psychiczny) inwestora to czemu nie? A ja chętnie
    przyjadę i zainstaluję :)))
    Inny aspekt to rozwiązania głównych systemów grzewczych wybrane pierwotnie
    przez inwestora na etapie budowy domu. Nierzadko nie są to racjonalne
    wybory: ludzie kupują coś omamieni obiecywanym komfortem i bezobsługowością
    a potem okazuje się że koszt eksploatacji jest dla nich trudny do
    udźwignięcia i szukają możliwie optymalnego uzupełnienia tego co już mają.
    Do tego dochodzi niezrozumiała czasem dla mnie polityka budowania własnego
    domu w którym ma się mieszkać kilkadziesiąt lat. Jako że najczęściej budowę
    finansuje się z kredytu to tniemy koszty wszędzie gdzie się da: nie
    podpiwniczamy domu, minimalizujemy pomieszczenia gospodarcze itp. Potem mamy
    dom który jest piękny jeżeli chodzi o wyjściowy projekt ale z
    funkcjonalnością dla mieszkających w nim ludzi już jest gorzej: kotłownia
    wielkości nieco większej szafy w której kocioł gazowy z zamknietą komorą lub
    elektryczny i nic więcej się nie zmieści, miejsca na składowanie opału nie
    ma, bywa że działka jest na tyle niewielka że możliwośći dokombinownia
    czegoś też nie ma. Do tego dochodzą sytuacje wymuszające pewne wybory: brak
    gazu z sieci i pozornie korzystna oferta na cysternę LPG, okresowo dostępne
    tanie paliwa jak kilka lat temu olej opałowy i boom na kotłownie olejowe
    itp.
    Naprawdę miło zaskakują mnie stare budynki które w mojej ocenie projektowane
    i budowane były dla ludzi i z myślą o ich komforcie życia a nie po to tylko
    aby przeszły odbiór budowlany.
    --
    Jackare

  • 64. Data: 2009-11-09 23:51:36
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości

    [...]

    > Jackare

    Oj tak, tak.

    Pozdro.. TK

  • 65. Data: 2009-11-10 06:13:15
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Moim zdaniem chcesz zastosować najgorsze rozwiązanie.
    > Miał wbrew pozorom nie jest tańszym opałem od węgla, a ponadto
    > niebezpiecznym i stwarzającym wiele problemów.
    > Osobiście radzę zamontować kocioł węglowy całodobowy lub na ekogroszek.
    > Oczywiście ludzie rozpiszą się tu zaraz, że ekogroszek drogi. Tak, drogi
    > jest polski, a z Czech o połowę tańszy :)
    > Ponadto miał okropnie syfi, o wiele więcej niż węgiel.

    Ale przeciez w tym kotle na miał, moge palic rownie dobrze groszkiem
    groszkek od mialu rozni się wielkością tylko, kalorycznośc opału jest rózna
    w obu przypadkach,
    po prostu miał moze być wielkości groszku, ma więcej syfu, pyłu,
    w kotle na groszek nie mozna palic miałem, w kotle na miał można palić
    groszkiem,
    ze względu na mechanizm podajnika i być moze coś jeszcze

    do firmy kupilismy kocił na groszek nie wiedzą czym jest miał :)
    i to był błąd, do drugiej firmy kupiliśmy na miał już

    ten na groszek nie przełknie trobnego syfu, zatyka się podajnik

    zamówiliśmy jednego sezonu tylko groszke, i palil się w obu kotłach dobrze

    ale szukałem kotła w ktorym można
    kocioł na miał z dużym paleniskiem do ktorego ręcznie będe mogł podkładać
    taki mam
    na oku w jednej z firm w pleszewie, ktory zobaczyem na targach i taki
    chciałbym nabyć

    to prawdopodobnie ta firma ale musze w ulotki z targów zerknąć:
    http://www.tilgner.com.pl/

    > Reasumując:
    > Kominek z płaszczem ma sens wtedy, kiedy będzie służył jako podstawowe i
    > jedyne źródło ogrzewania.
    > Kominek bez płaszcza ma sens wtedy, kiedy będzie używany sporadycznie, a
    > głównym źródłem ogrzewania będzie kocioł CO.

    dlatego pozostane przy kominu jednak bez płaszcza wodnego :)

    dziekuje wszystkim przy rozwiniętą dyskusję

    pozdrawiam

  • 66. Data: 2009-11-10 07:49:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    s.googlegroups.com...

    > A Ty Ghost znowu nieczytasz co pisalem a pisalem to pare razy :)
    > Grzanie pradem wyjdzie mnie tyle, ze za oszczedzone pieniadze (w
    > stosunku do grzania plaszczem), mam ten plaszcz gratis !!

    Jaka masz powierzchnie domu? Ile wyjdzie Ci plaszcz?

