  • 101. Data: 2011-03-21 20:33:39
    Temat: Re: problem z instalacj? CO - buczenie w grzejnikach
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-21 21:08, Kris pisze:

    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    link na muratorze nie działa.

    > albo tu:
    > http://pl.heating.consumers.danfoss.com/PCMFiles/7/m
    aster/other_files/Animacje/trv02_pl.swf

    No właśnie. W środku zaworu termostatycznego jest grzybek, który w
    okolicy zadanej temperatury zmniejsza przepływ. Nie jest to zmniejszanie
    on-off - tylko płynne zmniejszanie. Przepływ się zmniejsza ale nie jest
    blokowany całkowicie. Nie jest to także regulacja temperatury wody (bo
    nie do tego ten zawór służy).

    Widzisz, mi się udaje uzyskać np. efekt połowy ciepłego grzejnika (przy
    dużym grzejniku) albo niższej temperatury grzejnika.

    M.

  • 102. Data: 2011-03-21 20:39:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > tylko płynne zmniejszanie. Przepływ się zmniejsza ale nie jest blokowany
    > całkowicie. Nie jest to także regulacja temperatury wody (bo nie do tego

    "Ze względu na fakt, iż zawór termostatyczny z głowicą działa na zasadzie
    "otwórz - zamknij", utrzymując zadaną temperaturę w zależności od rosnącej
    lub malejącej temperatury otoczenia"
    Gdzies doczytaem że grzybek zamyka głowicę w czasie ok 6 sekund.

  • 103. Data: 2011-03-21 21:25:08
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-21 21:39, Kris pisze:

> [...]
    > lub malejącej temperatury otoczenia"
    > Gdzies doczytaem że grzybek zamyka głowicę w czasie ok 6 sekund.

    Ja ci piszę jakie mam doświadczenia z zaworami termostatycznymi. Grzybek
    działa mechanicznie. Wciska go tłoczek z drugiej strony - a tłoczek
    działa LINIOWO (mechanicznie), co oznacza, że nie ma tam układu
    scalonego, który NIELINIOWO po przekroczeniu jakiejś wartości
    temperatury (napięcia) np. zewrze jakiś kontakt i odłączy sprężynę.

    Nie jest to też zawór, który reguluje temperaturę w grzejniku tylko
    zmniejsza przepływ. Skok grzybka jest mały, więc zakres zmniejszania
    jest nieduży - ale jednak jest.

    M.

  • 104. Data: 2011-03-21 21:49:22
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    kontakt i odłączy sprężynę.

    > Nie jest to też zawór, który reguluje temperaturę w grzejniku tylko
    > zmniejsza przepływ. Skok grzybka jest mały, więc zakres zmniejszania jest
    > nieduży - ale jednak jest.

    A jesli tak to zgoda. Te kilka sekund które sa potrzebne do zamkniecia
    zaworu mozna potraktowac jako dzialanie liniowe;)

    Kris

  • 105. Data: 2011-03-22 07:09:39
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "Amir" <S...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zamówiem dzięki jednej z Waszych radą pompkę elektroniczną
    > http://allegro.pl/wilo-stratos-pico-25-1-6-pompa-ele
    ktroniczna-1-i1502522852.html
    > myślę, że wraz z tą pompą skończą się problemy buczących grzejników, gdyż
    > po prostu ogranicze jej moc.

    Nie ma innej możliwości.
    A Wilo to też bardzo dobra firma.

  • 106. Data: 2011-03-22 07:37:37
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Amir" <S...@g...pl> napisał w wiadomości
    ktroniczna-1-i1502522852.html
    > Nie ma innej możliwości.
    > A Wilo to też bardzo dobra firma.

    Tu znalazłem instrukcję obsługi, jakbyś chciał się wcześniej zapoznać.
    http://www.wilo.pl/cps/rde/xbcr/pl-pl/Instrukcja_Str
    atos_PICO.pdf
    Napiszesz, jak to będzie chodzić?
    Bo jestem bardzo ciekawy.

  • 107. Data: 2011-03-22 08:28:02
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-03-2011 o 13:59:57 jagr <j...@w...fm> napisał(a):

> [...]
    > Jednak instalcje gdzie wszedzie pod?ogówka i wszedzie grzejniki robili
    > pierwszy raz."
    >
    > A w innym po?cie (janusz_kk1):
    >
    > "No to jeste? przyk?adem jak mo?na wyrzuciae pieni?dze w b?oto,
    > jak masz pod?ogówke to po co ci takie du?e kaloryfery?
    > trzeba by?o tylko pociagn?ae rurki w styropianie pod?ogi i za?lepiae i
    > zamurowaae w ?cianie w razie czego."
    >
    > i odpowied 1/4 :
    >
    > "Prawda, ale juz oddac nie da?o sie grzejników, wiec zosta?y
    > temat pod?ogówki pojawi? sie po prostu po 1/4 niej."
    >
    > St?d wnioskuje, ?e powieszono grzejniki pe?nowymiarowe i wraz z
    Ale to niczego nie zmienia, ma zawory termostatyczne które zamkną
    grzejniki i
    pewnie ma zawory mieszające termostatyczne na podłogówce które także się
    zamkną, czyli gorąca woda wróci do pieca i piec przejdzie w podtrzymanie,
    piec wtedy prawie nie grzeje bo ma wył wentylator a na palenisku jest
    garstka
    żaru.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 108. Data: 2011-03-22 09:54:19
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > Tu znalazłem instrukcję obsługi, jakbyś chciał się wcześniej zapoznać.
> [...]

    pod koniec tygodnia ma się zjawić instalator
    oczywiście napisze jaki będzie efekt

    pozdrawiam
    AT

  • 109. Data: 2011-03-22 17:28:09
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-21 22:49, Kris pisze:

    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    > kontakt i odłączy sprężynę.

    > A jesli tak to zgoda. Te kilka sekund które sa potrzebne do zamkniecia
    > zaworu mozna potraktowac jako dzialanie liniowe;)

    Nie. To nie jest kilka sekund. To może być 1/2h, godzina - zależy.
    Temperatura zmienia się wolno.

    M.

  • 110. Data: 2011-03-24 08:31:15
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    > Nie. To nie jest kilka sekund. To może być 1/2h, godzina - zależy.
    > Temperatura zmienia się wolno.

    To jest regulator bezpośredniego działania.
    Tu sobie można popatrzeć, jak to jest zbudowane i jak toto działa:

    http://pl.heating.danfoss.com/PCMPDF/vd32c749_RA_NCX
    .pdf

    http://pl.heating.danfoss.com/PCMPDF/RA%202000.pdf