  • 21. Data: 2018-08-04 08:43:02
    Temat: Re: [ogrzewanie] promienniki porczerwieni - warto?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2018 23:40:28 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Będziesz budował dom z kartonu, albo chociaż drewniany ze ścianami z
    > wełny mineralnej i gips-kartonu?
    > Sterowanie ogrzewaniem ma sens tylko i wyłącznie w domach szkieletowych,
    > drewnianych. Ale w takich domach brak akumulacyjności to utrapienie, bo
    > dom szybko stygnie i szybko się nagrzewa. Ma to niestety także i poważne
    > wady. W okresie letnim w takich domach jest o wiele cieplej jak w domach
    > murowanych, a tym samym domy takie potrzebują klimatyzacji. Co

    zawsze mi sie wydawało ze jest jak piszesz. Ale ostatnia pogoda z bardzo ciepłymi
    nocami daje nietypowe efekty.
    W tej chwili w domu (szkieletor) mam 26stopni, pod wieczór będzie 28. Schłodziłem go
    nocą poprzez przewietrzenie.
    Natomiast znajomek w budynku z betonu komórkowego skarży się ze dom mu się juz zdążył
    solidnie nagrzać, a nocą dość wysoka temperatura wietrzenia nie potrafi schłodzic
    domu ze wzgledu na ciepło które sie w akumulacyjnych scianch zgromadziło.
    Widac długotrwałe upały z ciepłymi nocami dają nieco inne efekty niz do jakich
    jestesmy przyzwyczajeni.

    b.

  • 22. Data: 2018-08-04 09:27:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-04 o 00:22, m...@l...pl pisze:

    > Tak, robię dom z kartonu:) Szkieletowy, pianką poliuretanową i styropianem.
    > Generalnie wysoki współczynnik izolacyjności, zapotrzebowanie poniżej
    > 25kWh/m^2/rok i wysoka szczelność. Dlatego też właśnie szukałem rozwiązania,
    > które by bardzo szybko reagowało i dawało mało ciepła ale bez przerwy.

    Ale po co ma szybko reagować? Takie ogrzewanie będzie musiało pobierać
    energię elektryczną przez cały dzień, także i w droższej taryfie. Nie
    będzie taniej.
    Podłogówkę natomiast możesz głównie grzać w tańszej taryfie.
    Ponadto podłogówka daje Ci stabilizację temperatury.

    > Chłodzenie (pompa dwufunkcyjna albo klimatyzacja) na lato też przewiduję +
    > rolety zewnętrzne - na wypadek gdyby słońce za bardzo szalało, a przeszklenia
    > od południa będę miał sporo.

    Osobiście jestem wielkim przeciwnikiem domów szkieletowych. Miałem
    okazję ich trochę widzieć w trakcie budowy i po budowie. Ani jeden z
    nich nie został poprawnie wybudowany i w każdym z nich są jakieś
    mankamenty. Niestety u nas nie ma tradycji budowania takich domów i
    trudno znaleźć firmę, która ma doświadczenie w ich budowaniu.
    U siebie będziesz miał jeszcze większe ryzyko docieplając pianką PUR i
    styropianem, które nie są dobrym rozwiązaniem jeżeli chodzi o
    docieplanie domów szkieletowych. Jeżeli już się upierasz przy szkielecie
    to radziłbym docieplać tylko i wyłącznie wełną mineralną. Wełna po
    pierwsze w odróżnieniu od styropianu czy pianek PUR jest niepalna.
    Ponadto zapewnia przepuszczalność dla wilgoci.
    O wiele łatwiej znaleźć fachowców, którzy są w stanie poprawnie
    wybudować dom murowany.

    > A temperatura nie zależy od sterowania w głównej mierze? Podłoga jest za
    > ciepła to się zmniejsza na termostacie i powinna być chłodniejsza. Chyba,
    > że masz na myśli równe rozpraszanie ciepła, żeby nie było takich prążków
    > ciepło-zimno na zmianę na podłodze, to ok.