  • 67. Data: 2009-11-10 09:26:00
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > chciałbym nabyć
    >
    > to prawdopodobnie ta firma ale musze w ulotki z targów zerknąć:

    Zębiec także produkuje takie miałowce z ręcznym zasypywaniem. Jest to seria
    KWM. Mam klienta który ma kilka takich kotłów (KWM 16 i KWM 20) - mówi że
    pali w nich praktycznie wszystkim co można spalić, ale miał jest najbardziej
    optymalny ze względu na dobrą stałopalność kotła przy tym paliwie.

  • 68. Data: 2009-11-10 10:24:42
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i to był błąd, do drugiej firmy kupiliśmy na miał już
    >
    > ten na groszek nie przełknie trobnego syfu, zatyka się podajnik

    Są kotły retortowe, które spalają groszek, miał, pelet, zboże, trociny i co
    tylko sobie wymyślisz pod warunkiem, że da się to rozdrobnić i spalić.
    Zależy to tylko od konstrukcji ślimaka i retorty.
    Po pierwsze nie może to być retorta w kształcie fajki, bo te się zapychają
    na zakręcie fajki.
    Po drugie śruba musi poisadać przeciwzwój na końcu w retorcie, kóry powoduje
    wypychanie paliwa do góry.
    Patrząc na zwoje ślimaka ===////////////////////\\\\=
    Ten przeciwny zwój na końcu ślimaka wypycha paliwo do góry. Bez tego
    przeciwnego zwoju śłimak ubija miał i powoduje zablokowanie podajnika. Dla
    przykładu zobacz sobie kotły http://www.ekoenergia.eu/ Ciekawostką tych
    kotłów jest zabezpieczenie ceramiczne kotła przed korozją niskotemperaturową
    oraz żeliwny ślimak, o wiele bardziej trwały od ślimaków stalowych. Ponadto
    wyposażane są w bardzo dobrą i łatwą w obsłudze przez normalnego
    użytkownika elektronikę. Ponadto ciekawą funkcją jest zabezpieczenie kotła
    przed przegrzaniem w trybie pracy letniej, kiedy kocioł grzeje tylko i
    wyłącznie CWU. Zabezpieczenie to polega na tym, że w przypadku, kiedy
    temperatura zbyt niebezpiecznie wzrasta kocioł uruchamia CO pozbywając się
    nadmiaru ciepła.
    W tych kotłach ludzie spalają miał i wszystko co są w stanie wsypać do kotła
    :)
    Jestem instalatorem oraz serwisantem tej firmy i stąd dość dobrze znam te
    kotły. Znam ich wszystkie zalety oraz drobne wady. Kryptoreklama, a co ....
    :D

> [...]
    > taki mam
    > na oku w jednej z firm w pleszewie, ktory zobaczyem na targach i taki

    Kotły typowo miałowe przewidziane są do spalania niskotemperaturowego.
    Posiadają większą powierzchnię wymiany ciepła, a ponadto jak sam napisałeś
    kaloryczność miału jest niższa. Paląc w nich groszkiem czy węglem szybko
    doprowadza się do zagotowania wody w takim kotle. Poza tym kotły miałowe ze
    względu na specyfikę spalania wytwarzają duże ilości gazów, które często
    wybuchając powodują szkody w instalacjach kominowych. Już nie raz widziałem
    wyrwane ściany po wybuchu nagromadzonego gazu. Rekordem była wyrwana ściana
    na wysokości całego parteru oraz połowy piętra. Po prostu do takiej
    wysokości wyrwało cegły z muru stanowiące komin.
    Kotły retortowe to całkiem inna bajka, ponieważ inaczej wygląda spalanie
    tego miału. Odbywa się ono tak samo jak w przypadku ekogroszku w wysokiej
    temperaturze, dzieki czemu miał jest lepiej spalany. Mimo tego jednak część
    miału (pyłu) idzie wraz z dymem poprzez komin, ale i tak oszczędności są.

  • 69. Data: 2009-11-11 20:48:24
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    tych
> [...]
    > Jestem instalatorem oraz serwisantem tej firmy i stąd dość dobrze znam te
    > kotły. Znam ich wszystkie zalety oraz drobne wady. Kryptoreklama, a co

    dzięki za ciekawe uwagi, przydzadzą się z pewnością
    a może i wybiore ten model :)

  • 70. Data: 2009-11-11 21:41:03
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Lis, 08:49, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Jaka masz powierzchnie domu? Ile wyjdzie Ci plaszcz?

    140m2 parter (z garazem 30m2), 140m2 piwnica (z garazem 30m2) i ok
    80m2 uzytkowej poddasze.
    Grzeje wszystko, tj. cale ok. 360m2, na co trzeba ok 19 tys kWh. W
    pierwszym sezonie moze jeszcze wiecej :)

    Plaszcz razem z wkladem i kompletna instalacja wyjdzie mnie ok 7 tys
    pln. Sam wklad kosztuje 3,5k pln, a jego "powietrzna" wersja 2,5k pln.
    Czyli generalnie w stosunku do normalnego powietrznego kominka wydam
    ok. 4,5k pln wiecej.

    Za grzanie pradem przez ten pierwszy sezon wydalbym ok. 6k pln.

    Tyle jezeli chodzi o fakty ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.