    Przy podłogówce niepotrzebne są żadne sterowniki. Dobrze zaprojektowana
    i raz wyregulowana rotametrami oraz raz ustawiona krzywa grzewcza na
    źródle ciepła sprawiają, że działa ona idealnie utrzymując stabilnie
    temperaturę w domu. Ponadto sama podłogówka posiada pewną funkcję
    "samoregulacji". Polega top na tym, że jeżeli wzrośnie gwałtownie
    temperatura w domu, bo np. przygrzało słońce to podłogówka samoczynnie
    zmniejsza moc grzewczą bez udziału jakiegokolwiek układu regulacyjnego.
    Podobnie też jest jak gwałtownie spadnie temperatura, bo np. otworzyłeś
    okna to natychmiast podłogówka zwiększa swoją moc, aby skompensować
    straty ciepła i to znów bez udziału dodatkowej regulacji. Tak się
    dzieje, bo takie są prawa fizyki rządzące ogrzewaniami
    wielkopłaszczyznowymi. Jak połączysz z takim ogrzewaniem podłogowym
    regulację pogodową to uzyskujesz wprost idealną regulację temperatury,
    która jest w stanie utrzymać stabilnie temperaturę w domu z bardzo dużą
    dokładnością.
    Kogutek/Zenek pisze o ogrzewaniu powietrzem. Jest to dobry sposób
    ogrzewania i daje się szybko sterować. Ponadto zapewnia najlepszą
    charakterystykę grzewczą. Niestety taki sposób ogrzewania nie jest
    najtańszy, bo korzysta z drogiej energii elektrycznej. Przy takim
    ogrzewaniu krąży po domu masa kurzu, który osiada w kanałach. Kanały te
    muszą być systematycznie czyszczone co też podnosi koszt eksploatacji
    takiego ogrzewania.
    Ma sens tylko i wyłącznie wtedy, kiedy dom użytkowany jest okazjonalnie.
    Jeżeli natomiast dom jest zamieszkany na stałe to najlepszym i
    najtańszym sposobem ogrzewania jest podłogówka.
    Najlepszym rozwiązaniem jest podłógówka na zimę i klimatyzatory na lato.
    Są co prawda rozwiązania typu klimakonwektory, które łączą w sobie
    ogrzewanie grzejnikowe z klimatyzatorami w jednym. Ale uwierz mi, że nie
    jest to dobre rozwiązanie dla domu, zwłaszcza klimakonwektory podłogowe.

    > Z drugiej strony, trzeba grzać kiedy nikogo nie ma w domu, ale chyba i tak
    > taniej wyjdzie to na pompie ciepła z wysokim COP niż bardzo dynamicznym ale
    > z COP == 1.

    W domu normalnie zamieszkałym najtańszym w eksploatacji ogrzewaniem jest
    podłogówka grzana tanim prądem w II taryfie. Duża akumulacyjność jest w
    tym przypadku ogromną zaletą.

  • 23. Data: 2018-08-04 09:52:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    UWAGA! Zenek udziela szkodliwych porad ponieważ nienawidzi ludzi, którzy
    mieszkają we własnych domach. Sam z powodu swojego nieudacznictwa
    życiowego i związanej z tym biedy jest zmuszony wynajmować mieszkanie w
    starej kamienicy, gdzie ludzie ogrzewają się węglem i drewnem palonym w
    piecach kaflowych i kozach.
    Dlatego największą radość mu sprawiają porady, które doprowadzają innych
    do problemów i dużych kosztów, bo wtedy ci ludzie będą się skarżyli na
    grupach jak to drogo jest ogrzewać dom, a takie wylewane żale na grupach
    to "miód na uszy Zenka/Kogutka". Dzięki temu może się dowartościowywać i
    usprawiedliwiać konieczność mieszkania w starej kamienicy.
    Tak więc jeszcze raz ostrzegam!!!! Uważać na porady Zenka/Kogutka bo
    jego rady są szkodliwe i mają na celu "wpuścić w maliny".

    > Tanio i wydajnie to ogrzewanie cieplym powietrzem.

    Bzdura roku.

    > W bardzo dobrze izolowanym domu glowne zrodlo ucieczki ciepla to wentylacja. Jesli
    bedzie na poziomie 100m?/h to przy roznicy temperatur 20° potrzebne bedzie zrodlo
    ciepla o mocy 500W zeby uzupelnic ubytek.

    Aby nie uciekało to ciepło przez wentylację stosuje się rekuperację. Ale
    rekuperatory także ludziom odradzasz.

    > Ile przez sciany ucieknie sobie policz. Dodaj do tego co policzyles i Ci wyjdzie
    ile mocy potrzebujesz. Wtedy zdecydujesz o zrodle ciepla. Do ogrzewania cieplym
    powietrzem potrzebne sa kanaly i specjalny piec albo nagrzewnica. Ogrzewaniem
    cieplym powietrzem bardzo latwo daje sie sterowac i to jest jego kolejna zaleta.

    Nie kolejna tylko jedyna. Pozostałe cechy to tylko wady.

    - roznoszone po całym domu roztocza i kurz

    - rozwijające się w kanałach bakterie, zwłaszcza legionelli

    - duże koszty grzania, bo musi być używany prąd z I taryfy

    - duże koszty serwisowania instalacji, bo kanały muszą być
    systematycznie czyszczone i odkażane

    - częściej trzeba malować ściany i sufity, bo wokół otworów osadza się
    brud (praktycznie co roku trzeba by malować)

    Dlatego takie ogrzewanie ma sens tylko i wyłącznie w marketach,
    budynkach użyteczności publicznej, warsztatach, ale nie w domu gdzie
    żyją i mieszkają ludzie.

  • 24. Data: 2018-08-04 10:05:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-04 o 08:43, Budyń pisze:

> [...]
    > Widac długotrwałe upały z ciepłymi nocami dają nieco inne efekty niz do jakich

    Ale beton komórkowy ma więcej wspólnego z domem szkieletowym ocieplonym
    wełną niż z domem murowanym, bo beton komórkowy ma dużo mniejszą
    akumulacyjnosć cieplną od wszystkich innych materiałów ceramicznych czy
    betonu.

    Poza tym o nagrzewaniu się domu decyduje dach i jego konstrukcja.

    Jakie dachy macie?

    Najlepsza pod względem nagrzewania się a raczej nienagrzewania się domu
    jest dachówka, blacha i blachodachówka z odpowiednio wentylowaną luką
    wentylacyjną.

    Najgorszy pod tym względem jest dach z pełnym deskowaniem, pokryty papą
    lub gontem bitumicznym, gdzie nie ma luki wentylacyjnej. Przy takim
    dachu nawet 50cm wełny nie jest w stanie odizolować od ciepła
    słonecznego i dom będzie się mocno nagrzewał.

    Ponadto wielkość przeszkleń oraz ich usytuowanie względem kierunków świata.

    Jeżeli komuś zależy na tym, aby dom się nie nagrzewał zbytnio w okresie
    letnim to trzeba zrobić pełne deskowanie z papą, a na to dopiero dać
    poszycie dachu: kontrłaty, łaty, blacha lub dachówka. Pomiędzy poszyciem
    blachą czy dachówką, a deskowaniem musi pozostać duża luka wentylacyjna
    z wlotem powietrza u dołu poprzez otwory wentylacyjne podbitki, a wylot
    u góry przy kalenicy poprzez specjalne grzebienie/szczotki zamontowane
    pod gąsiorami lub poprzez specjalne otwory wentylacyjne/wywietrzniki.

  • 25. Data: 2018-08-04 10:37:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 4 sierpnia 2018 08:43:04 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > Widac długotrwałe upały z ciepłymi nocami dają nieco inne efekty niz do jakich
    > jestesmy przyzwyczajeni.

    Dokładnie jest jak mówisz. Akumulacyjność po kilku tygodniach skwaru
    już przestaje pomagać a zaczyna przeszkadzać, bo w nocy się nie schłodzi,
    za mało czasu i za mała różnica temperatur. Ten etap właśnie osiągnęliśmy
    przedwczoraj kiedy żona wymiękła :] Chłodzenie podłogą zbiło na razie
    z 26,5 na 25 ale to jeszcze trochę potrwa zanim dobijemy do 24, o ile się uda :>

    L.

  • 26. Data: 2018-08-04 10:55:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 4 sierpnia 2018 10:06:07 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Jeżeli komuś zależy na tym, aby dom się nie nagrzewał zbytnio w okresie
    > letnim to trzeba zrobić pełne deskowanie z papą, a na to dopiero dać
    > poszycie dachu: kontrłaty, łaty, blacha lub dachówka.

    O to ja tak mam :>

> [...]
    > u góry przy kalenicy poprzez specjalne grzebienie/szczotki zamontowane
    > pod gąsiorami lub poprzez specjalne otwory wentylacyjne/wywietrzniki.

    A tego chyba nie, choć jakieś tam luki są. Ale dodatkowo na połaci
    południowej mam 45m2 paneli z dziurą wentylacyjną na 10 cm ;)

    L.

  • 27. Data: 2018-08-04 12:24:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ogrzewanie cieplym powietrzem jest dobrym rozwiazaniem ale jednak chujowym bo o nim
    napisalem. Zapisz sie do totalnej opozycji bo dobry jestes w te klocki ktorymi oni
    sie bawia.

  • 28. Data: 2018-08-04 12:39:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 09:52 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

> [...]
    > życiowego i związanej z tym biedy jest zmuszony wynajmować mieszkanie w
    > starej kamienicy, gdzie ludzie ogrzewają się węglem i drewnem palonym w

    Kolego Uzytkownik, pisząc takie posty nie pokazujesz się z najlepszej
    strony - odpuść.
    Sam wielokrotnie korzystałem z Twoich rad (ostatnia o systemie ZAMEL, nie
    wiedziałem zupełnie o istnieniu tej firmy i jej wyrobów, dzięki Twojemu
    postowi poczyniłem odpowiednie zakupy, serdeczne dzięki). Jak masz ochotę
    - napisz co wiesz o danym temacie - ale nie wdawaj się w takie "utarczki".
    Każdy na tej grupie ma swój rozum i potrafi zweryfikować czy piszący ma
    blade pojęcie o temacie w którym się wypowiada.
    Nie rób z tej grupy śmietnika jakim jest pręgierz czy też polityka.

    TG

  • 29. Data: 2018-08-04 17:44:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Kolego Uzytkownik, pisząc takie posty nie pokazujesz się z najlepszej
    > strony - odpuść.

    Ale tylko w ten sposób można raz na zawsze uciąć durnowate dyskusje. Nie
    każdy zna Zenka/Kogutka i jego wiedzę oraz intencje. Niestety jego
    porady w przypadkach instalacji są po prostu szkodliwe. Czy to z
    niewiedzy czy też typowej złości, ale są szkodliwe. Spędzę masę czasu,
    aby mu tłumaczyć i za friko "sprzedawać" wiedzę, a on i tak będzie
    pisał, że jedynie on ma rację, a każdy kto ma inne zdanie to idiota,
    zaśmiecając przy tym wszystkie wątki.

> [...]
    > którym się wypowiada.
    > Nie rób z tej grupy śmietnika jakim jest pręgierz czy też polityka.

    Podoba Ci się jak Zenek/Kogutek przyczepia się do ludzi jak rzep do
    psiego ogona i gania za nimi dyskredytując jego wypowiedzi i
    rozpieprzając tematy dyskusji.

    Ty wiesz dlaczego on tak robi, ja też wiem, ale wielu o tym nie wie. Nie
    chce mi się wdawać w dyskusje i dlatego wolę raz uciąć temat z Kogutkiem
    i nie zawracać sobie nim dupy.

  • 30. Data: 2018-08-04 19:19:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czepiam sie tylko tych co klamia. Ty jestes znany ze lzesz jak stara pomarszczona
    cyganka. I do tego historyjki typu Balcerek co to jego szwagier taksowkarz..... . tam
    byl film, komedia i bylo to smieszne. Twoje sa zalosne i nie uwiarygodniaja tego co
    chcesz wcisnac.